اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه تندر90 با سمند

مقایسه تندر90 با سمند

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه تندر90 با سمند می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه تندر90 با سمند بپردازیم.

Tondar 90

تندر90

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی تندر90

Samand

سمند

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی سمند
انتخاب ماشین 3

Tondar 90

تندر90

Top car

Tondar 90

تندر90

مقایسه تندر90 با سمند

تندر90 

 

داچیا لوگان نسل 1 یا همان رنو تندر 90 بیش از 11 سال میباشد که در بازار ایران حضور دارد و هم چنان در طول این مدت طولانی به دلایلی چون حفظ کیفیت همواره توانسته فروش خوبی را تجربه کند . رنو تندر 90 یکی از اقتصادی ترین محصولات اروپایی تولید شده در چند سال اخیر است که این موضوع در ظاهر آن به شدت مشهود میباشد زیرا رنو تندر 90 در ساده ترین حالت ممکن و با بیشترین المان های محافظه کارانه طراحی شده است که این موضوع باعث شده تا دو دیدگاه کاملاً متفاوت نسبت به ظاهرش ایجاد گردد ؛ عده ای ظاهر رنو تندر 90 را مورد پسند قرار می دهند و مناسب میدانند اما عده دیگر نمیتوانند ظاهر l90 را درک کنند و بیش از هی نکته دیگری بزرگترین ایراد آن را ظاهرش می دانند .

 

تندر90

 

تندر 90 در ظاهر به نحوی شکل گرفته است که ماندگار جلوه می کند و در طول مدت زمان طولانی احساس شما نسبت به چهره آن تغییر نخواهد کرد . به داخل کابین رنو L90 که قدم میگذاریم سبک محافظه کارانه طراحی هم چنان حفظ شده است ، رنگ طوسی روشن کابین کاملاً نمایانگر اقتصادی بودن است و ساده بودن تندر 90 در داخل کابین از لحاظ آپشن و ... که در راستای کاهش هزینه تولید انجام شده است باعث شده تا مورد پذیرش بعضی افراد قرار نگیرد اما از طرفی هم کیفیت عالی ساخت رنو تندر 90 ویژگی است که باعث شده تا مدت های طولانی و کارکرد های بسیار زیاد کمترین تغییر شکلی صورت نگیرد و حتی کوچکترین صدایی هم از کابین و ادوات تندر 90 شنیده نشود .

 

تندر90

 

یکی از مزایای داچیا لوگان یا همان رنو تندر 90 خودمان که باعث شده تا در بسیاری از کشورها به عنوان برترین ماشین اقتصادی فعالیت کند یا به عنوان تاکسی به راحتی کارکردهای حتی 1 میلیون کیلومتر را لمس کند بهره بردن از پیشرانه K4M است که برای رنو تندر 90 ویژگی های خوب و بازدهی مناسبی را به ارمغان آورده است . این پیشرانه 4 سیلندر و 16 سوپاپ است و 1598 سی سی حجم دقیق آن میباشد . رنو تندر 90 به لطف پیشرانه K4M قابلیت تولید 105 اسب بخار قدرت در دور موتور 5750 دور در دقیقه و 140 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 3750 دور در دقیقه را دارد ، 1100 کیلوگرم وزن آن است و با یک گیربکس 5 سرعته کوپل شده است که با انجین به طور کامل کوپل شده که در نهایت باعث شده تا تندر 90 برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون 10 ثانیه زمان نیاز داشته باشد و در سیکل ترکیبی تنها 6.9 لیتر بنزین مصرف کند .  استهلاک کم نکته زبانزد همه در مورد L90 می باشد و در طول تمام این سالها این ویژگی حفظ شده است و به طور مثال نمونه هایی از رنو تندر 90 مشاهده شده است که تا بیش از 200.000 کیلومتر را با دیسک و صفحه فابریک کارخانه طی کرده اند .

 

تندر90

 

نرمی سواری و راحتی راندن یکی از ویژگی های خوب رنو تندر 90 است که آن را مناسب کرده است اما از نظر آیرودینامیک L90 ماشین ضعیفی است و به همین دلیل در سرعت های بالا راندنش به مهارت بیشتری نیاز دارد ؛ عملکرد سیستم تعلیق تندر 90 خوب است و با توجه به اینکه آرایش سیستم تعلیقش ساده است اما با یک ارتفاع ایده آل توانایی بسیار بیشتری را به ارمغان میاورد ضمن اینکه قطعات تعلیق تندر 90 تقریباً هیچ موقع دچار ایراد نمیشوند .

رنو تندر 90 با بودجه حدوداً 40 میلیون تومانی یک انتخاب ارزشمند و ایده آل کارکرده است که از سمند صفر کیلومتر در بحث هایی چون توانایی حرکتی ، کیفیت ، هماهنگی موتور و گیربکس و ... بهتر است ، هزینه نگهداری کمتری دارد ، بازار دست دومش پر رونق تر است و قابلیت جلب اطمینان بیشتری دارد و همه اینها در کنار هم از رنو L90 یک اتومبیل ایده آل خانواده ساخته اند .

 

تندر90

Samand

سمند

مقایسه تندر90 با سمند

سمند

 

سمند که آن را به عنوان نخستین خودرو تولید ملی یاد میکنند در سال 1381 اولین بار تولید و عرضه شد که با چند تیپ گوناگون تا به حال تولید شده است و در حال حاضر نمونه صفر کیلومتر سمند با کد LX و وجود دو نوع پیشرانه متفاوت عرضه میشود . از سال 1383 سمند LX به بازار عرضه شده است که از نظر ظاهری تفاوت آن با سمند EL تنها تفاوت طراحی چراغ های عقب بوده است و در طول این 14 سال کوچک ترین تغییری در ظاهر آن ایجاد نشده است و در همان زمان عرضه هم طراحی سمند را از فولکس واگن پاسات دهه 90 میلادی الهام گرفته بودند که یعنی قدمت طراحی سند به بیش از 20 سال میرسد و همین موضوع برای اثبات اولین ضعف سمند که ظاهر قدیمی ، پر از ناهماهنگی و وجود ایراد های آیرودینامیکی فراوان است کافی می باشد البته همانطور که در مورد رنو تندر 90 هم گفته شد ظاهر اینگونه اتومیبل جدا از ویژگی هایی که دارد به طور کاملاً مستقیم به سلیقه بیننده بستگی دارد .

 

سمند

به داخل کابین سمند که قدم می گذاریم باز هم طراحی همانند فولکس واگن پاسات است و از موضوع طراحی که عبور کنیم سمند در داخل کابین فضای راحت و جاداری دارد که حتی در مسافت های طولانی به شما اجازه نمیدهد تا احساس خستگی کنید . کیفیت ساخت سمند متوسط و تا حدودی پایین است و سطح کیفی متریال مورد استفاده هم متوسط میباشد ؛ از نظر سطح تجهیزات سمند و رنو تندر 90 برابر هستند و برتری سمند در این زمینه وجود صندلی برقی برای راننده و سرنشین در جلو است . افرادی که به نسبت قد کوتاه تری دارند با نشستن در داخل کابین سمند مشکل دید دارند و در داخل کابین سمند دیگر ویژگی برای بیان وجود ندارد و آن را از رنو l90 میتوان راحت تر اما با کیفیت پایین تری دانست .

 

سمند

 

در حال حاضر سمند LX به صورت صفر کیلومتر با دو نوع پیشرانه EF7 و XU7 عرضه می شود که در ادامه با ویژگی های آنها بیشتر آشنا می شویم . سمند با پیشرانه XU7JP/L3 4 سیلندر ، 8 سوپاپ . 1.8 لیتری است که به طور دقیق 1761 سی سی حجم دارد ، در 6000 دور در دقیقه 100 اسب بخار قدرت و در 3000 دور در دقیقه 153 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که به موجب آن می تواند طبق زمان اعلامی کارخانه در زمان 13 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و در سیکل ترکیبی هم به 8.3 لیتر سوخت نیاز دارد . پیشرانه دیگر سمند LX هم EF7 است که 4 سیلندر ، 16 سوپاپ و 1.7 لیتری است . EF7 به طو دقیق 1645 سی سی حجم دارد ، 113 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه و 155 نیوتن متر گشتاور در بازه دور موتور 3500 الی 4500 دور در دقیقه تولید می کند و طبق اعلام کارخانه صفر تا صد آن 12 ثانیه می باشد و 7.5 لیتر در سیکل ترکیبی بنزین می سوزاند .

سمند هم مانند بسیاری دیگر از ماشین های خودرو با ECU های مختلفی به بازار عرضه می شود و برای همین نمونه های گوناگون آن عملکرد متفاوتی دارند ضمناً هر دو نوع موتور با یک گیربکس 5 سرعته BE3 کوپل شده اند . پیشرانه های XU7 و EF7 به نحوه استفاده و آب بندی بسیار حساس هستند برای همین بارها شاهد بودیم که عملکرد بهتری از اعداد کارخانه را به ثبت رسانده اند . از نظر کیفیت بخش فنی و استهلاک برتری با رنو تندر 90 می باشد اما سمند LX خصوصاً EF7 هم این روزها وضعیت خوبی در بخش فنی دارد .

 

سمند

 

سمند که بر روی پلتفرم توسعه یافته پژو 405 ساخته شده است سواری نرم و راحت دارد اما فنربندی آن یا توجه به وزن و ابعاد کمی ضعیف است که باعث شده تا وزن سنگین سمند کاملاً حس شود و از طرفی هم سواری راحت و نرمی به وجود آورده است و در مسیر های طولانی رانندگی با ان شما را اذیت نخواهد کرد ؛ راندن تندر 90 راحت تر از سمند است اما وضعیت سمند و قابلیت مانورش با سرعت بالا مناسب تر می باشد .

سمند یک گزینه مناسب برای خانواده ایرانی است اما خریدن آن با ریسک همراه میباشد و کیفیتی که دارد مانند تخم مرغ شانسی ممکن است بد یا خوب باشد ضمن اینکه خرابی و ضعف های گوناگون هم ممکن است به همراه داشته باشد و سمند LX با پیشرانه EF7 را هم هر مکانیکی انجام کار های تعمیراتی آن را قبول نمیکند و همه اینها باعث شده تا بتوان رنو تندر 90 کارکرده را انتخاب ارزشمند تر و عاقلانه تری دانست .

 

سمند

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : سینا
    تاریخ : 1398/08/26

    شوخی می کنی؟
    پراید مدل1386/6/30 دارم که 228/000 کیلومتر کارکرده دیسک و صفحه هنوز فابریکه و جدیدا توی اتوبان زنجان 155 کیلومتر رو توی سرازیری ملایمی پر کرد
    گیربکسش ماهه بخاطر یک چرخدنده پلاستیکی کیلومتر باز شد قیمت چرخدنده 8000 تومن بود اما 400 پیاده شدم (یک نقص استراتژیک)
    ال90 عالیه اما خیلی گرون شده

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading