اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه آریو S300 با دانگ فنگ H30 کراس

مقایسه آریو S300 با دانگ فنگ H30 کراس

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه آریو S300 با دانگ فنگ H30 کراس می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه آریو S300 با دانگ فنگ H30 کراس بپردازیم.

Dongfeng H30 Cross

دانگ فنگ H30 کراس

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی دانگ فنگ H30 کراس

Saipa S300

آریو S300

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی آریو S300
انتخاب ماشین 3

Dongfeng H30 Cross

دانگ فنگ H30 کراس

Top car

Dongfeng H30 Cross

دانگ فنگ H30 کراس

مقایسه آریو S300 با دانگ فنگ H30 کراس

دانگ فنگ H30 کراس یک خودرو شهری چینی است که در سال 2011 و در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی شد و از سال 1395 بر روی خط تولید ایران خودرو قرار گرفت. بسیاری از مردم آن را یک کراس اوور کوچک می‌دانند ولی نمی‌توان آن را یک کراس اوور دانست و باتوجه به پلتفرم و ابعاد بدنه، باید آن را یک هاچبک و یا استیشن واگن دانست و صرف استفاده از برخی قطعات اضافی در بدنه، یک خودرو تبدیل به یک شاسی بلند نمی‌شود.

دانگ فنگ H30 کراس در ابتدای ورود خود به بازار کشور روزهای پرفروغی را پشت سر نگذاشت و چندان مورد استقبال خریداران قرار نگرفت اما در حال حاضر باتوجه به وضعیت حاکم بر بازار و قیمت‌های در نظر گرفته شده برای خودروها، محصول دانگ فنگ وضعیت مناسبی دارد و خرید و فروش آن آسان‌تر از گذشته است.

 

مقایسه دانگ فنگ H30 کراس

 

دانگ فنگ یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان کشور چین است و همکاری‌های بسیاری هم با خودروسازان مطرح دنیا دارد و خودروهای کره‌ای، ژاپنی و فرانسوی توسط دانگ فنگ و تحت برند آن در کشور چین عرضه می‌شوند.

دانگ فنگ H30 کراس طراحی ظاهری متوسط و حتی ضعیفی دارد. در نمای جلو، سپری دیده می‌شود که با ترکیبی از پلاستیک و فلز ساخته شده است و چراغ‌های مه شکن و ورودی‌های هوا در این بخش قرار دارند. در نمای عقب چراغ‌ها عمودی و کشیده هستند که طراحی آنها ما را به یاد محصولات ولوو و حتی هوندا می‌اندازد. به علاوه دورتادور بدنه از نوار پلاستیکی مشکی رنگ استفاده شده تا ظاهر بدنه یکنواخت به نظر نرسد.

 

دانگ فنگ H30 کراس

 

اما طراحی کابین دانگ فنگ H30 کراس یک قدم جلوتر از طراحی بدنه است. این کابین باتوجه به اینکه با یک خودرو چینی ارزان قیمت (البته در کشور چین) روبه‌رو هستیم، منطقی و زیبا طراحی شده و طراحی ساده مجموعه داشبورد و فرمان، امیدوارکننده است. فضای داخلی دانگ فنگ H30 کراس نسبتا بزرگ است و باتوجه به شکل و فرم بدنه، فضای کافی برای سرنشینان و قسمت بار وجود دارد.

دانگ فنگ H30 کراس از نظر تجهیزات رفاهی و امکانات عملکرد خوبی دارد و ویژگی‌هایی چون 4 عدد کیسه هوا، نمایشگر 6.5 اینچی، سیستم صوتی به همراه 4 بلندگو و 2 توییتر، تنظیم صندلی راننده در 6 جهت، صندلی‌های عقب تاشو، سانروف، تنظیم برقی آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن، سنسور و دوربین دنده عقب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین دانگ فنگ H30 کراس

 

موتور به کار رفته در دانگ فنگ H30 کراس همان موتور TU5 معروف است که 1.6 لیتر حجم و 4 سیلندر دارد. قدرت این موتور معادل 105 اسب بخار و گشتاور آن برابر با 142 نیوتن متر است که با کمک یک جعبه دنده اتوماتیک ساخت Aisin ژاپن به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. شاید فکر کنید که ترکیب یک موتور فرانسوی و جعبه دنده ژاپنی موجب یک عملکرد خوب می‌شود اما اینچنین نیست و ناهماهنگی میان این دو بخش در دانگ فنگ H30 مشهود است.

دانگ فنگ H30 کراس در حال حاضر با قیمتی بسیار بالاتر در مقایسه با گذشته در بازار به فروش می‌رسد. این نکته را در نظر بگیرید که به هنگام فروش، این خودرو افت قیمت را تجربه خواهد کرد و البته فروش آن کمی هم دشوار است.

Saipa S300

آریو S300

مقایسه آریو S300 با دانگ فنگ H30 کراس

آریو S300 یک خودرو چینی است که در حال حاضر توسط شرکت خودروسازی سایپا در ایران به تولید می‌رسد. این خودرو در واقع محصولی از شرکت زوتی چین است که زوتی Z300 نام دارد و در ابتدا هم در تعداد محدودی تحت همین نام و به صورت وارداتی در کشورمان عرضه شد.

آریو هم در بخش فروش سرنوشتی مشابه دانگ فنگ H30 را پشت سر گذاشته و از فروش بسیار ضعیف در روزهای نخست، به فروش نسبتا بالا در ماه‌های اخیر رسیده است. آریو S300 یا همان زونی Z300، یک نمونه کپی شده از تویوتا آلیون است؛ خودرویی که منحصرا در بازار کشور ژاپن عرضه شد.

 

مقایسه سایپا آریو s300

 

این کپی برداری به شکلی است که طراحی آن کاملا مشابه خودرو ژاپنی یادشده است و بسیاری از بخش‌های دیگر آن هم از آلیون به عاریت گرفته شده. بد نیست اشاره کنیم که آریو S300 در 4 نسخه با دو موتور 1.5 و 1.6 لیتری و جعبه دنده‌های دستی و اتوماتیک به تولید می‌رسد که ما در اینجا در مدل 1.6 لیتری اتوماتیک صحبت می‌کنیم. این مدل، فول‌ترین و گران‌ترین نسخه به شمار می‌رود.

طراحی کابین آریو S300 هم مطابق تویوتا آلیون صورت پذیرفته و ساده است و کمی قدیمی به نظر می‌رسد. با این وجود می‌توان نمره قابل قبولی به طراحی کابین داد اما فقط به طراحی نه به موارد دیگر!

 

کابین سایپا آریو s300

 

به عنوان مثال صدای ورودی به آریو S300 بسیار زیاد است و موجب آزار سرنشینان می‌شود. این موضوع نشان از وضعیت نامناسب موتور و عایق بندی بدنه دارد. به علاوه کیفیت سواری در حد متوسطی است و سواری چندان نرمی در اختیار شما قرار نمی‌گیرد. از نظر تجهیزات رفاهی آریو S300 حرف چندانی برای گفتن در مقابل دانگ فنگ H30 کراس ندارد و تنها ویژگی‌های ضروری را در دسترس سرنشینان قرار می‌دهد.

 

سایپا آریو s300

 

همان طور که اشاره کردیم، آریو S300 در نسخه‌های مختلفی در دسترس است که ما گران‌ترین مدل را برای حضور در این مقایسه انتخاب کرده‌ایم. این مدل به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که قادر است 112 اسب بخار قدرت و 151 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال دهد. شاید وضعیت این قوای محرکه آنقدرها امیدوارکننده و خوب نباشد اما در مقایسه با دانگ فنگ H30 کراس عملکرد بهتری دارد و نکته منفی آن ایجاد صدای بسیار زیاد است.

آریو S300 در مدل 1.6 لیتری اتوماتیک در حال حاضر در مدل‌های صفر و دست دوم در بازار به فروش می‌رسد. این خودرو هم همانند رقیب خود به هنگام فروش با افت قیمت مواجه می‌شود و فروش آن کمی دشوار است.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Ali.h
    تاریخ : 1397/06/08

    آریو از اچ سی بهتره چون طراحی تویوتا رو داده موتور میتسوبیشی لنسر با ۱۲۷ اسب بخار قدرت رو داره گیربکس هیوندای رو داره درسته مانیتور فابریک میخری روش نیست یا سانروف نداره اما امنیت داره ۵ ستاره از ۵ ستاره ایمنی رو دریافت کرده شتاب مدل دستی ۱۰ ثانیه هست خودم هم آریو دارم بدنه این خودرو کاملا وارداتی هست و در ساوه مونتاژ میشه خیلی جادار هست بهتر از برلیانس و جک و اچ سی کراس و دنا و دنا پلاس و......

  • user icon
    نویسنده : ارش
    تاریخ : 1397/09/18

    سایت نظر سنجی مقایسه قیمتی خیلی مسخره و نا اگاهانه است

  • user icon
    نویسنده : بابک
    تاریخ : 1397/11/24

    کاملا معلومه طرف اچ سی داشته.من هیچ کدومو ندارم.ولی برادرام از هر کدوم یه دونه دارن.اونی که اریو داره بسیار راضی تره...درضمن صدایی داخل کابین اریو نمیده..

  • user icon
    نویسنده : آسو
    تاریخ : 1397/12/01

    چه مقایسه یه مسخره ای .کاملا جانبدارانه .سواری آریو با اچ سی قابل مقایسه نیست اصلا

  • user icon
    نویسنده : کوورش
    تاریخ : 1398/05/10

    وای خدای من اریو رو با چی مقایسه کردن و شکست خورده .من نمیدونم نیت شما چی هست من ازرا ۲۰۰۷ داشتم فروختم اریو خریدم تو محلمون همه میگفتن عجب ماشین لوکس و خوشگلی خریدی شما به این میگین طراحیه قدیمی صدای موتور میاد داخل کجا اگر کسی اولین بار بشینه اشتباهی ممکنه استارت بزنه اخه شما چی رو باور دارید تویوتا رو ورداشتید با یه اشغال مقایسه کردید و اون اشغال برنده شده اخه بعصی ها سالها عرق میرزین کار میکنن پول جنع میکنن میخوان ماشین بخورن چرا ادرس اشتباه میدین .ماشین های که با اریو الیون میشه مقایسه کرد سراتو و اریزو فولش هست واقعا خجالت اور و براتون متاسفم

  • user icon
    نویسنده : کوروش
    تاریخ : 1398/07/29

    واقعا متاسفم از این جانب داری کور کورانه.
    دوستان. لطفا تحقیق بفرمایید. بسیاری از این پیام ها به همت عوامل سایت ماشین 3 و دستوری ثبت شده. من از سال 96این خودرو دارم. ایرادات مطرحه مانند خشک بودن آریو ،ترمز ضعیف ،شتاب کم ،دست دوم بد فروش، استهلاک بالا ،نفوذ صدا حتی در سرعت پایین، تعلیق بد و.... بیشتر برای من به طنز شبیه است تا واقعیت.
    واقعا ازکسانیکه این خودرو را دارند به دور از غرض ورزی بپرسید:
    ،ایمنی بالا و دارای 5 ستاره کیفی،دارای 4 ستاره کیفی از خودروسازی خودمان در هر دو مدل دنده ای و اتومات، ،نرمی فوق العاده وهندلینگ خوب،استهلاک به شدت کم،گیریبکس هوشمند وشتاب 11.2،موتور میسوبیشیوگیربکس اتومات پاورتک ،ترمزها هر 4 تا دیکسی،تعلیق مستقل برای هرچرخ وعالی و....
    ا
    اشکال ندارد اگرفکر میکنید این ها واقعیت ندارد وبه حق نیست قبول نفرمایید ولی بدانید واقعیت چیز دیگری است وشما مصرف کننده محترم قبل ازخرید ازدارندگان ومصرف کنندگان خودرو تحقیق بفرمایید.
    همواره سلامت وموفق وتندرست باشید وبه دور از این هیاهو ها وجنجال ها و جو سازی ها درآرامش خاطر تصمیم سازی کنید.

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1398/07/29

    سلام به همه.
    من h30 نداشتم که بتونم راجع بهش نظر بدم، اما یک ساله که آریو اتوماتیک دارم، قبل از اون هم برلیانس h320 اتوماتیک داشتم، آریو بسیار بهتر از برلیانسه، ضمن این که مواردی که به عنوان ایراد در وین ماشین مطرح شد اصلا قبول ندارم، به نظرم نرمی سواری این ماشین بی نظیره و واقعا سواریش لذت بخشه. فکر میکنم دوستان بررسی کاملی روی این ماشین انجام ندادن و ناآگاهانه موارد نوشتن

  • user icon
    نویسنده :
    تاریخ : 1399/11/07

    با عرض سلام
    من نمیدونم چرا این سایت ماشین ۳ اینجوری در مورد آریو گفته ؟
    این ماشین شتابش نسبت به وزنش عالیه و گیربکس هم بسیار عالی است .
    این مواردی که گفتید در مورد عیب های خودرو هیچ کدوم رو قبول ندارم .
    این خودرو امنیتی بسیار خوبی داره که نسبت به رقباش در سطح بالاتری است
    این ماشین چون از روی تویوتا طراحی شده پس نمیشه هیچ عیبی از نظر طراحی ازش گرفت چون بدون هیچ عیب یک طراحی واقعا عالی رو این ماشین انجام شده .
    موتور این ماشین مال میتسوبیشی لنسر هست که بسیار قوی است .
    اونهایی که میخوان بین h30 و h320 و آریو که من بگم آریو از این دو ماشین خیلی بالاتره م ۱۰۰ درصد این خودرو رو بخرید چون ازش راضی خواهید بود

    سایت ماشین ۳ لطفا یه نگاهی به نظرات بکن و بعدش بیا و در مورد ماشین ها اظهار نظر کن ، لطفا این مطالب اشتباه رو پاک کنید

  • user icon
    نویسنده : افتخارمنش
    تاریخ : 1399/12/06

    دوستان عزیز واقعا ممنونم از نظرات واقعی و سازنده ای که دادید. من میخواستم آریو بخرم و تصمیم قطعی گرفته بودم اما با خوندن مطالب این سایت واقعا وحشت کردم و منصرف شدم...
    ولی اومدم نظران و کامنت های شما بزرگواران رو خوندم و دوباره قوت قلب گرفتم . حالا مطمئن شدم که تصمیمم اشتباه نیست.

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1402/08/06

    من قبلا چانگان سمند ال نود و پارس داشتم الان هم حدود یکساله اریو خریدم
    بدون اغراق میگم آریو از همشون سره. تو سربالایی مثل چانگان کم میاورد که بردم ریمپ کردم عالی شده. نرمیشو هیچ ماشینی نداره ،صدای موتورم کمتر از بقیه ماشیناس. قطعات اریو مثل چانگان گرونه و طبیعی هم هست.البته لامصب خراب نمیشه که قطعه بخای.ماشین من بعد از ۸ سال کار کردن یه قطره روغن و اب کم نمیکنه،اتاقشم بی سروصداس

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading