اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هاوال H2 با بی وای دی S6

مقایسه هاوال H2 با بی وای دی S6

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه هاوال H2 با بی وای دی S6 می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه هاوال H2 با بی وای دی S6 بپردازیم.

Haval H2

هاوال H2

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
48
بررسی هاوال H2

BYD S6

بی وای دی S6

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
47
بررسی بی وای دی S6
انتخاب ماشین 3

Haval H2

هاوال H2

Top car

Haval H2

هاوال H2

مقایسه هاوال H2 با بی وای دی S6

هاوال H2 یک کراس اوور ساب کامپکت است که مدل اولیه آن در سال 2014 و در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد ولی هاوال معرفی و عرضه مدل نهایی آن را به سال 2016 واگذار کرد. هاوال H2 یکی از محصولات باکیفیت و نسبتا محبوب این کمپانی محسوب می‌شود و توانسته در بازاراهای نوظهور، خود را به خوبی بشناساند.

هاوال H2 دو سال قبل در تعداد بسیار محدودی توسط عظیم خودرو و به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه شد اما خیلی زود این عرضه به پایان رسید و مدتی قبل گروه بهمن تصمیم گرفت تا هاوال H2 را در کشور به تولید برساند. به این ترتیب این کراس اوور چینی بر روی خط تولید بهمن موتور قرار گرفت و به تازگی هم وارد بازار شده است.

 

مقایسه هاوال h2

 

هاوال H2 به چند دلیل مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفته؛ یکی طراحی قابل قبول و پیشرفته‌تر در مقایسه با سایر خودروهای چینی چه در داخل و چه در طراحی بدنه، دوم کیفیت بالا و مورد دیگر هم قیمت نسبتا پایین آن در مقایسه با رقبا. به همین دلیل محصول هاوال از همان ابتدا با استقبال خوبی از سوی مشتریان روبه‌رو شد و به فروش بالایی دست پیدا کرد.

هاوال خود یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی گریت وال چین محسوب می‌شود و زبان طراحی هاوال در H2 کاملا به چشم می‌خورد. طراحی هاوال H2 قابل قبول است و اجزا بدنه آن از هماهنگی نسبی برخوردار هستند. البته این سبک از طراحی بدنه در بسیاری دیگر از خودروهای چینی هم به چشم می‌خورد. در مجموع باید شکل بدنه آن را خوب ارزیابی کرد و انتخاب بین هاوال H2 و بی وای دی S6 بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد.

 

هاوال h2

 

طراحی کابین هاوال H2 کاملا مدرن و به روز است و این توانایی را دارد تا حس یک خودرو گران قیمت را به سرنشینان القا کند. در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد و ورودی‌های تهویه مطبوع در بالای آن جای گرفته‌اند. به علاوه هاوال از تزئینات نقره‌ای رنگ در کابین H2 استفاده کرده که در بخش‌های مختلفی از جمله داشبورد، پنل درها و کنسول وسط دیده می‌شود. هاوال H2 از نظر کیفیت سواری وضعیت مطلوبی دارد و رضایت سرنشینان را فراهم می‌کند.

از مهم‌ترین تجهیزات رفاهی در نظر گرفته شده برای هاوال H2 می‌توانیم به ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک با فیلتر تصفیه هوا، نمایشگر 7 اینچی، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، گرمکن صندلی‌های جلو، جمع شوندگی و تنظیم برقی آینه‌های جانبی، چراغ‌ دیلایت، سانروف، کروز کنترل، سنسور و دوربین دنده عقب اشاره کنیم.

 

کابین هاوال h2

 

هاوال H2 به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو مجهز شده که قادر است 148 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید کند. وظیفه انتقال این قدرت بر عهده یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک است. هاوال H2 عملکرد فنی متوسطی دارد و در مجموع خودروهای مناسبی برای مسیرهای معمولی است.

هاوال H2 در حال حاضر با قیمتی در حدود 160 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. از آنجا که گروه بهمن بازاریابی خوبی برای این خودرو انجام داده و هاوال H2 به محبوبیت نسبی دست پیدا کرده است، می‌توان گفت وضعیت فروش خوبی دارد.

BYD S6

بی وای دی S6

مقایسه هاوال H2 با بی وای دی S6

بی وای دی S6 یک کراس اوور چینی است که در سال 2010 معرفی شد و از سال 2011 وارد بازار کشور چین شد. بی وای دی S6 در سال 2011 به پرفروش‌ترین شاسی بلند بازار کشور چین تبدیل گشت و در همان زمان عناوین و جوایز زیادی هم به دست آورد.

S6 نخستین شاسی بلند کمپانی بی وای دی محسوب می‌شود که با الگوبرداری از نسل‌ قدیمی لکسوس RX طراحی شده است. البته باتوجه به اینکه مدت زمان زیادی از طراحی آن می‌گذرد، گرد کهنگی بر چهره آن نشسته و کمتر قابلیت رقابت با هاوال H2 را دارد. البته بی وای دی در محصولات جدید خود از طراحی به‌روزتری استفاده کرده ولی S6 کار سختی برای رقابت با H2 دارد.

 

مقایسه بی وای دی S6

 

محصولات بی وای دی توسط خودروسازی کارمانیا در ایران تولید و عرضه می‌شوند که متاسفانه تاکنون عملکرد مناسبی در بازاریابی و ارائه خدمات پس از فروش نداشته که همین، یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف بی وای دی S6 محسوب می‌شود. همین خدمات پس از فروش ضعیف موجب شده که S6 باوجود اینکه خودرو باکیفیتی است، فروش مناسبی را تجربه نکند و خرید و فروش نمونه‌های دست دوم آن کار چندان آسانی نیست.

همانند طراحی بیرون بی وای دی S6، طراحی کابین آن هم کمی قدیمی به نظر می‌رسد و به اندازه رقیب خود مدرن و جذاب به نظر نمی‌رسد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و دور تا دور آن با کلیدهای کنترلی پوشانیده شده است. به علاوه سر دنده در زیر کلیدهای کنترلی و در محل نامتعارفی قرار گرفته است که دسترسی به آن را کمی دشوار کرده. متریال به کار رفته در کابین ترکیبی از پلاستیک و چرم است و می‌توان کیفیت آن را قابل قبول دانست. ذکر این نکته هم ضروری است که کیفیت سواری در بی وای دی S6 رضایت بخش است و شما را ناامید نخواهد کرد.

 

کابین بی وای دی S6

 

محصولات بی وای دی از نظر تجهیزات رفاهی وضعیت مطلوبی دارند و S6 هم ویژگی‌هایی چون ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر 7 اینچی، سیستم صوتی مجهز به 9 بلندگو، تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت، چراغ‌های جلو اتوماتیک به همراه تنظیم ارتفاع نور، سنسورهای پارک، دوربین دید عقب، خروجی 12 ولتی برق و موارد دیگر را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

بی وای دی S6 به یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند 160 اسب بخار قدرت و 229 نیوتن متر گشتاور تولید کند. یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک این قدرت را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. بی وای دی S6 هم همانند هاوال H2 عملکرد فنی متوسطی دارد و این دو از نظر فنی تقریبا در یک جایگاه قرار می‌گیرند.

 

بی وای دی S6

 

بی وای دی S6 در حال حاضر با قیمتی در حدود 160 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. این کراس اوور چینی باوجود اینکه خودرو باکیفیتی است، قربانی عملکرد ضعیف شرکت تولیدکننده در ارائه خدمات پس از فروش شد و به همین دلیل فروش خوبی را تجربه نکرد. در حال حاضر هم مالکان آن برای فروش خودرو خود باید زمان زیادی را صرف کنند و نهایتا با افت قیمت، آن را به فروش برسانند.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : بهرام
    تاریخ : 1399/06/06

    مقایسه اشتباه

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading