اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه ام وی ام X22 با برلیانس کراس C3

مقایسه ام وی ام X22 با برلیانس کراس C3

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه ام وی ام X22 با برلیانس کراس C3 می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه ام وی ام X22 با برلیانس کراس C3 بپردازیم.

Brilliance Cross C3

برلیانس کراس C3

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی برلیانس کراس C3

MVM X22

ام وی ام X22

کیفیت سواری
6
خدمات پس از فروش
6
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
40
بررسی ام وی ام X22
انتخاب ماشین 3

Brilliance Cross C3

برلیانس کراس C3

Top car

Brilliance Cross C3

برلیانس کراس C3

مقایسه ام وی ام X22 با برلیانس کراس C3

برلیانس کراس C3 یک خودرو چینی است که در حال حاضر توسط پارس خودرو در ایران تولید و عرضه می‌شود. برلیانس کراس C3 در واقع یک نمونه تغییریافته از هاچبک H320 است که تنها کمی بلندتر است و در سایر مشخصات تفاوتی میان این دو خودرو وجود ندارد. اما برلیانس کراس با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد.

برلیانس کراس C3 مدت زیادی نیست که در دسترس مشتریان ایرانی قرار گرفته و به نظر می‌رسد به شکل انحصاری برای بازار ایران توسعه داده شده باشد چراکه در کشورهای دیگر به تولید نمی‌رسد. البته برلیانس قرار بود یک مدل به نام H320 کراس را برای بازار چین عرضه کند که این اتفاق در کشور چین رخ نداده است.

 

برلیانس کراس C3

 

برلیانس کراس C3 طراحی ظاهری نسبتا خوبی دارد و بر اساس H320 طراحی شده است با این تفاوت که تغییراتی در طراحی بدنه آن رخ داده است. از جمله اینکه جلو پنجره به جای خطوط عمودی از یک شبکه لانه زنبوری تشکیل شده. بر روی سقف باربند دیده می‌شود و نوار مشکی و کرومی رنگ در بخش‌های مختلفی استفاده شده است. رینگ‌ها هم طرح جدیدی دارند و سایز لاستیک‌ها بزرگتر است. طراحی برلیانس کراس را باید خوب ارزیابی کرد البته خوب نه به این معنا که با یک خودرو زیبا روبه‌رو هستیم بلکه فقط در مقایسه با خودروهای چینی و ایرانی هم رده خود عملکرد بهتری دارد.

 

مقایسه برلیانس کراس C3

 

طراحی کابین برلیانس کراس C3 هم تفاوت‌هایی با H320 دارد و در مجموع متوسط ارزیابی می‌شود و در مقابل ام وی ام X22 حرفی برای گفتن ندارد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود که در بالای آن ورودی‌های هوا و در زیر آن کلیدهای کنترلی جای گرفته‌اند. طراحی داشبورد ساده است و از متریال بی کیفیت ساخته شده و پلاستیک خشک به وفور در کابین مورد استفاده قرار گرفته است.

فضای موجود برای سرنشینان عقب چندان زیاد نیست و باتوجه به اینکه طول برلیانس کراس C3 در مقایسه با H320 تفاوتی ندارد، از این حیث هم تفاوتی میان این دو خودرو وجود ندارد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که کیفیت متریال آنقدر پایین هست که آزاردهنده باشد. برلیانس کراس C3 تجهیزات رفاهی چون نمایشگر و سیستم صوتی مجهز به 4 بلندگو و 2 توییتر، تنظیم صندلی راننده در 8 حهت، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، ورود و استارت بدون کلید، سنسور دنده عقب و سانروف را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین برلیانس کراس C3

 

برلیانس کراس C3 با دو موتور 1.5 و 1.65 لیتری قابل خریداری است که ما در اینجا در مورد مدل 1.65 لیتری 4 سیلندر صحبت می‌کنیم. این موتور در سایر محصولات برلیانس هم مورد استفاده قرار گرفته و می‌تواند 114 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده که عملکرد ضعیفی دارد و هماهنگی زیادی میان جعبه دنده و موتور مشاهده نمی‌شود. بدون شک این موتور در مقایسه با موتور 1.5 لیتری عملکرد بهتری دارد اما چندان هم نمی‌توان به آن دل بست.

برلیانس کراس C3 در مدل 1.65 لیتری اتوماتیک در حال حاضر با قیمتی در حدود 85 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

MVM X22

ام وی ام X22

مقایسه ام وی ام X22 با برلیانس کراس C3

ام وی ام X22 یک کراس اوور کوچک شهری چینی است که توسط مدیران خودرو در ایران تولید و عرضه می‌شود. نام اصلی این خودرو چری تیگو 3x در چین و تیگو 2 در کشورهایی چون برزیل است و در ایران با نام ام وی ام X22 شناخته می‌شود. این کراس اوور چینی در سال 2016 و در نمایشگاه خودرو پکن معرفی شد تا ارزان‌ترین و کوچک‌ترین کراس اوور ساخت چری لقب بگیرد.

ام وی ام X22 یا همان چری تیگو 3x خودرویی است که بر پایه چری فالوین 2 ساخته شده که ما آن را با نام ام وی ام 315 می‌شناسیم. کمپانی چری محصولی هم به نام تیگو 3 در سبد محصولات خود دارد که در جایگاه بالاتری از تیگو 3x قرار می‌گیرد. هر چند که اینها دو خودرو کاملا متفاوت‌اند اما X22 به عنوان یک مدل اسپرت از تیگو 3 هم شناخته می‌شود.

 

مقایسه ام وی ام x22

 

کمپانی چری سعی کرده تا یک محصول اسپرت را طراحی کند. به همین دلیل در بدنه ام وی ام X22 خطوط شکسته فراوانی می‌بینیم و در کنار این خطوط، استفاده از قطعات پلاستیکی و بخش‌های دیگر مشکی رنگ باعث ایجاد تنوع در بدنه شده‌اند. در مقایسه با برلیانس کراس C3 باید بگوییم که انتخاب میان طراحی بدنه این دو خودرو به سلیقه شما بازمی‌گردد.

اما اوضاع در داخل کابین متفاوت است چراکه ام وی ام X22 به وضوح به رقیب خود یعنی برلیانس کراس C3 برتری دارد. طراحی داخلی آن را باید مدرن دانست که با استفاده از المان‌های مختلف و تریم دو رنگ ظاهر خوبی پیدا کرده است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود. به علاوه در صفحه آمپر یک نمایشگر دیجیتالی دیده می‌شود که اطلاعات مربوط به خودرو را نمایش می‌دهد.

 

کابین ام وی ام x22

 

فضایی که در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌گیرد چندان زیاد و راحت نیست اما در مقایسه با برلیانس کراس C3 عملکرد بهتری دارد که این موضوع با توجه به ابعاد بزرگ‌تر خودرو قابل توجیه است. در مجموع ام وی ام X22 در طراحی کابین عملکرد بهتری در مقایسه با برلیانس کراس دارد. اما از نظر تجهیزات رفاهی هر دو خودرو در یک سطح قرار می‌گیرند و در X22 امکاناتی مشابه محصول برلیانس دیده می‌شود.

 

ام وی ام x22

 

ام وی ام X22 از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر بهر می‌برد که قادر است 105 اسب بخار قدرت و 132 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. عملکرد فنی X22 به هیچ وجه خوب نیست و ایرادات بسیاری به آن وارد است. در مجموع باید گفت نمی‌توان روی آن حساب کرد. توصیه ما این است که به هیچ وجه فکر آفرود سواری با این خودرو به سرتان نزند چراکه ممکن است در ساده‌ترین مسیرها شما را به دردسر بیندازد. البته این موضوع تنها به قدرت موتور بستگی ندارد و موارد دیگری هم در این اتفاق دخیل‌اند.

ام وی ام X22 در نسخه‌های مختلفی به فروش می‌رسد. گران‌ترین نسخه مدل اتوماتیک اسپرت اکسینت است که با قیمتی در حدود 83 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. این نکته را هم در نظر بگیرید که خودروهای چینی از جمله ام وی ام X22 در مدل دست دوم افت قیمت زیادی دارند و از نظر خدمات پس از فروش هم وضعیت مناسبی ندارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Ehsan
    تاریخ : 1397/05/28

    سلام خواستم بگم اگه خودتون تو فایل صوتی اولش میگین x22 راه نمیره تو سر بالایی کم میاره چطوری به هر دوتا ماشین نمره 7 دادین تو ویژگی های فنی یه نمره دادین واقعا برلیانس 1650 یه سر گردن از x22 بالا تره

  • user icon
    نویسنده : سید
    تاریخ : 1398/01/24

    سلام.خدمتتون بگم اینکه میگید گیربکس کراس با موتور هماهنگی نداره درست نیست‌قدرت این ماشین هم بیشتر از چری هست ۱۱۶ اسب که زدید ۱۱۴تا‌ در مقابل ۱۰۵ اسب چری .در کل تو ایران اول به قدرت موتور توجه میشه.ولی قبول دارم که کیفیت متریال داخلی کراس خوب نیست.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading