اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هیوندای توسان با کیا اپتیما JF

مقایسه هیوندای توسان با کیا اپتیما JF

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه هیوندای توسان با کیا اپتیما JF می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه هیوندای توسان با کیا اپتیما JF بپردازیم .

Kia Optima

کیا اپتیما

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
9
امتیاز کل
50
بررسی کیا اپتیما

Hyundai Tucson

هیوندای توسان

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
49
بررسی هیوندای توسان
انتخاب ماشین 3

Kia Optima

کیا اپتیما

Top car

Kia Optima

کیا اپتیما

مقایسه هیوندای توسان با کیا اپتیما JF

کیا اپتیما یک سدان کره‌ای است که نسل اول آن در سال 2000 میلادی معرفی شد و هم اکنون در چهارمین نسل خود به تولید می‌رسد. اپتیما از ابتدا تاکنون پیشرفت بسیار زیادی کرده و می‌توان آن را یکی از نمادهای کمپانی کیا دانست که با سرعت خیره‌کننده‌ای رو به جلو حرکت می‌کند. البته یک عامل بسیار مهم در پیشرفت کیا وجود دارد و آن هم حضور پیتر شرایر معروف در این کمپانی و ایفای نقش مدیر بخش طراحی است.

کیا اپتیما در کشور کره جنوبی با نام K5 شناخته می‌شود اما در سایر کشورهای جهان با همین نام اپتیما به فروش می‌رسد. کیا اپتیما در حال حاضر در چهارمین نسل خود به تولید می‌رسد و در نسل‌های پیشین و از سال 2006 در ایران حضور پیدا کرده است. ما در اینجا در مورد نسل چهارم صحبت می‌کنیم و به بررسی آن می‌پردازیم.

 

کیا اپتیما

 

نسل چهارم کیا اپتیما در سال 2015 معرفی شد و از انتهای همان سال به بازارهای جهانی راه پیدا کرد. طراحی اپتیما در این نسل همانند نسل سوم بر عهده پیتر شرایر بوده و مشاهده می‌کنیم که نتیجه کاملا قابل قبول است. پیتر شرایر پیش از ورود به کیا در مجموعه فولکس واگن و به ویژه آئودی فعالیت می‌کرد و با ورود خود به کیا یک تحول بزرگ را به وجود آورد.

کیا اپتیما نسل جدید از سال 2016 وارد بازار کشورمان شد و در دو مدل ساده و جی تی لاین به دست مشتریان رسید. البته ما در اینجا در مورد نسخه GT Line صحبت می‌کنیم چراکه از نظر قیمت به هیوندای توسان نزدیک‌تر است. مدل جی تی لاین تفاوت‌هایی را در طراحی با نسخه ساده دارد. این تفاوت‌ها در تمامی زوایا کاملا مشهود است. در نمای جلو ظاهر چراغ‌ها و ورودی‌های هوای موجود بر روی سپر تغییر کرده و در نمای جانبی هم رینگ‌های جدیدی را مشاهده می‌کنیم. التبه در نمای عقب نیز چراغ‌ها شکل متفاوتی دارند که در کنار دیفیوزر به جذابیت ظاهر خودرو افزوده است.

 

مقایسه کیا اپتیما

 

طراحی کابین کیا اپتیما بر اساس زبان طراحی کیا صورت گرفته و ظاهر مدرنی دارد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی در زیر آن جای گرفته‌اند. فرمان سه شاخه و استفاده از تریم دو رنگ بر جذابیت این کابین افزوده است. متریال به کار رفته در کابین کیفیت بالایی دارد و روکش صندلی‌ها از جنس چرم است. کیا اپتیما JF از نظر کیفیت سواری هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و تمامی سرنشینان آن حس خوشایندی را تجربه خواهند کرد.

 

کابین کیا اپتیما

 

کیا اپتیما GT Line از نظر تجهیزات رفاهی هم عملکرد مطلوبی دارد و ویژگی‌هایی چون 10 عدد کیسه هوا، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، دوربین 360 درجه، اتو هلد، رادار نقطه کور، دوربین دید عقب، سنسور پارک جلو و عقب، چراغ‌های جلو اتوماتیک زنون، آینه‌های جانبی با تاشوندگی برقی، سانروف پانوراما، سیستم یخ زدای شیشه‌ها، سیستم صوتی اینفینیتی با 6 بلندگو، تنظیم برقی صندلی‌های جلو به همراه گرمکن و سردکن و موارد دیگری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

مشخصت کیا اپتیما

 

کیا اپتیما جی تی لاین به یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند 185 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان در نظر گرفته شده. عملکرد این مجموعه قابل قبول است هرچند که اپتیما در بازارهای جهانی با موتور قدرتمندتری هم عرضه می‌شود که به بازار کشورمان راه پیدا نکرد. بدون شک اپتیما سریعتر از توسان است هرچند چنین مقایسه‌ای چندان صحیح نیست.

کیا اپتیما JF جی تی لاین در حال حاضر با قیمتی در حدود 400 تا 450 میلیون در بازار به فروش می‌رسد. ایتیما وضعیت خرید و فروش مناسبی دارد و یکی از محبوب‌ترین خودروهای کره‌ای در ایران به شمار می‌رود.

Hyundai Tucson

هیوندای توسان

مقایسه هیوندای توسان با کیا اپتیما JF

هیوندای توسان یک کراس اوور کامپکت است که نسل اول آن در سال 2004 معرفی شد و در حال حاضر در سومین نسل خود به تولید می‌رسد. توسان یکی از شاسی بلندهای کمپانی هیوندای است و جایی پایین‌تر از هیوندای سانتافه قرار می‌گیرد. التبه توسان تا مدتی قبل کوچکترین عضو خانواده شاسی بلندهای هیوندای به شمار می‌رفت تا اینکه چندی پیش هیوندای یک محصول جدید به نام کُنا معرفی کرد و تبدیل به کوچکترین شاسی بلند هیوندای شد.

هیوندای توسان از همان نسل اول در کشورمان حاضر شد چراکه در آن سال‌ها اوج حضور خودروهای کره‌ای در بازار کشورمان بود و بیشتر محصولات خودروسازان کره‎‌ای، در ایران عرضه می‌شدند. هیوندای توسان در حال حاضر در سومین نسل خود به تولید می‌رسد که در سال 2015 و در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد و از سال 2016 به بازارهای جهانی راه پیدا کرد.

 

هیوندای توسان

 

توسان از همان سال توسط هر دو نماینده هیوندای در ایران یعنی آسان موتور و کرمان موتور در بازار ایران عرضه شد و از همان ابتدا با استقبال بسیار خوبی از سوی مشتریان روبه‌رو شد و توانست به فروش بالایی دست پیدا کند. البته این فروش خوب همچنان ادامه داشت تا اینکه واردات خودرو به کشور ممنوع شد و دیگر خبری از هیوندای توسان در بازار نیست اما مدل‌های دست دوم و صفر کیلومتری که در تعداد محدود همچنان موجود است، فروش خوبی را تجربه می‌کنند. البته این فروش با بالا رفتن ناگهانی قیمت‌ها یک افت شدید را تجربه کرد اما از آنجا که شاسی بلندهای جدید کمی در بازار موجود است، توسان برای بسیاری از خریداران همچنان در اولویت قرار دارد.

 

مقایسه هیوندای توسان

 

طراحی هیوندای توسان در نسل سوم یک تحول اساسی را تجربه کرد و چهره آن کاملا تغییر کرد. توسان شباهت بیشتری به زبان طراحی هیوندای پیدا کرد و البته به سانتافه که در یک کلاس بالاتر قرار می‌گیرد، شباهت بیشتری پیدا کرد. در مجموع باید طراحی بدنه توسان را خوب ارزیابی کرد اما اگر بخواهیم آن را با کیا اپتیما مقایسه کنیم، به ویژه برای خریداران جوان، حرفی برای گفتن ندارد ولی این موضوع به کلاس بندی دو خودرو هم مربوط می‌شود.

 

کابین هیوندای توسان

 

طراحی کابین هیوندای توسان خوب است اما باید گفت در این زمینه هم رقابت را به کیا اپتیما واگذار می‌کند. در مرکز داشبورد توسان یک نمایشگر وجود دارد که در دو طرف آن ورودی‌های هوا و در زیر آن کلیدهای کنترلی جای گرفته‌اند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که توسان بیشتر یک خودرو خانوادگی است اما کیا اپتیما جی تی لاین تمایل دارد به خودروهای اسپرت شبیه باشد. توسان کیفیت سواری بالایی دارد و البته از هیوندای چیزی هم جز این انتظار نمی‌رفت.

هیوندای توسان ویژگی‌هایی چون 6 کیسه هوا، گرمکن فرمان، گرمکن و سردکن صندلی، ورود و استارت بدون کلید، ترمز پارک برقی، سیستم کمکی پارک، سنسورهای پارک جلو و عقب، سانروف پانوراما، آینه وسط الکتروکرومیک، چراغ‌های جلو LED مجهز به دیلایت، و سیستم تشخیص نقاط کور را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

 

مشخصات هیوندای توسان

 

هیوندای توسان در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود و نمونه عرضه شده در ایران به یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر مجهز شده است. این موتور در مقایسه با موتور به کار رفته در نسل قبل کاهش حجم داشته و قدرت آن هم کم شد. به این ترتیب که قدرت این موتور به 164 اسب بخار و گشتاور آن به 204 نیوتن متر می‌رسد. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند.

هیوندای توسان در حال حاضر با قیمت 400 تا 450 میلیون تومان در مدل‌های دست دوم و صفر کیلومتر در بازار به فروش می‌رسد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading