اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هاوال H2 با چری تیگو 7

مقایسه هاوال H2 با چری تیگو 7

در شرایط فعلی برای خرید یک شاسی بلند حتی با پرداخت مبلغی در حدود 200 میلیون تومان باید به سراغ خودروهای چینی بروید در حالی که در گذشته نه چندان دور پرداخت این پول برای خرید یک شاسی بلند باکیفیت ژاپنی و یا کره‌ای کافی بود ولی اکنون اوضاع کمی متفاوت است. از جمله خودروهای حاضر در این بازه قیمتی، چری تیگو 7 و هاوال H2 هستند که در میان خودروهای چینی از کیفیت بالاتری برخوردارند. اکنون قصد داریم مقایسه‌ای میان این دو خودرو داشته باشیم و ارزش خرید هر کدام را بررسی کنیم.

Haval H2

هاوال H2

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی هاوال H2

Chery Tiggo 7

چری تیگو 7

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی چری تیگو 7
انتخاب ماشین 3

Haval H2

هاوال H2

Top car

Haval H2

هاوال H2

مقایسه هاوال H2 با چری تیگو 7

هاوال H2

 

هاوال H2 یکی از آن خودروهایی است که با ورود خود به بازار، سروصدای زیادی به پا کرد و توانست طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کند تا آنجا که به دلیل همین محبوبیت، قیمت آن به یکباره افزایش چند ده میلیونی را تجربه کرد و در کنار برخی دیگر از چینی‌ها تبدیل به یک خودرو گران قیمت شد.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که هاوال H2 یک بار در سال 1395 و توسط یک شرکت دیگر در راه ورود به بازار ایران قرار گرفت که با بدقولی‌های این شرکت، H2 عملا وارد بازار نشد. اما H2 در سال 97 و توسط گروه بهمن به نمایندگی از هاوال وارد ایران شد و بر روی خط تولید قرار گرفت.

 

مقایسه هاوال H2

 

هاوال یکی از کمپانی‌های خودروساز بزرگ چینی است که در کشور خود به عنوان یکی از پرفروش‌ترین‌ها شناخته می‌شود. هاوال در کنار H2 چند محصول باکیفیت دیگر هم تولید می‌کند که قرار بود شاسی بلندهای H6 و H9 هم وارد ایران شوند ولی باتوجه به تغییر قوانین واردات خودرو، ورود این خودروها منتفی شد.

هاوال H2 یک کراس اوور کامپکت است که در سال 2014 معرفی شد و گروه بهمن هم آن را در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی کرد. هاوال H2 در سال 97 وارد بازار شد و به دلیل کیفیت بالای خود و نیز شرایط عجیبی که بازار خودرو پیدا کرد، به خودرو موفقی تبدیل شد. H2 طراحی خوب و قابل قبولی دارد اما در مقابل چری تیگو 7 که یکی از خودروهای زیبای چینی است حرف زیادی برای گفتن ندارد.

 

هاوال H2

 

طراحی کابین هاوال H2 نسبتا مدرن به نظر می‌رسد و هاوال سعی کرده تا با استفاده از یک طراحی ساده، آن را مدرن جلوه دهد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و در کنسول وسط چند کلید کنترلی وجود دارد. ورودی‌های هوای مرکزی در بالای نمایشگر تعبیه شده‌اند. کیفیت متریال به کار رفته در کابین خوب ارزیابی می‌شود و هاوال H2 کیفیت سواری خوبی دارد. این سواری خوب در مسیرهای مختلف احساس می‌شود و سرنشینان راحتی آن را تایید می‌کنند.

هاوال H2 آپشن‌هایی چون 6 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع مجهز به فیلتر تصفیه هوا، نمایشگر 7 اینچی و سیستم صوتی با 6 بلندگو، گرمکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل، سانروف، دوربین و سنسور دنده عقب و سنسور نور و باران را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین هاوال H2

 

هاوال H2 به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو مجهز شده که می‌تواند 148 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. این قدرت زیادی نیست اما برای حرکت در مسیرهای شهری کافی به نظر می‌رسد. به علاوه اینکه رقیب H2 یعنی چری تیگو 7 هم قدرتی مشابه دارد.

هاوال H2 بازار خرید و فروش خوبی دارد هرچند که افت قیمت خودرو در هنگام فروش به صورت دست دوم برای یک خودرو چینی اجتناب ناپذیر است. اما خدمات پس از فروش خوبی برای H2 ارائه می‌شود و از این بابت نمره قابل قبولی دریافت می‌کند.

Chery Tiggo 7

چری تیگو 7

مقایسه هاوال H2 با چری تیگو 7

چری تیگو 7

 

چری تیگو 7 یک شاسی بلند چینی است که به عنوان پرچم‌دار کمپانی چری شناخته می‌شود. تیگو 7 جدیدترین شاسی بلند چری در بازار ایران است چراکه پیش از آن خودروهایی دیگری چون تیگو 5، ام وی ام X22 و X33 هم توسط مدیران خودرو وارد ایران شده‌اند.

تیگو 7 البته به عنوان یکی از گران‌ترین خودروهای چینی موجود در ایران هم شناخته می‌شود و اکنون بسیاری از خریداران با اشتیاق فراوان به خرید آن فکر می‌کنند. این محبوبیت تیگو 7 تنها یک دلیل دارد و آن هم طراحی زیبای آن است. در سایر موارد تیگو 7 یک خودرو معمولی است و قیمت بالایی را طلب می‌کند.

 

مقایسه چری تیگو 7

 

طراحی چری تیگو 7 اصولی و بر اساس زبان طراحی چری انجام شده و باید گفت وضعیت مطلوبی دارد. در بدنه از خطوط شکسته زیادی استفاده شده که کمی هیجان را به آن تزریق کرده. در نمای جلو یک جلو پنجره نسبتا بزرگ کشیده دیده می‌شود و در نمای جانبی خطوط کشیده به همراه رینگ‌های 5 پره، و در نمای عقب چراغ‌های کشیده جلب توجه می‌کنند.

در مورد طراحی داخلی تیگو 7 باید بگوییم که خوب است اما نه به خوبی و جذابیت طراحی بیرون. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‎شود و ورودی‌های هوا هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی هستند. پیچیدگی خاصی در کابین دیده نمی‌شود و خبری از کلیدهای کنترلی فراوان نیست. کیفیت متریال به کار رفته در کابین قابل قبول است و تیگو 7 کیفیت سواری مناسبی دارد. هرچند که به دلیل استفاده از موتور نه چندان قدرتمند، هیجان خاصی را القا نمی‌کند.

 

چری تیگو 7

 

چری تیگو 7 از نظر تجهیزات رفاهی وضعیت مطلوبی دارد و امکاناتی چون ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، نمایشگر 9 اینچی و سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، گرمکن صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، چراغ‌های جلو LED مجهز به دیلایت، دوربین 360 درجه و سانروف را در خود گنجانده.

تیگو 7 به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو مجهز شده که قادر است 146 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نقطه قوت بخش فنی تیگو 7، استفاده از جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه اتوماتیک است که عملکرد خوبی دارد اما در مجموع دو خودرو مذکور از نظر فنی عملکرد مشابهی دارد و هیچ کدام به دیگری برتری ندارد.

 

کابین چری تیگو 7

 

چری تیگو 7 توسط مدیران خودرو تولید و عرضه می‌شود و در حال حاضر با قیمتی بالاتر از هاوال H2 در بازار خرید و فروش می‌شود. از نظر وضعیت خرید و فروش و نیز خدمات پس از فروش باید بگوییم هر دو خودرو عملکرد مشابهی دارند ولی هاوال H2 به دلیل قیمت منطقی‌تر، ارزش خرید بالاتری دارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : مجید
    تاریخ : 1398/05/19

    سلام
    تیگو ۷ گیربکس ۶سرعته داره نه ۷ سرعته
    در ضمن قدرت هاوال ۱۴۰ اسب وگشتاور ۲۰۲

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading