اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه رنو مگان با مزدا 3

مقایسه رنو مگان با مزدا 3

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه رنو مگان با مزدا 3 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه رنو مگان با مزدا 3 بپردازیم .

MAZDA 3

مزدا3

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی مزدا3

RENAULT MEGANE

رنو مگان

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی رنو مگان
انتخاب ماشین 3

MAZDA 3

مزدا3

Top car

MAZDA 3

مزدا3

مقایسه رنو مگان با مزدا 3

مزدا3

 

مزدا 3 یک خودرو کامپکت ژاپنی است که نسل اول آن در سال 2003 معرفی شد و در حال حاضر در سومین نسل خود به تولید می‌رسد. مزدا 3 در دو نسل اول و دوم خود در ایران حضور پیدا کرده و بهمن موتور تولید آن را بر عهده گرفته است. مزدا 3 در حال حاضر هم در نسل دوم خود بر روی خط تولید گروه بهمن قرار دارد.

اما ما در مورد نسل اول مزدا 3 صحبت می‌کنیم که معرفی آن به سال 2003 بازمی‌گردد. این نسل از مزدا 3 در سال 1386 وارد خط تولید گروه بهمن شد و راه به بازار خودرو کشورمان پیدا کرد. بد نیست اشاره کنیم که مزدا 3 نسل اول یک بار در سال 2007 یک فیس لیفت جزئی را دریافت کرد که بیشترین تغییرات را مدل هاچبک تجربه کرد و مدل عرضه شده در ایران هم مربوط به همین نسخه فیس لیفت است.

 

مقایسه مزدا 3

 

مزدا 3 با ورود خود با استقبال بسیار خوبی از سوی خریداران روبه‌رو شد و توانست نظر مشتریان جوان و حتی سایر خریداران را به خود جلب کند. به این ترتیب مزدا 3 به فروش بالایی در ایران دست پیدا کرد و باتوجه به کیفیت بالایی که دارد، هنوز هم به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای دست دوم بازار خرید و فروش می‌شود.

مزدا 3 از نظر طراحی یک خودرو منحصربه‌فرد در زمان خود به شمار می‌رفت و مزدا این سبک از طراحی را در نسل دوم محصول خود هم استفاده کرد و تغییرات ظاهری را بر روی آن اعمال نمود. در مجموع باید بگوییم که مزدا 3 باتوجه به رقبایی که در بازار کشورمان داشت، طراحی قابل قبولی از خود ارائه می‌داد و اگر هم بخواهیم آن را با رنو مگان مقایسه کنیم، باید بگوییم طراحی مدرن‌تری دارد هرچند که برتری آن خیلی هم چشمگیر نیست و انتخاب بین این دو خودرو بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد.

 

مزدا 3

 

طراحی کابین مزدا 3 در حال حاضر کمی سنتی و قدیمی به نظر می‌رسد اما در زمان خود عملکرد خوبی داشت. طراحی داشبورد ساده است ساده است و کلیدهای کنترلی و بخش‌های دیگر شکلی معمولی دارند. البته باتوجه به اینکه مزدا 3 در 3 تیپ مختلف عرضه می‌شد، باید بگوییم تفاوت‌هایی میان این تیپ‌ها وجود دارد از جمله وجود نمایشگر در تیپ 1 و 2.

مزدا 3 از نظر کیفیت سواری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما موردی که بسیاری از مالکان از آن شکایت دارند، ارتفاع پایین خودرو و در نتیجه تماس کف خودرو با سطح مسیر است که باتوجه به ناهمواری‌های زیادی که در جاده‌های کشور وجود دارد، در حالت سنگین بودن خودرو این موضوع کمی آزاردهنده خواهد بود.

مزدا 3 تجهیزاتی چون 6 عدد کیسه هوا، گرمکن صندلی، تنظیم برقی آینه‌ها مجهز به گرمکن و چراغ‌های جلو هالوژنی با قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین مزدا 3

 

مزدا 3 به یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که قادر است 147 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است. عملکرد این مجموعه خوب و قابل قبول است و شما را ناامید نخواهد کرد.

مزدا 3 علاوه بر اینکه خودرو باکیفیتی است، بازار خرید و فروش بسیار خوبی دارد و هنوز هم به راحتی در بازار به فروش می‌رسد. بنابراین اگر مدل‌های کم کارکرد مزدا 3 را در بازار پیدا کردید، در خرید آن شک نکنید.

RENAULT MEGANE

رنو مگان

مقایسه رنو مگان با مزدا 3

رنو مگان

 

رنو مگان همان طور که همه ما می‌دانیم یک خودرو فرانسوی است که در ایران توسط سایپا به تولید می‌رسید. مگان در سال 1995 برای نخستین بار معرفی شد و تا به امروز هم بر روی خط تولید قرار دارد البته در نسل چهارم که شباهت زیادی به رنو تلیسمان دارد.

ما در اینجا در مورد نسل دوم مگان صحبت می‌کنیم که در سال 2002 معرفی شد و تولید آن تا سال 2009 در فرانسه ادامه پیدا کرد. اما مگان در سال 1386 وارد خط تولید سایپا شد و تولید آن در ایران در سال 1391 خاتمه یافت. البته مگان پیش از تولید در ایران به صورت وارداتی در بازار عرضه شد. مگان در طول حضور خود در ایران تبدیل به یک خودرو محبوب شد و توانست به فروش بالایی دست پیدا کند. مگان حتی اکنون هم در میان دست دوم‌های بازار، شرایط مناسبی دارد البته نه به خوبی مزدا 3.

 

مقایسه رنو مگان

 

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که مگان در نسخه‌های مختلفی در کشور فرانسه به تولید می‌رسید از جمله سدان، هاچبک و کروک که مدل‌های هاچبک و کروک در تعداد محدودی در بازار کشورمان عرضه شدند اما ما در مورد مدل سدان صحبت می‌کنیم. در طراحی رنو مگان خطوط تیز و شکسته‌ای دیده می‌شود که موجب شده بدنه آن خسته کننده و یکنواخت نباشد و کمی از آن سادگی خارج شود.

کابین رنو مگان طراحی ساده و به دور از هیجانی دارد. داشبورد کاملا یکنواخت است و کنسول وسط از کلیدها و ورودی‌های هوا تشکیل شده. البته در مدل‌های فول، یک نمایشگر در مرکز داشبورد دیده می‌شود که در بالای ورودی‌های هوا جای گرفته. بیشتر بخش‌ها از پلاستیک و پارچه تشکیل شده اما کیفیت قطعات بالاست و در دراز مدت دچار مشکل نمی‌شود.

 

کابین رنو مگان

 

رنو مگان در فول‌ترین مدل ویژگی‌هایی چون ایموبلایزر، استارت بدون کلید، آینه‌های برقی، چراغ‌های جلو هالوژنی و کامپیوتر سفری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مگان با دو موتور 1.6 و 2.0 لیتری در ایران عرضه شد که هر دو از نوع 4 سیلندر هستند. موتور 1.6 لیتری توانایی تولید 115 اسب بخار قدرت و 151 نیوتن متر گشتاور را دارد و برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو از جعبه دنده 5 سرعته دستی کمک می‌گیرد.

 

رنو مگان

 

اما ممکن است این قدرت برای برخی از کاربران کافی نباشد به همین دلیل به سراغ مدل 2.0 لیتری می‌روند که 132 اسب بخار قدرت و 191 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و با دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود. رنو مگان از نظر کیفیت سواری خودرو ایده‌آلی است چراکه سواری نرم و آرامی را در اختیار شما می‌گذارد هرچند که ممکن است نفوذ صدای موتور به داخل کابین کمی ناخوشایند باشد.

رنو مگان در حال حاضر هم در بازار وضعیت مناسبی دارد و به راحتی خرید و فروش می‌شود. مگان خودرو کم استهلاکی است و کمتر ممکن است که مالک خود را به دردسر بیندازد. به علاوه اینکه در طول چندین سال پس از استفاده، همچنان کیفیت بالای خود را حفظ می‌کند و به همین دلیل، به خودرو محبوبی تبدیل شده است.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Armin oj
    تاریخ : 1395/06/08

    ادمين جان كمي بيش از حد از مگان بد گفتين ! ما ك سوار شديم اصلا خشك نبود ماشين اتفاقا چيزي از مزدا كم نداره تو اين مورد فقط مزدا بخاطر شتاب بالاش فرز عمل ميكنه ، اين يه مورد رو قبول نداشتم !

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1395/06/08

    باسلام و تشکر از سایت و کانال خوبتون
    من از سال 90 مگان دارم
    ماشین تنبلیه،قطعاتش گرونه،خدمات پس از فروشش هم افتضاح بوده،ولی ماشین نرمو ایمنیه
    برعکس مزدا بخاطر اسپرت بودنش ماشین خشکیه
    ولی ماشینای اروپایی معمولا استهلاک بالایی دارن
    ،حتی موتور سیکلتهاشون،
    ولی ماشینهای ژاپنی هم کیفیت خوب،قیمت مناسب و استهلاک پائینی دارن
    بازم تشکر که آگاهی میدید به مردم عزیز

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1395/06/10

    من یکسال مگان داشتم خیلی راضی بودم...دوام قطعاتش عالیه..اصلا کارم به تعمیرگاه نکشید...از شتابش راضی بودم...چیزی که این سایت بهش اشاره نکرده مزیت های مگانه....کیفیت فرمان و ترمز این ماشین حتی تو یکسری ماشین های تا 200 تومن هم نیست...فرمون برقی که مزدا ازش بی بهره است...بخار شوی شیشه جلو فوق العاده...مشکل کم آپشنیش هم برمیگرده به سیاست پارس خودرو که البته مدل های 91 و 92 وضعیت بهتری دارن...فضای پای سرنشین عقب و گستردگی صندوق بار برای این کلاس عالیه....عیب این ماشین صدای موتور زیادشه فقط...و اینکه سانروف و حالت تعویض دستی دنده نداره...

  • user icon
    نویسنده : سیامک
    تاریخ : 1395/06/12

    با سلام
    واقعا مقایسه تون کاملا یکطرفست. من 4 ساله مگان دارم این ماشینو به قدری دوست دارم که با هیچی عوضش نمکنم. از جمله مزایای این خودرو هندلینگ فوق العاده نرم فرمان نرم و ترمزهای فوق العاده کیفیت قطعات عالی و خودرویی با آپشنهای خاص

  • user icon
    نویسنده : احمد
    تاریخ : 1395/08/03

    مقایسه خیلی ضعیفی بود و اطلاعات غلط زیادی هم داره و قطعا این دست از مقایسه ها از اعتبار سایتتون کم خواهد کرد مهم کیفیت مقاله است نه کمیت!
    اولا اینکه مزدا 3 مدل 91 رو با 80 بشما نمیدن و قیمتش 90 میلیونه خیلی راحت میتونستین قیمت رو از سایتها چک کنین!
    دوما سیستم تعلیق مگان طبق تجربه 2 ساله خودم و تمام نقدهای این ماشین که خوندم نرم محسوب میشه و جزو برتری های این ماشینه مخصوصا در برابر تعلیق خشک ماشینهای اسپرتی مثل مزدا 3 و سراتو!
    ثالثا ماشینی که تو یه مدل حداقل 20 میلیون تفاوت قیمت دارن و از نظر سال تولید اولیه 6-7 سال با هم تفاوت دارن رو با هم مقایسه نمیکنن حداقل باید با مزدا 3 نسل قبل مقایسه میکردید نه نیو!!! با اینکه مگان ماشین خوبیه ولی مشخصا از مزدا نیو ضعیفتره ولی مقایسه شما اشتباهه هم بخاطر تفاوت قیمت زیاد این دو ماشین در یک مدل هم اطلاعات غلط زیادی که در مقاله وجود داره!

  • user icon
    نویسنده : فرشاد قدرخواه
    تاریخ : 1395/08/13

    به نظر من انگار خیلی ها زورشون امده مزدا از مگان سر تره البته اینم باید بگم که شتابی که مزدا3 داره من تا به حال توی هیچ ماشینی ندیدم
    به نظر من توی همه ماشین ها BMW BENZ TOYOTA MAZDAاز همه بهتره چون واقعا ماشین هاشون کیفیت بالایی دارم الان فکر نکنید از مزدا دارم دفاع میکنممن تقریبا همه کارخانه های خودرو سازی را امتحان کردم در مدت یکسال و توی همه اینها BMW Z4داشتم که بسیار عالی بودهMAZDA3داشتم که عاشق کیفیت لوازمش و شتابش بودمTOYOTA PRADOداشتم که حرف نداره والان همBENZ CLS 500دارم که بسیار ماشین نرم خوبیه ولی از طراحی داخلی بنز زیاد رازی نیستم طراحی داخل BNWوMAZDAقشنگتر بود

  • user icon
    نویسنده : Hh
    تاریخ : 1395/08/21

    به نظر من هم مقایستون منصفانه نیست، از لحاظ ایمنی، نرمی، فصای کابین، راحتی در رانندگی دراز مدت، سیستم فرمان و عمر قطعات فنی مگان به مراتب برتره
    مزدا هم از نظر شتاب، طراحی داخلی، امکانات و اسپرت بودن ماشین بهتریه، خب البته ۲۰_۳۰ تومن هم گرونتره
    یادتون نره که رنو مگان در سال ۲۰۰۶ پر فروش ترین ماشین در کل اروپا شد

  • user icon
    نویسنده : Amir
    تاریخ : 1396/01/29

    واقعا منصفانه نبود مقایستون

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1396/10/27

    طراحی و زیبایی مزدا خیلی بهتره
    و پا خورش از مگان خیلی بهتره
    درسته مگان امکانات و قیافه نداره
    ولی از نرمی ماشین نمیتونیم بگذریم
    ک اونم خیلی تنبله

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading