اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هیوندای سوناتا Yf و کیا اپتیما 2013

مقایسه هیوندای سوناتا Yf و کیا اپتیما 2013

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه هیوندای سوناتا Yf و کیا اپتیما 2013 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه هیوندای سوناتا Yf و کیا اپتیما 2013 بپردازیم .

KIA OPTIMA

اپتیما 2013-2015

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی اپتیما 2013-2015

HYUNDAI SONATA YF

سوناتا 2012-2014

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
47
بررسی سوناتا 2012-2014
انتخاب ماشین 3

KIA OPTIMA

اپتیما 2013-2015

Top car

KIA OPTIMA

اپتیما 2013-2015

مقایسه هیوندای سوناتا Yf و کیا اپتیما 2013

کیا اپتیما

 

این مدل سومین نسل از اپتیما است که در سال 2010 معرفی شده و در همان سال تیز به بازار عرضه گردیده است . اپتیما در کلاس خود جزء زیباترین ها به شمار می رود . طراحی اپتیما تکامل یافته است که در بعضی از نقاط ساده است ولی جنبه لوکس بودن هم در آن رعایت شده است . یکی از نکاتی که اپتیما را خصوصا از نمای جانبی جذاب کرده است خطی است که از چراغ جلو شروع شده ، امتداد یافته و در بالای صندوق عقب به پایان رسیده است .

 

کیا اپتیما

 

طراحی داخلی اپتیما در زمان خود یک سنت شکنی به شمار می رفت . طراحی داشبورد یک نواخت نیست ، راننده محور است و دریچه تهویه های آن طرحی خاص دارند . از لحاظ امکانات سوناتا و اپتیما در یک سطح قرارمی گیرند و با توجه به قیمتشان تجهیزات زیادی با خود به همراه دارند . اپتیما کابین جاداری دارد و ارگونومی و دسترسی به دکمه ها وادوات هم خوب است . اما بعضی مدل های اپتیما کیفیت متریال پایینی دارند که با توجه به قیمت زننده است و کاملا توی ذوق می زند .

 

کیا اپتیما

 

قلب تپنده اپتیما یک پیشرانه 4 سیلندر خطی است که 2359 سی سی حجم دارد . این پیشرانه در دور موتور 6000 دور در دقیقه به قدرت 177 اسب بخار و در دور موتور 4000 دور در دقیقه به گشتاور 236نیوتن متر میتواند دست پیدا کند . این پیشرانه با توجه به ابعاد اتاق و وزن خودرو برای حرکت معمولی خوب است اما چندان سریع نیست . البته مصرف سوخت اپتیما در کلاس خودش بسیار مناسب است و خیال مالکش را از سوختگیری های پی در پی راحت می کند . برای انتقال قدرت هم از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده است که عملکرد قابل قبولی دارد ولی کمی با موتور نا هماهنگ است و لختی خاصی در بینشان دیده می شود .

 

کیا اپتیما

 

در ذات اپتیما روح اسپرت دمیده شده است و سواری اش کمی خشک است اما این خشکی به اندازه سوناتا نیست . اپتیما هندلینگ خوبی دارد و در هر سرعتی قابل کنترل است اما ترمز هایش خشک و کمی ضعیف احساس می شوند .

در کل اپتیما در این نسل بیش از هر چیز برای زیبایی آن زحمت کشیده شده است و ای کاش کمی از این تلاش ها هم در مورد کیفیتش به کار برده میشد . هر چند که از YF به طور کلی با اختلاف کمی بهتر است اما باز هم ضعف هایی دارد که چندان دل نشین نیست .

HYUNDAI SONATA YF

سوناتا 2012-2014

مقایسه هیوندای سوناتا Yf و کیا اپتیما 2013

سوناتا 2012-2014

 

سوناتا برای یک سدان متوسط طراحی جالب و اغراق شده ای دارد . یکی از دلایل فروش بالای YF هم عامه پسند بودن طراحی اش است . در بازار کشور ما که مردم بیش از هر چیز به دنبال چهره خودرو و آپشن هستند سوناتا YF را می توان محبوب ترین خودروی وارداتی دانست که بسش از هر چیز مدیون چهره اش است . سبک طراحی YF چندان زیبا نیست و بیش از هر چیز پر زرق و برق بودنش است که به چشم می آید .

 

سوناتا 2012-2014

 

در داخل کابین سوناتا طراحی خوبی مشاهده میشود اما متاسفانه طبق روال اکثریت کره ای ها که خیلی از پارامتر های خودروی خوب را فدای چهره میکنند در YF هم متریال خوب و دل نشینی به کار نبرده اند . هم چنین به علت فرم خاص طراحی اتاق قسمتی از راحتی سرنشینان و فضای کابین گرفته شده است که فضای کابین را تنگ و خفه کرده است . کابین سوناتا بر خلاف اپتیما که ارگونومی خوبی دارد چندان دلچسب نیست و کمی گیج کننده به نظر می رسد . امکانات سوناتا خوب است و با توجه به قیمتش کامل به نظر می رسد . یکی دیگر از ایراداتی که به کابین سوناتا وارد است ایزوله نا مناسب کابین است که صدای زیادی را به داخل اتاق راه می دهد و آرامش را از سرنشینان سلب می کند .

 

سوناتا 2012-2014

 

پیشرانه استفاده شده در سوناتا و اپتیما مشترک است اما در سوناتا بازده کمتری دارد و حدود 2 اسب بخار قدرت کمتری تولید می کند . لختی ای که در شتابگیری اپتیما احساس می شد در سوناتا هم با کمی تشدید وجود دارد و علاوه بر این مصرف سوخت بالاتری هم نسبت به اپتیما به ثبت می رساند . از لحاظ فنی سوناتا استهلاک بالایی دارد که در دراز مدت مالک خود را خسته و اذیت می کند .

 

سوناتا 2012-2014

 

سوناتا YF سواری اش خشک است و کوبش های بسیاری دارد که لاستیک های فاق کوتاه آن هم تاثیر بدی بر روی این خشکی و سواری آن گذاشته است . البته سوناتا یک نکته مثبت نسبت به اپتیما دارد و آن هم ترمز های آن است که مطمئن تر از اپتیما عمل میکنند .

در کل مصرف سوخت بالا ، لذت پایین رانندگی ، کابین با متریال و ایزوله نا مناسب  ، لختی پیشرانه و جعبه دنده ، استهلاک بالا و کیفیت ساخت متوسط از مهم ترین نقاط ضعف سوناتا YF  به شمار میرود و بزرگ ترین نقطه قوت آن هم بازار فروش خوبش و طراحی اش است .

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : ali
    تاریخ : 1395/06/29

    هیوندای سوناتا خیییییلی بهتره

  • user icon
    نویسنده : ehem
    تاریخ : 1395/06/30

    مقایسه هاتونو جوری مینویسید که به نظر عقلانیه.ولی کاملا سلیقه ای و احساسیه.حیفه واقعا نکنید اینکارو

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1395/07/29

    سوناتا و اپتیما بسیار عالی ومنطبق با واقعیت مقایسه کردید ، آفرین

  • user icon
    نویسنده : حبیب حسین زاده
    تاریخ : 1395/07/30

    فقط اپتیما

    • نویسنده : مهدی
      تاریخ : 1395/08/26

      من تقریبا یک سال هر دو تاشو داشتم
      سوناتا 2012
      اپتیما 2014
      هر دو ماشین در رنج قیمتی صد تا دویست میلیون هنوز هم به نظر من در کل از نظر آپشن حرف اول رو میزنن از نظر تیپ و خشکلی اپتیما عالیه و از نظر سواری هم اپتیما یه کم البته خیلی به چشم نمیاد خشکه.
      و از نظر مصرف هم که عالیه 108 میسوزونه.
      و سوناتا یه کم خوابیده تر و بیشتر جاها زیرش گیر میکنه که برا من معظلی بود البته هندلینگش بهتر از آپتیما هست.
      در مجموع آپتیما خوبه

  • user icon
    نویسنده : امیر یارندی
    تاریخ : 1395/08/09

    جفتشو داشتم ۱۵ماه
    هردو خشک و کمکاشون میکوبه و زیرشون خیلی پایینه و راحت میگیره به دست اندازهای خیابان ها بخصوص وقتی ۵نفر توماشینن ولی در قیاس اپتیما خیلی بهتر و باکیفیت تره از وای اف ولی الان توسان۲۰۱۵ دارم خیلی راضی تر هستم

  • user icon
    نویسنده : Milad
    تاریخ : 1395/08/26

    هر دو خودرو اپتیما و سوناتا خيلي موي رگى با هم اختلاف دارن و تقريبا تو يك سطح هستن.
    كاملا سليقه ايه و بايد ديد كدومشون به دل ميشينه
    تنها نكته اي كه هست شتاب واي اف خيلي بيشتر از اپتيما هست ولى در كل كاملا سليقه ايه

  • user icon
    نویسنده : رسا
    تاریخ : 1395/08/27

    فقط اپتیما ، ماشین سوناتا در مقابل اپتیما اشغاله

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1395/08/29

    عالی بررسی و مقایسه شد سوناتا بهتره

  • user icon
    نویسنده : هومن
    تاریخ : 1396/09/13

    فقط فقط اپتیما

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1396/09/15

    خیلی مقایسه خنده داری هست. من هر دو رو داشتم سوناتا ۲۰۱۳ اپتیما ۲۰۱۴ سوناتا بعد ۲ سال لش شد و مثل خودروهای ایرانی به سر صدا افتاد در حالی که اپتیما اصلا از کیفیتش کاسته نشد و کابین آرومی داره. سوناتا رو وقتی برای فروش گذاشتم طرف در و بازو بسته میکرد صدای در خونه مادر بزرگمو میداد از بس قیج قیج میکرد. با اینکه قدرت موتور سوناتا بیشتره ولی در شتاب اپتیما راحت سوناتارو میگیره بخاطر آیرودینامیک و چابکیش. از نظر زیباییم که مشخصه. اپتیما اگه موتور قوی تری داشت با گرنجور باید مقایسه میشد

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/10/29

    یکی اشکال های مقایستون این بود که مدل این دو ماشین رو مشخص نکردید اگه این مقایسه ای که کردید سوناتا مدل ۲۰۱۲ باشه مقایستون قابل قبوله ولی اگه ۲۰۱۴ باشه کاملا اشتباهه و در این حالت سوناتا از هر لحاظ بهتر از اپتیماست من هردوش رو داشتم و الان سوناتا ۲۰۱۴ دارم و میگم که اصلا قابل مقایسه نیست . اپتیما به مرور زمان لش میشه رنگش کدر میشه سپر جلو و عقبش لبه هاش بازتر میشه و مث پراید میشه
    درباره فضای خفه سوناتا باید بگم درسته ولی اگه سانروف رو باز کنی یا پردشو بده کنار حل میشه

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1397/12/06

    من قبلاً ماکسیما داشتم ولی دو ماهه سوناتا گرفتم سوناتا خوبه ولی مونده به پای ژاپن برسه

  • user icon
    نویسنده : سامان
    تاریخ : 1398/11/26

    اپتیما زیبا تر و با کلاس تر هستش و لذت رانندگی اش بیشتره

  • user icon
    نویسنده : آرمین
    تاریخ : 1399/12/03

    جالبه که هردو از یک موتور ساخته شده
    مشکل خشکی رانندگی با لاستیک فاق بلند مرتفع میشه
    اگر فول باشه لذتش چند برابره ...
    سقف پانامرا اوپتیما با سوناتا قابل مقایسه است اونو میزارم بنظر مشکل پسندا
    چراغ های دو ماشین قابل مقایسه است که باز میزارم بعهده سخت سلیقه ها
    اینجانب تجربه ۶سال رانندگی با سوناتا ۲۰۱۴ فول را بعرض رساندم

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading