اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه کیا اپتیما JF و هیوندای سوناتا LF

مقایسه کیا اپتیما JF و هیوندای سوناتا LF

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه کیا اپتیما JF و هیوندای سوناتا LF می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه کیا اپتیما JF و هیوندای سوناتا LF بپردازیم .

KIA optima JF 2016

اپتیما 2016

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
50
بررسی اپتیما 2016

HYUNDAI Sonata LF

هیوندای سوناتا LF

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی هیوندای سوناتا LF
انتخاب ماشین 3

KIA optima JF 2016

اپتیما 2016

Top car

KIA optima JF 2016

اپتیما 2016

مقایسه کیا اپتیما JF و هیوندای سوناتا LF

 اپتیما 2016

 

از آنجایی که طراحی نسل قبل اپتیما با استقبال بالایی مواجه شده بود طراحی نسل جدید نیز با نسل گذشته شباهت بسیاری دارد . استایل اپتیمای جدید همانند گذشته کاملا جذاب ، مدرن و لوکس است که در عین حال هم جنبه اسپرت دارد . نسبت به قبل اپتیمای جدید جنبه لوکس بودنش در طراحی ملموس تر است که در این امر جلو پنجره کرومی و  استفاده بیش تر از قطعات کرومی کمک بسزایی کرده است . تغییرات نسل جدید اپتیما فقط در ظاهر نیست و داخل کابین هم به همان نسبت متحول شده است . فضای داخلی اتاق نسبت به گذشته جادار تر شده است ، طراحی داشبورد و ادوات کاملا هماهنگ است و ارگونومی بسیار خوبی دارد ، متریال استفاده شده بهبود کیفیت پیدا کرده اند و شما با انبوهی از امکانات و تکنولوژی ها رو به رو هستید . همه این تغییرات مثبت و ویژگی های خوب باعث شده است شما در اپتیمای جدید حس لذتی را تجربه کنید که در نسل های گذشته اپتیما و نه در سوناتا قابل لمس است . شاید تنها ایراد وارد به کابین اپتیما را البته نسبت به گذشته بسیار کم شده است نفوذ صدا به کابین دانست .

 

 اپتیما 2016

 

در سینه اپتیما یک قلب تپنده 4 سیلندر خطی است که 2359 سی سی حجم دارد . این پیشرانه 185 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور میتواند تولید کند و در سیکل ترکیبی 100 کیلومتر تنها 8/7 لیتر بنزین مصرف میکند .  اپتیما هنوز هم در شتاب گیری لخت است اما این مشکل مانند گذشته نیست و تا حد زیادی رفع گردیده است و شما با رضایت بیشتری میتوانید به تند رفتن بپردازید . گیربکس 6 دنده اتوماتیک هم که برای انتقال قدرت در نظر گرفته شده است به خوبی از پس وظیفه خود بر می آید و شما از عملکرد آن راضی خواهید بود .

 

 اپتیما 2016

 

در بخش سواری کیا اصلاحات زیادی بر روی سیستم تعلیق اپتیما جدید انجام داده است تا ایرادات نسل قبل آن بر طرف گردد و حس آرامش و نرمی در سواری آن افزایش پیدا کند و تا حدودی هم موفق عمل کرده است . زیرا با وجود اینکه هنوز در سواری اپتیما خشکی احساس میشود اما نسبت به گذشته بسیار نرم تر عمل میکند و شما با راندن اپتیما حس کاملا دلنشین تری نسبت به گذشته پیدا میکنید .

در کل اپتیما جدید خودرویی است که از هر زمان دیگری ارزش خرید بالاتری پیدا کرده است ، طراحی داخلی و متریال آن بسیار بهبود یافته است ، ضعف های حرکتی اش تا حدود زیادی بر طرف شده است  ، سواری دل نشین تری پیدا کرده است و انبوهی از امکانات و تکنولوژی های پیشرفته را با خود به همراه دارد .

 

 اپتیما 2016

HYUNDAI Sonata LF

هیوندای سوناتا LF

مقایسه کیا اپتیما JF و هیوندای سوناتا LF

 هیوندای سوناتا LF

 

طراحی سوناتا جدید نسبت به قبل ساده تر ، لوکس تر و پخته تر شده است اما با دقت فراوان هنوز هم رگه هایی از نسل قبل را میتوان در آن مشاهده کرد . برای هرچه بیشتر کردن جلوه لوکس خودرو طراحی LF را خصوصا در قسمت جلو به جنسیس شبیه کرده اند . با توجه به سبک طراحی سوناتا جدید اکنون رنج سنی کسانی که سوناتا را می پسندند افزایش یافته و حالا افراد مسن تر هم به راحتی جذب سوناتا می شوند .

 

 هیوندای سوناتا LF

 

المان های لوکس بودن که در بدنه رعایت شده است در داخل کابین هم به چشم میخورد و کاملا رعایت شده است . علاوه بر این ارگونومی آن هم بهبود یافته است و دسترسی به ادوات و تجهیزات نسبت به YF  کاملا سهل گردیده است . اما با وجود این نقاط مثبت در داخل کابین هنوز هم کیفیت متریال و روکش ها با وجود بهینه سازی هایی که انجام شده است ضعف هایی در خور توجه دارد. اما در کل فضاسازی و طراحی داخلی سوناتا جدید حساب شده و منطقی است و سعی دارد تا هر چه بیشتر خود را به لوکس بودن نزدیک کند  . همیشه برای سوناتا یک نکته مثبت وجود دارد و آن هم امکانات رفاهی و ایمنی متعدد است که در LF  هم این نکته به صورت کامل تر از همیشه به چشم می خورد .

 

 هیوندای سوناتا LF

 

پیشرانه سوناتا همانند اپتیما است . 4 سیلندر خطی میباشد و 2359 سی سی حجم دارد . اما در مقایسه با اپتیما بازده کمتری دارد . 178 اسب بخار قدرت و 225 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک کوپل شده است . لختی نسل قبل سوناتا در این مدل هم وجود دارد و میل به شتایگیری اصلا احساس نمی شود . علاوه بر این مصرف سوخت هم افزایش پیدا کرده است که نشان از به کار بردن دقت زیاد در ظاهر است و در باطن هنوز جای زیادی برای کار دارد . سواری سوناتا LF با وجود اصلاحات صورت گرفته هنوز هم ضعف های زیادی دارد . فرمان پذیری ضعیف است ، سواری بسیار خشک و کوبنده میباشد و فرمان اطلاعات کمی را از جاده به دستان راننده منتقل میکند .در کل سوناتا LF  خودرویی است که اصلاحات بسیاری روی آن صورت گرفته است اما هنوز ایرادات و ضعف های آن بر ویژگی های مثبتش سنگینی میکند و همین موضوع است که ارزش خرید آن را تا حد زیادی پایین آورده است .

 

 هیوندای سوناتا LF

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading