اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه کیا کادنزا و هیوندای جنسیس

مقایسه کیا کادنزا و هیوندای جنسیس

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه کادنزا و جنسیس می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه کادنزا و جنسیس بپردازیم .

KIA CADENZA

کیا کادنزا 2013

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
8
امتیاز کل
51
بررسی کیا کادنزا 2013

HYUNDAI GENESIS

هیوندای جنسیس

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
49
بررسی هیوندای جنسیس
انتخاب ماشین 3

KIA CADENZA

کیا کادنزا 2013

Top car

KIA CADENZA

کیا کادنزا 2013

مقایسه کیا کادنزا و هیوندای جنسیس

 کیا کادنزا

 

کیا کادنزا را می‌توان یکی از بهترین ساخته‌های کمپانی کره‌ای در تمام طول خودروسازی‎‌اش را دانست که از بسیاری جهات خودروی خوب و با کیفیتی است. طراحی کیا کادنزا به نحوی انجام شده که از تمام جهات حس لوکس بودن را القاء می‌کند و در عین حال هم جذاب و جوان پسند است. استفاده صحیح از قطعات کرومی، طراحی منطقی چراغ‌ها و بی نقص بودن مکان خطوط و برجستگی‌ها در کامل بودن طراحی کادنزا و ماندگاری آن در بلند مدت کمک به‌سزایی کرده است. به طور کلی در طراحی بدنه کادنزا المان‌های خوبی رعایت شده است و مهندسین کیا سعی کرده‌اند حرفه‌ای ترین اصول خود را بر روی این مدل پیاده کنند. بدون شک طراحی کادنزا هنوز هم جذابین خود را دارد و با دیدن آن در خیابان، تصور نمی‌کنید که چندین سال از طراحی و ساخت آن گذشته باشد.

 

 کیا کادنزا

 

در کابین کیا کادنزا طراحی لوکس، منطقی و کامل به نظر می‌رسد. اما تعداد زیادی دکمه بر روی فرمان و کنسول جلو استفاده شده است که در نگاه اول شلوغ و گیج کننده به نظر می‌رسد اما کاملا کاربردی هستند و به لطف ارگونومیک بودن کابین کادنزا، دسترسی به آنها به راحتی صورت می‌گیرد. کیفیت داشبورد کیا کادنزا کمی دور از انتظار و در سطحی متوسط ارزیابی می‌شود اما در کیفیت ساخت و مونتاژ آن هیچ بحثی نیست و بسیار خوب می باشد . داخل کابین کیا کادنزا همه چیز سعی در نشان دادن لوکس بودن است و وجود تعداد زیادی امکانات رفاهی و ایمنی به لوکس بودن کمک زیادی کرده است و جذاب به نظر می رسد .

 

 کیا کادنزا

 

کیا کادنزا در سینه خود یک پیشرانه 6 سیلندر به حجم 3500 سی سی جای داده است. کادنزا با تکیه بر این پیشرانه 286 اسب بخار قدرت و 338 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که باعث شتاب‌گیری بسیار خوب آن می‌شود و در عین حال هم با مصرف سوخت 10 لیتر در سیکل ترکیبی 100 کیلومتر بسیار کم اشتها است. کیا کادنزا در مقایسه با هیوندای جنسیس در طول این سال‌ها بسیار کم استهلاک‌تر عمل کرده است، دردسر کمتری برای مالک داشته، مصرف سوختش بسیار مناسب‌تر بوده و کاملا هم در شتابگیری برتری داشته است. کادنزا برای انتقال قدرت از یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک استفاده می‌کند که هماهنگی بسیار خوبی با موتور دارد و عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. کیا کادنزا به علت همین گیربکس خوب و پیشرانه قدرتمند در هر لحظه آماده شلیک به جلو است.

 

 کیا کادنزا

 

سواری کیا کادنزا خصوصا در سرعت‌های بالا کاملا نرم و بدون صداست اما در سرعت‌های پایین کمی خشک است که اصلا آزاردهنده نیست و چاشنی لذت بخش سواری با کادنزا است. کیا کادنزا کاملا مطمئن و پایدار عمل می‌کند، هندلینگ خوبی دارد، فرمان پذیری و دقت فرمان در عبور از دایره پیچ خوب است و ترمزهایش کاملا قدرتمند است در هر سرعتی در کوتاه‌ترین مسافت خودرو را به حالت سکون در می‌آورد. علاوه بر این جلوبندی کادنزا کاملا بهتر و مقاوم‌تر از هیوندای جنسیس است و در مورد سیستم تعلیق هم به همین منوال است یعنی از جنسیس کاملا با کیفیت تر بوده و این اطمینان را به شما می‌دهد که خودرو بهتری است!

کیا کادنزا خودرویی با کیفیت ساخت بالاست که زیبا و لوکس است، کاملا پر شتاب و قدرتمند حرکت می‌کند، موتور و گیربکسش بی نقص است و تعداد زیادی آپشن به همراه دارد. کادنزا در برابر جنسیس کیفیت ساختش بالاتر است، هندلینگ بهتری دارد، ترمزهایش بسیار مطمئن تر هستند، مشکلات عدیده هیوندای جنسیس در سیستم تعلیق و جلوبندی را ندارد، استهلاکش پایین‌تر است و حس بهتری از رانندگی را به شما تقدیم می‌کند.

HYUNDAI GENESIS

هیوندای جنسیس

مقایسه کیا کادنزا و هیوندای جنسیس

هیوندای جنسیس 

 

جنسیس را می‌توان اولین تلاش هیوندای برای ورود به کلاس سدان‌های نیمه لکس دانست که چندان موفق عمل نکرده است. طراحی ظاهری جنسیس سعی در شکیل بودن دارد و در عین سادگی هم همین طور به نظر می‌رسد اما این طراحی چندان زیبا نیست و بسیاری ریزه کاری و نکات تخصصی در در طراحی جنسیس لحاظ نشده است. به طور کلی هیوندای جنسیس بدنه اش طراحی چندان پخته‌ای ندارد و بیش از هر چیز طراحانش سعی کرده‌اند که فقط جلوه لوکس بودن را القاء کند. البته پا گذاشتن هیوندای در این کلاس، منجر شد تا برند جنسیس را جدا کنند و محصولاتی کاملا لوکس و قابل رقابت با بهترین خودروهای دنیا را بسازند.

 

هیوندای جنسیس

 

در داخل کابین جنسیس هم وضعیت بدین گونه است یعنی در نگاه اول طراحی لوکس و جدید به چشم می‌آید اما زیبایی و چشم گیری خاصی را نمی‌توانید در آن مشاهده کنید. متریال مورد استفاده در کابین جنسیس بسیار معمولی است و به مرور زمان کیفیت خود را به راحتی از دست می‌دهد. اما نکات مثبت کابین هیوندای جنسیس فضای داخلی جادار و امکانات رفاهی فراوان است که خود نکات مهمی است. البته به شرطی که بتوانید از کیفیت پایین ساخت و مونتاژ پایین هیوندای جنسیس هم بگذرید. به علاوه اینکه جنسیس سواری بسیار نرمی دارد و این کیفیت سواری یک نقطه قوت محسوب می‌شود.

 

هیوندای جنسیس

 

هیوندای جنسیس توسط یک پیشرانه 6 سیلندر به حجن 3778 سی سی به حرکت در می‌آید. این پیشرانه قابلیت تولید 290 اسب بخار قدرت و 358 نیوتن متر گشتاور را دارد. مصرف سوخت جنسیس مخصوصا در داخل شهر بالاست اما شتابگیری آن رضایت بخش است و با توجه به وزن خودرو به راننده اعتماد به نقس لازم هنگام شتاب‌گیری می‌دهد. البته از استهلاک بالای جنسیس هم به این راحتی‌ها نمی‌توان چشم پوشی کرد. هیوندای جنسیس در ایران با توجه به مدل خودرو دارای 2 نوع گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و 8 سرعته ساخت ZF است که هر دو عملکردشان خوب ارزیابی می‌شود اما در زیر فشار گیربکس 6 سرعته زود داغ می‌کند و عملکرد خوب خود را از دست می‌دهد اما گیربکس 8 سرعته تعویض دنده هاش عالی، هوشمند و لذت بخش است و در رانندگی پر فشار راننده را کاملا راضی نگه می‌دارد.

 

هیوندای جنسیس

 

در بخش سواری هیوندای جنسیس هندلینگ نسبتا خوبی دارد اما عملکرد سیستم تعلیقش کاملا ضعیف است و ضمن اینکه بسیار هم سریع به تعمیرگاه نیاز پیدا می‌کند بنابراین نمی‌توان آن را خودرو قابل اعتمادی دانست. هیوندای جنسیس فرمان پذیری خوبی دارد و فرمان به اندازه کافی دقیق است اما ترمزهایش نسبتا ضعیف هستند و جلوبندی هم ضعف‌هایی از خود نشان می‌دهد.

در کل هیوندای جنسیس را می‌توان یک خودروی لوکس با کیفیت نه چندان بالا دانست که در برابر کیا کادنزا ضعف‌های زیادی از خود نشان داده است و در بلند مدت هم هیچ حرفی برای گفتن ندارد. از همین رو انتخاب صحیح، با کیفیت و لذت بخش بدون شک کیا کادنزا است.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : پدرام
    تاریخ : 1395/07/23

    سپاس از سایت خوبتون

  • user icon
    نویسنده : روزبه
    تاریخ : 1395/09/03

    کیا کادنزای 2014 نیو فیس تفاوت زیادی با مدل 2013 داره؟!!!

    • نویسنده : علیرضا دیبا
      تاریخ : 1395/09/21

      باسلام،من مدل ۲۰۱۷ کیا کادنزا رو تو منطقه آزاد انزلی دیدم خیلی تغییر کرده بود

  • user icon
    نویسنده : یاشار
    تاریخ : 1395/09/21

    ممنون از راهنمایی ک درخصوص جزئیات فنی و سلیقه ای داده میشه و از کلی گویی خبری نیست.خواهشا درمورد سبک هرخودرو از لحاظ نوع سواری و مقایسه اون با سبک دیگری از همون خودرو هم اطلاعاتی داده بشه جدا از سلیقه هر فرد برای انتخاب نوع یاهمون سبک سواری مورد نظرش ک ممکن کراس اور هاچ بک ویا......ممنون میشم اگه پاسخ شما رو بدونم

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1395/09/22

    کادنزا به آزرا برای مقایسه نزدیکتری تا جنسیس مدل ۲۰۱۳ جنسیس تقریبا ۶۰تا۷۰ میلیون گرونتر از کادنزا است درایران وامریکا فروش جنسیس بیشتره درحال حاضر جنسیس برنده کارشناسی ماشین۳!؟

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1395/09/24

    شما یکی از اصلی ترین تفاوتهای کادنزا و جنسیس رو حتی بهش اشاره هم نکردید
    جنسیس دفرنسیال عقبه اما کادنزا دف جلو است
    سواری جنسیس بخاطر نیرو محرکه ای که از چرخ عقب داره خیلی لذت بخش تر از کادنزا است

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1395/11/06

    اقا این نظره شخسی شماست که احتمالن یه کادنزا هم دارید شما قبل از نوشتن این نظرات کاملا اشتباه لطفا قبلا یه مقدار مطالعه در مورد خودروها داشته باشید بد نیستن بهد از اینها جهت اطلاع شما عرض کنم که هیچ وقت جنسیس رو با کادنزا مقایصه نمیکنند وبه هیچ عنوان کادنزا در حدو اندازه جنسیس سدان نیست

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1395/12/10

    دراین مقایسه به نظر من جنسیس برندس اما اگه با گرنجور مقایسه میشد حتما کادنزا برنده بوود

  • user icon
    نویسنده : شاهين
    تاریخ : 1396/01/24

    شما خيلي كادنزا دوست داري قبول، ولي اصلأ گفته هاتون رو قبول ندارم. من هم جنسيس ٢٠١٠ داشتم و هم ٢٠١٢ و هم كادنزاي٢٠١٢ كه بعد از سوارشدن به كادنزا كاملأ پشيمون شدم كه چرا جنسيس رو فروختم. سواري جنسيس، شتاب، پايداري، فضاي داخلي، راحتي سرنشين.... جنسيس خيلي سرتره!!!

  • user icon
    نویسنده : رادمان
    تاریخ : 1396/04/31

    جنسیس خیلی نرم تر از کادنزاس

  • user icon
    نویسنده : علیرضا
    تاریخ : 1396/06/01

    جنسیس صد در صد از کادنزا سرتره از شکیل بودن خودرو که هم چهره وحشی تری داره هم عرض و ارتفاعش که خیلی به چشم میخوره. در مورد مصرف سوخت داخل شهر جنسیس 13.6که کادنزا 12 می باشد. .در مورد شتاب هم که کادنزا حرفی واسه گفتن نداره.

  • user icon
    نویسنده : منوچهر
    تاریخ : 1396/09/15

    کادنزا در برابر جنسیس سدان یک اسباب بازی محسوب میشه . کادنزایی که شما مقایسه کردید هم نسل اول کادنزاست که اصلا در حد آزرا هم نبود چون آپشنهای یک خودروی نیمه لوکس رو هم نداشت .حالا چطور در این مقایسه پیروز شده فقط شما باید جواب بدهید . درب صندوق برقی و اتوهلد و رادار و تنظیم ارتفاع و موس جلو و عقب و سیستم صوتی پیشرفته و مانیتور بزرگش رو آیا در کادنزا میتوان یافت ؟ آپشنهای کادنزا مخصوصا نداشتن مانیتور درست و حسابی و موس مسخره ی عقبش و عدم تعادل در جاده بدلیل نداشتن مرکز ثقل مناسب اینها برای یک خودروی نیمه لوکس یعنی فاجعه...خودروی نیمه لوکس نمیتونه در برابر یک خودروی لوکس برنده باشه مگر اینکه ماشین شما کادنزا باشه

    • نویسنده : رضا
      تاریخ : 1396/09/16

      به دید شما یک اسباب بازیه ولی در واقع جنسیس در مقابل کیفیت و قدرت کادنزا یک اسباب بازیه.

  • user icon
    نویسنده : کوروش
    تاریخ : 1396/11/29

    جنسیس خیلی زیبا تره تا کادنزاوامکانات وسواری وهمینطور ویژگی های فنی جنسیس عالی است .
    آخه این چه مقاله ی مزخرفیه دیگه .
    هرکی با من موافقه بگه

  • user icon
    نویسنده : دانش
    تاریخ : 1397/11/18

    مسخره است واقعا کادنزا و جنسیس مث ... میونه و شقیقه خخخ یعنی کادنزا .. حالا هی اطلاعات غلط بدید به مردم😁

  • user icon
    نویسنده : حامد
    تاریخ : 1399/02/17

    سلام من چند ساله که آزرا داشتم جدیدا می خوام کادنزا یا جنسیس انتخاب کنم خیلی واقعیتش مطالعه کردم و یکی از مدیران بخش سرویس هیوندای ستارخان دوستمه از ایشون هم نظر خواهی کردم و به این نتیجه رسیدم که جنسیس زیر مدل 2013 بخاطر مشکل در سیستم تعلیق و فنر که در صورتی خرابی خیلی هزینه بره و همچنین استعلاک بالا و هزینه نگهداری توصیه نمی کنن. ( تازه این پرسنل نمایندگی هم تایید می کنن) جنسیس 2013 در حال حاضر بیش از 950 میلیون قیمت داره،
    البته من خودم ماشین سدان هیکلی بیشتر دوس دارم و قیافه جنسیس رو بیشتر می پسندم ،با این شرایط با حدود 700 میلیون کادنزا انتخاب به نظر من خوبیه گویا استعلاک و خرابی گیربکس و موتورش کمتر شایعس ،
    در ضمن از دوستانی که متعصبانه‌ به قضیه نگاه میکنن عرض کنم که بیشتر نقد کنین مگه سازندشون خودمونیم که اینقد بحثهای غیر مرتبط ارسال می شه
    راستی کسی در مورد تفاوت مدل فول و نیمه فول کادنزا چیزی می دونه؟
    با تشکر

  • user icon
    نویسنده : عرفان
    تاریخ : 1399/03/06

    یکی دیگه از نقص ها کادنزا دف جلو بودن که بخاطر سنگینی موتور فشار موقع شتابگیری لاستیک خوری وحشتناکی داره،جنسیس دف عقب هست که تعادل بیشتری نسبت به کادنزا داره،در ضمن اتاق جنسیس خیلی سرتر کادنزا هست، اگر کادنزا با گرنجور مقایسه میشد قطعا توی شتاب برنده بود ولی خدایی با جنسیس سدان قابل مقایسه نیست

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1399/11/15

    سلطان فقط اپیروس
    با احترام به همه دوستان عرض میکنم:هرچقدرهم کادنزا و جنسیس و گرنجور و موهاوی ... خوب باشن نسبت به قیمتشون ارزش ندارن
    با پول یه پژو۲۰۷ میتونید یه خودروی تشریفاتی بخرید که صفرتاصدش از تمام خودروهای کشور بیشتره افردای که سوار شدن میدونن چی میگم
    دوستان بد نیست یه مورد کلی رو هم بدونید:
    کلا کیا از هیوندا بهتره
    اصالت آمریکایی و داره و به بیان راحتتر بسیار بسیااااار خرکار تر از هیونداست و اصطحلاکش یکدهم محصولات هیونداست(البته بجز اوانته و ورنا). ولی متأسفانه تو کشور ما بنا به دلایلی مردم هیوندا رو بیشتر دوست دارن و خوش بخرتره نسبت به کیا

  • user icon
    نویسنده : فرشاد احمدی
    تاریخ : 1400/12/03

    قیمت دو خودرو رو توی هم مدلهاش که برررسی میکنی میبینی جنسیس تو این بازار آشفته حدودسیصد میلیون حتی بیشتر گرونتر از کادنزاس
    پس نتیجه گیری در قیاس دو خودرو محرز است که جنسیس خصوصا ۲۰۱۳ نیوفیس از هر منظر برتری بلامنازع نسبت به کادنزایی که قیافش شبیه سوناتا موناتاس دارد . تحلیل و بررسی مقاله بدون شک با جبهه گیری و احساسانه قیاس کردن نسبت به خودروی مقاله نویس مطرح بوده است .

  • user icon
    نویسنده : بهزاد
    تاریخ : 1401/11/26

    ممنون از اطلاعات خوب و دقیق و مقایسه بدون تعصب و عادلانه

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading