اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه کوراندو سانگ یانگ با سوزوکی ویتارا

مقایسه کوراندو سانگ یانگ با سوزوکی ویتارا

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه کوراندو سانگ یانگ با سوزوکی ویتارا می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه کوراندو سانگ یانگ با سوزوکی ویتارا بپردازیم .

SSANGYONG KORANDO

کوراندو سانگ یانگ

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی کوراندو سانگ یانگ

Vitara

ویتارا سوزوکی

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی ویتارا سوزوکی
انتخاب ماشین 3

SSANGYONG KORANDO

کوراندو سانگ یانگ

Top car

SSANGYONG KORANDO

کوراندو سانگ یانگ

مقایسه کوراندو سانگ یانگ با سوزوکی ویتارا

 سانگ یانگ کوراندو

 

این نسل از سانگ یانگ کوراندو را باید انقلابی در طراحی سانگ یانگ نامید . کوراندو جدید توسط استودیو ایتال دیزاین طراحی شده است و زبان طراحی جدید سانگ یانگ را در جای جای این خودرو میتوان مشاهده کرد . خطوط روی بدنه و برجستگی ها به خوبی بر سر جای خود نشسته اند و ظاهر کوراندو را جذاب ، هماهنگ و زیبا کرده اند . طراحی کوراندو در داخل کابین کاملا کره ای بودن این خودرو را نشان میدهد و سبک طراحی محصولات هیوندای را درون کابین کوراندو میتوانید ببینید . این ترکیب بندی کابین زیبا است و گرمی خاصی به کابین کوراندو بخشیده است .

 

 سانگ یانگ کوراندو

 

کیفیت متریال استفاده شده در کابین سانگ یانگ کوراندو خوب است و امکانات رفاهی آن هم کامل می باشد و برای خودرویی در این کلاس این آپشن ها بسیار خوب و مناسب به نظر می رسد . کیفیت ساخت و مونتاژ سانگ یانگ کوراندو هم خوب و بالا می باشد . از نظر ابعاد داخل کابین سانگ یانگ کوراندو بسیار جادار است و سرنشینان با قد بالای 190 حتی در قسمت عقب هم راحت می باشند ولی ابعاد قسمت بار کوراندو کمی کوچک است و فدای راحتی سرنشینان شده است .

 

 سانگ یانگ کوراندو

 

درون سینه سانگ یانگ کوراندو از یک پیشرانه 4 سیلندر استفاده شده است که 1998 سی سی حجم آن  میباشد . این پیشرانه قابلیت تولید 150 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه و 197 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4000 دور در دقیقه را دارا میباشد . بر روی کاغذ با توجه به وزن خودرو کوراندو چندان تند و تیز و چابک به نظر نمیرسد اما در عمل عملکردش مناسب است و رضایت بخش میباشد . کوراندو مصرف سوخت مناسبی دارد و  در سیکل ترکیبی 100 کیلومتر تنها به 8 لیتر بنزین نیاز دارد . سانگ یانگ کوراندو با یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک کوپل شده است که عملکرد خوبی دارد و تعویض دنده هایش نرم و هوشمند میباشد که با قرار گرفتن در حالت دستی تعویض دنده سریع و کاملا تحت فرمان راننده می باشد .

 

 سانگ یانگ کوراندو

 

سانگ یانگ کوراندو خودرویی است که با توجه به کلاسش از ارتفاع بالایی برخوردار است و جلب توجه میکند . این اختلاف ارتفاع نسبت به خودروهای رقیبش در سواری کاملا مشهود است . هندلینگ کوراندو خوب است و خودروی خوش دستی میباشد . سواری کوراندو هم نرم و لذت بخش میباشد . سانگ یانگ کوراندو پایداری اش خوب است و در سرعت های بالا هم با توجه به ارتفاع از حرکات گهواره ای خبری نیست . سانگ کوراندو سیستم فرمانش هم قابل قبول است و دقت مناسبی دارد .

در کل سانگ یانگ کوراندو با توجه به قیمتش ، سواری و هندلینگ مناسبش ، امکانات رفاهی کاملش ، موتور و گیربکس با کیفیتش و خدمات پس از فروش خوبش در این بازه قیمتی تقریبا بی رقیب است زیرا سوزوکی ویتارا که اکنون با همین قیمت رقیب کوراندو میباشد مدت زیادی است که جذابیت خود را از دست داده است و در ضمن مزایا و محاسن سانگ یانگ کوراندو را هم دارا نمیباشد .

Vitara

ویتارا سوزوکی

مقایسه کوراندو سانگ یانگ با سوزوکی ویتارا

 سوزوکی ویتارا

 

سوزوکی ویتارا حدودا 10 سال است که در بازار کشور حضور دارد .  ویتارا در طراحی بدنه خود ساده است و هیچ گونه هیجان خاصی را منتقل نمی کند . در طراحی بدنه ویتارا اصل ماندگاری رعایت شده است و این سادگی بیش از حد هم به همین دلیل می باشد . سوزوکی ویتارا در زمان ورود به بازار جذابیت خاص خود را داشت اما اکنون بیش از 10 سال از زمان ورود به بازار ویتارا می گذرد ودیگر آن خودروی جذاب گذشته نمی باشد و به قول معروف از دوران اوج خود فاصله گرفته است .

 

 سوزوکی ویتارا

 

سوزوکی ویتارا درون کابین طراحی اش ساده است ،  ارگونومیک و نسبتا زیبا میباشد که البته کمی قدیمی به نظر می رسد . متریال مورد استفاده درون کابین سوزوکی ویتارا نسبتا خوب است و در بلند مدت هم کیفیتش خوب به نظر می رسد . کیفیت ساخت و مونتاژ سوزوکی ویتارا خوب و مناسب است . سوزوکی ویتارا امکانات رفاهی اش محدود است و نسبت به رقبایش از هیچ یک امکانات ایمنی خاصی که به طور استاندارد در آنها وجود دارد بهره نمیبرد و این یک نقطه ضعف بزرگ به حساب می آید .

 

 سوزوکی ویتارا

 

قلب تپنده سوزوکی ویتارا 4 سیلندر میباشد و 2000 سی سی حجم دارد . ویتارا قابلیت تولید 140 اسب بخار قدرت و 183 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد . سوزوکی ویتارا مصرف سوختش نسبتا بالاست و استهلاک بالایی هم دارد ولی شتابگیری اش در دور های بالا و هنگام شتابگیری ثانویه مناسب میباشد . پیشرانه سوزوکی ویتارا با یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک کوپل شده است که نسبت دنده هایش خوب است و برنامه ریزی خوبی هم دارد اما در بعضی مواقع با کمی تاخیر عمل میکند و در معکوس های شدید هم ضربه میزند ولی در کل با پیشرانه هماهنگ است و عملکرد خوبی دارد .

 

 سوزوکی ویتارا

 

سوزوکی ویتارا سواری اش خشک است ولی هندلینگ خوبی دارد و پایداری اش مناسب میباشد . ضمن اینکه در آفرود هم کمی قابلیت دارد . سوزوکی ویتارا فرمان پذیری خوی دارد و نسبت به چرخش فرمان تند و تیز عکس العمل نشان میدهد ولی دقت سیستم فرمان چندان جالب نیست . سوزوکی ویتارا ترمز های نسبتا خوبی دارد ولی در بعضی از ترمز های ناگهانی یک احساس خالی کردن لحظه ای در زیر پدال ترمز به شما دست میدهد .

سوزوکی ویتارا دیگر آن خودروی خاص و جذاب 10 سال پیش نیست و امروز دیگر ارزش پرداخت 130 میلیون تومان برای نمونه صفر کیلومتر را ندارد . ضمن اینکه سانگ یانگ کوراندو آنقدر خوب است که لحظه ای نمیگذارد فکر خریدن سوزوکی ویتارا به ذهن شما برسد .

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : سینا افشار
    تاریخ : 1395/07/26

    ویتارا نمونه صفر کیلومترش که کلاس 9 می باشد چهره اش فیس لیفت شده است و موتور آن 2400 می باشد و امکانات رفاهی بیشتری دارد

  • user icon
    نویسنده : mehrdad
    تاریخ : 1395/07/26

    فنی ویتارا رو زدین 7 برابر با کوراندو..
    ویتارا حالت 4L داره یعنی مناسب برای برف با ضخامت زیاد و یخ در حالی که کوراندو نداره...
    من توو استان اردبیل حوالی سبلان پروژه هتل تروسیتی و اقامتی و تفریحی کارشناس دفتر فنی بودم ویتارا داشتم جاهایی باهاش رفتم که هم پاش فقط لندکروز میومد...
    باز هر کسی یه سلیقه ای داره...

  • user icon
    نویسنده : modil
    تاریخ : 1395/07/28

    اگر خدمات پس از فروش ویتارا که ایران خودرو پشتیبانش است 8 باشه قطعا نمره کوراندو حدود 3 یا 4 هست نه 7 !!
    ضمنا به امکانات رفاهی ویتارا 6 دادید درحالیکه فقط سان روف و دیلایت نداره و بقیه آپشن ها رو داره.

    • نویسنده : وحید
      تاریخ : 1399/02/17

      مثلا کروز کنترل هوشمند و حتی اکو مود داره یا صفحه کیلومتر سوپر ویژن؟سنسور باران و چراغ جلو ولکام چطور؟نیوکوراندو یه ماشین عالیه که بخاطر شرکت وارد کنند ضعیفش فدا شده

  • user icon
    نویسنده : سيداميرحسين حسينى
    تاریخ : 1395/08/13

    اين بررسى شما واقعا اشتباه و مسخره است...سوزوكى خيلى به نسبت كوراندو سر تره...همه ى امتياز دهى هاتون رو برعكس زدين

  • user icon
    نویسنده : پوریا
    تاریخ : 1395/08/13

    ماشین ۳ با عرض سلام و خسته نباشید ما الان ۵ساله ویتارا داریم ماشین کم خرج خوبیه و از خیلی چینی ها مثل x33وx60و....خیلی بهتر است ولی من نمیدونم شما ایجور که ویتارا را تعریف میکنید کسی ندونه میگه ویتارا ماشین خوبی نیست من از شما خواهش میکنم در مورد ویتارا اینجور ننویسید باتشکر

  • user icon
    نویسنده : حسام سهرابی
    تاریخ : 1395/09/17

    ویتارا فقط نمونه های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ (که معادل ۸۶ و ۸۷ میشه) موتور ۲۰۰۰ سی سی داره ولی ازون به بعد موتور ۲۴۰۰ شده که قدرت و گشتاور بالاتری تولید میکنه و ضمنا در دو کلاس ۵ و ۸ تولید شده که هر کدومشون هم نمونه های دستی و اتوماتیک دارند.
    از لحاط امکانات رفاهی کلاس ۸ و احیرا کلاس ۹ فیس لیفت شده (البته تغییرات بسیار جزیی) تقریبا کامله..
    کارشناساتون باید اطلاعاتشون رو بروز کنن.

  • user icon
    نویسنده : عبدالرضا شهسوار
    تاریخ : 1395/09/20

    دوستان اصلا مطلوب و جالب نيست كه اينقدر كم توجه باشيد در ارائه مطالب و مقايسه ها
    سوزوكي ويتارا ٢٠٠٠ سي سي بوده ولي كدام مدل؟
    خيلي وقته كه اين خودرو با انجين ٢٤٠٠ در ايران توليد شده
    مقايسه ٢٤٠٠ سي سي كوراندو و ٢٠٠٠ سي سي ويتاراي مدل قديم اصلا موضوعيتي ندارد
    خريداران و علاقمندان را گمراه نكنيد لطفا

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1396/04/07

    تحلیل گر بسیار ضعیف و بی اطلاع می باشد و این تحلیل گران باعث لطمه به اعتبار سایت ماشین ۳ میشن،فکر می کنم از سر ناچاری و بیکار بودن به تحلیل خودرو روی آورده،ضمنا پیشنهاد میشه تاریخ متن رو هم تو سایت بزنید

  • user icon
    نویسنده : Mostafa
    تاریخ : 1398/02/24

    به نظرم نداشتن کنترل پایداری ESP و جلوگیری از واژگونی ARP کوراندو به همراه دنده پشت فرمونش که واقعا یه دنیاست ، باعث برتری کوراندو میشه.
    شما با سوزوکی وقعی بالای ۱۱۰ میری مبینی که اصلا ماشین تو دست نیست. ( سوزوکی ایران خودرو سیستم ESP رو حذف کردند و ماشین طراحی ۱۵ سال پیشه اما کوراندو طراحی ۲۰۱۵ هست)

  • user icon
    نویسنده : علي
    تاریخ : 1401/12/10

    من هردو ماشين را داشتم كوراندو واقعا بهتر از سوزوكي است بسيار نرمتر و حس خوبي داره فقط مشكلش اين است كه ناشناخته است و خدمات پس از فروش بسيار ضعيف

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading