اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه تندر90 با پژو پارس و برلیانس H230

مقایسه تندر90 با پژو پارس و برلیانس H230

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه تندر90 با پژو پارس و برلیانس H230 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه تندر90 با پژو پارس و برلیانس H230 بپردازیم .

Tondar 90

تندر 90

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
43
بررسی تندر 90

pars

پژو پارس

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی پژو پارس

BRILLIANCE H230

برلیانس H230

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
6
امتیاز کل
41
بررسی برلیانس H230
انتخاب ماشین 3

Tondar 90

تندر 90

Top car

Tondar 90

تندر 90

مقایسه تندر90 با پژو پارس و برلیانس H230

 رنو تندر 90

 

رنو تندر 90 در واقع یک ماشین اقتصادی، ساده و ارزشمند است. نسبت به دیگر محصولات کارخانه رنو،  ال 90 طراحی  ساده‌تر و عامه پسندتری دارد و کاملا در ظاهرش اقتصادی بودن را می‌توان درک کرد. رنو تندر 90 در قسمت جلوی خودرو جلو پنجره‌ای هم رنگ بدنه دارد، کاسه چراغش کریستالی است و به چهره جلو خودرو نمای زیبایی داده است و استفاده از رینگ‌های آلومینیومی 15 اینچی که سایزشان متناسب با ابعاد بدنه هستند هم به بهتر شدن نمای کلی خودرو کمک شایانی کرده است. رنو تندر 90 در بحث طراحی یک ماشین کاملا سلیقه ای است به طوری که بعضی آن را زیبا و هماهنگ می‌دانند و به چشم بعضی دیگر یک خودروی زشت و بد ترکیب محسوب می‌شود. اما به طور کلی رنو تندر 90 در بحث طراحی نمره قابل قبولی را کسب می‌کند.

 

 رنو تندر 90

 

در داخل کابین رنو تندر 90 همه چیز کاملا ساده و یکنواخت به نظر می‌رسد و مبنای اصلی طراحی کابین بر اساس اقتصادی بودن، پایین آوردن قیمت نهایی و راحتی بوده است. در ساخت رنو تندر 90 کیفیت ساخت و مونتاژ بالایی به کار برده شده ولی از نظر کیفیت متریال استفاده از پلاستیک خشک در بعضی نقاط آزار دهنده است. البته در بلند مدت کیفیت این قطعات تغییر چندانی نمی‌کند و این خود نکته مثبتی به حساب می‌آید و نشان از کم استهلاک بودن و قابل اعتماد بودن تندر 90 دارد. از نظر آپشن رنو تندر 90 ماشینی ساده است و امکانات چندان زیادی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. در کل ماشین رنو تندر 90 از نظر ارگونومی داخل کابین، کیفیت ساخت و مونتاژ و راحتی سرنشینان با توجه به قیمتش عالی است و انتخابی مناسب و کامل برای خانواده های ایرانی که به دنبال خودرویی کم استهلاک و راحت برای سفرهای درون و برون شهری هستند، به شمار می‌رود. یکی از نکات منفی کابین رنو تندر 90، خشک بودن صندلی‌هاست به طوری که در سفرهای طولانی، احساس راحتی چندان زیادی نخواهید داشت.

 

 رنو تندر 90

 

در رنو تندر 90 از پیشرانه معروف K4M استفاده شده است که  بعد از این ماشین هم بسیار بر روی دیگر محصولات خانواده لوگان و ساندرو به کار گرفته شده است. این پیشرانه 4 سیلندر بوده و 1598 سی سی حجم دقیق آن است. K4M قابلیت تولید 105 اسب بخار قدرت و 148 نیوتن متر گشتاور را دارد و دارای مزایایی چون شتاب و چالاکی خوب، مصرف سوخت کم و استهلاک پایین است. گیربکس دستی ماشین تندر 90 بسیار خوب ساخته شده است و دنده‌های این ماشین به نرمی و دقت هر چه تمام تر جا می‌روند. گیربکس دستی ماشین تندر 90 ضریب‌هایش به نحوی تنظیم شده اند که شتاب بسیار خوبی برای تندر 90 رقم زده اند و کشش بالایی را برای این ماشین به وجود آورده‌اند.

 

 رنو تندر 90

 

رنو تندر 90 یک ماشین سدان شهری است که با توجه به کلاسش ارتفاع قسمت عقب آن بالاست ولی سیستم تعلیق ساده و توانمندی دارد که در پستی و بلندی‌ها عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد و سواری نشبتا نرم و لذت بخشی را رقم زده است. هندلینگ ماشین رنو تندر 90 خوب است و خودرویی در دست راننده است. سیستم تعلیق رنو تندر 90 با وجود نقاط قوتش ضعف‌هایی دارد که باعث شده است تا پایداری این ماشین در سرعت‌های بالا چندان تعریفی نداشته باشد و احساس ناامنی را به اننده انتقال دهد. فرمان ماشین تندر 90 نرم است و عملکرد خوبی دارد و فرمان پذیری دقیقی برای تندر 90 مهیا کرده است.

در کل رنو تندر 90 ماشینی است که ارزش خرید بالایی دارد، ظاهر ساده و عامه پسند و اقتصادی که همه سلیقه‌ها را در اکثریت گروه‌های سنی مخصوصا میانسالان جذب خود می‌کند، ویزگی‌های فنی خوبی دارد و بسیار هم با استقبال بالایی مواجه شده است. ماشین رنو تندر 90 در میان ماشین‌های این مقایسه یعنی پژو پارس ال ایکس و برلیانس H230 از کیفیت ساخت بالاتر، استهلاک پایین‌تر و ارزش خرید بالاتری بهره می‌برد و در میان این 3 خودو انتخابی کامل‌تر و منطقی‌تر محسوب می‌شود.

pars

پژو پارس

مقایسه تندر90 با پژو پارس و برلیانس H230

 پژو پارس ال ایکس

 

پژو پارس یا همان پرشیا از سال 1379 وارد کشور شد و سال 1389 بود که نخستین پژو پارس LX یا پژو پارس TU5 با قوای فنی پژو 206 تیپ 5 و آپشن‌های بیشتر پا به خیابان‌های کشور گذاشت و در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌های پژو پارس است. ظاهر پژوپارس به علت وفور این خودرو در سراسر کشور تکراری شده اما همچنان زیبا به نظر می‌رسد و جذابیت خاص خود را دارد. پژو پارس را می‌توان موفق‌ترین تجربه خودروسازان کشور در بحث فیس لیفت دانست زیرا این خودرو فیس لیفتی موفق از پژو 405 است. ظاهر پژو پارس به گونه‌ای است که اکثریت اقشار جامعه در گروه‌های سنی متفاوت آن را می‌پسندند. یکی دیگر از نکات ظاهری پژو پارس هماهنگ بودن طرح بدنه آن است که نکته‌ای مثبت و پسندیده در طراحی خودرو به شمار می‌رود و برای پژو پارس LX که با رینگ‌های 15 اینچی آلومینیومی عرضه می‌شود، ظاهری زیبا و چشمگیر را به وجود آورده است.

 

پژو پارس LX

در بحث ابعاد و جاداری، کابین پژو پارس در خوب و مناسب است و ابعادش برای یک خانواده کافی و منطقی هم در بخش فضای سرنشینان و هم در بخش صندوق بار به نظر می‌رسد. کیفیت ساخت و مونتاژ پژو پارس LX خوب و راضی کننده است ولی در بعضی از نمونه‌های تولیدی مالکان ماشین پارس LX از پایین بودن کیفیت ساخت و مونتاژ و وجود سر و صدای اضافی در داخل کابین شکایت دارند. از نظر آپشن و تجهیزات پژو پارس ال ایکس با توجه به قیمتش شرایط بهتری در مقایسه با دو خودرو دیگر حاضر در این مقایسه دارد. هرچند که پژو پارس TU5 هم چندان خودرو مجهز و پرآپشنی نیست.

 

 برلیانس H230

 

قلب تپنده پژو پارس ال ایکس که از پژو 206 تیپ 5 به عاریت گرفته شده 4 سیلندر است، 1578 سی سی حجم دارد و با کد فنی TU5/JP4 شناخته می‌شود. این پیشرانه معروف 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتابگیری این پیشرانه رضایت بخش و چالاک است و مصرف سوخت مناسبی هم دارد ولی نسبت به تندر 90 و پیشرانه K4M از استهلاک بالاتری برخوردار است. برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ‌ها از گیربکس BE3 که اصلاحاتی در جهت کاهش مصرف سوخت بر روی آن انجام شده است استفاده می‌شود. پژو پارس LX کیفیت گیربکسش کاملا تصادفی است زیرا برخی از مالکان به علت زوزه کشیدن حتی تا چند بار اقدام به تعویض گیربکس ماشین خود کرده اند و برخی دیگر از نرمی و ساخت و بی سر و صدا بودن این گیربکس رضایت کامل دارند. در کل بخش فنی پژو پارس ال ایکس اگر خوب و با کیفیت ساخته شود راضی کننده و چشمگیر است اما اگر بی کیفیت و معمولی ساخته شده باشد اصلا قابل تعریف و تمجید نبوده و بسیار تاثیر منفی بر روی پارس ال ایکس میگذارد.

 

پژو پارس مقایسه

در بحث سواری و هندلینگ پژو پارس خوب است و ماشین خوش دست و راحتی است. از نظر نرمی سواری پژو پارس ماشین نرم و خانوادگی است و در عین حال هم پایداری خوبی دارد. فرمان پژو پارس نرم است و دقت قابل قبولی هم دارد ولی در بعضی مواقع در فرمان پذیری ضعف‌هایی از خود نشان میدهد. ترمزهای پژو پارس ال ایکس هم 4 چرخ دیسک بوده که خوب و پر قدرت عمل می‌کند.

در کل پژو پارس LX با موتور TU5، ماشینی است که مناسب خانواده بوده ولی استهلاک نسبتا بالایی دارد، به وفور در خیابان یافت می‌شود، خدمات پس از فروش مناسبی دارد و لوازم یدکی‌اش در بازار فراوان است ولی نسبت به ماشین تندر 90 کیفیت ساخت و مونتاژ پایین تری دارد، استهلاکش بیش تر است و به نوعی هم خریدش ریسک پذیری محسوب می‌شود زیرا ممکن است نمونه‌های بی کیفیت آن نصیب شما گردد.

BRILLIANCE H230

برلیانس H230

مقایسه تندر90 با پژو پارس و برلیانس H230

 برلیانس H230


محصولات برلیانس همه از ظاهر نسبتا خوبی بهره می‌برند و H230 هم از این قاعده مستثنی نیست. H230 یک چینی خوش چهره است که البته به نوعی از لحاظ چهره گزینه جذاب‌تری به نظر می‌آید زیرا تازه وارد است وچهره‌اش دلنشین و جدید است. بدنه برلیانس H230 ساده است و این موضوع با نگاه کردن به خودرو خصوصا نمای جلو H230 کاملا قابل لمس است. در نمای جانبی H230 یک خط سر تا سری از گلگیر جلو تا صندوق عقب کشیده شده است که به همراه گلگیرهای پف کرده و خطوط دیگر بر روی بدنه H230 را جذاب‌تر کرده‌ و به بهتر و اسپرت‌تر دیده شدن این ماشین کمک بسزایی کرده اند. برلیانس H230 درون کابین طراحی‌اش بسیار اسپرت تر از ظاهرش بوده و جوان پسند است.

 

 برلیانس H230

 

درون کابین H230 همه چیز ارگونومیک شکل گرفته است. برلیانس H230 کیفیت ساختش در سطح نسبتا خوب و قابل قبولی به نظر می‌آید و در این بخش با توجه به اینکه هر سه ماشین سطح متوسطی در ساخت دارند نمره یکسانی دریافت می‌کنند. کیفیت متریال به کار رفته درون کابین برلیانس H230 خوب و رضایت بخش است و رنگ بندی کابین هم جذاب و اسپرت است. از نظر امکانات رفاهی برلیانس H230 خوب است و در سطحی بالاتر از ماشین رنو تندر 90 و پایین تر از پژو پارس ال ایکس جدید قرار می‌گیرد. از نظر ابعاد داخل کابین و راحتی سرنشینان هر سه خودرو در یک سطح به نظر میرسد ولی صدای نفوذی به داخل کابین برلیانس H230 بیشتر از دیگر ماشین‌ها احساس می‌شود. برلیانس H230 به طور کلی درون کابینش همان طور که اشاره شد با ماشین‌های دیگر در یک سطح قرار دارد و ماشین خوبی به چشم می‌آید ولی دو نکته منفی در مور این کابین وجود دارد. یکی اینکه زود به صدا می‌افتد و دیگر اینکه طراحی چندان جذابی ندارد.

 

 برلیانس H230

 

قلب تپنده برلیانس H230، 4 سیلندر است و 1498 سی سی حجم دارد. برلیانس H230 با تکیه بر این پیشرانه قابلیت تولید 102 اسب بخار در دور موتور 5200 دور در دقیقه  و 138 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4000 دور در دقیقه را دارد. برلیانس H230 شتابگیری خوبی دارد و مصرف سوختش هم اقتصادی است. کیفیت ساخت چندان بالا نیست و نمی‌توان آن را قابل قبول ارزیابی کرد. قطعات این خودرو کمیاب است و یک نقطه ضعف به شمار می‌رود. برلیانس H230 با دو نوع گیربکس 5 سرعه دستی و 6 سرعته اتوماتیک کوپل شده است که گیربکس دستی نرم است و نسبت دنده هایش هم خوب است و گیربکس اتوماتیک هم در کل عملکرد خوبی دارد اما خنگی که در اکثر اتومات‌های چینی وجود دارد به طور کمتر در H230 هم مشاهده می‌شود. در کل بخش فنی برلیانس h230 تا امروز قابل قبول است و برای خودرویی با این ابعاد و وزن هم کافی و مناسب است.

 

 برلیانس H230

 

برلیانس H230 سواری‌‎اش نسبتا نرم است و هندلینگ خوبی دارد. همچنین برلیانس H230 سیستم فرمان نرم و دقیقی دارد که سواری با آن را لذت بخش‌تر کرده است. برلیانس H230 پایداری‌اش در کلاس خودش خوب ارزیابی می‌شود و تعادل خوبی دارد. وضعیت فرمان پذیری برلیانس H230 هم مناسب است و کم فرمانی یا بیش فرمانی غیر عادی در آن مشاهده نمی‌شود. برلیانس H230 ترمزهایش هم عملکرد خوبی دارد. در کل نسبت به خودروهای چینی و هم رده خود برلیانس h230 از این نظر بهتر و قابل تامل‌تر است.

در کل در میان ماشین‌های مقایسه شده یعنی رنو تندر 90، پژو پارس ال ایکس و برلیانس H230 رنو تندر 90 ماشینی قابل اطمینان‌تر، اقتصادی‌تر، کم استهلاک‌تر و ساده‌تر است و بعد از این ماشین هم برلیانس H230 قرار می‌گیرد که مجهزترین ماشین از نظر امکانات بوده و در نهایت هم پژو پارس است که خودرویی مناسب برای خانواده‌ها و نیز برای استفاده در مسیرهای جاده‌ای است.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : مسعودقاسمی
    تاریخ : 1395/08/23

    خدایی اگه نمره طراحی رو به پارس و ال نود یکی بدهید .من که به کارشناس بودنتون شک میکنم

    • نویسنده : سورن پارسا
      تاریخ : 1396/03/24

      دوست عزیز من ال نود مدل 90 داشتم و 400 صد هزار تا راه رفت همیشه بهش فشار می آوردم و سر 400 هزار سرسیلندر سوزوند و 6 سال بی در دسر کار کرد و الان پژو پارس 91 دارم و تعادل پارس خیلی عالیه و از طرح داشبوردشم زده نشدم ولی از ال نود خیلی زود زده شدم و ال نود تنها چراغاش خیلی اضیت کرد که خیلی کم نور بود در کل هر کدوم یه سری معایب و مزایا دارن ولی من در حد نیم نمره بالاتر به ال نود میدهم با تشکر از ماشین سه

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1396/11/11

      داداش معلوم نیست تو شیش سال چه بلایی سرش اوردی که 400000 تا کار کرده !!!!
      اگه پارس یا 405 و.... بودن لاششون باقی مونده بود

  • user icon
    نویسنده : رسا
    تاریخ : 1395/08/23

    فقط تندر90 هم از نظر موتور هم از نظر گیربکس بدنه تندر خیلی محکمه کلا از پرشیا وبرلیانس یک سرو گردن بالاتره و بهترین انتخاب برای کسایی که 40 میلیون پول دارن هستش

    • نویسنده : میلاد
      تاریخ : 1396/02/12

      فقط خدا همیشه

  • user icon
    نویسنده : Mahdi Mhp
    تاریخ : 1395/08/23

    با سلام لطفا ٢٠٦ اس دى هم در مقايسه با ال نود و پارس قرار دهيد مرسى

  • user icon
    نویسنده : Mahdi Mhp
    تاریخ : 1395/08/23

    با سلام لطفا ٢٠٦ اس دى هم در مقايسه با ال نود و پارس قرار دهيد مرسى

  • user icon
    نویسنده : Milad
    تاریخ : 1395/08/23

    با سلام لطفا بنز سري e هم تو مقايسه با ال٩٠ قرار دهيد.
    خيلي مشتاقم ببينم كدوم رو برنده اعلام ميكنيد

  • user icon
    نویسنده : سینا
    تاریخ : 1395/08/23

    اینا دیگه عمر خودشونو کردن ملت هم تصمیمشونو در موردشون خیلی وقت پیش گرفتن و دارن از رده هم خارج میشن حالا چیشونو مقایسه می کنید! مقایسه وقتی واسه گزینه های جدید هست مفیده.

    • نویسنده : میثم
      تاریخ : 1397/01/03

      ملت اگه تصمیمشونو گرفته بودن که پراید و پیکان زودتر باید....
      تصمیم ملت ما با یه وام چند میلیونی عوض میشه

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1395/08/23

    با سلام
    فکر کنم اگه تو این مقایسه پژو ۲۰۶ صندوقدار رو هم می‌آوردید جالبتر میشد، چون تقریبا از نظر رنج قیمت همین حدوداست، و تا زمانی که من داشتم کیفیت خوبی داشت به نسبت یه سری از ماشینای تولید داخل.
    با تشکر

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1395/08/23

    بنده هم پارس داشتم و هم ال 90
    به نظر من ال90 از نظر موتور و گیربکس از همه ماشین های تولید داخل بهتره.کم خرج و پرشتاب.
    اما از نظر سواری و هندلینگ پژو پارس خیلی بهتره. ولی مصرف و استهلاک بالایی داره.
    در کل ال90 اقتصادی تر و مناسب تره.

  • user icon
    نویسنده : فرشید
    تاریخ : 1395/08/23

    درود دوستان گرامی
    بنده تجربه خودم رو خدمتتون عرض میکنم
    ال نود سال 90 گرفتم البته پارس خودرو و پنج سال و نمیه که دارمش 130 هزار کیلومتر در جاده و شهر باهاش رانندگی کردم البته خیلی معمولی،منظورم اینه نه مراعاتش را کردم نه بهش فشار آوردم.تا الان تنها خرجی که برام داشته 3 بار لنت جلو هر ده هزار کیلومتر تعویض روغن و فیلتر و یک بار تسمه تایم روی 100 هزار تا و چهار عدد لاستیک و تمام و در حال حاضر هم فوقالعاده اتاق بی سرو صدا مثل روز اول و بینهایت ازش راضیم.لطفا اگر دیگران هم فقط تجربه ی شخصی خودشون رو بنویسند عزیزانی که برای خرید مطالعه میفرمایند تیجه گیری بهتری خواند داشت.با تشکر از ماشین3

    • نویسنده : محسن
      تاریخ : 1396/03/24

      سلام ال 90 علاوه بر کیفیت فوق العاده گیربکس و موتورش امتیازهای دیگه ای هم داره که خرابی قطعات خیلی کمه و افت قیمتش هم خیلی کمه وهمیشه موقع فروش پوله نقده

  • user icon
    نویسنده : hossein yari
    تاریخ : 1395/08/23

    به نظر من پژو پارس بهتره درسه كه ال نود موتور گيربكس خيلي خوبي داره واي خب ظاهر هم مهمه انتخاب من پارس هس برليانس هم كه كلا هيچي اونم ٢٣٠

  • user icon
    نویسنده : mojtaba89
    تاریخ : 1395/08/23

    به لحاظ ویژگی های فنی همون تندر 90 احتمالا بهتره اما اگه برلیانس 230 موجود در ایران همون برلیانس خود چین باشه ، بین این سه ماشین بدنه مستحکم تری داره اگرچه متاسفانه نسخه دو ایربگه اون در ایران وجود داره .

  • user icon
    نویسنده : Amin
    تاریخ : 1395/08/24

    خداییش تا الا به شما اعتماد داشتم ولی الا نه اخه کیفت سواری تندر90 7 پارسم 7 این اخر نامردیه

  • user icon
    نویسنده : ممد مکافات
    تاریخ : 1395/08/26

    ال 90 برای افراد کهن سال گزینه مناسبی است اما پارس و برلیانس جوان پسندتر است. ضمن اینکه جلو داشبورد ال90 در دراز مدت باعث افسردگی شخص میشود.!!

    • نویسنده : دکتر
      تاریخ : 1395/09/03

      برادر کمر علم روانشناسی و روانپزشکی شکست.نکن

  • user icon
    نویسنده : Amin
    تاریخ : 1395/08/27

    ال ٩٠ از لحاظ فني ماشين فوق العاده خوبي هستش و موتورش مگان ١٦٠٠ هست از لحاظ ظاهري هم كاملا بستگي به سليقه داره من حدود ٥ساله كه اين ماشين رو دارم تا الان هيچ خرجي نداشته و در كل ماشين خوبيه

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1395/08/28

    رفیق ضد ال۹۰ مون هم اظهار نظر کردند. دوست عزیز شما که ال۹۰ دوست نداری چرا هر جا صحبته ال۹۰ هست سروکلت پیدا میشه؟!

  • user icon
    نویسنده : Amin
    تاریخ : 1395/09/01

    هرکی دوست داره گاری سوار شه تندر90 بهترین گزینس

    • نویسنده : فرشید
      تاریخ : 1395/09/24

      سلام..عزیز منعصبانه نظر نده خریدار واقعی را به اشتباه می اندازی بعد.. یک عمر ناسزا پشت سر داری...

    • نویسنده : Ali.Durango
      تاریخ : 1396/05/14

      آقا،این حرفها چیه؟اگه ال نود واقعا شبیه گاریه !؟پس پارس،405،tu5 و پراید رو به چی میخوای تشبیه کنی؟اصلا برداشتت از یه ماشین تو رنج قیمتی 40میلیونی چیه؟!!.واقعا از فنی وموتور خودرو چی میدونی..؟هیج فکرش رو کردی با این طرز فکرت چه طیف وسیعی از افراد که با زحمت یه پولی تهیه کردن ومیخوان یه ماشین راحت و بی درد سر بخرند را به اشتباه می‌اندازی.دوست من!با تعصب چیزی ننویس تبعاتش خیلی وحشتناکه.شرمنده ام طولانی شد.

    • نویسنده : Ali.Durango
      تاریخ : 1396/05/14

      سلام.متعصبانه چیزی ننویس،تبعاتش وحشتناکه...

  • user icon
    نویسنده : Hossein
    تاریخ : 1395/09/07

    ميشه بگين رو چه حسابي نمره ي طراحي ال٩٠ و پارس رو يكي دادين؟؟!! :))))

    • نویسنده : پیمان
      تاریخ : 1395/12/06

      چون دوتاشون ایرودینامیک هسن ولی شتاب ال نود صفر تا صدش ۱۰.۶ هس و پازس تیو۵ ۱۴.۶ و ال نود ۴ ستاره گرفت در ایران خودرو در حالی که پارس ۱ ستاره کرفت ال نود از همه نظر بهتر از پارس هس

    • نویسنده : دوستدارمردم
      تاریخ : 1396/07/29

      تمام ال۹۰هاخطرچپ کردن دارن فقط پژوپارس ال ایکس

  • user icon
    نویسنده : hossein
    تاریخ : 1395/09/08

    به نظر من امتیازات داده شده کاملا بر اساس واقعیاته اما به نظرم به جای پژو پارس 206 اس دی v8 میذاشتن بهتر بود اما بازم تندر بهتره

  • user icon
    نویسنده : Milad
    تاریخ : 1395/09/24

    سوال من از سايت اينه كدوم پژو پارس
    سه تا مدل پژو پارس رو يكى ندونيد

    پژو پارس سال يا همون پرشيا خودمون كمبود آپشن داشت و كنسولش قديمى بود ولي از لحاظ فنى كاملا برتر بود و حرف نداشت
    پرشيا elx رو خودم به شخصه دنده دو نودتا پر كردم و از لحاظ موتوري حرف نداشت ولي مصرف بنزين بالايي داشت و خرج قطعاتش هم ب نسبت گرون
    پژو پارس lx مصرفش كاهش پيدا كرد ولي قدرت لازم واسه اين بدنه رو نداره و همخوانى با گيربكس هم نداره
    شده طراحي داخل كابينش خيلي قشنگ ولي كيفيت داشبوردش پلاستيك خشك
    ولي در كل قطعا هندلينگ پژو پارس از دو خودروي مذكور بالاتره و به هيچ عنوان ايروديناميك پژو پارس در پيچ هاي جاده با ال٩٠ قابل قياس نيست

  • user icon
    نویسنده : سجاد
    تاریخ : 1395/09/30

    سلام خدمت دوستان من هم پارس الیکس داشتم هم تندر 90 در مورد اکثر موارد تندر از هر 2 ماشین به مراتب بالاتر هست دومن پارس از نظر طراحی خوبه اما داشبوردش وکیفیتش مزخرفه به تمام معناست تازه دیگه تکراری وخز شده از برلیانس هم خوشم نمیاد چون راه نمیره واقعااا یه نگاه به موتور تندر بندازین حرف نداره قیافشم قشنگه به خصوص اگه رینگ بندازی روش به نظرم باید به کیفیت تندر 10میدادین باتشکر

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1395/10/02

    ال نود بهترین ماشینی هست که میشه با اطمینان به کسی واسه خرید سفارش کرد دوستان تو خریدش شک نکنید پرشیا هم بعد از یک سال داشبوردش و اتاقش به سروصدا میافته تجربه رانندگی با برلیانس روهم ندارم ،‌،وی هشت هم قطعات برقیش و گیربکسش واقعا مزخرفه

  • user icon
    نویسنده : M
    تاریخ : 1395/10/02

    قابل قیاس نیستن ال نود فوق الاده س ما تا پارسال ال نود داشتیم مجبور شدیم بفروشیم و بازهم اگر بخوایم ماشین بخریم ال نود میخریم فقط سمت پارس نرید که مفت نمیارزه

  • user icon
    نویسنده : فرهاد
    تاریخ : 1395/10/17

    سلام دوستان من 5ساله که ال نود دارم خداییش خیلی راضیم موتور گیربکس 20 از لحاظ ظاهری بسته به نظر خودتون شاید نسبت به ماشینهای دیگه کمی از نظر ظاهری ضعیف باشه ولی انقدر نکته قوت دارهکه نگو در این 5سال فقط دو دفعه تسمه تایم عوض کرده ام وبس من خیلی راضیم خیلی

  • user icon
    نویسنده : ستار
    تاریخ : 1395/10/22

    با سلام
    دوستان کسی در مورد ۲۳۰ اظهار نظر نکرده
    من تو فکر خریدشم
    لطفا کسانی که تجربه دارن راهنمایی کنن
    با تشکر

  • user icon
    نویسنده : Mahdi Mhp
    تاریخ : 1395/10/27

    اقا توروخدا 206 sd رو با پرشيا و ال نود مقايسه كنيد ما مونديم بين اينا

  • user icon
    نویسنده : دوست
    تاریخ : 1395/11/08

    با سلام و احترام

    ماشینهای ایران خودرو مزخرفند چون دارند از قطعات چینی استفاده می کنند من تا الان بیش از ۱۰ بار برای خرابی ماشینم رفتم نمایندگی

  • user icon
    نویسنده : Hamid
    تاریخ : 1395/11/15

    سلام خسته نباشین یه سوال داشتم.من تقریبا ۲۵تومن دارم قصدم هم پارسه lxدسته دویه لطفا راهنمایی کنین این عیبایی که برای پارس گفتینو تشخیص بدم؟؟

    • نویسنده : پرهام
      تاریخ : 1395/12/01

      با سلام
      تا مدل 89 خوبه اما هرینه های نگهداریش بالاست

  • user icon
    نویسنده : علیرضا
    تاریخ : 1395/12/03

    سلام به دوستان به نظر بنده حقیر که هم پژو پارس tu5 رو سواری دادم و هم ال 90 از نظر کیفیت موتور وگیربکس واقعا عالیه و پژو پارس tu5 و هم خودروی خوبی بود ولی یکم از نظر قدرت کم زور بود معلومه چون موتور 206 روش گذاشتن تو هیچ جای دنیا اینکارو نمیکنن ولی برای کسی که با درامدی متوسط دنبال خرید خودرو تو رنج 20 تا 40 تومنه قبل از این که به فکر ظاهر باشه باید به فکر دوام و کیفیت و بازار خودرو های دست دوم باشه که تو این زمینه بهترین پیشنهاد تندر 90. با تشکر

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1395/12/05

    سلام پارس الیکس داشبورد مزخرفی داره وزود صدا میده موتور پر صدا و پر مصرفی وکیفیت پایینی داره فقط شتابش خوبه برلیانس هم چینیه طراحی خوبی داره و اپشناشم خوبه اما موتور ضعیف و تنبلی داره بازار دست دوم خرابی داره و قطعات ولوازم کم یابی داره واما تندر تنها مشکل این خودرو طراحی به نسبت ساده اونه در موارد دیگه عالیه وبهتر از دوخودرو هست حالا ادم عاقل میدونه کدومشه بخره موفق باشید

  • user icon
    نویسنده : اشکان
    تاریخ : 1395/12/06

    ایا پژوپارس ماشینه ؟خخخ

  • user icon
    نویسنده : پیمان
    تاریخ : 1395/12/06

    ببینید دوستان ال نود شتاب صفر تا صدش ۱۰.۶هس و با اینکه میگن پارس تیو۵ خیلی شتاب داره شتاب صفز تا صدش ۱۴.۸ هست ال نود ۲۱۰ تا پرمیکنه و پارس ۱۸۰ در همه حال ال نود از نظر مصرف سوخت . شتاب و راحتی از پارس سر تره . تو سایت برین ال نود ۴ ستاره هس و پارس ۱

    • نویسنده : حمید
      تاریخ : 1397/09/28

      بنده خودم ال نود دارم و راضیم ولی آقا 210 تا رو نمیخواد با این ماشین تو جاده های ما پر کنید. ال نودم در صورتی خرج رو دستتون نمیذاره که به ماشین فشار نیارید. به نظر من برای مصرف توی شهر بهترین گزینه در رنج خودشه در جاده هم تا همون سرعت مجاز جوابگوئه و اگه راننده ناشی نباشه و جایی که باید احتیاط کنه با شوماخر رقابت نکنه ماشین پایداری لازمم داره. کلا نه با ال نود نه با هیچ ماشینه دیگه ای این سرعتارو تجربه نکنید من قبلا با زانتیا تجربه کردم نتیجش بعد از یه مدت کم سوختن موتور بود.

  • user icon
    نویسنده : پیمان
    تاریخ : 1395/12/06

    سلام . دوستان ببینید ال نود از همه نظر سر تر از پارس هس در حالی که شتاب پارس تیو۵ صفر تا صدش ۱۴.۶هس و ال نو ۱۰.۶ و ال نود میتونه ۲۱۰ تا پرکنه درحالی که پارس ۱۷۶ با این حال ال نود از همه نظر از پارس سر تره و اگه به سایت ایران خودرو مراجعه کنید ال نود ۴ ستاره داره و پارس ۱ و پارس کیفیت خوبی نداره

  • user icon
    نویسنده : آذر
    تاریخ : 1395/12/18

    برلیانس h230 مصرفش ترکیبی واقعیش در عمل 4 لیتر کمتر از پژو پارس هست

    در ضمن موتور میتسوبیشی 1500 برلیانس موتور TU5 و EF7 رو قورت میده

    شرکت پارس خودرو باکیفیت ترین خودرو های کشور رو تولید می کنه و امتحانش رو پس داده

    • نویسنده : محمد
      تاریخ : 1396/04/22

      موتورش بی ام دبلیو آلمان هست

    • نویسنده : صادق
      تاریخ : 1397/05/14

      موتورش نال خود برلیانسه
      اما کیفیتش عالیه
      زنجیر تایمش هم یه مزیته
      برلیانس کلا سرتره

  • user icon
    نویسنده : روانشناس
    تاریخ : 1396/01/03

    با سلام خدمت دوستان
    با توجه به وضع کنونی بازار ایران و مجموع کل خودروهای تولید داخل کشور و با توجه به تعداد اعضای خانوار به عنوان مثال پنج نفر،بهترین خودروی مناسب با شرایط اب و هوایی به نظر بنده این خودرو هست.
    و در اخر توجه کنید سلیقه افراد بر اساس منافع فردی تعیین میشه و هر کسی خودروی متناسب با شرایطش رو انتخاب میکنه به عنوان مثال فردی بر اساس معیار مجرد بود و هزینه کم پراید یا پی کی خریداری میکنه و فردی بر اساس زیبایی دنا یا ۲۰۶ و فردی هم بر اساس مقاومت و کیفیت موتور و فرسودگی کمتر سراغ ال ۹۰ در نتیجه من به تمام نظرات افراد گروه ضمن اعلام نظر خودم احترام میزارم.
    با تشکر

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1396/01/15

    من.پارس مدل 88 داشتم.
    دوتا مورد خیلی ضعیف پارس,
    یکی صداهای اضافی داخلی بدنه هست
    یکی وضعیت بسیار بد واشر سرسیلندر و کلا سیستم گردش آب.
    دوبار تو 3 ماه واشر زد بدون اینکه حتی یکبار آمپر بالاتر از نصف بره.
    کلا تراشکارها هم به پرتراش بودن سرسیلندر پارس صحه میذارن.

  • user icon
    نویسنده : مملی
    تاریخ : 1396/02/02

    باسلام ،دوستان من هردوماشین راداشتم هرکدام ازاین ماشین ها برای شرایط اب وهوایی ساخته شده یعنی مثلا اگردرنقاط سردسیرزندگی میکنیدازخودروهای پژوپارس استفاده کنید،وغیرازاین باشدال90،واگرسواری زیاددرجاده هارومیخای پارس بهتره ولی برای جابجایی داخل شهروشهربه شهرگذرکم ال90،درکل ماشین جاده میخوای،ومیخای کاره وانت روبرات انجام بده پارس خوبه

  • user icon
    نویسنده : محمدرضا
    تاریخ : 1396/02/07

    سلام. من قصد خرید h230را داشتم اما بخاطر اینکه قطعات یدکیش کمبوده تصمیم به خرید پارس تندر90 رو گرفتم اما نمیدونم تفاوت پارس تندر دو ایربک e2 با پارس تندر فول در چی هسته که سیصد چهارصد تومن فول آن گرونتره، از دوستان یا مدیر سایت خواهشمندم اگه این موضوع را میدونین بنده را راهنمایی کنید. متشکرم

  • user icon
    نویسنده : tvihn
    تاریخ : 1396/03/02

    دوست عزيز با سلام و درود
    در مورد سوالي كه پرسيديد كه پارس تندر دو ايربك e2 با پارس تندر فول چه فرقي مي كند.
    با يد عرض كنم كه در حال حاضر تندر 90 با دو ايربك و بصورت فول در هر دو شركت پارس خودرو و شركت ايران خودرو عرضه مي شود.منظور از فول اين است كه خودرو داراي دو ايربك و آينه هاي جانبي برقي و شيشه هاي عقب نيز برقي مي باشد. با تشكر

  • user icon
    نویسنده : پویا
    تاریخ : 1396/04/04

    ال ۹۰ و پارس اصلا قابل مقایسه با برلیانس نیستن ماشین هایی هستند بی کیفیت و از موتور بی کیفیت .حتما برلیانس رو سوار بشین نرمی و سرعت عالی و شکل زیبا و فرمان برقی و به جای تسمه تایم از زنجیر تایم استفاده شده واقعا عالیه

  • user icon
    نویسنده : وحید
    تاریخ : 1396/04/22

    ظاهر خودروی برلیانس H230 جدیدآً نیو فیس شده و بسیار شکیل تر از مدل های 96 به قبل شده

    به نظر من ظاهر این خودرو باید نمره بیشتری بگیرد + کیفیت ساخت بسیار بالاتر از افتضاح های ویران خودرو

  • user icon
    نویسنده : سلیم
    تاریخ : 1396/04/24

    من پارس دارم با بدبختی ششما هم صبر کردم تا تحویل بگیرم بعد از تحویل ماشین سوار شدم ،یه لحظه شک کردم وانت اریسان سوار شدم بخدا ماشین راه نمیره انقدر اتاقش سرو صدا داره حالت بهم میخوره.دوستم ال نودداره پشت فرمونش میشینی ماشین داد میزنه تکنولوژی روز دنیاست ،خواهشا اول دوتاشم سوار بشید اصلا قابل مقایسه نیستن.ال نود عااااالیه.

    • نویسنده : عباس
      تاریخ : 1397/04/18

      ال 90 و تکنولوژی روز دنیا !!!!
      اقا اینا همشون یه آشغالن
      چه فرقی میکنن
      اینجاهم ک با 1 نمره اختلافن سه تاشون
      انقد دعوا جر و بحث نداره

  • user icon
    نویسنده : سحر
    تاریخ : 1396/05/23

    با سلام. تندر نود ازنظر فنی و استهلاک کم بهترین ماشین موجوده. در مورد آپشن های کم آن هم به نظرم قابل حل است با 1 میلیون تومان.

  • user icon
    نویسنده : مجید
    تاریخ : 1396/06/28

    سلام خدمت دوسنان. من امروز ۲۳۰ گرفتم خیلیم تحقیق کردم به نظر من ۲۳۰ از اون دوتا بهتره چون هردوشونو داشتم.یا حق

    • نویسنده : صادق
      تاریخ : 1397/05/14

      شک نکن
      در ایران بهترین تو رنج خودشه
      سواری و ظاهرش کاملا بهتره
      کیفیتش هم بین پارس و ال‌نوده

  • user icon
    نویسنده : عشق پارس
    تاریخ : 1396/08/09

    پارس یه ماشین شخصیتیه مثل کت و شلوار آدم میمونه اصلا از مد نمیفته tu5 پارس خیلی کم مصرف و با کیفیته البته تو این رنج قیمت سه سال ال نود داشتم خیلی کم استهلاک بود فقط روغن و فیلتر و تسمه تایم عوض کردم ولی این اواخر دیگه حالم از قیافه و مخصوصا داشبورد مسخرش بهم میخورد اصلا جوان پسند نیست مختص قشر میان سال به بالاست الان 8 ماهه پارس tu5 دارم تا الان خدا رو شکر هیچ استهلاکی نداشت کولرش عااالیه جنس داشبوردش پلاستیک خشکه ولی ادم ازش خسته نمیشه یه حس با کلاس بودن توپارس به آدم دست میده که تندر هرگز این حس رو به راننده منتقل نمیکنه یادتون باشه تندر جایگزین پیکانه با کیفیت ولی بیکلاسه

    • نویسنده : ali
      تاریخ : 1396/11/11

      خخخ پارس با کلاسه ؟؟؟ از پارس خز و خیل تر تو خیابون ندیدم
      داداش یه سال دیگه که مجبور شدی گیربکس پیاده کنی و... تازه میفهمی پارس چه اشغالیه

  • user icon
    نویسنده : حسن
    تاریخ : 1396/08/28

    سلام دوستان
    میشه بگین واسه جاده خاکی کدوم بهتره

    • نویسنده : ایمان
      تاریخ : 1396/10/04

      ال 90 حرف نداره،من فقط به خاطر قیافه بد ترکیب و جلو داشبورد مزحکش نخریدم،ولی اگه صفر بخری تا 5 سال فقط آب و روغن میخواد برعکس پرشیا که ماشین پرحاشیه ای هست

  • user icon
    نویسنده : فردبن
    تاریخ : 1396/10/14

    دوستان من پارس تندردارم اینکه می گویندمصرف سوختش کم است دروغه مصرف سوختش صدوهشت درحالت عادی اگرکولربزنی ببشترمی شود.درسرپیچ هابسیارخطرناک است واحتمال واژگونی دارد.ترمزش هم خوب نبست.پژوپارس بسیارنرم وراحت تراست.درکل پارس تندرماشین زبر سفت ومحکم است وفقط ازنظرموتوری استهلاک کمتری دارد.

  • user icon
    نویسنده : منصور
    تاریخ : 1396/10/17

    دوستان خودمونو قول نزنیم من ۵ ماه پیش میخواستم بخرم ولی شرایطی هر جا رفتم ال۹۰ نتونستم بخرم ولی پارس و برلیانس با هر شرایطی شما تعیین کنی بهت میدن مجبورا پارس تیوفایو گرفتم تا الان دوبار گیربکس پیاده کردم ده تا کار نکرده داشبورد صدا میده الان به این نتیجه رسیدم که جرا ال۹۰ نتونستم با شرایط بگیرم

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1397/01/02

    سلام
    ایا ال نود بخواهی سفارش بدی موتور1800یا2000هم هستش
    یاخیر کسی میدونه لطفا جواب من روبده
    مرسی

  • user icon
    نویسنده : علی اکبر عشق ماشین
    تاریخ : 1397/01/20

    فقط فقط فقط فقط ال نود آی لاو یو تندر نود

  • user icon
    نویسنده : پدرام
    تاریخ : 1397/03/21

    سلام
    چند سال پیش بین خرید ال۹۰ و یک ماشین چینی دودل بودم و بلاخره برخلاف راهنمایی و مشاوره های که گرفتم ماشین چینی انتخاب کردم با این توجیه که برای استفاده شخصی می خوام و افت قیمت برام مهم نیست. اما در نهایت افت شدید کیفیت و هزینه های بالای قطعات بعد سه سال من مجبور به فروش کرد. همه ماهایی که تو این رنج خرید می کنیم بخش زیادی از سرمایه مون هزینه می کنیم. پس الویت روی کیفیت بزارید وگرنه همه اینا ماشین اقتصادین و از لحاظ ظاهرم برتری آنچنانی نسبت به هم ندارن

  • user icon
    نویسنده : کاظم
    تاریخ : 1397/06/03

    من 3 ساله ال نود فول دارم . مدل 89 هست . انصافا راضیم . فقط دو بار گردگیر پلوس عوض کردم . چون اصلیش گیرم نیومد . البته از نظر جادار بودن خیلی تو مسافرت بدرد میخوره . در ضمن قدرت بالایی داره یعنی با 5 سرنشین مثل خالی عمل میکنه واصلا فرقی نداره . چند تا عیب هم داره . 1. دید کافی عقب نداره .2 اینه ها غیر استاندارده وکوچک 3 . نور خیلی خوبی هم نداره 4. ظاهر قشنگی هم چه بیرون چه داخل نداره . ولی یه چیزی داره که به همه اینا میرزه اونم اینکه کامپیوتر سفر داره تو کیلومتر . ودوم اینکه احساس رانندگی با خودرو های رنو یه چیزی بالاتر از سمنمد وپارس و... ایناست . در کل یه سر وگردن از خودرو های هم ردیف خودش بالاتره .

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1397/06/31

    ببینید بیشتر اظهار نظر ها بر اساس علایق شخصی هست،تا کسی بهتر از پیکان سوار نشده پیکان براش بهترین ماشین دنیاست،من ال نود و پارس قبل از سال نود رو امتحان کردم ولی برلیانس رو نه،ال نود دنده یک و دوش خوبه ولی سه چهارش زیاد با هم فرقی ندارن،کیفیت داشبورد و طراحی داخلی و خارجی ال نود ضعیفه و به علت ارتفاع بالا مشکل پایداری در سرعت و در پیچ ها داره و به علت طراحی خاص کم کردن ارتفاع اون با هزینه و سختی انجام میشه،مدل های قدیمیتر کل واسکازین گیربکس با یک تسمه و یک گردگیر محافظت میشن که در صورت پاره شدن و اسیب اونها کل گیربکس به فنا میره،گشتاور پایین تری نسبت به تمام مدل های قدیمی موتور های سری ایکس یو(موتور 405 و پارس معمولی،موتور ال 4 زانتیا 1800 و پارس ای ال ایکس و زانتیای 2000 ایکس یو 10)داره و کشش کمتر و قدرت کمتر در دور موتور پایین تر،موتور ال نود کمی جدیدتر با مصرف کمتر با طراحی اقتصادی هستش،من پارس قدیمی رو به لحاظ طراحی پژو 406 و اصالت بیشتر میپسندم.

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1397/08/23

    سلام به همه دوستان . من ماشین های پارس ، سمند ، تیبا رو قبلا داشتم و سوار شدم . الانم با راهنمایی یکی از دوستان یک h230 خریدم .با بی میلی خریدمش چون همه میگفتن چینی خوب نیست . از وقتی سوار شدم دیگه حاضر نیستم سوار ماشین ایرانی بشم . اسمش بد در اومده چینیه . سگش شرف داره به گاری هایی که ایران خودرو و سایپا میدن . کیفیت اتاق حرف نداره . برای من که پول ندارم کیا و هیوندا بخرم . با این ماشین ۷۰ درصد کیفیت رانندگی اون ماشینا رو تجربه کردم .
    میخوای بری ماشین ایرانی با قطعات چینی درجه سه بخری
    برو ماشین چینی با قطعات درجه یک چینی بخر

  • user icon
    نویسنده : امین
    تاریخ : 1397/11/28

    تجربه من از سواری ال ۹۰ و پارس معمولی اینه.
    از لحاظ ظاهری پارس جذابتر هست ولی از لحاظ کیفیت، مسائل فنی و اقتصادی و ایمنی ال ۹۰ را پیشنهاد میکنم. حالا شما تصور کنید تندری که جز بهترین ماشینهای تولید داخل هست و خیلیا روش تعصب دارند جز ضعیفترین ماشین های اروپا و برای قشر ضعیف طراحی شده. حالا ببینید بقیه خودروهامون چی هستند.

  • user icon
    نویسنده : ali
    تاریخ : 1398/01/20

    باسلام خدمت دوستان من پارس تندردارم ۳۰۰۰هزارتاباهاش راه رفتم ولی سواری خشک وآپشن های زیادی نداره مثال برای بازکردن صندوق عقب بایدحتمامتورراخاموش کنی برای تنظیم پشتی صندلی بای آنقدربادستت بچرخونی تاتنظیم بشه یاکلیدشیشه بالابرجلوروی داشبوردقرارداره وعقبش زیرپای سرنشینان پشتی بخاطرهمینهامیخواستم باپارس tu5عوض کنم لطفاراهنماییم کنیدممنون ازشما دوستان

  • user icon
    نویسنده : حسن
    تاریخ : 1398/07/15

    سلام ماشین تندر 90 خاصیت زیادی نداره پژو پارس بهتر از تندر 90 است قدرت ماشین پژو پارس بالاتر از تندر 90 است

  • user icon
    نویسنده : عیسی
    تاریخ : 1400/03/01

    درست رتبه بندی شده است

  • user icon
    نویسنده : علیرضا
    تاریخ : 1401/07/07

    ال نود سگش میرزه به پارس کاغذی و برلیانس اشغال چینی. پارس بدنش انقد ضعیفه تصادف کنی برگشتت با خداست، برلیانس هم که ماشین چینیه معلومه چیه پس بهترین انتخاب تندره

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading