اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هیوندای اکسنت با کیا ریو

مقایسه هیوندای اکسنت با کیا ریو

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه هیوندای اکسنت با کیا ریو می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه هیوندای اکسنت با کیا ریو بپردازیم .

HYUNDAI ACCENT

هیوندای اکسنت

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی هیوندای اکسنت

KIA RIO

کیا ریو 2016

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی کیا ریو 2016
انتخاب ماشین 3

HYUNDAI ACCENT

هیوندای اکسنت

Top car

HYUNDAI ACCENT

هیوندای اکسنت

مقایسه هیوندای اکسنت با کیا ریو

هیوندای اکسنت

 

هیوندای در اکسنت 2016 سبک طراحی قدیمی هیوندای که در ماشین هایی چون سوناتا yf استفاده شده بود را در این ماشین به کار گرفته است  . طراحی هیوندای اکسنت هماهنگ است و ظاهر دلربایش به دل مینشیند و این ظاهر هیوندای اکسنت در عین سادگی مدرن است . گرافیک زیبای چراغ ها ، جلو پنجره زیبا و خطوط برجسته در بدنه زیبایی هیوندای اکسنت را دو چندان کرده است و این ماشین را یک ماشین کامل با طراحی پخته نشان میدهد . از نظر ظاهر خارجی هیوندای اکسنت در مقایسه با کیا ریو طراحی جذاب و اصولی تری را دارا می باشد و یک ماشین زیبا تر تلقی می شود .

 

هیوندای اکسنت

 

داخل کابین هیوندای اکسنت متناسب با طراحی بدنه شکل گرفته است و با استایل ماشین هماهنگی کامل دارد . کیفیت متریال کابین هیوندای اکسنت برای یک ماشین سدان شهری کوچک مناسب است اما استفاده از پلاستیک خشک در بعضی از قسمت های کابین چندان نکته جذابی برای این ماشین نیست و توی ذوق میزند . با توجه به سایز بدنه هیوندای اکسنت انتظار فضای چندان جاداری را نمیتوان از آن داشت اما فضاسازی بسیار خوبی ماشین پیاده شده است و کابین جاداری دارد و حتی افراد بلند قد هم به راحتی در ماشین قرار میگیرند . فهرست امکانات هیوندای اکسنت با توجه به قیمت ماشین قابل قبول است واز این نظر نسبت به کیا ریو برتری نسبی دارد  و کامل تر میباشد . عایق بندی کابین هم مناسب است اما در دورهای بالا کمی صدای پیشرانه به داخل تاق نفوذ می کند . دید جلو و عقب هیوندای اکسنت خوب و وسیع است اما به علت پهنای ستون عقب دید عقب کمی با محدودیت همراه است اما در کل راننده به خوبی بر روی ابعاد ماشین تسلط دارد .

 

هیوندای اکسنت

 

قلب تپنده هیوندای اکسنت یک پیشرانه 4 سیلندر است و 1591 سی سی حجم دارد و از همین اول در بخش فنی برتری هیوندای اکسنت نسبت به کیا ریو مشخص میگردد . قدرت این موتور 128 اسب بخار در دور موتور 6300 دور در دقیقه است و در دور موتور 4200 دور در دقیقه میتواند به حداکثر گشتاور 156 نیوتن متر دست پیدا کند که به خوبی از عهده قدرت بخشیدن به هیوندای اکسنت برمیاید و در حدود 10 ثانیه ماشین را میتواند از صفر به صد کیلومتر برساند . این پیشرانه یکی از پر بازده ترین پیشرانه های استفاده شده در این کلاس است که علاوه بر قدرت مناسب مصرف سوحت پایینی نیز دارد و به خوبی مصرف سوخت پایین خود را در هر شرایطی حفظ مینماید . هیوندای  اکسنت هم در  شتاب اولیه و هم در مسیر مستقیم و شتاب ثانویه  کشش خوبی دارد و راننده را به خود امیدوار میکند . برای انتقال قدرت پیشرانه از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک استفاده شده است که سرعت پاسخ گویی مناسبی دارد و عملکرد کلی آن قابل قبول است اما به طور کامل با موتور هماهنگ نیست اما در کل انتقال قدرت لذت بخشی را برای ماشین فراهم کرده است .

 

هیوندای اکسنت

 

هندلینگ هیوندای اکسنت با توجه به کلاس خود خوب است و پایداری قابل قبولی دارد و در کل ماشین آرام و قابل پیش بینی است . اما از نظر سواری سیستم تعلیقی معمولی دارد و سواری اش خشک است و گاها ضربه ها را به کابین انتقال میدهد که البته طبیعی است زیرا هیوندای اکسنت یک سدان اسپرت شهری است . فرمان هیوندای اکسنت نرم است و دقت نسبتا مناسبی نیز دارد . ترمزهای ماشین هم قدرتمند هستند و به خوبی از عهده متوقف کردن هیوندای اکسنت بر میایند .

هیوندا اکسنت در کلاس خود خودرو مناسبی است که نسبت به رقبایش از موتور پر بازده تر ، امکانات بیش تر و ارزش خرید بالاتر بهره میبرد . اما از آن فقط باید در حد یک سدان شهری کوچک توقع داشته باشید تا بتواند شما را راضی نگه دارد و در مجموع هم در مقایسه با کیا ریو کیفیت بالاتری دارد ، قدرتمند تر است ، طراحی ماشین منطقی تر است و در مجموع ماشین ارزشمند تری میباشد

KIA RIO

کیا ریو 2016

مقایسه هیوندای اکسنت با کیا ریو

کیا ریو


کیا ریو اکنون در نسل سوم خود به سر میبرد که نخستین بار این ماشین در سال 2011 عرضه گردید و بعد از حواشی های فراوان هم با مدل های 2015 و 2016 در دو نوع صندوقدار و هاچ بک وارد کشورمان شد  . کیا ریو سبک طراحی دیگر محصولات کیا را دنبال کرده و طراحی آن در عین سادگی جذاب و دل نشین است و المان های خاص خود را دارا میباشد اما باید گفت که با دقت به بدنه ماشین میابیم که کیا ریو استایل اغراق آمیزی را دارا می باشد .

 

کیا ریو

 

در داخل کابین کیا ریو طراحی ماشین ساده بوده و فاقد هیجان خاصی است و کیفیت کلی داشبورد و ادوات در حد متوسط است و در برخی نقاط کیفیت کلی هیوندای اکسنت بالاتر احساس می گردد .هم چنین کیا ریو با توجه به قیمتش در بحث امکانات رفاهی و ایمنی از کمبود رنج می برد که یک دلیل دیگر برای این است که ارزش خرید پایینی این ماشین داشته باشد و بیش از پیش شما خواهان خرید هیوندای اکسنت شوید.

 

کیا ریو

 

در بخش فنی پیشرانه استفاده شده در کیا ریو 1400 سی سی حجم داشته که به قدرت 107 اسب بخار و گشتاور 137 نیوتن متر میتواند دست پیدا کند که در ترکیب با گیربکس 4 سرعته ای که عملکرد خوبی ندارد بسیار ضعیف عمل میکند و با اتکا به وزن بالاتر باعث شده است تا شتاب گیری اش اصلا رضایت بخش نباشد و اصلا ماشین خوبی احساس نگردد اما مصرف سوختش با وجود اختلاف 0.2 لیتری حجم موتور با هیوندای اکسنت در یک سطح است که یعنی مصرف سوخت ترکیبی در حدود 7 لیتر را ثبت میکند و در کل هر دو ماشین از نظر مصرف سوخت اقتصادی می باشند .

 

کیا ریو

 

سواری کیا ریو خشک و کوبنده است که  در جاده های ایران و ترکیب با لاستیک های فاق کوتاه و خشکش علاوه بر بین بردن آرامش کابین حس لذت سواری را کاملا از بین میبرد و از نظر هندلینگ هم ماشین ضعیفی است و در کل کیا ریو ماشین خوب و دلچسبی از نظر سواری نمیباشد .

درکل کیا ریو ماشینی است که مصرف سوخت اقتصادی ، طراحی جذاب و ساده و تقسیم وزن مناسب تنها نقاط مثبتش است و  با توجه به قیمت بسیار بالایش نسبت به رقبای هم وطنش و کفه سنگین نقاط ضعفش در کنار ارزش خرید پایین و بازار دست دوم بسیار ضعیف شما را وامیدارد تا به دیگر گزینه های پیش رو فکر کنید و با هر گزینه دیگری که کیا ریو را مقایسه نمایید  ماشین ضعیف و بی کیفیتی خود را نشان میدهد . در بحث ایمنی کیا ریو و هیوندای اکسنت در یک سطح میباشند و هر دو از موسسه ایمنی 4 ستاره را دریافت کرده اند .

 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : hossein yari
    تاریخ : 1395/11/25

    هیوندا اکسنت

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading