اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه نیسان ماکسیما و هیوندای آزرا 2009

مقایسه نیسان ماکسیما و هیوندای آزرا 2009

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه نیسان ماکسیما و هیوندای آزرا 2009 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه نیسان ماکسیما و هیوندای آزرا 2009 بپردازیم .

Azera

آزرا

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
47
بررسی آزرا

Nissan Maxima

نیسان ماکسیما

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی نیسان ماکسیما
انتخاب ماشین 3

Azera

آزرا

Top car

Azera

آزرا

مقایسه نیسان ماکسیما و هیوندای آزرا 2009

هیوندای آزرا

 

هیوندای آزرا میانبر هیوندای برای ورود به کلاس ماشین های لوکس است که موفقیت نسبتا خوبی هم داشته است. هیوندای آزرا از نظر طراحی نرم و لوکس شکل گرفته است و برای کلاس خودش ظاهری جذاب دارد که نوارهای کرومی شکل با فرم طراحی چراغ‌ها و خطوط سیال بدنه در هماهنگی با هم هستند. طراحی هیوندای آزرا و نیسان ماکسیما یک نقطه مشترک دارد که آن هم ماندگاری و حفظ چهره ماشین در طول زمان است که خسته کننده و تکراری نمیشود و جای زیادی هم برای جذاب تر کردن ماشین با اضافه کردن متعلقات جانبی دارید.

 

هیوندای آزرا

 

در داخل اتاق هیوندای آزرا ترکیب بندی مناسب و عریض خودنمایی می کند و زیبا است ولی طراحی داشبورد کمی قدیمی جلوه مبکند و توی ذوق میزند. ارگونومی و تسلط راننده در هیوندای آزرا خوب است و سدان پرقدرت هیوندای، از این جهت شرایط مناسبی را ارائه می‌کند. کابین هیوندای آزرا فضای خوب و گسترده ای دارد که در آن از صندلی های بسیار راحت استفاده شده و امکانات بسیاری نیز در آن قرار داده شده تا سرنشینان در بهترین وضعیت ممکن زمان خود را در ماشین سپری می کنند که امتیاز هیوندای آزرا در بخش آپشن کاملا در وضعیتی بهتر از نیسان ماکسیما است.

 

هیوندای آزرا

 

در سینه هیوندای آزرا یک موتور 3.3 لیتری 6 سیلندر خطی گنجانده شده که با 234 اسب بخار قدرت و 304 نیوتن متر گشتاور در حرکت اولیه کشش چندانی از خود را نشان نمیدهد اما شتاب ثانویه هیوندای آزرا بسیار عالی است. همچنین گیربکس 5 سرعته تیپ ترونیک هیوندای آزرا عملکرد خوبی را از خود نشان میدهد اما در بعضی مواقع تاخیر را چاشنی کار خود میکند و تنبل احساس میشود و در کل کمی ناهماهنگ با پیشرانه ماشین جلوه می کند.

در بحث هندلینگ و سواری هیوندای آزرا ماشین بسیار نرمی است که در آن احساس میکنید بر روی موج های دریا قرار دارید که این نرمی بیش از حد سیستم تعلیق ماشین به هندلینگ هیوندای آزرا آسیب زده است و در بعضی از مواقع در سرعت های بالا میتواند برای راننده ماشین دردسر شود. با وجود این نرمی اما در کل هیوندای آزرا هندلینگش نسبتا خوب است و با توجه به کلاس ماشین از نظر ابعاد راننده خوب میتواند بر روی ماشین تسلط پیدا کند. ترمز های هیوندای آزرا عملکرد خوبی ندارند و به راننده این اطمینان را نمی‌دهند تا به سرعت‌های بالا برسد.

 

هیوندای آزرا

 

در کل هیوندای آزرا یک ماشین لوکس و پر آپشن کره ای است با تعلیق و ترمز خوب، کابین جادار و با امکانات همراه صندلی های راحت، سواری نرم، کشش حرکتی خوب پیشرانه، گیربکس خوب. البته نباید نقاط ضعف هیوندای آزرا را هم نادیده بگیریم از جمله ترمزهای ضعیف، هندلینگ متوسط، مصرف سوخت بالا و نیز سخت پیدا شدن قطعات در شرایط کنونی بازار. اما با این وجود همچنان ارزش خرید بالاتری در مقایسه با نیسان ماکسیما دارد و در بین این دو خودرو، در اولویت خرید قرار می‌گیرد.

 

Nissan Maxima

نیسان ماکسیما

مقایسه نیسان ماکسیما و هیوندای آزرا 2009

نیسان ماکسیما

 

نیسان ماکسیما در ظاهر همانند هیوندای آزرا یک ماشین لوکس است اما باید بگوییم گرد کهنگی بر چهره ماکسیما نشسته و دیگر آن جذابیت و ابهت قبل را ندارد. ماکسیما در زمان عرضه به موفقیت‌های بالایی دست پیدا کرد که طراحی خوب یکی از دلایل این موفقیت بود. بدنه نیسان ماکسیما در ظاهر کشیده تر به نظر میاید و حالت آیرودینامیکی خوبی به خود گرفته است. البته در قسمت جلوی خودرو کمی آشفتگی و ناهماهنگی در طراحی به چشم میخورد که به طور مختصری در چهره جلو خودرو دگرگونی به وجود آورده است که بعضی این چهره ماشین را دوست دارند و برای عده ای دیگر طراحی قسمت جلوی نیسان ماکسیما چندان زیبا به نظر نمیاید.

 

نیسان ماکسیما

 

اما به طور کلی سطح طراحی هر دو ماشین را میتوان برابر دانست با این تفاوت که آزرا طراحی مدرن‌تری دارد. در داخل کابین هم نیسان ماکسیما از نظر ظاهر و طراحی حرفی زیادی برای گفتن در مقابل هیوندای آزرا ندارد ولی هر دو با اینکه کمی قدیمی به نظر می‌رسند ارگونومی، کیفیت و جذابیت خاص خود را دارند. درون کابین نیسان ماکسیما فضای زیادی در اختیار سرنشینان قرار دارد اما باید بگوییم قدیمی شدن طراحی کابین کاملا مشخص است. از نظر فضای کابین نیز دو ماشین برابر هستند اما از نظر فضای صندوق بار هیوندای آزرا کمی فضای بیشتری در اختیار شما می گذارد. در بحث امکانات رفاهی و ایمنی هم شاید آن را نتوان به کاملی هیوندای آزرا دانست که در زمان خود از فول آپشن ترین ماشین ها به شمار میرفت اما مناسب و قابل قبول به شمار می رود.

 

نیسان ماکسیما

 

درون کاپوت نیسان ماکسیما از یک پیشرانه 6 سیلندر وی شکل به حجم 2998 سی سی استفاده شده است که از نیسان ماکسیما یک ماشین چابک و وحشی ساخته است که در عین حال استهلاک مناسبی هم دارد. نیسان ماکسیما در دور موتور 6000 دور در دقیقه به حداکثر قدرت 201 اسب بخار و در دور موتور 3600 دور در دقیقه به حداکثر گشتاور 290 نیوتن متر می تواند دست پیدا کند که با توجه به وزن و ابعاد ماشین ارقام خوبی هستند. پیشرانه نیسان ماکسیما از هیوندای آزرا ضعیف‌تر است اما کشش خوبی را برای این ماشین سدان سر و حال ژاپنی فراهم کرده است. در بخش انتقال قدرت هم از 2 نوع گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک استفاده شده است. عملکرد هر دو گیربکس بسیار خوب و مهندسی شده است و از نظر کوپل بودن، نسبت دنده ها، کیفیت ساخت و ... امتیاز بالایی دریافت می کنند. گیربکس اتوماتیک نیسان ماکسیما به طرز کم نظیری با موتوردرو خوهماهنگ است و از خود کارایی در سطح بسیار بالایی را نشان می دهد. البته ماکسیما در عوض این موتور پر توان مصرف سوخت تقریبا بالایی دارد واز نظر استهلاک هم عملکرد آن متوسط ارزیابی می‌شود. به علاوه اینکه در حال حاضر قطعات آن به راحتی در بازار پیدا نمی‌شود.

 

نیسان ماکسیما

 

سواری نیسان ماکسیما به لطف سیستم تعلیق خوب و فرمان دقیق بسیار لذت بخش است و هندلینگ نسبتا خوبی دارد و در مانورها و حرکات ناگهانی عملکرد قابل قبولی دارد. پایداری نیسان ماکسیما نیز قابل قبول است و در کل حس بسیار خوبی از راندن نیسان ماکسیما به دست می آورید و در هر حالتی رانندگی با این ماشین لذت را برای شما به ارمغان می‌آورد. سبک بودن بیش از حد عقب نیسان ماکسیما گاهی شما را در مانورهای ناگهانی یا پیچ های سنگین برای کنترل ماشین شما به چالش وامیدارد. اگر قلق راندن نیسان ماکسیما را ندانید ولی اگر ماشین را قلق یابی کرده و رفتار ماشین را بدانید سواری اش فوق العاده است. 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : امير
    تاریخ : 1396/02/08

    كاملا يه طرفه براي ماكسيما بود ماكسيما نسبت به ازرا هيچي نداره فقط كيفت بالاتر داره.مصرف سوخت ماكسيما فوق العاده بالاست نسبت به ازرا جفتشونو داشتيم ماكسيما كمترين اپشن هارو هم نداره اين مقايسه جالب نبود كه امتياز ماكسيما از ازرا بيشتر شد ماكسيما غير از شتاب هيچ برتري نسبت به ازرا نداره كه اونم تو شتاب ثانويه بازم برتري با ازراست

    • نویسنده : وحيد
      تاریخ : 1396/02/09

      اين اصلا عادلانه نبود من ماكسيما دارم و برادرم آزرا هر وقت كه ميريم سفر واقعا نا اميد ميشم ١ ساله ماكسيما دارم تر و تميز هم هست اما طراحي ماكسيما مثل پيكان قديمي ميمونه طرح چوبش نه ايربگ خوبي داره نه آپشن خوبي بماند كه گيربكسش گاهي اوقات از لگد گذشته جفتك ميزنه ترمزش اونقدر خوب نيست نه ESP داره و...ولي هنوزم واسه اينكه كم نيارم جلو برادرم مثله شما همينجوري تعريف ميكنم كه كم نيارم.وقراره يه اپتيما نيو بگيرم اما آزرا واقعا خوبه اگه ميتونستم شكست رو قبول كنم جلو برادرم حتما آزرا ميخريدم مخصوصا ٢٠١١كاليفرنيا

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1396/02/09

    این سایت کارشناسی ای خوبی داره نباید امتیاز ماکزیما نسبت به آزرا بیشتر باشه اپشن ماکزیما فقط شیشه بالا بره ماکزیما باید با کمری گرند مقایسه بشه

  • user icon
    نویسنده : Davoud
    تاریخ : 1396/03/08

    مدیر عزیز هر ایمیلی میزارم تایید نمیشه

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/03/18

    بهترین انتخاب لیفان 820 صفر هست با پنج سال گارانتی

    • نویسنده : Homan
      تاریخ : 1396/11/04

      چنتا ایراد چینی ها اینه که بیشتر ادمو اذیت می کنه
      ۱-افت شدید قیمت حتی بعد از طی یک کیلومتر از محل خرید
      ۲-هزینه نگهداری بالا در حد همین ازرا
      ۳-کیفیت بد شلنگهای سیستم خنک کننده که مجبوری بعد از طی ۴۹هزار تا همشو تعویض کنی فابریکش با قیمت بی انصافنه ای گرونه
      ۴-کیفیت بد رنگ بدنه
      ۵-سخت بودن تعویض بغضی قطعات
      ۶-انتخاب بد لاستیک مناسب خودرو از شرکت
      ۷-ایراد پولوس شفت
      ۸-ضعیف بودن و سرکیسه کردن در نمایندگی ها
      ۹-حذف بعضی از اپشن ها که منجر به تحمیل هزینه به خریدار میشه
      ۱۹-بازار خرید و فروش ضعیف

  • user icon
    نویسنده : شایان
    تاریخ : 1396/03/20

    ماکسیما فقط از نظر اپشن از ازرا پایین تره(هرچند ماکسیما طراحی سال 2000 هست و همچنین اکثر اپشن های ماکسیما نظیر گرمکن صندلی و اینه تاشو برقی و... را از روش باز کردن)
    از نظر کیفیت کلا ماشین های ژاپنی از ماشین های کره ای بالاترن

  • user icon
    نویسنده : شایان
    تاریخ : 1396/03/20

    ماکسیما فقط از نظر اپشن از ازرا پایین تره(هرچند ماکسیما طراحی سال 2000 هست و همچنین اکثر اپشن های ماکسیما نظیر گرمکن صندلی و اینه تاشو برقی و... را از روش باز کردن)
    از نظر کیفیت کلا ماشین های ژاپنی از ماشین های کره ای بالاترن
    استهلاک پایین ماکسیما و ارزون بودن قطعاتش هم دلیل دیگه برتری ماکسیما نسبت به ازراست

  • user icon
    نویسنده : مرتضي
    تاریخ : 1396/03/25

    بنده هم ازرا داشتم هم ماكسيماي اتومات باور كنيد اگر قرار باشه ماكسيما ٤٦ امتياز بگيره ازرا بايد ٤٦٠ امتياز بگيره
    در قسمت امكانات و ابشنال كه مقايسه اي اين دوتا مثل مقايسه اي پرايد و هيواندي وولستر ميمونه
    تقريبا ماكسيما هيچ ابشني نداره
    تو بحث شتابگيري هم ماكسيما فقط و فقط و فقط تو شتاب اوليه هست كه يه حرفايي براي گفتن داره و والسلام.
    تو بحث جادار بودن و هندلينگ و سنگينتر بودن قسمت عقب و راحتي راننده پشت فرمون و ترمزگيري و...... به طرز غير قابل مقايسه اي ازرا بدون ترديد و بدونه تعصبي بهتر هست.
    حتي اگر راننده بلد باشه با ماشين شش سيلندر چگونه تو شهر رانندگي كنه قطعا تو بحث مصرف سوخت هم باز ازرا بهتر هست.
    به اعتقاد بنده كه هر دو ماشين رو داشتم مقايسه اي منصفانه اي نكرديد.

    • نویسنده : Sina_Rz
      تاریخ : 1396/04/24

      دقیقا اپشن های ازرا چیه که ماکسیما نداره!؟🤔🤔🤔🤔

  • user icon
    نویسنده : مهران
    تاریخ : 1396/04/22

    متاسفانه خیلی از نویسنده ها فقط بخاطر اسم و رسم جهانی و سابقه کمپانی امتیازهاشون رو تقسیم میکنن، کمااینکه اصلا این ماشین ها رو استفاده نکرده باشند و همیشه سنگینی اسم برند روی انتخابشون سایه میندازه

    • نویسنده : Sina_Rz
      تاریخ : 1396/04/24

      من جفتشونو استفاده کردم بازم میگم ماکسیما بهتره

  • user icon
    نویسنده : ميلاد
    تاریخ : 1396/04/24

    خدا وكيلي با اين مقايسه هاي يك طرفه فقط مشروعيت باقيه مقايسه هاتونو زير سوال ميبرين.اخه ماكسيما كجاش اپشن داره؟كجاي سواريش بهتر از ازراست!!!!!

  • user icon
    نویسنده : مصطفی
    تاریخ : 1396/04/25

    هیچکدوم.اپیروس بهتره

  • user icon
    نویسنده : مرتضی
    تاریخ : 1396/05/28

    کاملا کارشناسانه و دقیق بود و لذت بردم. درسته ک آزرا آپشنهاش بیشتره و بروز تر از ماکسیماست اما اگه فقط جاشونو عوض میکردید متوجه میشدین.
    ماکسیما هنوز حرف واسه گفتن داره و زمانی که اومد هیوندا خیلی عقب تر بود اما باگذشت زمان و متولد شدن آزرا و گذشت زمان بیشتر از هر دوشون، این ماکسیماست که هنوز هم طرفدار داره و خز نشده. فکر میکنید چرا؟ هنوز هم جزو ماشینهای باکلاسه چون مصرف کننده ها بهش اطمینان دارند و مهمتر استهلاک کم شه که هنوز از کنارت رد میشه بیصدا و قدرتمنده.من کاملا با نویسنده موافقم اگر چه زمانی ماکسیما رو در مقایسه با آذرایی ک جدید اومده بود، اصلا قبول نداشتم اما زمان و استفاده از هر ۲ ماشین بازد مهر تایید به نویسنده بزنم

  • user icon
    نویسنده : Homan
    تاریخ : 1396/11/04

    اپشن های ازرا حافظه صندلی راننده حافظه فرمان و اینه بغل اینه وسط فتو کرومیک سنسور اینه برای پارک سنسور دنده عقب و دوربین چراغ شور گرم کن صندلی ۱۲ ایربگ ۱۲بلندگو و ساب پرده عقب برقی چراغ جلو زنون سنسور باران و سنسور نور هنگام پارک جمع شدن فرمان و عقب رفتن صندلی برای بهتر پیاده شدن سنسور اب چراغ شور کامپیوتر سفری اینه جمع شونده برقی

  • user icon
    نویسنده : حامد
    تاریخ : 1398/02/24

    آزرا ماشینه همه چی تمومه، اصلا با ماکسیما قابل مقایسه نیست....وقتی پشتش بشینی متوجه میشی که خیلی سر تره.....نرمی ،قدرت،شتاب و آپشن... دز ضمن مصرف هم خیلی عالیه..

  • user icon
    نویسنده : اتو گالری افشین
    تاریخ : 1398/03/05

    دوستان گلم نقد رو خوندم و کاملا لذت بردم خیلی زیبا بود بنده حدود پونزده ساله تو کار خرید و فروش ماشینم بنابراین نمیخوام مثل بعضی از دوستان تعصبی نظر بدم الان یه ازرا نقره ای دستمه ولی احترام خاصی به ماکسیما دارم چه از لحاظ کیفیت از لحاظ قدرت از لناظ طراحی داخلی از لحاظ استهلاک و خسته نکردن کاملا ماکسیما برتره فقط از لحاظ اپشن که ازرا کاملا برتره اونم دلیلش بروزتر بودن ازرا و متاسفانه برداشتن اپشن ماکسیماس اگه تونستین ماکسیما تر و تمیز گیر بیارید تو خریدش شک نکنین ولی اگه ازرا دوست دارین بحث جدا موفق باشید

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1398/06/22

    سلام بر همه دوستان ماکسیما ترکیبی از شیر و یوز پلنگ است از نظر من ماکسیما یعنی ماشین سالار جاده

  • user icon
    نویسنده : Shahram
    تاریخ : 1398/07/20

    به نظر من بررسی منصفانه ای بود،چراکه تمام نقاط ضعف و قوت دو محصول بیطرفانه و به دور از تعصب بیان شد،اگرچه برخی خوانندگان متن را کودکان تشکیل میدادن(از نوع بیان نظرات دوستان کاملا قضیه مشهود بود)با تشکر از راهنمایی بدون طرف و خسته نباشید خدمت بزرگواران،هیچ جای دیگه جز ایران اینطور نیست که وقتی یه نفر ماشین مود علاقه ش نسبت به رقیب نمره ی کمتری بگیرد تمام متن میشه یه طرفه،دروغی،جانبدارانه و هرگونه تهمتی،و طرفداران دو برند حسابی از خجالت هم در میان،کافیه یه نگاه به سایت های مشابه خارجی بیندازید تا بفهمید از لحاظ سواد و رفتار و فرهنگ چه اختلاف فاحشی بین ما و اونا وجود داره؟؟؟

  • user icon
    نویسنده : فردین کردستانی
    تاریخ : 1399/02/15

    شما چه میدانید ماکسیما چیست
    شما چه میدانید وقتی بار میزنید به ماکسیما وقتی روبه بالای میرید اصلا کم نمیاره
    آزرا مال سوسولاس
    ماکسیما مال مرده❤️

    • نویسنده : امیر محمد
      تاریخ : 1399/04/18

      ازرا مال سوسولاس از کدوم روستا اومدی داداش که ازرا رو مال سوسولا میدونی اینو دقیقا واسه من توضیح بده ؟

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1400/07/13

    سلام،به نظر بنده،که یه مدت ماکسیما داشتم،اگر مصرف سوختشو در نظر نگیری،هیچ هزینه دیگه ایی نداره و خیلی استهلاک کمی داره،میتونم بگم اصلا استهلاک نداره غیر از مصرفی ها،مث لنت وووو
    ولی دوستانی که ازرا داشتن،میگن سواری بهتری داره و احساس بهتری پشت فرمون بهت میده

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1401/11/09

    ماکسیما با اختلاف بهتره. هم از نظر استهلاک هم سواری به شدت بهتری داره

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading