اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه ام وی ام x22 با لیفان x50

مقایسه ام وی ام x22 با لیفان x50

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه ام وی ام x22 با لیفان x50 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه ام وی ام x22 با لیفان x50 بپردازیم .

mvm x22

ام وی ام x22

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
6
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
43
بررسی ام وی ام x22

lifan x50

لیفان x50

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
6
ارزش خرید
7
امتیاز کل
41
بررسی لیفان x50
انتخاب ماشین 3

mvm x22

ام وی ام x22

Top car

mvm x22

ام وی ام x22

مقایسه ام وی ام x22 با لیفان x50

ام وی ام ایکس 22

 

نماینده ام وی ام در کلاس ماشین های کراس اوور کوچک شهری با نام ایکس 22 اصلی ترین مزیتی که دارد چهره جذاب و فریبنده اش است که میتوان آنرا زیباترین ماشین کلاس خودش دانست و از نظر جذابیت ظاهری با ماشین هموطن خود یعنی لیفان ایکس 50 برابری میکند و هر دو از نظر چهره ماشین های زیبایی هستند .  ظاهر ام وی ام ایکس 22 با استفاده از طراحی خاص سپر ها ، چراغ های با خطوط تیز و شکنده و برجسته و خطوط و برجستگی های جالب در بدنه درخور توجه است و رخ خوبی برای این ماشین به وجود آورده اند . از نظر استایل ماشین ام وی ام ایکس 22 خیلی با ام وی ام 315 که یک ماشین هاچ بک است تفاوتی دارد و شاید این ماشین به ظاهر کراس اوور فقط کمی قد بلند تری از کف زمین داشته باشد.

 

ام وی ام ایکس 22

 

درون کابین ام وی ام ایکس 22 طراحی ماشین  قابل قبول است اما متریال استفاده شده در ساخت تجهیزات و ادوات ام وی ام ایکس 22 با توجه به قیمت ماشین اصلا مناسب نیست و به نظر میاید که مسئولین ام وی ام فقط به ظاهر ماشین توجه کافی داشته اند و چندان اهمیتی برای دیگر پارامتر ها قائل نشده اند . کیفیت ساخت و مونتاژ ام وی ام ایکس 22 مناسب و تقریبا خوب است . در بخش امکانات رفاهی بین ام وی ام ایکس 22 و لیفان ایکس 50 تفاوت چندانی احساس نمی گردد و و هر دو ماشین سطح یکسانی را دارا می باشند . به طور کلی در مقایسه ظاهر ، آپشن ، کیفیت و ... بین ام وی ام ایکس 22 و لیفان ایکس 50 نمی توان تفاوت زیادی گذاشت و هر دو نمرات یکسانی دریافت می کنند که بیشترین امتیاز هر دو ماشین مربوط به طراحی ظاهری است .

 

ام وی ام ایکس 22

 

در بخش فنی ام وی ام ایکس 22 که ظاهرش جذاب ولی گول زننده است به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی مجهز است که 1497 سی سی حجم دارد .  این ماشین غلط انداز ام وی ام ، که ام وی ام ایکس 22 نام دارد چندان موفق و چابک عمل نمیکند زیرا راننده این ماشین قاعدتا بیش از هر چیز جذب چهره زیبا این ماشین شده است و فکر میکند که در بخش فنی هم همان جذابیت ظاهری را دارا میباشد ولی در اشتباه است . این پیشرانه قابلیت تولید 105 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در در دقیقه و 135 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 2750 دور در دقیقه را دارا میباشد و با توجه به وزن و ابعاد ماشین  جوابگوی ام وی ام ایکس 22 نیست . برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ های ام وی ام ایکس 22  از گیربکس 4 سرعته اتوماتیک استفاده شده است و گیربکس 5 سرعته دستی هم برای خریداران این ماشین در دسترس است ولی در کل از نظر شتاب و کشش حتی با گیربکس دستی هم ام وی ام ایکس 22 ماشین قابل قبولی نیست .

 

ام وی ام ایکس 22

 

در بخش سواری ام وی ام ایکس 22 از سیستم تعلیق نسبتا ساده ولی با طراحی قابل قبولی بهره میبرد . هندلینگ ام وی ام ایکس 22 سطح متوسطی رو به پایینی دارد، سواری ماشین کمی  خشک و کوبنده است و بیشتر برای افرادهای جوان مناسب است و در بعضی از مواقع ESP بیش از حد در پایداری ماشین دخالت میکند و در هنگام مانور های ناگهانی کمی به راننده استرس وارد میکند و این به معنی عدم تعادل ماشین در حرکت های ناگهانی است .

به طور کلی ام وی ام ایکس 22 با ظاهر جذاب و فریبنده اش می تواند مشتریان ظاهر پسند را به سمت خود بکشد ولی کیفیت ساخت متوسط و عملکرد فنی نه چندان دلچسب و پیشرانه کم کشش و گیربکس ضعیف آن تفاوت آنچنانی با رقیب هموطن خود یعنی لیفان ایکس 50 ندارد  و اگر میخواهید یک کراس اوور با کیفیت متوسط را انتخاب کنید ، ام وی ام ام وی ام ایکس 22 ارزش خرید کمی بالاتری نسبت به لیفان ایکس 50 دارد و در این بازه قیمتی پیشنهاد ماشین 3 به شما ام وی ام ایکس 22 است که در حال حاضر این ماشین بازار خرید و فروش بهتری نسبت به لیفان ایکس 50 دارد .   

 

ام وی ام ایکس 22

lifan x50

لیفان x50

مقایسه ام وی ام x22 با لیفان x50

لیفانX50

لیفان X50 همانند رقیب چینی خود در ظاهر ماشین قابل قبول و زیبایی است و چهره ماشین دل نشین میباشد و این میزان فروش ماشین هم که  تا به حال انجام شده است به لطف ظاهر ماشین بوده است اما در باطن ایراد ها و ضعف هایی دارد که باعث پایین آمدن ارزش خرید این ماشین شده است .  از نظر فنی و تخصصی  طراحی نسبتا زیبای این ماشین دارای چند اشکال است و از چند ماشین هم قسمت های مختلف آن طراحی اش کپی شده است که نداشتن هویت مستقل یک ماشین را نشان می دهد . از نظر فرم بدنه لیفان X50 در زمره ماشین های  کراس اوور کوچک شهری قرار می گیرد ولی تفاوت چندانی با یک ماشین هاچ بک ندارد و عمده ترین تفاوتش با یک ماشین هاچبک کمی بلند تر بودن قد این ماشین است که این ایراد با ام وی ام ایکس 22 مشترک می باشد .

 

لیفانX50

 

درون کابین هم طراحی ماشین  قابل قبول است اما متریال به کار رفته درون کابین لیفان X50 بی کیفیت و خشک هستند و اصلا ماشین مناسب و دل نشینی در این بخش نمیباشد . کیفیت ساخت و مونتاژ لیفان X50 بسیار پایین است که اصلا رضایت بخش نیست و کاملا ماشین بی کیفیتی تلقی میشود و سطح کیفیت ماشین اصلا مناسب این کلاس و بودجه نیست . در بخش امکانات رفاهی هم بین ام وی ام ایکس 22 و لیفان X50 تفاوت چندانی احساس نمی گردد و و هر دو ماشین سطح یکسانی را دارا می باشند.

 

لیفانX50

 

در بخش فنی لیفان X50 مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی است که 1498 سی سی حجم دارد و ماشین لیفان X50  را قدرت میبخشد که البته چندان موفق و چابک عمل نمیکند . این پیشرانه قابلیت تولید 102 اسب بخار قدرت و 133 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد و با توجه وزن و ابعاد ماشین  خیلی کشش مناسبی را فراهم نکرده است . برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ های لیفان X50 هم از یک گیربکس CVT استفاده شده است . لیفان X50 ماشین پر  استهلاکی است واز نظر میزان خرابی هم تا به حال نمونه های نه چندان خوبی مشاهده شده است که کاملا سطح کیفی یک ماشین را زیر سوال میبرد و علاوه بر این عملکرد گیربکس CVT  ماشین هم نا امید کننده می باشد و تعویض دنده های لذت بخشی را برای راننده ماشین به وجود نمی آورد . موتور و گیربکس لیفان X50  با هم هماهنگی ندارند و علاوه بر این در بین موتور و گیربکس لختی و تنبلی حس می شود زیرا لیفان X50 اصلا ماشین پر شتابی نیست و میل به شتابگیری را از خود نشان نمی دهد .

 

لیفانX50

 

در بخش سواری لیفان X50 از سیستم تعلیق نسبتا ضعیفی بهره میبرد . هندلینگ X50 سطح پایینی دارد  ، سواری ماشین  خشک و کوبنده است و حس خوبی نمیدهد ، جلو بندی ماشین ضعیف عمل میکند ، فرمان دقیقی ندارد و عملکرد فرمان برقی لیفان X50 نا امید کننده است و ترمز های لیفان X50 هم عملکردی متوسط دارند . در کل سواری با لیفان  X50 اصلا قابل قبول و لذت بخش نیست و حس خوبی از راندن این ماشین را به دست نمی آورید  .

به طور کلی لیفان X50 با ظاهر نسبتا خوب و جذابش مشتری را میتواند جذب خود کند ولی کیفیت پایین ساخت ، استهلاک بالا ، پیشرانه کند و گیربکس ضعیف ، سیستم تعلیق غیر قابل قبول و سواری بدون حس و لذت از ویژگی های سواری  با این  میباشد که اصلا و به هیج وجه قابل قبول نیست و پارامتر های یک ماشین خوب و لذت بخش اصلا در لیفان X50 مشاهده نمی گردد . ارزش خرید لیفان X50 هم به دلیل وجود این نکات منفی در ماشین بسیار پایین است . در پایان بد نیست  بگوییم که ایراد های ذکر شده اکثرا به طور مشترک در هر دو ماشین وجود دارد که این تازه کار بودن چین در ساخت ماشین را نشان می دهد و باید بگوییم که در میان این دو ماشین کاملا متوسط ام وی ام X22 به لطف بازار بهتر فقط در بخش ارزش خرید کمی بهتر ظاهر می شود .

 

لیفانX50

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : پرهام
    تاریخ : 1396/03/06

    با سلام و احترام خدمت سایت جذاب ماشین ۳

    لطفا مقایسه هایی که حول محور خودرو ی پرطرفدار ۲۰۰۸ می باشد را بیشتر قرار دهید

    به طور مثال مقایسه ی این خودرو با تیولی یا خودرو های چینی هم قیمت آن

  • user icon
    نویسنده : علیرضا
    تاریخ : 1396/03/07

    من لیفان ایکس 50 دنده دستی دارم و راضیم.
    از نظر شتاب خوب و کاملا قابل قبوله. از 206 حداقل سر تره.
    مصرف سوخت بسیار پایین در حد پراید. کیفیت ادوات داخلیپلاستیک خشکه دقیقا مثل 206 ولی از خودرویی مثل دنا که داشبوردش افتضاحه خیلی سرتره. در کل مشکلات مونتاژی داره ولی ازش راضیم. اما اوتوماتش رو چه لیفان چه ام وی ام اصلا توصیه نمیکنم

    • نویسنده : امیررضا
      تاریخ : 1396/03/07

      ماشین 50 میلیونی رو با 206 35تومنی مقایسه میکنید؟؟؟؟؟

    • نویسنده : رضا
      تاریخ : 1396/05/02

      اقای امیر رضا اول اینکه قیمت ۲۰۶ و لیفان دستی ۱۰ تومان فرقه و اینکه اون ۱۰ تومان هم بابت جذابیت و طراحی داخلی و تجهیزات رفاهی که روشه و مدرن بودن ماشینه.
      بعد من خیلی افرادرو میشناسم که ماشینهای ایرانخودرو رو خریدن همون اول کار اسیر نمایندگیهاا بودن اونم چه نمایندگیهایی ،نمایندگی که هر قطعه خرابه رو میگه ندارم باید بمونی و... اما اگه محصولات کرمان موتور تو مونتاژ مشکل داشته باشن به نمایندگی مراجعه کنی بدون هیچ دستمزدی اون رو رفع یا تعویض میکنن.در ضمن ماشینهاییی مثل پژو مثلا خوبن با اون طراحی های ۲۵ سال پیش که یه چشت باید به جاده باشه یه چشت به امپر.اینها ضعف نیست هر ماشینی یه مزایا و یک ضعفی داره

  • user icon
    نویسنده : هومن
    تاریخ : 1396/04/26

    ببخشید ولی توضیحاتتون خیلی عامیانه بود .... اصولا ماشین یا تخصصی نقد میکنن یا اصلا نقد نمیکنن..... نقد شما بیشتر شبیه نقدای تو محفل های دوستانه بود نه یه سایت تخصصی.

  • user icon
    نویسنده : رحیم
    تاریخ : 1396/05/30

    بنده پیشنهادمی کنم به هیچ وجه ماشین چینی نخرید مخصوصا ام وی ام X22زیراهم خدمات پس ازفروش افتضاحی دارد هم برای یک قطعه بسیارجزیی کلی باید زمان بگذارید تاتهیه شود

  • user icon
    نویسنده : علیرضا
    تاریخ : 1396/07/01

    "گیربکس CVT ماشین هم نا امید کننده میباشد و تعویض دنده های لذت بخشی را برای راننده ماشین به وجود نمیاورد"

    سلام ، مگه گیربکس cvt هم تعویض دنده داره؟

  • user icon
    نویسنده : بیژن
    تاریخ : 1397/04/21

    ایرادهایی که نوشتید اصلا تخصصی و معقول نیستن، در مقابل معایبی که لیست کردید محاسن عالی و به روز خودروهای X50 و X22 رو هم مینوشتید هرچند معایبی هم که پررنگ کردید با توجه به قیمت و عوارض گمرکیه بالای خودروهای وارداتی اصلا عیب و ایراد به حساب نمیاد، ملت تفاوت نقد منصفانه و جانبدارانه رو کاملا متوجه میشن، منصف باشید.

  • user icon
    نویسنده : samad
    تاریخ : 1397/11/09

    کاملا مشخصه تخریبه

  • user icon
    نویسنده : kiyan
    تاریخ : 1399/02/18

    اینجوری که فرمودین اصلا ماشین نیستن میشه بفرمایید از نظر شما چه ماشینی خوبه حتما میری طرفای لامبورگینی ولی هر چند کیفیتشون پایین باشه اینو بدونین 99درصد از ماشینهای داخلی کیفیتشون بالاتره

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading