اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هیوندای i20 با رنو سیمبل

مقایسه هیوندای i20 با رنو سیمبل

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه هیوندای i20 با رنو سیمبل می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه هیوندای i20 با رنو سیمبل بپردازیم .

Hyundai i20

هیوندای i20

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی هیوندای i20

RENAULT SYMBOL

رنو سیمبل

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی رنو سیمبل
انتخاب ماشین 3

Hyundai i20

هیوندای i20

Top car

Hyundai i20

هیوندای i20

مقایسه هیوندای i20 با رنو سیمبل

هیوندای i20

 

هیوندای آی 20 جدید را میتوان زیباترین هاچبک شهری در کلاس خودش دانست زیرا ظاهر این ماشین با وجود ابعاد کوچک شخصیت مستقل را دارا میباشد و پرستیژ خاص و مدرنی به این ماشین بخشیده است  . الگوی طراحی هیوندای آی 20 جدید بر اساس آخرین زبان طراحی هیوندای است و همین موضوع استیل این ماشین را جذاب و هماهنگ ساخته است و با هر سلیقه و سنی که داشته باشید مطمئنا چهره هیوندای آی 20 جدید در نظر شما زیبا خواهد آمد  . هیوندای آی 20 جدید درون کابین از نظر طراحی کاملا ماشین زیبایی است و با ظاهر خارجی هیوندای آی 20 هم به طور کامل هماهنگی دارد . از نظر رنگ بندی ، ارگونومی کابین و راحتی اتاق هیوندای آی 20 این ماشین در سطح بالایی است و همه چیز در کابین هیوندای آی 20 جدید مهندسی شده است و درون این ماشین به راحتی سرنشینان اهمیت زیادی داده شده است .

 

هیوندای i20

 

هیوندای آی 20 در رنج قیمت خود ماشین با کیفیتی است و کیفیت بالای مواد و متریال استفاده شده ، کیفیت ساخت مونتاژ کابین و ... نشانه های خوبی برای تایید این موضوع هستند . هیوندای آی 20 در تمامی مدل های خود همیشه جزء ماشین های فول آپشن بازار بوده است و در هیوندای آی 20 جدید هم این موضوع صدق میکند با اینکه کرمان موتور امکاناتی چون سانروف را از لیست تجهیزات آی 20 حذف کرده است یا تعداد ایربگ های ماشین را به 2 عدد کاهش داده است اما هنوز هم هیوندای آی 20 با امکاناتی چون آينه الكتروكروميك ، سیستم صوتی خوب با صفحه نمایش 7 اینچی , سیستم كنترل پایداری الکترونیکی ،  كامپيوتر سفري ، تهويه مطبوع اتوماتيك ،  سیستم كنترل ايستايي در سربالايي ،  سنسور باران ، کول باکس ، دوربین دنده عقب ، دی لایت و ... ماشین کاملی محسوب می گردد .

 

هیوندای i20

 

در بحث فنی هیوندای آی 20 جدید قدرت خود را از یک پیشرانه 4 سیلندر با آرایش خطی میگیرد که 1368سی سی حجم دقیق آن است  . هیوندای آی 20جدید که به لطف این پیشرانه به یک ماشین پر بازده تبدیل شده است در دور موتور 6000 دور بر دقیقه 99 اسب بخار قدر ت و در دور موتور 4000 دور در دقیقه توانایی تولید 134 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد .  پیشرانه هیوندای آی 20 جدید  با یک گیربکس 4 سرعته انوماتیک تیپ ترونیک کوپل  شده است که بر خلاف نسل قبل این ماشین اکنون گیربکس هیوندای آی 20 عملکرد بسیار خوبی از خود نشان میدهد و هماهنگی خوبی هم با موتور این ماشین دارد .

هیوندای آی 20 یک ماشین شهری است و پارامتر های این ماشین بر اساس فناوری مدرن ، آلایندگی کم و مصرف سوخت اقتصادی هستند پس توقع یک ماشین پر شتاب را از هیوندای آی 20 نباید داشته باشیم اما در بحث مصرف سوخت هیوندای آی 20 جدید ماشین بسیار خوبی است زیرا این ماشین در سیکل ترکیبی 100 کیلومتر تنها به 5.1 لیتر بنزین نیاز دارد که با همراهی باک 50 لیتری این ماشین باعث میشود تا آخرین زمان سوختگیری خود را فراموش کنید .

 

هیوندای i20

 

در بحث سواری و هندلینگ هیوندای آی 20 جدید شاسی مدرنی دارد  و سیستم تعلیق ماشین هم عملکرد خوبی دارد که از راندن هیوندای آی 20 جدید حس خوبی را به شما میدهد ضمن اینکه ماشین راحت تر و نرم تر شده است و مانند گذشته سواری خشکی از خود نشان نمیدهد . ازنظر هندلینگ هم هیوندای آی 20 ماشین قابل قبولی است و ترمز های این ماشین هم عملکرد اطمینان بخشی دارند .

در یک جمع بندی کلی هیوندای آی 20 جدید را میتوان یک ماشین جذاب با طراحی مدرن و زیبا ، خوش دست و راحت ، کم مصرف و کم استهلاک ، کیفیت ساخت بالا ، امکانات رفاهی مناسب ، شتاب گیری مناسب برای مسیر های شهری و سیستم تعلیق خوب نام برد که در مقایسه با رنو سیمبل مدرن تر بودن این ماشین که در همه بخش ها تقریبا از رقیب فرانسوی خود تکنولوژی به روز تری دارد و ماشین بهتری احساس می گردد .

 

 هیوندای i20

RENAULT SYMBOL

رنو سیمبل

مقایسه هیوندای i20 با رنو سیمبل

رنو سیمبل

 رنو سیمبل که نسل جدید ماشین تندر 90 است که حدود 10 سالی است در بازار حضور دارد اینبار توسط نگین خودرو به کشور وارد شده است تا بتواند جایگاه خوبی برای خود دست و پا کند که به علت وجود رقبای زیاد در این بازه قیمتی چندان موفق عمل نکرده است . رنو سیمبل طراحی خوب و پویایی دارد که البته چندان با رنو لوگان به علت استفاده از پلت فرم مشترک تفاوت ندارد ولی استای ماشین اروپایی تر شده است  . داخل کابین رنو سیمبل که قرار میگیریم نیز با فضایی آشنا رو به رو هستیم زیرا استایل کلی آن با تندر ۹۰ مشابهت دارد و تقریبا خط مشی طراحی آنها یکسان است ؛ اما متریال مورد استفاده کیفیت بالاتری دارند و کیفیت ساخت و مونتاژ رنو سیمبل هم خوب و رو به بالا ارزیابی می شود .

 

رنو سیمبل

 

 رنو سیمبل هم مانند هیوندای آی 20 امکانات خوبی دارد و ضمن اینکه طراحی  کابین ماشین هم با طراحی بدنه ماشین هماهنگی دارد و از طرفی هم اگر بخواهیم به کابین و طراحی این دو ماشین امتیاز بدهیم کمی کار ما سخت می شود از نظر طراحی ، کیفیت ساخت و ... هیوندای آی 20 ماشین جدید تر و جذابتری می باشد اما رنو سیمبل هم به گونی طراحی شده است تا در بلند مدت چهره اش تکراری نشود و ظاهر خوبش حفظ شود .

 

رنو سیمبل

 

به بحث فنی که می رسیم باید بگوییم پیشرانه این سدان کوچک فرانسوی همانند تمامی ماشین های خانواده لوگان که در کشور ما وجود دارد  پیششرانه چالاک و کم استهلاک k4m است که دقیقا مشابه نمونه های تولید شده رنو ال  اتوماتیک90 در ایران است و بدون کوچک ترین تفاوتی با این ماشین رنو سیمبل نیرو میگیرد .K4M به طور دقیق 1598 سی سی حجم دارد و این پیشرانه در دور ۵۷۵۰ به حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار میرسد . لازم به ذکر است که یکی از مهمترین مزیت های این پیشرانه گشتاور آن است که در دور های پایین در اختیار راننده قرار می گیرد یعنی در دور موتور ۳۷۵۰ به حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتن متری خود دست پیدا می کند .

مصرف سوخت ترکیبی رنو سیمبل در سیکل ترکیبی 100 کیلومتر  معادل ۸.۳ لیتر است و به کمک گشتاوری که در دور های پایین تولید میکند به مصرف کمتر هم می توان دست پیدا کرد . رنو سیمبل هم مانند هیوندای آی 20 همه تمرکز مهندسانش در ساخت ماشین بر روی کاهش آلایندگی نبوده است بنابر این شتاب بهتری را از هیوندای آی 20 دارا میباشد ولی با همه این تفاسیر پیشرانه مدرن هیوندای آی 20 بسیار پر بازده تر از رنو سیمبل میباشد و تفاوت فاحشی میان این دو ماشین وجود ندارد . رنو سیمبل هم مانند رنو تندر 90 اتوماتیک از گیربکس 4 سرعته خوبی استفاده می کند که عملکرد قابل قبولی دارد و تعویض دنده های لذت بخشی دارد .

 

رنو سیمبل

 

رنو سیمبل هندلینگ خوبی دارد و سواری با این ماشین علیرغم کلاسش حس خوبی به همراه دارد و لذت خاصی را راندن رنو سیمبل به شما دست میدهد . رنو سیمبل نسبت به رنو تندر 90 از نظر آیرودنامیکی بهبود های بسیاری داشته است بنابر این سواری این ماشین توام با آرامش ، راحتی و سکوت بیشتری میباشد . ترمز های مطمئن هم از دیگر مشخصات رنو سیمبل هستند .

در پایان باید بگوییم که رنو سیمبل یک ماشین خوب و با کیفیت است ولی در ای رنج قیمتی این ماشین کمی قدیمی به چشم میاید البته رنو سیمبل محاسن زیادی دارد که شما را به سمت خود جذب نماید ولی مدرن و جذاب بودن هیوندای آی 20 در این رقابت برگ برنده اش است و همین مورد ارزش خرید بالاتری به این ماشین میدهد .

 

رنو سیمبل

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : مرصاد
    تاریخ : 1396/03/07

    متاسفانه تبلیغات حاشیه سایت نمیزاره مطالب رو بخونیم،لطفا بردارید
    ممنون از بهترین سایت ماشین ایران

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1396/03/09

    سایت ماشین ۳ امتیاز دهی عالی افرین

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1396/04/12

    رنو کیفیت ساخت و استهلاکش از هیوندای خیلی کمتره. هندلینگ و لذت رانندگی و ارگونومی تو خودروهای رنو از کره ای ها بیشتره. موتور سیمبل قدرتمند تر و بهتره، ضمن اینکه این سیمبل کمتر از هیوندای i20 هستش و گیربکس اتوماتش هم فوق العاده خوب عمل میکنه. در سربالایی ها نسبت به شیب سطح تو دور موتور بالاتر دنده عوض میکنه که ماشین دور برداره و تو سرپایینی دور ماشین ثابت نگه میداره. کلا مثل اینکه یک راننده حرفه ای به جای شما دنده عوض میکنه. حالا اینا به کنار ، دوام خودروهای هیوندای پایینه و تو ایران بعد سه یا چهار سال کلی خرج می ذاره رو دست صاحبش مگه اینکه بفروشه. در ضمن سیمبل سدان هستش . و ارزانتره. رو چه حساب میگین i20 بهتره؟

    • نویسنده : جلال
      تاریخ : 1396/04/16

      گرامی ./ آقا رضا . آیا شما هیوندای داشته اید .؟در ضمن اطلاع داشته باشید رنو های وارداتی ساخت فرانسه نمی باشند , بلکه مونتاژ رومانی یا هند هستند .

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1396/04/22

    سلام
    بنده چند روز است که i20 راتحوبل گرفتم قبلا هم پژو 206 v9 داشتم
    ایرادات : شتاب فوق العاده کم

  • user icon
    نویسنده : sh[ni
    تاریخ : 1396/04/27

    رنو سیمبل دو تا آپشن داره که هیچ ماشینی تو این سطح قیمت نداره1. شیشه های عقبش دستی هست2.ترمز عقبش هم کاسه ای هست

  • user icon
    نویسنده : مانی
    تاریخ : 1396/09/10

    سلام. در تحلیل شما اصلا به جادار بودن اتاق و صندوق توجهی میشه؟ به استهلاک و هزینه ها در بلندمدت چطور؟

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading