اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه تویوتا پریوس با نیسان جوک اسپرت

مقایسه تویوتا پریوس با نیسان جوک اسپرت

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه تویوتا پریوس با نیسان جوک اسپرت می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه تویوتا پریوس با نیسان جوک اسپرت بپردازیم .

TOYOTA PRIUS

تویوتا پریوس

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
50
بررسی تویوتا پریوس

NISSAN JUKE sport

نیسان جوک اسپرت

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی نیسان جوک اسپرت
انتخاب ماشین 3

TOYOTA PRIUS

تویوتا پریوس

Top car

TOYOTA PRIUS

تویوتا پریوس

مقایسه تویوتا پریوس با نیسان جوک اسپرت

تویوتا پریوس

 

تویوتا پریوس اولین و بهترین ماشین هیبریدی در دنیا است که در بیشتر نقاط جهان عرضه میشود و در همه این مناطق هم یک ماشین بسیار جذاب ، دوست داشتنی و بسیار پر فروش است . هر گاه نام ماشین های هیبریدی در جایی بیاید قطعا اولین ماشین که نامش در ذهن شما میاید تویوتا پریوس میباشد .  تا پیش از ارائه این مدل تویوتا پریوس همیشه از نظر طراحی یک ماشین محافظه کارانه و ساده به شمار می رفت اما این مدل از تویوتا پریوس به حدی چشمگیرو جذاب شکل گرفته است که اکنون در میان ماشین های هیبریدی و حتی ماشین های رنج قیمت خودش تویوتا پریوس را می توان زیبا ترین و جذابترین ماشین موجود دانست  .

در طراحی تویوتا پریوس علاوه بر جذاب بودن ماشین نکته ای که در طراحی ماشین بسیار رعایت شده است حفظ و ماندگاری چهره ماشین در بلند مدت است تا ظاهر ماشین با ذات پاک و کم استهلاک ماشین به طور تمام و کمال هماهنگ گردد و تویوتا پریوس ماشین یک پارچه ای شود که حتی اگر مدت طولانی این ماشین را در اختیار دارید هرگز چهره تویوتا پریوس برای شما تکراری نشود و گویی روز اولی است که صاحب این ماشین شده اید . زوایای تیز و خشن ، خطوط برجسته و چراغ های جلو و عقب  با طراحی خاص از بهترین ویژگی های طراحی تویوتا پریوس هستند که در این هماهنگی و ماندگار شدن چهره ماشین تاٍثیر بسزایی گذاشته اند و کاملا در طراحی و زیبایی ماشین تاثیر مثبتی دارند و در واقع جزء اصلی ترین عوامل خاص بودن تویوتا پریوس هستند و عامل اصلی جذابیت این ماشین هم به شمار می روند .  در داخل کابین ماشین نیز این سبک طراحی خاص تویوتا پریوس حفظ شده است و باعث شده تا بیشتر به ذات آرام بخش و متفاوت و خاص ماشین تویوتا پریوس پی ببرید و در واقع همان میزان زیبایی و تفاوتی که در بدنه ماشین مشاهده می شود درون کابین تویوتا پریوس هم قابل لمس است . 

 

تویوتا پریوس

 

در داخل کابین ماشین از ترکیب خطوط نرم و زوایای تیز استفاده شده است و فضا سازی کابین ماشین منطبق با سادگی  و هماهنگی با ظاهر ماشین و ارگونومی بالا است  که در تویوتا پریوس موجب شده است هنگام قرار گیری در ماشین در بهترین  و راحت ترین وضعیت ممکن تمام سر نشینان قرار داشته باشند  و به همه ادوات و تجهیزات هم به راحت ترین شکل ممکن دسترسی پیدا کنند و این یعنی درون ماشین کاملا بر اساس استاندارد های ارگونومی شکل گرفته است . تویوتا پریوس با توجه به قیمت و کلاسش و اینکه جزء ماشین های پاک است از نظر تجهیزات ایمنی و رفاهی ماشین خوب و کاملی میباشد و خصوصا از نظر ایمنی بسیار ماشین مجهزی به نظر میرسد . کیفیت مونتاژ تویوتا پریوس در سطح عالی قرار دارد و این ماشین را بیش از پیش خوبی اش را به ما اثبات میکند و نشان میدهد که چقدر مهندسین مجرب تویوتا برای ساخت ماشین پریوس زحمت کشیده اند . تویوتا پریوس  کابین  ، طراحی اش و ... در سطح ماشین های خوب بین رقبایش قرار میگیرد و به علت استفاده از متریال با کیفیت درون کابین و دیگر مزایای ماشین امتیاز بالایی را در این بخش تویوتا پریوس کسب میکند و در مقایسه با نیسان جوک از نظر کیفی این ماشین برتری محض دارد .

در مورد تویوتا پریوس یک نکته مثبت وجود دارد و آن هم فضای جادار داخل کابین ماشین است که نشان میدهد بیش ترین استفاده ار فضا با توجه به ابعاد بدنه ماشین  شده است و فضای درون تویوتا پریوس حتی از نیسان جوک که یک ماشین کراس اوور است جادار تر میباشد . نیسان جوک اسپرت و تویوتا پریوس هر دو از نظر طراحی ، کیفیت ، ابعاد ، متریال و ... نکات مثبت زیادی را دارا میباشند و ماشین های خوبی هستند ولی کیفیت ساخت ، مونتاژ و متریال در تویوتا پریوس بسیار در سطح بالا و درجه یکی قرار دارد که نه تنها در کلاس خود و در رنج قیمتی خود بلکه حتی در میان ماشین های گران تر از خود هم بی رقیب است و واژه مناسب برای توصیف تویوتا پریوس عالی و درخشان است که دیگر با گفتن این دو کلمه ما نیاز نیست این ماشین که در واقع بازیکن شماره 1 میان ماشین های هایبرید است و پدر ماشین های هایبرید به شمار میرود و مدت زمان زیادی از حضورش در بازار میگذرد را وصف کنیم و انقدر در همه مسائل ارزش خرید تویوتا پریوس بالا است که گاهی حتی وصف خوبی های این ماشین هم برای ما سخت است و با کلمه ها توصیف ویژگی های خوب این ماشین میسر نیست.

 

تویوتا پریوس

 

همانطور که در ابتدای متن اشاره کردیم تویوتا پریوس یک ماشین هایبرید است که قلب تپنده اش شامل یک موتور بنزینی است که برای کاهش مصرف سوخت ، آلایندگی و ... یک موتور برقی هم به کمک این موتور بنزینی میاید بنابر این از نظر راندمان ، تکنولوژی و ... در بخش فنی در همین ابتدای کار برتری خود را به ما اثبات میکند . موتور بنزینی ماشین 1800 سی سی حجم دارد و قابلیت تولید 110 اسب بخار را دارا میباشد و در ترکیب با موتور برقی ماشین در مجموع 121 اسب بخار قدرت را تویوتا پریوس در اختیار راننده ماشین قرار میدهد . مجموع گشتاور تولیدی موتور برقی و بنزینی  تویوتا پریوس در ترکیب با یک دیگر 141 نیوتن متر گشاور است که در دور های پایین در اختیار راننده ماشین قرار میگیرد تا شتاب ثانویه بهتری برای ماشین فراهم شود و استهلاک نیز کاهش پیدا کند  . در شتابگیری تویوتا پریوس در حد متوسط عمل میکند و چندان ماشین چالاک و تیزی نیست البته با توجه به این نکته که تویوتا پریوس یک ماشین اقتصادی است و بیشتر برای پاکی و حفاظت از محیط زیست طراحی شده است شتاب گیری غیر چالاک ماشین نکته منفی به شمار نمیرود چون زمانی که بدانیم تویوتا پریوس استاندارد آلایندگی یورو 6 را پاس کرده است کاملا به این ماشین امیدوار میشویم و وقیتی که متوجه شویم تویوتا پریوس در سیکل ترکیبی 100 کیلومتر تنها به حدود 5 لیتر بنزین نیاز دارد کاملا نظر مثبتی نسبت به این ماشین پیدا می کنیم .  

یک گیربکس CVT  یا دنده متغیر وظیفه انتقال قدرت تویوتا پریوس به چرخ های ماشین را دارا میباشد که با موتور های ماشین هماهنگی کامل دارد و عملکردش دقیق ، نرم ، سریع و تحت فرامین راننده است و در کل با ترکیب موتور هیبرید تویوتا پریوس این ماشین پاک بودن و لذت خاصی را در اختیار راننده ماشین قرار میدهد  . از نظر فنی در میان ماشین های هایبرید موجود در بازار بهترین ماشین تویوتا پریوس است زیرا هر آنچه که برای یک ماشین عالی و کم مصرف و تقریبا با استهلاک صفر نیاز است را تویوتا پریوس دارا میباشد . اگر مالک یک تویوتا پریوس باشید دو نکته را همیشه فراموش میکنید اول اینکه آخرین زمان مراجعه به پمپ بنزین و مورد بعدی هم نام رقیب های ماشین شما است زیرا تویوتا پریوس انقدر خوب است که حتی اگر ماشین خوبی هم با تویوتا پریوس رقابت کند باز هم نمیتواند در برابر این ماشین مقاومت کند و تویوتا پریوس آنرا شکست می دهد مانند همین نیسان جوک اسپرت که در بسیاری از مقایسه ها به عنوان ماشین برتر انتخاب شد و اما حالا مغلوب این سامورایی دوست داشتنی شد .

 

تویوتا پریوس

 

سواری تویوتا پریوس نرم و پایدار است و ماشین دارای  تعلیق خوبی می باشد علاوه بر این راحتی وسادگی خاصی در سواری ماشین تویوتا پریوس وجود دارد که طراحی مدرن شاسی ماشین هم در این امر بسیار موثر است . سواری با تویوتا پریوس یک حس کاملا نرمی و آرامش را به همراه دارد که  همین نرمی و آرامش درون ماشین یک ویژگی بسیار مثبت برای تویوتا پریوس به شمار میرود و آنرا از بسیاری دیگر ماشین ها متمایز میکند و خاص بودن ماشین را بیش از پیش به ما اثبات میکند .  تویوتا پریوس از نظر هندلینگ ، سواری و فرمان پذیری به علت آرایش خوب سیستم تعلیق ، تقسیم وزن مناسب و آیرودینامیک بالای بدنه در سطح بسیار خوبی قرار دارد و از نظر لذت رانندگی و سواری بسیار ماشین خوب و تکامل یافته ای به نظر میرسد و همین آیرودینامیک خوب ماشین هم در مصرف سوخت کاملا اقتصادی تویوتا پریوس تاثیر دارد . از نظر قدرت ترمز گیری تویوتا پریوس یک ماشین مطمئن و با اطمینان است که در هنگام حرکت و مانور ها به خوبی از عهده نگه داشتن و توقف ماشین بر میاید .

در کل میتوان گفت تویوتا پریوس ماشین نرم ، راحت ، آرام و بسیار کم استهلاک است که هندلینگ ایده آلی دارد و کابین آن برای خانواده کاملا مناسب است و با ایزوله خوب و آرامش و ارگونومی کابین ماشین ایده آل بسیاری از قشر های جامعه با سنین مختلف میباشد . تویوتا پریوس شاید از نظر بعضی موارد مورد پسند افراد مختلف نباشد و یا نسبت به نیسان جوک اسپرت از نظر جذابیت یا چالاکی در سطح پایین تری قرار گیرد اما در برخی موارد مانند استهلاک خیلی کم و کیفیت ساخت انقدر این ماشین عالی است که جای هیچ حرفی باقی نمی گذارد و انتخاب بدون شک و منطقی و درست را تنها به همین ماشین یعنی تویوتا پریوس محدود می کند .

 

تویوتا پریوس

NISSAN JUKE sport

نیسان جوک اسپرت

مقایسه تویوتا پریوس با نیسان جوک اسپرت

نیسان جوک اسپرت

 

نیسان که چند مدتی است با ماشین های جوک و ایکس تریل وارد بازار ایران شده است استقبال خوبی از این برند به عمل آمده و امروز نیسان جوک اسپرت مدل مورد نظر ما برای مقایسه با تویوتا پریوس بود . نیسان جوک ماشین خاص و منحصر بفردی است و طراحی این ماشین خاص تر و می توان گفت عجیب تر هم می باشد زیرا عده ای با مشاهده نیسان جوک می گویند نیسان جوک چقدر ماشین زیبا و جذاب و خشنی  است و بعضی دیگر با مشاهده نیسان جوک می گویند که چقدر این ماشین زشت و  بد ترکیب  است  و چه طراحی شلوغ و بی سلیقه ای دارد پس به بحث زیبایی این ماشین ما وارد نمی شویم و این را بر عهده سلیقه شما همراهان عزیز ماشین 3 می گذاریم تا خود در مورد ظاهر ماشین نیسان جوک تصمیم گیری نمایید اما لازم می دانیم تا در مورد طراحی این ماشین نکاتی را به شما عزیزان بگوییم .

نیسان  جوک یک کراس اوور جمع و جور  اسپرت و جوان پسند است که خطوط حجمی و عضلانی بدنه ، طراحی خشن و جدید چراغ ها ، طراحی تیز و اسپرت و خشن کاپوت و رینگ های آلومینیومی 18 اینچی از ویژگی های جذاب و خاص ظاهری اش است که جوک را تبدیل به ماشین منحصر بفردی کرده است و کاملا هم با استاندارد های آیرو دینامیک این ماشین تطابق کامل دارد به طوری که نیسان جوک یکی از آیرودینامیک ترین ماشین های کراس اوور  این کلاس می باشد و در تست هاس مختلف هم این ماشین به خوبی خود را اثبات کرده است که این آیرودینامیک عالی نتیجه اش کم صداتر شدن ماشین در هنگام حرکت ، مصرف سوخت مناسب تر و مزایایی اینچنین را برای ماشین به همراه دارد که البته با این همه خوبی باز هم ضریب پسار تویوتا پریوس از این ماشین بهتر است .

 

نیسان جوک اسپرت

 

 نیسان جوک در داخل کابین هم بسیار ماشین جذاب و جوان پسندی است که در عین سادگی بسیار هیجان انگیز و ارگونومیک شکل گرفته است و به راحتی میزان تزریق آدر نالین به خون شما را طراحی داخلی و فضای کابین این ماشین یعنی نیسان جوک افزایش دهد و در عین این اسپرت بودن به طرز عجیبی راحت و کاربردی هم میباشد و رگه هایی از طراحی بدنه نیسان جوک هم در داخل ماشین مشاهده میشود ولی حس آرامش و فضای خوب توبوتا پریوس را در نیسان جوک نمیتوانید بیابید . فضای کابین با توجه به ابعاد بدنه گسترده و راحت و جادار شکل گرفته است ولی به خاطر فرم اتاق سرنشینان عقب اگر بلند قد باشند کمی با مشکل مواجه میشوند ولی  در عین حال در کنسول مرکزی ماشین نیسان جوک میتوان به خوبی الهام گرفتن طراحی از موتور سیکلت های مسابقه ای را مشاهده کرد که همین امر در هیجان انگیز بودن بیشتر کابین ماشین نیسان جوک کمک بسزایی کرده است و در افزایش هیجان کابین تاثیر مثبت داشته است ، صندلی ها نرم و راحت هستند و بدن را به خوبی در بر میگیرند و در شرایط مختلف کوچک ترین تکانی بدن نمیخورد و پشتی صندلی های ماشین  با طراحی خاصی دارند که در هنگام مانور های سنگین به خوبی از شما محافظت می کند و کاملا تعادل بدن شما را در پیچ ها و ... به خوبی حفظ می نماید و کاملا سرنشینان از راحتی صندلی های این ماشین در طول سفر رضایت خاطر کامل دارند و بسیار نکته مثبتی برای ماشین نیسان جوک است و علاوه بر صندلی های خوب که با پوشش چرم خوبی روکش شده اند درون ماشین امکانات رفاهی و ایمنی کامل و خوب و متنوعی هم در نظر گرفته شده است تا خیال شما از همه لحاظ راحت باشد و درون ماشین آرامش کامل را همراه با سرگرمی کامل و لذت فراوان تجربه نمایید .

در داخل کابین نیسان جوک با ماشین کاملا ارگونومیکی سر و کار داریم زیرا دسترسی به همه تجهیزات و ادوات بسیار راحت می باشد و به راحتی هر چه تمام تر شما در داخل نیسان جوک به همه چیز دسترسی کامل و آسان دارید . داشبورد نیسان جوک متریال خوبی دارد و داخل کابین ماشین از پلاستیک خوبی استفاده شده است . در وسط داشبورد یک صفحه نمایش رنگی چند کاره خود نمایی می کند که سیستم مولتی مدیا و شرایط داخل و خارج ماشین را به خوبی توسط آن می توانید کنترل کنید و با توجه به اینکه نیسان جوک از سیستم I-CON بهره می برد امکان کنترل همه شرایط ماشین را بر عهده دارید . سیستم تهویه مطبوع هوا نیسان جوک از نوع اتوماتیک دو گانه است که به خوبی هوای داخل کابین را مطبوع نگه می دارد و همه سرنشینان از عملکردش به طور کامل راضی می باشند .

 

نیسان جوک اسپرت

 

نیسان جوک مد نظر ما مجهز به  یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ است که توسط سیستم توربو شارژر تغذیه میگردد و مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت DIG جهت راندمان بالاتر ، قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتر میباشد . نیسان  جوک با اتکاء به این پیشرانه پیشرفته  قابلیت تولید 188 اسب بخار قدرت در 5600  دور و  177  پوند فوت گشتاور  در 5200 دور در دقیقه را دارا میباشد  که کاملاً مناسب یک کراس اوور اسپرت و جوان پسند با این ابعاد ، وزن و بدنه  است .نیسان جوک طبیعتا از تویوتا پریوس ماشین پرشتاب تر و سریع تری است ولی برگ برنده تویوتا پریوس پیشرانه ای تقریبا با استهلاک صفر و بسیار پیشرفته تر از  نیسان جوک است که اولین هدفش کاهش آلایندگی و مصرف سوخت تا حد  امکان است .  نیسان جوک در مدل اسپرت از  گیربکس نوع CVT یا دنده متغیر بهره میبرد که با پیشرانه نیسان جوک  هماهنگ است و از نظر عملکرد هم بسیار سریع ، دقیق ، هوشمند و نرم می باشد و نیسان جوک را ماشین از نظر فنی تبدیل به ماشین خوبی کرده است  .

 

نیسان جوک اسپرت

 

نیسان جوک به عنوان یک  کراس اوور اسپرت و جوان پسند و لذت بخش  واقعا سواری و هندلینگش در سطح بسیار بالایی میباشد و مهندسی پیشرفته و کاربردی و عالی نیسان به خوبی در این بخش ماشین هم قابل لمس است و نیسان جوک را کاملا هیجان انگیز و توام با آرامش نشان میدهد و علاوه بر این به خوبی هم کاربرد های بسیاری را ماشین جوک از خود به نمایش میگذارد . نیسان جوک سواری چند منظوره ای دارد و  به این صورت که ماشین نرم و خانوادگی میباشد اما در عمل و زیر فشار کاملا اسپرت و هیجانی رفتار میکند و به خوبی هم در هر شرایطی ماشین تحت اختیار راننده است یعنی به نوعی در عین کاربردی و راحت بودن در هر لحظه که اراده کنید هیجان و آدرنالین را به خون شما این ماشین تزریق میکند . از آنجایی که عملکرد سیستم تعلیق خوب و هماهنگ با طراحی شاسی مدرن نیسان جوک می باشد در عین این عملکرد نرم پایداری و مانور پذیری بسیار خوبی را شاهد هستیم و از آنجایی که این ماشین از سیستم فرمان تمام الکتریکی به جهت هدر ندادن قدرت موتور و افزایش سرعت واکنش راننده بهره میبرد شاهد این هستیم که نیسان جوک ماشینی با سیستم فرمان نرم ، دقیق و هماهنگی است که فرمان پذیری خوب و هیجان انگیزی  را رقم زده است و عملکرد خوب نیسان جوک را  در انتقال وزن و عبور از دایره پیچ ها به طرز عالی شاهد هستیم و بسیار ماشین فوق العاده ای خود را نشان می دهد .

نیسان جوک هم چنین از سیستم ترمز  خوب و پر قدرتی بهره میبرد که به راننده اطمینان حرکت با سرعت های بالا و انجام مانور های سنگین را به راحتی میدهد و ماشین کاملا مطمئن و ایمنی جلوه میکند .از نظر سواری ، هندلینگ ، ترمز و فرمان پذیری و ... هم یک ماشین فوق العاده و بدون نقص می باشد  و نیسان جوک در کل در همه تست ها و بررسی ها خود را ماشین فوق العاده ای نشان میدهد . اگر سواری آرام و خانوادگی را می پسندید بدون شک تویوتا پریوس ماشین مناسب شما است اما اگر در بعضی مواقع رانندگی تهاجمی را چاشنی کار خود می نمایید نیسان جوک به خاطر ویژگی های اسپرتش برای شما مناسب است .

 

نیسان جوک اسپرت

 

نیسان جوک به معنای واقعی کراس اووری اسپرت و  لوکس است . فضای داخلی راحت و جادار و جوان پسند، صندوق عقب جادار ، پیشرانه قدرتمند ، گیربکس پیشرفته و هوشمند ، سیستم تعلیق پیشرفته چهار چرخ ، سیستم AWD یا انتقال قدرت به 4 چرخ تمام  هوشمند و طراحی مستحکم و نوآور شاسی و امکانات رفاهی داخلی همگی ضامن امنیت و آرامش شما در طول سفر خواهند بود اما زمانی که این ماشین با تویوتا پریوس مقایسه میگردد بازار فروش عالی تویوتا پریوس ، آلایندگی بسیار پایین ، مورد پسند واقع شدن این ماشین در تمام دنیا و آرامش خاص حاکم بر تویوتا پریوس نکاتی است که در نیسان جوک یافت نمی شود .

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Mohammad
    تاریخ : 1396/03/09

    به نظر من نیسان جوک بهتره چون خودم هم سوار نیسان جوک و تویوتا پریوس شدم. تجربه رانندگی من با این ۲ تا ماشین نشون داد که نیسان جوک بهتره ولی هر چی تو این سایت نوشته باشه اون واقعی است

  • user icon
    نویسنده : داود
    تاریخ : 1396/03/16

    یک ویژگی مشترک میان این دو خودرو: ظاهری متفاوت با دیگر خودروها ( و از نظر عده ای کاملا زشت و نه چسب)
    اما هر دو خوش رکاب و بادوام
    ---------------------
    پانوشت: به نظرم پریوس خیلی زیبا نیست و نیسان جوک هم با آن چشمان خاص اش اصلا به دل نمی نشیند. اما سواری این دو خودرو واقعا دلچسب است. پریوس دوام فوق العاده ای دارد و مصرف آن نیز بسیار کم است

  • user icon
    نویسنده : امید
    تاریخ : 1396/11/24

    سواری نیسان جوک خشک و خسته کننده است ولی پریوس خیلی از جوک سرتره
    خدمات پس از فروش نیسان در ایران خیلی ضعیفه

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading