اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جک s3 با ساندرو استپ وی

مقایسه جک s3 با ساندرو استپ وی

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه جک s3 با ساندرو استپ وی می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه جک s3 با ساندرو استپ وی بپردازیم .

sandero stepway

ساندرو استپ وی

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی ساندرو استپ وی

Jac S3

جک S3

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
45
بررسی جک S3
انتخاب ماشین 3

sandero stepway

ساندرو استپ وی

Top car

sandero stepway

ساندرو استپ وی

مقایسه جک s3 با ساندرو استپ وی

رنو ساندرو استپ وی

رنو ساندرو استپ وی کمی بعد از ساندرو وارد خط تولید پارس خودرو و سپس وارد بازار شد و از همان ابتدا به دلیل کیفیت بالا و سابقه خوب محصولات رنو در ایران از جمله خانواده تندر 90، مورد استقبال خریداران قرار گرفت. در ظاهر رنو ساندرو استپ وی با رنو ساندرو هاچبک شباهت های زیادی دیده می‌شود اما اگر کمی دقت کنیم تفاوت ابعاد این دو ماشین به خوبی مشخص است. رنو ساندرو استپ وی برای طراحی ظاهری اش از هارمونی رنگ مشکی استفاده کرده است که به جذابیت ظاهری ماشین کمک کرده. کاسه چراغ مشکی رنگ، جلو پنجره مشکی و فلاپ های مشکی با هم هماهنگی کامل دارند و رنو ساندرو استپ وی از نظر ظاهری حالا در خانواده رنو ساندرو بهترین گزینه است.

 

رنو ساندرو استپ وی

 

در داخل کابین رنو ساندرو استپ وی همه چیز مانند ساندرو هاچبک به نظر می رسد اما از نظر ابعاد کمی بزرگ شده است و سرنشینان ماشین احساس راحتی بیشتری دارند چراکه فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار دارد. مانند دیگر ماشین های رنو، ساندرو استپ وی هم از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ شرایط خوبی دارد اما استفاده زیاد از پلاستیک کمی آزاردهنده است اما این پلاستیک کیفیت بالایی دارد. سطح ارگونومی هم بالا است تا میزان راحتی سرنشینان ماشین تکمیل گردد. البته نمی‌توان از این نکته صرف نظر کرد که صندلی‎‌های استپ وی چندان راحت نیستند و ممکن است در سفرهای طولانی، کمی آزاردهنده باشد. از نظر ساخت و کیفیت ایرادی به رنو ساندرو استپ وی وارد نیست اما اگر بخواهیم یک نکته منفی در مورد این ماشین بگوییم کمبود آپشن را می توان نام برد که با توجه به قیمت رنو ساندرو استپ وی این موضوع چندان خوشایند نیست.

 

رنو ساندرو استپ وی

 

قلب تپنده رنو ساندرو استپ وی به طور کامل مانند رنو ساندرو هاچبک و تندر 90 اتوماتیک است که در ادامه مشخصات و ویژگی‌هایش را برای شما همراهان ماشین 3 شرح میدهیم . پیشرانه K4M استفاده شده 4 سیلندر است و 1598 سی سی حجم دقیق آن است. این موتور قابلیت تولید 105 اسب بخار قدرت و 148 نیوتن متر گشتاور را دارد و دارای مزایایی چون شتاب و چالاکی خوب، مصرف سوخت کم و استهلاک پایین است. گیربکس اتوماتیک رنو ساندرو استپ وی با کد فنی DP2 شناخته میشود و از نوع 4 سرعته تیپ ترونیک است. این گیربکس به طور کلی عملکردش خوب است و با موتور ماشین هماهنگی کامل دارد و حالا با نصب بر روی خانواده رنو ساندرو اصلاحاتی بر روی تورک کانورتر آن انجام شده است که عملکردش بسیار بهتر شده و تا 240 نیوتن متر هم قابلیت تحمل گشتاور را دارد. بخش فنی رنو ساندرو استپ وی در طول این سال ها ضریب اطمینان این ماشین را به ما تضمین میکند و میدانیم که با ماشین خوبی سر و کار داریم و همین موضوع برتری رنو ساندرو استپ وی نسبت به جک S3 است چون جک مدت زمان زیادی نیست که در بازار حضور دارد اما بیش از 11 سال است که رنو تندر 90 و ساندرو و ... با این موتور و گیربکس در ایران موجود است و رضایت مالکینش را به طور کامل جلب کرده.

 

رنو ساندرو استپ وی

 

رنو ساندرو استپ وی یک کراس اوور شهری دیفرانسیل جلو است پس باید روی جاده و شهر با این ماشین حساب باز کنیم و توقع آفرود نداشته باشیم. رنو ساندرو استپ وی به عنوان یک کراس اوور شهری هندلینگ خوبی دارد، سیستم تعلیق مناسبی دارد که سواری با این ماشین را لذت بخش کرده است و فرمان پذیری آن ایده‌آل است. عبور از دایره پیچ ها با رنو ساندرو استپ وی لذت بخش است و در مانورها می توانید بر روی قابلیت های این ماشین حساب باز کنید.  

رنو ساندرو استپ وی تا کنون در کلاس خودش بهترین انتخاب بوده است و اکنون هم در مقایسه با جک S3 حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. رنو ساندرو استپ وی از نظر کیفیت، سواری، قیمت، خرید و فروش و خدمات پس از فروش در مقایسه با جک S3 برتری دارد اما در بخش طراحی و تجهیزات، خودرو چینی عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

Jac S3

جک S3

مقایسه جک s3 با ساندرو استپ وی

جک S3 

 

دومین کراس اوور شرکت جک در ایران جک S3 است که فروش بسیار خوبی را در کشور چین تجربه کرده است. زبان طراحی جک S3 مشابه جک S5 است و همان سبک را دارد که کمی کپی کاری از هیوندای را شامل میشود اما به هر حال به ما نشان میدهد که با یک ماشین چینی ارزان قیمت سر و کار داریم. طراحی جذاب یکی از نکات جک S3 است. طراحی جک S3 در جلوی ماشین یک صورت اخم کرده را نشان میدهد که به نمای جانبی ماشین هم سرایت کرده است و خطوط و برجستگی ها این فرم طراحی را تا عقب ماشین هدایت کرده اند و در نهایت به قسمت عقب ماشین میرسیم که زیبا، ساده و قابل قبول است و در بخش‌های مختلف هماهنگی به چشم می‌خورد.

 

جک S3

 

با قدم گذاشتن به داخل کابین جک S3 شباهت زیادی با جک S5 میبینیم و هر دو ماشین هم یک شباهت کلی به کابین هیوندای IX35 دارند. در مرکز داشبورد یک نمایشگر تعبیه شده و ورودی‌های هوا در کنار آن و کلیدهای کنترلی در زیر آن قرار دارند. متریال به کار رفته در داخل کابین کیفیت متوسطی دارند و بیشتر بخش‌ها از پلاستیک تشکیل شده است. ابعاد کابین و فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان در جک S3 و رنو ساندرو استپ وی تقریبا برابر است اما نکته مهم، طراحی مدرن‌تر و صندلی‌های راحت‌تر جک S3 در مقابل رقیب فرانسوی است چراکه ساندرو استپ وی یک خودرو کاملا ساده و به‌دور از هرگونه پیچیدگی است.

 

جک S3

 

جک S3 مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر با آرایش خطی است که عملکرد متوسطی دارد و برای مسیرهای شهری قدرت کافی را دارد. حجم دقیق موتور جک S3 1590 است. تولید 118 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه و 155 نیوتن متر گشتاور در 3500 دور در دقیقه از جمله ویژگی های جک S3 است. به منظور راندمان بهتر، مصرف سوخت مناسب تر و راحتی بیشتر در رانندگی جک S3 از گیربکس CVT بهره میبرد. گیربکس جک S3 با پیشرانه ماشین هماهنگی مناسبی دارد و برای استفاده این ماشین در مسیر های درون شهری و نیازمندی‌های روزمره کاملا نظر مثبت شما را جلب مینماید اما نباید انتظار یک عملکرد عالی و بی نقص را از آن داشته باشید.

 

jac s3

 

سواری با جک S3 حس و حال خوبی دارد که این امر به لطف سیستم تعلیق این ماشین و آرایش صحیح آن، تقسیم وزن مناسب و طراحی خوب شاسی محقق شده است. هندلینگ خوب جک S3 نکته مثبتی است و فرمان پذیری ایده آل این ماشین به شما کمک میکند تا لذت بیشتری را بتوانید از جک S3 دریافت کنید و نیرو ایستایی عالی جک S3 هم که یک مورد واجب و بسیار ضروری است که این اطمینان را به شما میدهد در هر سرعتی در کوتاه ترین مسافت ماشین را متوقف کنید.

وقتی صحبت از حضور جک S3 در ایران توسط کرمان موتور شد، به علت ویژگی های جذاب این ماشین خیلی ها صبر کردند تا این ماشین را تهیه کنند اما پس از ورود آن به بازار و پشت سر گذاشتن آزمون‌ها، مشخص شد که از نظر کیفیت حرف زیادی برای گفتن در مقابل رنو ساندرو استپ وی ندارد و تنها ظاهر آن از استپ وی بهتر است. 

به همین دلیل پیشنهاد ما این است که جک S3 را در اولویت خرید قرار ندهید و ابتدا به سراغ رنو ساندرو استپ وی بروید چراکه بازار خرید و فروش بسیار بهتر، قیمت پایین‌تر، خدمات پس از فروش بهتر و کیفیت ساخت بالاتری دارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Ali
    تاریخ : 1396/04/27

    سلام ماشین 3از نظر اندازه و ابعاد میخواستم ببینم هر دو در یه سایز هستند یا اینکه ابعاد s3به اندازه s5 هست ممنون میشم پاسخ دهید تشکر

  • user icon
    نویسنده : S@leh
    تاریخ : 1396/04/27

    در سایت کرمان موتور قدرت جک اس۳ ۱۰۷ اسب بخار ذکر شده

    • نویسنده : Golshan
      تاریخ : 1396/05/14

      به نظر میاد تو سایت کرمان موتور قدرت رو اشتباه زده. توی کاتالوگ pdf این ماشین تو سایت نمایندگیش تو امارات قدرت موتور با این حجم 1600 رو 118 اسب و گشتاور رو 155 نوشته.

    • نویسنده : آرش
      تاریخ : 1396/05/26

      شباهت عجیبی بین قدرت موتور و گشتاور جک S3 و بسترن B30 وجود داره! وزنشون هم خیلی به هم شبیه هست. فقط نوع گیربکساشون با هم فرق میکنه.

  • user icon
    نویسنده : مسعود اصغرپور
    تاریخ : 1396/04/27

    سلام نمیدون چرا باید برای استپ وی با این قیافه ناقصش و چینی های بی کیفیت این همه پول بدیم

  • user icon
    نویسنده : Kasra
    تاریخ : 1396/04/28

    یه مسئله ای برام خیلی جالبه که چانگان cs35تو چین از نسخه فیس لیفت جک s3 هم گرونتره ولی تو ایران با اختلاف ارزونتره از مدیر سایت خواهش میکنم بررسی کنن که ارزش خرید کدامشان بیشتره خیلی ممنون از سایت پربارتون

    • نویسنده : Golshan
      تاریخ : 1396/05/14

      کلا قیمت گذاری اینجا آدمو سردرگم میکنه. الان جک اس 3 و کیا ریو صفر تو دبی تقریبا یک قیمته ولی اینجا قیمت ریو 30 میلیون بیشتره!

    • نویسنده : Jac s3
      تاریخ : 1397/06/13

      جک اس تری هم تو دبی هم در چین قیمتش از چانگان بیشتره و در دبی قیمتش نزدیک به رنو داستر است در دبی ....... جک اس تری 41000 درهم چانگان 33000 درهم و داستر 42000 درهم است و در چین جک اس تری 76000 یوان و چانگان 64000 یوان است پس چانگان از جک اس تری ارزان تر بوده

  • user icon
    نویسنده : امیررضا
    تاریخ : 1396/04/28

    طراحی ساندرو 2 هم نمیگیره طراحیش واقعا کسل کنندس و خسته میشید ما که خریدیم نتونستیم تحمل کنیم با 207 دنده دستی عوض کردیم فعلا که راضی هستیم

  • user icon
    نویسنده : آرش
    تاریخ : 1396/05/02

    من برای خرید ماشین در این محدوده قیمتی یک مدتی جستجوی اینترنتی کردم که خلاصه نتیجه اش اینه که شاید به درد کسی بخوره:

  • user icon
    نویسنده : آرش
    تاریخ : 1396/05/02

    در سایت نمایندگی اصلی جک در امارات (jacuae.com) برادر بزرگ این مدل یعنی S5 وجود نداره هرچند میشه S5 رو از شرکتهای فروش خودروی دیگه تهیه کرد. نمره ایمنی S3 تو آزمون C-NCAP از چانگان CS35 و لیفان X60 بیشتره. حجم صندوق بار 600 لیتریش هم بیشتر از اوناست و اینکه سیستم پایداری الکترونیکی داره که الان تو بعضی کشورها اجباری شده و البته اینکه یورو پنجه. این ماشین تو امارات ۴۱۰۰۰ درهم هست و چانگان CS۳۵ فول ۳۳۰۰۰ درهمه. در مورد قدرت موتور هم برای یک ماشین کراس اور شهری 1250 کیلویی، این گشتاور و قدرت موتور بد نیست که میشه با میتسوبیشی لنسر 1600 یا نیسان جوک مدل اسکای پک که گیربکس CVT هم داره مقایسه کرد که حدود همین نسبت وزن به قدرت موتور رو دارند.

  • user icon
    نویسنده : آرش
    تاریخ : 1396/05/02

    گیربکسCVT این ماشین اونطور که تو کاتالوگ سایت جک در چین نوشته مال شرکت Punch هست که یک شرکت بلژیکی- هلندیه. این ماشین و همینطور چانگان CS35 در ارزیابی سطح کیفی خودرو در سال 2016 توسط موسسه J.D.Power چین که زیر نظر موسسه مادر در آمریکاست، در کلاس SUV های کوچک، سه ستاره کیفی از پنج ستاره رو کسب کردن. نسبت به قیمتش مناسب به نظر میاد فقط امیدوارم کرمان موتور تو مونتاژش خوب عمل کنه و خدمات پس از فروش هم خوب باشه.

  • user icon
    نویسنده : آرش
    تاریخ : 1396/05/03

    یک نکته جالب اینه که شرکت رنو-نیسان الان بیشتر سهام میتسوبیشی رو در اختیار داره و شرکت جک هم برای ساخت این ماشین تا حد زیادی از تکنولوژی میتسوبیشی استفاده کرده و مشخصات موتور جک S3 هم شبیه به نیسان جوک مدل اسکای پک و رنو اسکالا 1600 و میتسوبیشی لنسر 1600 که دو تای اولی گیربکس CVT هم دارند به نظر میاد!

  • user icon
    نویسنده : مسعود
    تاریخ : 1396/06/18

    سلام.لطفا مقایسه چانگان.وs3برای خریداران بگید و همچنین نظر مدیر سایت برای خرید بهترین suvزیره صد تومن....سپاس

    • نویسنده : آرش
      تاریخ : 1396/06/28

      این لینک رو ببینید:

      www.mashin3.com/WhichCar/7293/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%AC%DA%A9-s3-%D8%A8%D8%A7-%DA%86%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%86-CS35.html

  • user icon
    نویسنده : نیما
    تاریخ : 1396/06/21

    آقا ما که گیج شدیم
    میریم سایپا میگه برلیانس و ساندرو
    برلیانس رو که میگن 2 سال بیشتر کار نمیکنه فروشنده میگفت لاستیک عوض کنی فلان چیز رو عوض کنی اونم عوض کنی ماشین صفر صدا نمیده مگه میشه 55 میلیون بدی بازم خرج کنی
    ساندرو هم که هیچ آپشن نداره
    دقیقا حس رانندگی با پراید
    رفتم b30 بگیرم از خدمات ضعیف بهمن موتور و قیمت وحشتناک خدمات گفتن
    جک S3 هم تو مایه ساندرو و برلیانس
    ولی میگن ماشین خوبیه
    اونایی ک دیدیم که مفت نمی ارزید
    وایی ب حال اونی ک ندیدیم
    یعنی خداییش تا 60 هیچ ماشین خوبی وجود نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پول تویتا از ملت میگرن
    آشغال میدن دست مردم
    تو بخش نظرات کاربران هم که آدم گیج میشه
    هرکی یه چیزی میگه
    واقعا قدرت تصمیم گیری ندارم

    • نویسنده : آرش
      تاریخ : 1396/06/28

      BYD F3 تو چین فروش خوبی داره و تو رده بندی کیفی سدانهای چینی نمره خوبی گرفته فقط خدمات کارمانیا رو نمیدونم چطوره.
      این لینک رو هم ببینید. شاید کمک کنه:

    • نویسنده : amir
      تاریخ : 1396/07/06

      دوست عزيز من كارشناس كيفيت خودرو هستم تو رنج قيمتي مد نظر شما بهترين گزينه استپ وي هست قطعا شك نكنيد كيفيت و راحتي و عدم مراجعه به تعميرگاه رو فداي آپشن نكنيد .ضمنا ميتونيد با اندكي هزينه مانيتور و دوربين و سنسور رو هم داشته باشيد

    • نویسنده : سام
      تاریخ : 1397/05/29

      دوست عزیز شما اگه سوار جک اس تری بشی تقربیا سواری و راحتیش مثل کره ای و ژاپنی هاس چون ماشین موقعی که روشنه به حدی بی صداس که شما فکر میکنی خاموشه و کیفیت خیلی خوبی داره و در سطح خیلی بالاس بهتره با اطلاعت کافی حرف بزنی موتور گیربکس هم در سطح عالی با هم هماهنگن

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1397/01/27

    سلام
    اینکه میگن رنو ساندرو برف پاک کن تناوبی نداره
    درسته عایا؟؟؟

  • user icon
    نویسنده : متین
    تاریخ : 1397/04/03

    سلام
    من برای خرید ماشین خیلی بررسی کردم حتی از دوستانی که در کارخانه مشغول هستند و هم توی بازار اگه دنبال ظاهر هستید و با کمبود وسایل، گرونی وسایل ،افت بسیار زیاد و...کنار میایید جک و اگه کیفیت خودرو ،بادوامی،عدم مراجعه به تعمیرگاه ، فروش خوب و...استپ وی .
    باجمیع جهات استپ وی ازهمه لحاظ بهتره.
    درضمن من خودم تجربه ماشین چینیو داشتم که به بدبختی فروختم

    • نویسنده : H
      تاریخ : 1397/05/29

      دیگه الان همه میدونن جک اس تری چقدر ماشین با کیفیتی است اونوقت تو میگی ساندرو اشغال بهتره ساندرو تکنولوژی فنیش مال سال 2005 هم تراز ال نود است . جدا از ایمنی بیشتر و فوق العاده جادار تر بودن جک اس تری از لحاظ فنی هم باز جک اس تری با همه رقیباش فرق داره حتی نود درصد مشکلات و نقص های فنی جک اس فایو در جک اس تری برطرف شده من دارم پولمو جمع میکنم جک اس تری بخرم چون با توجه به کامنت های دوستانی که اس تری دارن اس تری نمره 10 از 10 میگیره

  • user icon
    نویسنده : s
    تاریخ : 1397/06/02

    جک اس فایو یک نسخه پر از ایراد کمپانیه جک بود.......ولی جک اس تری گیربکس بلژیکی و موتور گرین جت میتسوبیشی و تاییدیه bedger کانادا رو داره والان در بعضی کشور های اروپایی در حال مصرف میباشد نظیر فرانسه وایرلند و روسیه و همینطور در دبی

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1397/08/19

    با سلام من حدود پنجاه نوع ماشین داشتم ۰ازپیکان گرفته تا بنز وبی ام و و هزاران ماشین دیگه هم سوار شدم ولی هیچکدام سواری ولذت جک s3 رو نداشته و ندارد ۰وبسیار ماشین باحالی است اصلا سواریش حرف نداره ۰

  • user icon
    نویسنده : مسعود فولاد
    تاریخ : 1397/10/12

    من خودم بعد از تحقیق زیاد از بین جک اس 3 و چانگان، چانگان رو انتخاب کردم. بعد از 6 ماه سواری و چندتا سفر که باهاش رفتم تجربه خودم رو براتون به اشتراک میذارم.
    1.چانگان موتور بسیار کم صدایی داره و در زمان حرکت صدای موتور داخل اتاق نمیاد. 2.قدرت موتور و کشش آن در سربالایی حرف نداره طوری که تو سربالایی اتوبان کاشان - اصفهان بعد از دوراهی بادرود، با سرعت 150 تا بالا میرفت.3.تعویض دنده توسط گیربکس بسیار نرم صورت میگیره و شما فقط از تغییر دور موتور تعویض دنده ها رو متوجه میشید. ( گیربکسش اتوماتیک 4 دنده ساخت آیسین ژاپن با اوردرایو هست و خیلی بهتر از گیربکس های CVT بهتره)4. فرمان ماشین برقی و بسیار نرم تر از فرمان های هیدرولیک هست. 5. مصرف سوخت ماشین در حالت رانندگی معمولی در جاده حدود 7 و در شهر تهران با احتساب ترافیک برای من 10 هست.
    6. فضای صندوق عقب ماشین در صورت خارج کردن لایه فومی جای ابزار، بسیار زیاد میشه و من برای سفر یک هفته ای بهمراه 4 سرنشین، تمام وسایلم رو براحتی داخلش جا دادم. پس اصلا نگران فضای صندوق عقب نباشید. ( صندوقش از تیوولی خیلی جادار تره)

  • user icon
    نویسنده : sa
    تاریخ : 1398/06/26

    جک الان سهام میتسوبیشی رو داره الان با موتور گرین جت میتسوبیشی فرمون برقی ترمز لدر ژاپنی و گیربکس بلژیکی الان جزو بهترین چینی ایران هست

  • user icon
    نویسنده : Ak
    تاریخ : 1398/06/27

    یه زمانی بود تو ایران همه ماشین امریکایی و المانی سوار میشدن(مثل بیوک و کادیلاک و آهو و ب ام دبلیو و...) اون زمان کسی زیاد ماشین ژاپنی رو قبول نداشت اما به مرور مردم فهمیدن که ماشین ژاپن هم با کیفیته تا جایی که الان میگیم حضرت لندکروز . الان هم به نظرم موقع اون رسیده که قبول کنیم ماشین چینی دیگه ماشینهای بی کیفیت قبل نیست و روز به روز دارن پیشرفت میکنن . من کاری ندارم رنو بهتره یا جک نظرات متفاوته ولی میدونم در مورد ماشین چینی یکم داره کم لطفی میشه حتی تو نظرات ماشین 3 .

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading