اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه چری تیگو7 با اپتیما 2013

مقایسه چری تیگو7 با اپتیما 2013

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه چری تیگو7 با اپتیما 2013 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه چری تیگو7 با اپتیما 2013 بپردازیم .

kia optima

اپتیما 2013

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
9
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
50
بررسی اپتیما 2013

chery tiggo 7

چری تیگو7

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی چری تیگو7
انتخاب ماشین 3

kia optima

اپتیما 2013

Top car

kia optima

اپتیما 2013

مقایسه چری تیگو7 با اپتیما 2013

کیا اپتیما

 

کیا اپتیما مورد نظر ما نسل سوم این ماشین است که در سال 2010 معرفی شد و تا انتهای سال 2013 هم با همان چهره به فروش میرفت و سپس  فیس لیفت جزئی بر روی این ماشین انجام شد . از نظر ظاهری کیا اپتیما ماشین زیبایی است اما خب نسبت به چری تیگو 7 جذابیت ظاهری هر دو ماشین در یک سطح یکسان و برابر است . طراحی بدنه کیا اپتیما در نهایت سادگی شکل گرفته است اما به خوبی جنبه لوکس بودن این ماشین را نشین میدهد . یکی از نکاتی که کیا اپتیما را مخصوصا از نمای جانبی ماشین جذابی کرده است خط ممتدی است که از چراغ جلو شروع شده ، امتداد یافته و در بالای صندوق عقب به پایان رسیده است .

 

کیا اپتیما

 

کیا اپتیما از نظر طراحی داخلی هنگامی که معرفی شد یک تحول کامل از این نظر را باعث شد تا بر روی محصولات کیا پیاده شود . طراحی داشبورد یک نواخت و صاف نیست ، راننده محور است و دریچه تهویه های آن طرحی خاص دارند و درون ماشین سعی شده است تا راننده کیا اپتیما به طور کامل بر همه چیز مسلط باشد . از لحاظ امکانات و آپشن کیا اپتیما یک ماشین فول آپشن است اما چری تیگو 7 هم از این نظر چیزی کم ندارد و در بحث آپشن بسیار ماشین کاملی است . کیا اپتیما کابین جاداری دارد و ارگونومی و دسترسی به دکمه ها وادوات هم خوب است و سرنشینان احساس راحتی دارند . کیا اپتیما کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و از نظر متریال هم ماشین مناسبی است و از این نظر بسیار بسیار از چری تیگو 7 ماشین بهتری می باشد .

 

کیا اپتیما

 

قلب تپنده کیا اپتیما یک پیشرانه 4 سیلندر خطی است که 2359 سی سی حجم دارد . این پیشرانه در دور موتور 6000 دور در دقیقه به قدرت 177 اسب بخار و در دور موتور 4000 دور در دقیقه به گشتاور 236نیوتن متر میتواند دست پیدا کند که با توجه به ابعاد و وزن این ماشین مناسب است . البته مصرف سوخت اپتیما در کلاس خودش بسیار مناسب است و خیال مالکش را از سوختگیری های پی در پی راحت میکند . برای انتقال قدرت هم از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده است که عملکرد قابل قبولی دارد و در عمل کاربردی بودن خود را اثبات مینماید . در بحث فنی اختلاف میان چری تیگو 7 و کیا اپتیما بسیار فاحش است و چری تیگو 7 در بخش فنی ضعف های زیادی دارد .

 

کیا اپتیما

 

در ذات کیا اپتیما روح اسپرت دمیده شده است و سواری اش کمی خشک است که یک نکته مثبت است زیرا این ماشین هندلینگ بسیار خوبی دارد .  سواری با کیا اپتیما بسیار لذت بخش است و سیستم تعلیق این ماشین برای سواری خانوادگی ، اسپرت یا روز مره یا هر استفاده دیگری پاسخگوی شما خواهد بود .

چری تیگو 7 یک ماشین کراس اوور 130 میلیون تومانی است که جز ظاهر و آپشن  هیچ چیز خاصی برای عرضه ندارد و کیا اپتیما یکی از بهترین ماشین هایی میباشد که با این بودجه قابل خریداری است .

 

کیا اپتیما

chery tiggo 7

چری تیگو7

مقایسه چری تیگو7 با اپتیما 2013

 بررسی چری تیگو 7

چری تیگو 7 را می توان زیباترین و جدید ترین شاسی بلند چری دانست که اخیرا معرفی شده است تا وارد بازار ایران شود . در طراحی چری تیگو 7 اگر کمی دقت کنیم از شاسی بلند های مطرح دنیا در گوشه و کنار این ماشین میتوانیم طرح های کپی کاری شده ای ببینیم که تقریبا در کنار هم طرح این ماشین خوب از آب در آمده است ولی خیلی واضح است کپی کاری ها که این موضوع خوب نیست . حجم ها و خطوط به کار رفته در بدنه بیش وجود سادگی و یکنواخت بودن را در این ماشین تاکید می کنند اما کمی هم حس و حال لوکس بودن را به ظاهر این ماشین بخشیده اند .

 

 بررسی چری تیگو 7

 

طراحی کابین چری تیگو 7 بسیار معمولی است و مناسب یک ماشین 130 میلیون تومانی نیست و با مدل های ارزان تر ماشین های چری شباهت دارد همیشه در بیشتر ماشین های چینی شاهد ضعف کیفیت ساخت و مونتاژ این ماشین ها بودیم و دیدیم که برای ادوات از متریال خوبی استفاده نکرده اند و این موضوع در مورد چری تیگو 7 هم صدق میکند و با کابین بسیار ضعیف و دور از انتظار این ماشین مواجه میشویم . نقطه قوت چری تیگو 7 در این رنج قیمت وجود بیش از حد و اغراق آمیز آپشن های مختلف است که برای افرادی که ماشین را از روی آپشن انتخاب میکنند نکته خوبی است . اگر بخواهیم چری تیگو 7 را در بحث طراحی با کیا اپتیما مقایسه کنیم فقط کمی مدرن تر است و در دیگر بخش ها برتری بی چون و چرا با کیا اپتیما میباشد البته این ماشین آپشن های خوبی هم دارد .

 

 بررسی چری تیگو 7

 

در سینه تیگو 7 یک پیشرانه 4 سیلندر خطی است که 1498 سی سی حجم دارد و مجهز به سامانه پرخوران توربوشارژر است . این پیشرانه در دور موتور 5500 دور در دقیقه به قدرت 145 اسب بخار دست پیدا میکند و گشتاورش نیز در دور موتور 1750 دور در دقیقه به 210 نیوتن متر میرسد . مصرف سوخت ترکیبی این ماشین 6.3 لیتر است و استاندارد آلایندگی یورو 5 را میتواند پاس کند البته با توجه به توربو بودن ماشین و ضعف بنزین ایران و دیگر مسائل باید ببینیم چری تیگو 7 تا چه حد در برابر این مشکلات تاب مقاومت دارد . برای انتقال قدرت چری تیگو 7 به چرخ های ماشین از یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه استفاده شده است . در تست ها و مقالات بین المللی شتاب چری تیگو 7 معمولی عنوان شده است و از کشش ماشین رضایت کافی نداشته اند ولی باز هم باید ببینیم تا این ماشین به بازار عرضه شود و ببینیم در ایران به چه شکل خود را نشان می دهد . کیا اپتیما در طول این سال ها خود را به عنوان یک ماشین کم خرج و کم استهلاک در بین مردم جا انداخته است که توانایی های حرکتی این ماشین خوب است و چری تیگو 7 را به هیچ عنوان نمیتوان با رقیب کهنه کار کره ای مقایسه نمود .

 

 بررسی چری تیگو 7

 

در بحث سواری سیستم تعلیق چری تیگو 7 نسبتا قابل قبول است و سواری به نسبت مناسبی ارائه میدهد اما در بعضی مواقع در جذب ضربه و ناهمواری ها گیج عمل میکند . از نظر لذت سواری و ... از چری تیگو 7 به عنوان یک ماشین معمولی یاد میشود و در کل خیلی از هندلینگ و قضایای اینچنینی چری تیگو 7 رضایت کامل ندارند . کیا اپتیما یک ماشین خوش دست ، پایدار ، نرم و در عین حال اسپرت است که هیچ یک از این نقاط مثبتش در چری تیگو 7 پیدا نمیشود .

چری تیگو 7 در بهترین حالت اگر به عنوان انتخاب کسی قرار گیرد با توجه به اینکه این ماشین با قیمت حدود 130 میلیون تومانی ارزش خرید ندارد تنها مزایایی که دارد چهره و آپشن هایش است که در مقایسه با کیا اپتیما کارکرده با بودجه یکسان حتی فکر کردن به چری تیگو 7 هم امری کاملا اشتباه است .

 

 بررسی چری تیگو 7

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : محمد ز
    تاریخ : 1396/05/01

    الان باز یه عده میان میگن این مقایسه در کل اشتباهه، این کوتاهه شاسیش اون بلند!
    آقا منظور انتخابای موجود تو این قیمته.

  • user icon
    نویسنده : سینا
    تاریخ : 1396/05/02

    اینکه تیگو چیزی برای ارائه نداره حرفی نیست و احتمالا مدیران خودرو کلا قیدشو بزنه بخصوص با این قیمتش حالا دورو بر صد تومن بود میشد در مقایسه با جک بهش فکر کرد که بنظرم باز جک این رقابت رو می برد. حالا اگر بگذریم از اینکه همیشه ماشین سه محصولات مدیران رو میکوبه این مساله پیش میاد که این چه مقایسه ایه و اصلا ایندو خودرو چه جنبه مقایسه ای دارن که سایت این کار رو انحام داده برای یک سدان و یک کراس اور کاملا متفاوت از هم هستند انگار بیایم بگیم ماکارونی بهتره یا نوشابه! هردو شو میشه خورد ولی ....

  • user icon
    نویسنده : پرهام
    تاریخ : 1396/05/02

    با سلام و تشکر از سایت خوبتون
    لطفا مقایسه ی لوکسیژن U6 رو با همین اپتیما یا تیگو ۷ قرار بدین

  • user icon
    نویسنده : شایان
    تاریخ : 1396/05/02

    واقعا هیچ نظری ندارم !!!

  • user icon
    نویسنده : امیران
    تاریخ : 1396/05/02

    سلام.
    خدایی خیلی مقایسه خوبیه!!
    چون الان تازه متوجه شدم سیب زمینی را هم میشه با خربزه بعنوان یک میوه خوراکی مقایسه کرد...!!
    که الان یک سدان کره ای را با یک چینی شاسی مقایسه کردن.
    الله اکبر

    • نویسنده : Sina_Rz
      تاریخ : 1396/05/03

      شما میری ماشین بخری نگاه میکنی که چه ماشینای شاسی بلندی هست
      بقیه میرن نگاه میکنن چه ماشینایی هست که بوجشون میرسه خودتونو با بقیه مقایسه نکنین

  • user icon
    نویسنده : امير الياسيان
    تاریخ : 1396/06/03

    لطفا بنز رو با پرايد مقايسه كنيم ببينيم كدوم بهتره
    فقط پرايدش شاسي بلند باشه😂😂😂

  • user icon
    نویسنده : IRAN
    تاریخ : 1396/06/03

    تيگو ٤٨ امتياز !!!!
    توهم بزرگي بود😂😂😂😂

  • user icon
    نویسنده : حامد
    تاریخ : 1396/06/04

    سلام
    بررسیتون ب نظر من عالی بود
    چون با این تنوع کم محصولات و قیمت های غیر منطقی اکثرأ ب بودجه شون نگاه میکنن و دنبال ماشین با کیفیت یا مثلا زیبا هستن
    نه اینکه بگن با قیمت 130ملیون از بین این 10تا ماشین شاسی بلند کدومو میشه انتخاب کرد
    ب نظر من نقدهای بر اساس واقعیت سایتتون میتونه مردومو در مورد کیفیت پایین ماشین های چینی آگاه کنه
    یک سری از این چینی ها با ظاهر و آپشن هاشون در سدد گول زدن مشتری ها هستن

  • user icon
    نویسنده : هادی
    تاریخ : 1396/06/04

    با سلام
    امروز داخل تیگو ۷ نشستم و یک تست ۱۰ دقیقه ای انجام دادم از نظر شتاب بسیار عالی بود البته من نسبت به توسان مقایسه کردم و کیفیتش خیلی بالاتر از تیگو ۵ شده که واقعا عالی بود و امکانات و آپشن های خوبیم داش البته نمیشه بحث کیفیت الان بکنیم باید بیاد چند وقت داخل بازار ولی در کل کار بزرگیه که ۵ سال ضمانت گذاشتن و اطمینان از کیفیت خوب به مشتری میده ولی واقعا چری پیشرفت فوق العاده کرده به دوستان پیشنهاد میکنم حتما اول تست کنن بعد مقایسه کنن و نظر بدن نه صرفا چون یک ماشین برای چین باشه بگن بده یا خوبه ... آفرین به چری که تو ۱۵ سال اینجوری پیشرفت کرده و دوستان تو ایران خودرو و سایپا .... بهتره که این ماشین به صورت ریز با توسان بررسی شود
    مرسی ماشین ۳

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1396/06/04

    یکی از کارکنان مدیران خودروشخصا بهم گفت چینی ها فهمیدن توایران هرچی گرون باشه ملت صف میکشن...بخاطر همین قیمت ماشینهای اشغالشونو بالا بردن که ما بریم صف بکشیم...

  • user icon
    نویسنده : حسن حقوقی
    تاریخ : 1396/07/13

    با سلام خدمت دوستان یک سوال از نویسنده مقاله یا مقایسه کننده داشتم آیا شخصا سوار تیگو 7 شدین یا روی هوا و بر اساس آمار و ارقام نظر می دین

  • user icon
    نویسنده : فقهی
    تاریخ : 1396/11/12

    معلوم نیست نویسندگان ماشین ۳ بر چه اساسی نظرات متناقض در این سطح می دهند دراینجا گفته شده اپتیما ماشین با کیفیتی است در حالی که در نقد کیا اپتیما ۲۰۱۳ در صفحه خودش گفتین ماشین بی کیفیتی است..به نظر میرسه نظراتتون قابل اعتماد نیست.توضیح بدهید لطفا

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading