اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه فولکس واگن تیگوان با تویوتا راو4

مقایسه فولکس واگن تیگوان با تویوتا راو4

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه فولکس واگن تیگوان با تویوتا راو4  می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه فولکس واگن تیگوان با تویوتا راو4 بپردازیم .

Tiguan

فولکس واگن تیگوان

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
9
امتیاز کل
51
بررسی فولکس واگن تیگوان

Rav4

تویوتا راوفور

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
9
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
49
بررسی تویوتا راوفور
انتخاب ماشین 3

Tiguan

فولکس واگن تیگوان

Top car

Tiguan

فولکس واگن تیگوان

مقایسه فولکس واگن تیگوان با تویوتا راو4

فولکس واگن تیگوان

 

نام تیگوان را بین محصولات فولکس واگن نخستین بار در سال 2006 دیدیم و این ماشین در طول سال‌های تولید خود یکی از کراس اوورهای موفق تولید شده در سطح بازارهای بین المللی محسوب می‌شود. فولکس واگن تیگوان مدتی قبل توسط ماموت خودرو به کشورمان وارد شد اما پس از ممنوعیت واردات خودرو، راه ورود تیگوان به کشور بسته شد. در ادامه با این ماشین و ویژگی‌ها و برتری‌های آن نسبت به تویوتا راوفور آشنا می‌شویم. همیشه اصالت در طراحی ماشین‌های فولکس واگن یکی از نکات مثبت بوده است و در مورد تیگوان هم طراحان به همین صورت عمل کرده اند یعنی استایل نسل اول را با چهره‌ای مدرن‌تر و زیباتر در ساخت نسل دوم استفاده کرده‌اند و کاملا هم جذابیت تیگوان را حفظ نموده‌اند. فولکس واگن تیگوان در کلاس خود از جمله زیباترین ماشین‌های کراس اوور است و نسبت به تویوتا راوفور از هر دیدگاهی که به این ماشین نگاه کنیم طراحی بهتری دارد.

 

مقایسه فولکس واگن تیگوان

 

اگر کمی در مورد ظاهر فولکس واگن تیگوان بخواهیم توضیح دهیم، لازم است بگوییم قسمت‌های مختلف این ماشین با هم حداکثر هماهنگی را دارند و طراحی ماشین کاملا بر اساس قواعد و اصول آیرودینامیکی انجام شده است. در جلو ماشین جلو پنجره کرومی و در ترکیب با رنگ بندی مشکی و طراحی خاص چراغ‌ها چهره‌ای بسیار خوب را به وجود آورده‌اند و خطوط و برجستگی‌های روی کاپوت ماشین با خطوطی که در نمای جانبی ماشین امتداد دارند به طور کامل سبک یکسانی را دنبال می‌کند و در بهبود آیرودینامیک بدنه هم تاثیر خیلی مثبتی داشته است. به چهره عقب فولکس واگن تیگوان که می‌رسیم، نمایی آشنا و اسپرت از جنس فولکس واگن گلف را می‌بینیم که با دیگر قسمت‌های ماشین به خوبی ارتباط برقرار کرده است و اگر در شب چراغ عقب‌های تیگوان را ببینید به خوبی متوجه می‌شوید که با یک فولکس واگن تند و تیز سر و کار دارید. وقتی وارد کابین فولکس واگن تیگوان می‌شوید، دقیقا همان طراحی که انتظار دارید را می‌بینید و داخل و ظاهر ماشین بسیار مدرن و یکسان با یکدیگر طراحی شده‌اند. فولکس واگن تیگوان در داخل کابین و از نظر طراحی و راحتی بسیار مهندسی شده و با امتیاز بسیار بالایی است و از نظر کیفیت هم سطح بسیار بالاتری دارد و اختلاف کیفیت این دو ماشین با هم به وضوح مشخص است و کیفیت بالاتر در فولکس واگن تیگوان را به راحتی می‌توانید لمس کنید.  

 

کابین فولکس واگن تیگوان

 

فولکس واگن تیگوان به یک پیشرانه 4 سیلندر توربو شارژر با آرایش خطی به حجم دقیق 1992 سی سی مجهز شده که قابلیت تولید 180 اسب بخار قدرت در 4400 دور در دقیقه و 320 نیوتن متر گشتاور را در محدوده دور موتور 3950 - 1500 دور در دقیقه را دارد. فولکس واگن تیگوان با تکیه بر این پیشرانه قابلیت رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت ازحالت سکون را در 7.7 ثانیه دارد و تا بیش از 200 کیلومتر در ساعت هم می‌تواند به شتاب گیری ادامه دهد که این ارقام برای یک کراس اوور خانوادگی  بسیار عالی است و در حد یک ماشین اسپرت در عمل فولکس واگن تیگوان برای ما کاربرد دارد. استهلاک کم و بازدهی بالا همیشه از ویژگی‌های این خودروساز بزرگ آلمانی بوده است که در بین همه ملیت‌ها محبوبیت زیادی دارد و یکی از مهم‌ترین دلایل آن هم همین طولانی بودن عمر دوستی ماشین ها و صاحب آنها است. فولکس واگن تیگوان از سیستم 4 چرخ محرک بهره می‌برد و برای انتقال قدرت ماشین از یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه استفاده شده است که این سیستم انتقال قدرت با پیشرانه ماشین هماهنگی فوق العاده عالی دارد. فولکس واگن تیگوان به حدودا 7 لیتر بنزین در سیکل ترکیبی نیاز دارد که رقم بسیار عالی محسوب می‌شود و با توجه به این حجم از توانایی‌های حرکتی این مصرف سوخت یک عدد کاملا عالی و اقتصادی است. در بخش فنی، ویژگی‌های حرکتی، کیفی و استهلاک، آلایندگی، تکنولوژی و .... برتری محض با فولکس واگن تیگوان است که به صورت اعجاب آوری عالی عمل می‌کند.

 

فولکس واگن تیگوان

 

سواری و راندن فولکس واگن تیگوان بسیار لذت بخش است و از هندلینگ و سواری این ماشین تجربه لذت بخشی را به دست می‌آورید. مرمان مختلف و کارشناسان مربوط به حوزه ماشین با تست تویوتا راوفور معمولا از عملکرد این ماشین رضایت کافی نداشته اند و فولکس واگن تیگوان نقطه مقابل تویوتا راوفور است و از نظر سواری و ... واقعا ماشین لذت بخش و هیجان انگیزی است.

تویوتا راوفور یک کراس اوور ژاپنی باکیفیت است اما در مقابل فولکس واگن تیگوان کار سختی در پیش دارد.

Rav4

تویوتا راوفور

مقایسه فولکس واگن تیگوان با تویوتا راو4

تویوتا راوفور

 

تویوتا راوفورهایی که به صورت صفر کیلومتر در بازار ایران حضور دارند نسل چهارم این ماشین هستند که برای سال 2016 فیس لیفت شدند و از نظر ظاهری وضعیت بهتری پیدا کردند اما هنوز هم با یک چهره زیبا و دلنشین تویوتا راوفور فاصله زیادی دارد. تویوتا راوفور جدید در قسمت جلوی ماشین کاملا حالت اسپرت، هیجانی و تهاجمی به خود گرفته است که به شدت چهره جذابی به وجود آورده است و در عین حال هم طرح سپرها، چراغهای جلو و جلو پنجره کاملا با یک دیگر هماهنگ هستند. در لیست تغییرات ماشین تویوتا راوفور 2016 اصلاح طرح چراغ و سپرهای عقب هم دیده می‌شود که چهره کسل کننده ماشین را عوض کرده‌اند و بسیار به روزتر و جذابتر اکنون نمای عقب تویوتا راوفور به چشم می‌آید. در داخل کابین تویوتا راوفور تغییرات خاصی مشاهده نمی‌شود اما همچنان می‌توان نمره قابل قبولی را برای آن در نظر گرفت. تویوتا راوفور های قدیمی از نظر آپشن و امکانات رفاهی با کمی محدودیت رو به رو بودند اما راوفور جدید با اضافه شدن چند آپشن به آنها مانند صندوق عقب برقی و ... ماشین کاملی به نظر می‌رسد اما هنوز هم با فاصله زیاد پشت سر تیگوان قرار می‌گیرد.

 

مقایسه تویوتا راوفور

 

از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ تویوتا راوفور در سطح عالی قرار دارد و بسیار با کیفیت است ولی یک نکته منفی در کابین تویوتا راو 4 وجود دارد و آن هم این است که در بعضی از قسمت‌های کابین ماشین متریال در حد و اندازه قیمت ماشین نیست و تویوتا می‌توانست متریال بهتری را مورد استفاده قرار دهد. تویوتا راوفور در سرعت های بالا صدای باد را به داخل کابین ماشین انتقال می‌دهد که چندان مربوط به ایزوله ماشین نیست و بیشتر مربوط استفاده از رینگ و لاستیک خشک است که هندلینگ بهتری را به وجود آورد. از نظر ارگونومی و راحتی دسترسی به تجهیزات تویوتا راوفور بسیار مناسب است و از طرف دیگر هم موقعیت قرارگیری سرنشینان به خصوص راننده در ماشین بسیار خوب است و راننده به ابعاد و بدنه ماشین و محیط اطراف کاملا مسلط است و این مورد یکی از بهتربن نکات مثبت این ماشین است. به طور کلی اگر فولکس واگن تیگوان را در کلاس خودش از نظر وضعیت طراحی، کابین، متریال و ... بهترین ماشین باشد تویوتا راوفور سطح متوسط دارد.

 

کابین تویوتا راوفور

 

تویوتا راوفور 2016 به بعد از نظر فنی تغییری نداشته است و همان پیشرانه سابق بر روی مدل 2016 و 2017 هم استفاده شده است. پیشرانه درون سینه تویوتا راوفور 4 سیلندر با آرایش خطی است که 2494 سی سی حجم دقیق آن است و قابلیت تولید 177 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه و 233 نیوتن متر گشتاور را در دور موتور 4100 دور در دقیقه دارد. تویوتا راوفور برای وزن و قدرت خود کشش مناسبی ارائه می‌دهد اما در مقایسه با فولکس واگن تیگوان ماشین کندتر و آرام‌تری است. گیربکس استفاده شده در تویوتا راوفور 2016 هم مانند مدل‌های قبلی از نوع اتوماتیک 6 سرعته است که هماهنگی خوبی با پیشرانه ماشین دارد و علاوه بر این با سیستم انتقال قدرت 4wd ماشین هم به خوبی ارتباط برقرار می‌کند و در شرایط و سطوح مختلف بهترین حالت انتقال قدرت را برای ماشین به وجود می‌آورد تا راننده با آرامش کامل بتواند به مسیر خود ادامه دهد. تقسیم گشتاور و نیرو بین هر 4 چرخ تویوتا راوفور هم در شهر و هم در خارج جاده مناسب است و به خوبی می‌توان روی ماشین حساب باز کرد. از نظر آلایندگی و مصرف سوخت راوفور بسیار در کلاس خودش مناسب است زیرا در سیکل ترکیبی 100 کیلومتر تنها به 9 لیتر بنزین نیاز دارد که با توجه به وزن ماشین و حجم موتور کاملا رقم خوبی محسوب می‌شود. همه اعداد و ارقام تویوتا راوفور برای خودش مناسب است اما حالا که رقیبی بسیار قدرتمند به نام فولکس واگن تیگوان دارد دیگر این اعداد مناسب نیست و راوفور حالا دیگر مانند سابق ماشین پر بازدهی به چشم می‌آید.

 

بررسی تویوتا راوفور

 

تویوتا راوفور از نظر سواری به خاطر استفاده از رینگ و لاستیک خشک جهت بهبود هندلینگ ماشین سواری نسبتا خشکی دارد اما با این وجود سواری با این ماشین بسیار لذت بخش است و حس بسیار خوبی را به راننده منتقل می‌کند و هندلینگ تویوتا راوفور هم واقعا عالی است و از هر جهت تسلط کامل بر روی ماشین را دارید. به خاطر تقسیم وزن خوب تویوتا راوفور و آرایش مناسب سیستم تعلیق ماشین فرمان پذیری مناسبی دارد و در عبور از دایره پیچ‌ها کاملا ماشین لذت بخشی است و علاوه بر این سیستم فرمان برقی تویوتا راوفور عملکرد خوبی دارد و اطلاعات خوبی از سطح حرکت مسیر را به دستان راننده منتقل می‌کند و از همه مهم‌تر ترمزهای مطمئن و پر قدرت تویوتا راوفور هستند که به راننده اعتماد به نفس هر مانور سنگینی را می‌دهد. مثبت‌ترین نکته در خصوص تویوتا راوفور همین سواری جذاب است که از نظر کیفیت و ویژگی‌های در سواری یا وجود سواری بسیار خشکش باز هم قابل قبول و خوب است.

فولکس واگن تیگوان تازه‌ترین بازیکن کلاس کراس اوور های بازار ایران است که با قدرت و اقتدار گوی سبقت را از یکی از قویترین ماشین‌های این کلاس یعنی تویوتا راوفور ربود و حالا با اختلاف زیاد فولکس واگن تیگوان را بهترین ماشین این کلاس اعلام می کنیم و در این رقابت امتیاز عالی برای آن ارزیابی می‌شود.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Abolfazl
    تاریخ : 1396/05/18

    بنظرم راو٤ طراحي٩

  • user icon
    نویسنده : ali
    تاریخ : 1396/05/18

    جک اس ۳ کرمان موتور بهتر ازیناس

  • user icon
    نویسنده : ش.شفیعیان
    تاریخ : 1396/05/18

    سلام به نظر میرسه شما مقایسه هاتون جالب نیست مثال تیگوان و راوفور ؛ شما گاه انسان احساس میکند که پول تبلیغ کالایی رو گرفته اید به دو دلیل واضح حداقل به عنوان مثال: اولا یک ماشین باید وارد بازار شده تا خدمات پس از فروش و یا ارزش خرید ان مشخص گردد تا 8-9 بگیرد که واقعا چگونه اینجا نمره میدهید؟؟ دوم چند وقت پیش خود شما فیلم تست درایو تیگوان را گذاشتید که فرد تست کننده چندان راجع به خودرو جالب حرف نمیزد توصیه میکنم لااقل دقت کنید بد نباشد

    • نویسنده : من
      تاریخ : 1396/08/27

      واقعا همینه...

  • user icon
    نویسنده : سعيد امجدي
    تاریخ : 1396/05/18

    اينجانب خواهان ثبت نام براي خودروي تيگوان هستم . لطفا راهنماي فرمائيد

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1396/05/22

    تیگو آن در مقایسه با هوندا cRv امتیاز ۵۰ گرفت در مقایسه با راو۴ ۵۱ گرفت

  • user icon
    نویسنده : نادر قربانی
    تاریخ : 1396/05/28

    سلام برادر خودرویی که این همه طرفدار و کم اصتحلاک و این همه نمایندگی داره در مقابل یک خودرو المانی کم طرفدار فکر کم نظرات شما کمی حاشیه و تبلیقاتی داره از رنو هم خیلی طرفداری کردی و تبلیقات ولی راه به جایی نبرد ماشین های اروپایی پر از هزینه هستن و نمایندگی درست حسابی هم ندارن موقع فروش هم نابود میشی

    • نویسنده : شایان
      تاریخ : 1398/09/01

      محصولات فولکس واگن بسیار محکم و بادوام هستند و کمتر از تویوتا نیستند. راو فور مدل ۲۰۱۹ و فیس لیفتش خوشگله.

  • user icon
    نویسنده : سعيد امجدي
    تاریخ : 1396/05/29

    باسلام : براي خريد تيگوان كجا بايد اقدام كرد

  • user icon
    نویسنده : جلال
    تاریخ : 1396/07/16

    سلام اگرچه من طرفدارهای ماشین ۳ هستم وبرند المانی رو دوست دارم اما ماشین که خدمات پس از فروشش هنوز مشخص نیست چطور این همه امتیاز میگیره بهتره کمی واقع بین باشم من توشهرستان زندگی میکنم وتویوتا کرولا ۲۰۱۵ دارم ازخدمات پس ازفروش راضیم اگه توشهرستان خدمات نداشتن باید هربار میرفتم تهران بعدش شرکتهای اروپای با هرتحریم سریع ازایران میرن

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1396/12/04

    با سلام بنظر بنده ام شما کاملا جهت دار نقد کردید!! تو این کلاس همه از سواری هندلینگ و شتاب راوفور تعریف میکنن و بجز تیگوان از بقیه برتره،درسته تیگوان چون ارتفاع پایین تر داره و به سدان نزدیک تره سواری بهتری خواهد داشت ولی با اختلاف کم ،در رابطه با استهلاک خودروی اروپایی معروف به استهلاکن بویژه خودرو توربو در ایران!!!! و هزینه نگه داری بالا که اصلا قابل قیاس با ماشینای زاپنی نیستن در رابطه با طراحی خارجیم تیگوان واقعا ضغیفه، ازین ساده تر دیگه چطوری میشه یه ماشین طراحی کرد! در قسمت داخل ماشینم رو دری بویژه در پایینواقعا کیفیت پایینی داره! و کلا فضای داخل ماشین بویژه صندوق عقب در کراس اور نیست و کوچیکه

    • نویسنده : شایان
      تاریخ : 1398/09/01

      برگ برنده تیگوان طراحی زیبای اونه و اگه طراحی راوفور خوب بود که ۲۰۱۹ این فیس لیفت کلی روش انجام نمیشد

  • user icon
    نویسنده : مهيار
    تاریخ : 1396/12/06

    عزيزاني كه معترض هستن ميتونيد از طريق آپارات مقايسه خارجي راو فوروهوندا سي آر وي وتيگوان را مشاهده كنيدكه تيگوان در مجموع بهتره..٤تابررسي ببينيد بعد يك برند رو متهم كنيد ....فولكس واگن يك برنده خيلي وسيعي هست آئودي هم زير مجموعه فولكس واگن است.
    شما دقت مونتاژ تيگوان روكه در اشتوتگارت سمبل ميشه روبا راو فوري كه در تايلند و استراليا صورت ميگيره مقايسه نكنيد...

    • نویسنده : محمد
      تاریخ : 1397/02/19

      دوست عزیزم تیگوانی که وارد بازار ایران میشه در چین مونتاژ شده و هرگز رنگ اشتوتگارت رو به خود ندیده است.لطفا یه کم اطلاعاتتون رو به روز کنید و بعدش نظر بدین.

  • user icon
    نویسنده : داریوش عظیمی
    تاریخ : 1399/11/28

    این سایت تخصصی خودرو هست؟؟!!! البته ۸ود دانید اینطوری بازدیدکنندگان خودتون را از دست میدید.مطمئن من هم آخرین باری است به این سایت میام...فقط بگم امتیازهاتون خیلی بچه گانه و غیر تخصصی است و خنده دار.امکانات تیگوان با راو۴ را با هم مقایسه کردید .متاسفم براتون

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading