اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه رنو سیمبل با چری آریزو5 و بسترن B50 F

مقایسه رنو سیمبل با چری آریزو5 و بسترن B50 F

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه  رنو سیمبل با چری آریزو5 و بسترن B50 F می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه رنو سیمبل با چری آریزو5 و بسترن B50 F بپردازیم .

Renault symbol

رنو سیمبل

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی رنو سیمبل

Arizo5

چری آریزو5

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی چری آریزو5

besturn b50f

بسترن B50F

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
6
امتیاز کل
43
بررسی بسترن B50F
انتخاب ماشین 3

Renault symbol

رنو سیمبل

Top car

Renault symbol

رنو سیمبل

مقایسه رنو سیمبل با چری آریزو5 و بسترن B50 F

رنو سیمبل

 رنو سیمبل که نسل جدید ماشین تندر 90 است که حدود 10 سالی است در بازار حضور دارد اینبار توسط نگین خودرو به کشور وارد شده است تا بتواند جایگاه خوبی برای خود دست و پا کند که با توجه به شرایط فروش خوب و کیفیت بالای ماشین های رنو کم کم به جایگاه اصلی خود دارد دست پیدا می کند . رنو سیمبل طراحی خوب و پویایی دارد که البته چندان با رنو لوگان به علت استفاده از پلت فرم مشترک تفاوت ندارد ولی استای ماشین اروپایی تر شده است  .

 

رنو سیمبل

 

داخل کابین رنو سیمبل که قرار می گیریم نیز با فضایی آشنا رو به رو هستیم زیرا استایل کلی آن با تندر ۹۰ مشابهت دارد و تقریبا خط مشی طراحی آنها یکسان است ؛ اما متریال مورد استفاده کیفیت بالاتری دارند و کیفیت ساخت و مونتاژ رنو سیمبل هم خوب و رو به بالا ارزیابی می شود .

 رنو سیمبل از نظر آپشن بین این دو ماشن حد متوسط دارد و از نظر طراحی داخلی هم طراحی  کابین ماشین هم با طراحی بدنه ماشین هماهنگی دارد و از طرفی هم اگر بخواهیم به کابین و طراحی بین این سه ماشین امتیاز بدهیم کمی کار ما سخت میشود از نظر طراحی ، کیفیت ساخت و ... رنو سیمبل ماشین جدید تر و جذابتری میباشد ضمن اینکه به گونه ای طراحی شده است تا در بلند مدت چهره اش تکراری نشود و ظاهر خوبش حفظ شود اما چری آریزو 5 از نظر آپشن واقعا ماشین تکامل یافته تری است .

 

رنو سیمبل

 

به بحث فنی که میرسیم باید بگوییم پیشرانه این سدان کوچک فرانسوی همانند تمامی ماشین های خانواده لوگان که در کشور ما وجود دارد  پیششرانه چالاک و کم استهلاک k4m است که دقیقا مشابه نمونه های تولید شده رنو ال  اتوماتیک90 در ایران است و بدون کوچک ترین تفاوتی با این ماشین رنو سیمبل نیرو میگیرد .K4M به طور دقیق 1598 سی سی حجم دارد و این پیشرانه در دور ۵۷۵۰ به حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار میرسد . لازم به ذکر است که یکی از مهمترین مزیت های این پیشرانه گشتاور آن است که در دور های پایین در اختیار راننده قرار میگیرد یعنی در دور موتور ۳۷۵۰ به حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتن متری خود دست پیدا می کند . مصرف سوخت ترکیبی رنو سیمبل در سیکل ترکیبی 100 کیلومتر  معادل ۸.۳ لیتر است و به کمک گشتاوری که در دور های پایین تولید میکند به مصرف کمتر هم می توان دست پیدا کرد . رنو سیمبل هم مانند رنو تندر 90 اتوماتیک از گیربکس 4 سرعته خوبی استفاده می کند که عملکرد قابل قبولی دارد و تعویض دنده های لذت بخشی دارد . رنو سیمبل در میان دو ماشین دیگر از نظر استهلاک و ضریب اطمینان واقعا ماشین بهتری است و با وجود حجم کمتر موتور نسبت به بسترن b50f کشش خوبی را دارد .

 

رنو سیمبل

 

رنو سیمبل هندلینگ خوبی دارد و سواری با این ماشین علیرغم کلاسش حس خوبی به همراه دارد و لذت خاصی را راندن رنو سیمبل به شما دست میدهد . رنو سیمبل نسبت به رنو تندر 90 از نظر آیرودنامیکی بهبود های بسیاری داشته است بنابر این سواری این ماشین توام با آرامش ، راحتی و سکوت بیشتری میباشد . ترمز های مطمئن هم از دیگر مشخصات رنو سیمبل هستند .

در پایان باید بگوییم که رنو سیمبل یک ماشین خوب و با کیفیت است که در بین این 3 ماشین استهلاک کم و کیفیت عالی مهم ترین مزیت این ماشین است و شما با خرید رنو سیمبل حداقل تا 5 سال از بابت ماشین و خرابی و اینجور مسائل نگرانی خاصی ندارید .

 

رنو سیمبل

Arizo5

چری آریزو5

مقایسه رنو سیمبل با چری آریزو5 و بسترن B50 F

چری آریزو 5

 

یکی از گران ترین سدان های چری که تا به حال وارد بازار ایران شده است چری آریزو 5 میباشد که تقریبا هم با استقبال خوب مردم مواجه شده است . در طراحی چری آریزو 5 اگر کمی دقت کنیم از سدان های جمع و جوری مانند کیا سراتو طراحی کپی کاری شده است . حجم ها و خطوط به کار رفته در بدنه بیش وجود سادگی و یکنواخت بودن را در این ماشین تاکید میکنند اما کمی هم حس و حال لوکس بودن را به ظاهر این ماشین بخشیده اند .

 

چری آریزو 5

 

طراحی کابین چری آریزو5 بسیار معمولی است و مناسب یک ماشین 80 میلیون تومانی نیست و با مدل های ارزان تر ماشین های چری شباهت دارد همیشه در بیشتر ماشین های چینی شاهد ضعف کیفیت ساخت و مونتاژ این ماشین ها بودیم و دیدیم که برای ادوات از متریال خوبی استفاده نکرده اند و این موضوع در مورد چری آریزو5 هم صدق میکند و با کابین بسیار ضعیف و دور از انتظار این ماشین مواجه میشویم . نقطه قوت چری آریزو5 در این رنج قیمت وجود بیش از حد و اغراق آمیز آپشن های مختلف است که برای افرادی که ماشین را از روی آپشن انتخاب می کنند نکته خوبی است . طراحی چری آریزو 5 در این رنج قیمت اغراق آمیز است اما مهم ترین دلیل دوم شدن این ماشین بازار فروش تقریبا خوب و آپشن های کاملش است .

 

چری آریزو 5

 

در سینه چری آریزو 5 یک پیشرانه 4 سیلندر خطی است که 1499 سی سی حجم دارد . این پیشرانه در دور موتور 6150 دور در دقیقه به قدرت 115 اسب بخار دست پیدا میکند و گشتاورش نیز در دور موتور 3800 دور در دقیقه به 141 نیوتن متر میرسد . مصرف سوخت ترکیبی این ماشین 8.5 لیتر است و استاندارد آلایندگی یورو4 را می تواند پاس کند که با توجه به حجم موتور و قدرت با ماشین پر مصرفی سر و کار داریم . برای انتقال قدرت چری آریزو5 به چرخ های ماشین از یک گیربکس CVT استفاده شده است . در میان این 3 ماشین چری آریزو ر5 از نظر فنی مقام اخر را کسب می کند .

 

چری آریزو 5

 

در بحث سواری سیستم تعلیق چری آریزو 5 نسبتا قابل قبول است و سواری به نسبت مناسبی ارائه میدهد اما در بعضی مواقع در جذب ضربه و ناهمواری ها گیج عمل میکند . از نظر لذت سواری و ... از چری آریزو 5 به عنوان یک ماشین معمولی یاد میشود و در کل خیلی از هندلینگ و قضایای اینچنینی چری آریزو 5 رضایت کامل ندارند . رنو سیمبل یک ماشین خوش دست ، پایدار ، نرم و در عین حال اسپرت است که هیچ یک از این نقاط مثبتش در چری آریزو 5 پیدا نمیشود و بسترن B50F هم به لطف پلتفرم مزدا هندلینگ فوقالعاده ای ارائه میکند .

دلیل دوم شدن چری آریزو 5 در این مقایسه لیست آپشن های ماشین و بازار خرید و فروش خیلی بهتر نسبت به بسترن می باشد .

 

چری آریزو 5

besturn b50f

بسترن B50F

مقایسه رنو سیمبل با چری آریزو5 و بسترن B50 F

 بسترن b50f

 بسترن B50F از آن دسته چینی هایی است که در طراحی بدنه و کابین حرف های زیادی برای گفتن دارد . ایتال دیزاین موسسه طراح این خودرو بوده و کار خود را بسیار خوب انجام داده است . بدنه بسترن هماهنگی و ویژگی های خاص خود را دارد و خطوط و برجستگی های به کار رفته در بدنه به این طراحی کمک بسزایی کرده است . بسترن از نظر طراحی با هموطنان خود فاصله زیادی دارد و بسیار تحسین بر انگیز است . البته نقاط منفی ای هم مانند رینگ های کوچک 16 اینچی یا اگزوز های کورشده در پشت سپرعقب هم وچود دارد.

 

 بسترن b50f

 

به داخل کابین که میرسیم طراحی هماهنگ و زیباست و کابینی گرم و آرام بخش را برای بسترن به ارمغان آورده است . کیفیت مونتاژ قطعات کابین مناسب است اما کیفیت به کار رفته چرم داخل کابین و روکش های پلاستیکی پایین است . فضای داخل کابین بسترن جادار و مناسب است و تجهیزات رفاهی و ایمنی اش نیز با توجه به قیمتش خوب و کافی به نظر می رسد اما در برابر رقبایش بسیار عملکرد ضعیف تری دارد .

 

 بسترن b50f

 

بسترن در سینه خود یک موتور 4 سیلندر جای داده است که 1798 سی سی به طور دقیق حجم دارد . این پیشرانه می تواند به 142 اسب بخار قدرت در دور موتور 6500 دوردردقیقه و 172 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4000 دوردردقیقه دست پیدا کند . انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ ها بر عهده یک گیربکس 6 سرعته ساخت Aisin است که عملکرد چندان خوبی را از خود به نمایش نمی گذارد . موتور و گیربکس این خودرو به خوبی با هم کوپل نشده اند و هماهنگی خوبی ندارند . بسترن B50F از دو ماشین رقیب پر قدرت تر است اما به همان میزان استهلاک بیشتری دارد و مصرف سوختش هم بیشتر می باشد .

 

 بسترن b50f

 

پلت فرم استفاده شده در b50 متعلق به مزدا بوده و قدیمی است . طراحی شاسی اش نیز نسبتا ضعیف است  اما هندلینگ و سواری مناسبی ارائه می دهد و شاید به نرمی و خانوادگی بودن رنو سیمبل نباشد اما حس اسپرت بودن خوبی را بسترن B50F برای شما به ارمغان میاورد.

در کل بسترن B50F خودرویی است با طراحی ظاهری و داخلی جذاب ، استهلاک بالا ، موتور و گیربکس غیر هماهنگ ، ارزش خرید پایین و بازار دست دوم ضعیف به علت نا شناخته بودن در بازار که در کل باعث شده است تا ما در این تست مقام سوم را به این ماشین اختصاص دهیم .

 

 بسترن b50f

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : آرش
    تاریخ : 1396/05/31

    من همیشه نقد و بررسی های شمارو میخونم و هر روز یک روند نزولی را دارید طی میکنید.

    در مورد مقایسه ماشین های کره ای. چینی . ایرانی
    کلا هر نقدی انجام میدید خیلی دور از واقعیت هست

    اگر مطلب ندارید مجبور نیستید نقد کنید.من تمام مجلات و مقالات ماشین رو میخونم و سرگرمیم تست درایو ماشین هاست.

    واقعا تصمیم گرفتم دیگه نقداتونو نخونم. کاملا مشخص هست که بدون اطلاعات دارید مینویسید یا جانبدارانه


    چری خودرویی به ظاهر لوکس با کشش موتور پایین و ضعیف هست

    رنو سمبل یا همون سیمبل شما کلا از هر ماشین چینی ضعیف تره

    کشش پایین موتور و شتاب نا امید کننده.اتاق پر سرو صدا.کیفیت پایین کابین. امکانات کم

    افت قیمت مثل یک چینی
    بازار دست دوم بد مثل یک چینی

    تو این رده بندی بهترین مشخصات فنی و کیفیت ساخت مال بسترن هست!!

    هر چند اونم خیلی مشکلات داره ولی سیمبل واقعا حیف پوله!

    دیگه نقداتونو نمیخونم

  • user icon
    نویسنده : میثاق
    تاریخ : 1396/05/31

    به نظرم یه مقدار جهت دار از رنو سیمبل تعریف کردید این ماشین ارزش ۷۰ میلیون و نداره طرحی این ماشین در حد خودرو های درجه سه اروپاست مارو یاد فیات سینا می اندازه به نظر من اصلا با بسترن با اون موتور پر قدرتش قابل مقایسه نیست سیمبل و با ساندرو و برلیانس مقایسه کنید

  • user icon
    نویسنده : کاظم
    تاریخ : 1396/05/31

    من ترجیح میدم ماشین ایرانی بدون منت سوار شم ولی سوار لگن رنو که هل میده به ایران نشم چون ارزش ال 90 پایین تر از قیمتشه حالا این عقب افتاده (سینگل) مفتش گرونه

  • user icon
    نویسنده : تدی
    تاریخ : 1396/06/01

    شاید امکانات زیاد نداشته باشه ولی از نظر فنی و تهیه یدکی رنو سر

  • user icon
    نویسنده : فرشید
    تاریخ : 1396/06/01

    گیریبکس ایسن ژاپن عملکرد خوبی نداره.اتفاقا با موتور خیلی خوب کوپل شده.
    بعد اگه پلت فرم ماله یه نسل قبلی باشه به نظر شما بدرد نمیخوره ؟
    اتفاقا به خاطر اینکه پلت فرم بسترن مال مزداست هندلینگ خوبی داره.
    بازار کارکرده همه چینیها خوب نیست.
    بعد جالبه که اریزو با موتور 1500و گیریبکس cvt بهتر از بسترن با موتور 1800و گیریبکس شش سرعته ایسین و پلت فرم مزداست.
    واقعا دیگه نمیشه به شما اعتماد کرد.

  • user icon
    نویسنده : میلاد
    تاریخ : 1396/06/05

    واقعا حرفی برای گفتن نمیمونه. حداقل میخواین یه محصولو تبلیغ کنید یه چیزی بگید که به واقعیت نزدیک باشه. چرا سیمبل از رده خارجو با محصولات نیمه لوکسی مثل بسترن مقایسه میکنید

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1396/09/05

    همینجوریش که تا حالا نتونستیم قیمت و بدقیافه و عدم هندلینگ و راحت نبودن و نبود آبشن النودو هضم کنم حالا ساندروش کردن بس نیست که بیایم هفتاد میلیون پول بیزبونو بدیم سیمبلنود سوار شیم؟

  • user icon
    نویسنده : علیرضا
    تاریخ : 1397/06/14

    سلام
    واقعا نقد بدون غرضی بود!!!!!!!!!
    توی هر دو تا جمله یک بار میگید آریزو 5 خوب نیست.
    حداقل از لحاظ قدرت موتور و شتاب گیری خیلی خیلی سرتره و اصلا قابل قیاس نیست.از لحاظ آپشن هم بهتره

  • user icon
    نویسنده : علی انصاری
    تاریخ : 1398/05/03

    یعنی واقعا به نظر شما طراحی داخلی سیمبل از آریزو و بسترن زیبا تره؟واقعا خنده داره این حرف

    به نظرم شما هیچ سر رشته ای در حوزه خودرو ندارید و صرفا با نگاه کردن به لوگوی ماشین اون رو قضاوت میکنید.
    و اصلا نمیفهمم شما با چه منطقی موتوری که ۱۰۵ اسب بخار قدرت داره رو با موتور هایی که بالای ۱۴۰ اسب بخار قدرت دارند مقایسه میکنید.

    متاسفانه این مقاله صرفا جانب داری از این خودرو بود.

  • user icon
    نویسنده : پارسا
    تاریخ : 1398/05/23

    سلام.از ماشین۳ انتظار نقد خیلی بهتری میرفت. چطور ممکنه رنو سیمبل از دو خودرویی که بسیار پرفروشتر هستن برتر باشه؟ یعنی همه ی مردم اشتباه میکنن؟ طراحی، پلتفرم، تکنولوژی موتور و همه چیز این رنو، برای حداقل یک تا دو دهه ی قبله. طراحی داخلی و خارجی چری به مراتب قشنگتر از دو ماشین دیگه اس. در عکس بخوبی دیده میشه. چطور ماشین۳ رنو رو برتر میدونه؟ من مزدا۳ دارم، اما برای آریزو و بسترن بیشتر از رنو ارزش قائلم. لطفا نقد رو بیطرفانه انجام بدید. تشکر

  • user icon
    نویسنده : عباس
    تاریخ : 1398/08/10

    یک مقایسه کاملا یک طرفه و بی ارزش

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1399/03/18

    آخه خدایی چیه این لگن بهتر از بسترن
    قشنگ دارین از این لگن تعریف بیخود میکنین
    سیمبلو باید با لیفان یا خیلی بترکونه با ۲۰۶ تیپ ۲ مقایسه کنید

  • user icon
    نویسنده : سامان
    تاریخ : 1400/05/11

    سلام
    واقعا برای این نقد من متاسفم یعنی چی اخه بسترن و اریزو5 کجا سیمبل کجا حداقل اریزو با بسترن مقایسه کنید.من حس میکنم این بررسی از طرف یه ادم خیلی خیلی بی منطق بی سواد صورت گرفته من خودم 207 دارم ولی این بررسی واقعا چرته

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading