اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه آئودی Q5 با ب ام و X3

مقایسه آئودی Q5 با ب ام و X3

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه آئودی Q5 با ب ام و X3 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه آئودی Q5 با ب ام و X3 بپردازیم .

BMW X3

ب ام و X3

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
47
بررسی ب ام و X3

Audi Q5

آئودی Q5

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
5
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
6
امتیاز کل
42
بررسی آئودی Q5
انتخاب ماشین 3

BMW X3

ب ام و X3

Top car

BMW X3

ب ام و X3

مقایسه آئودی Q5 با ب ام و X3

ب ام و X3

 

با وجود اینکه نسل جدید هر دو ماشین این مقایسه در بازار های جهانی عرضه شده اند اما به خاطر حضور مدل های قدیمی این دو ماشین در ایران ما هم دو نسل گذشته را بررسی کردیم . ب ام و x3 یک ماشین جذاب از نظر ظاهری است که در مقایسه با آئودی Q5 از نظر جذابیت ظاهری سطح برابری دارد اما شخصیت طراحی اسپرتی دارد و به خوبی ذات وحشی این ماشین را نشان میدهد . خطوط و برجستگی های خاص علی الخصوص در نمای جانبی ، فرم اسپرت و جذاب چراغ ها و طراحی سپر ها همگی نشان دهنده یک ب ام و اصیل هستند که در طراحی اش پرستیژ خاص ب ام و را می توان مشاهده کرد .

 

ب ام و X3

 

درون کابین ب ام و  3X هم همه چیز بسیار جذاب و هیجان انگیز طراحی شده است و جوان پسند به چشم میاید و در عین حال هم کاملا ارگونومیک است . از نظر کیفیت متریال ب ام و X3 با توجه به قیمت و کلاسش کیفیت خوبی دارد و ارگونومی کابین عالی است و در برابر صدا هم کاملا ایزوله میباشد . یکی از نقاط قوت ب ام و ایکس 3 ابعاد جادار این ماشین است که فضای بار و کابین راحتی برای سرنشینان این ماشین فراهم کرده است . ب ام و X3  و آئودی Q5 دو ماشین لوکس و ثابت شده در جهان هستند پس به طور قطع کیفیت بالا جزء ویژگی های اصلی این ماشین ها است . به طور کلی ب ام و X3 در بسیاری از پارامتر های مورد بحث امتیاز برابری را با آئودی Q5 دریافت می کند به طور مثال هر دو ماشین در نمونه های فول آپشن که قیمت برابری دارند لیست تجهیزات عالی دارند یا متریال ب ام و x3 و آئودی Q5 هر دو بسیار با کیفیت هستند و مرغوب می باشند .

 

ب ام و X3

 

ب ام و X3 که مدل 28I آن برای رقابت با آئودی Q5 در نظر گرفته شده است از پیشرانه ای مانند برادر های باواریایی خود یعنی 428 و 528 بهره میبرد که با کد N20B20 شناخته میشود ، قلب تپنده ب ام و X3 4 سیندر با آرایش خطی است ، 1997 سی سی حجم دارد و توسط توربوشارژ تغذیه میگردد . این پیشرانه قابلیت تولید 245اسب بخار قدرت در دور موتور 6500 دور در دقیقه و 350 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 1250 دور در دقیقه را دارا میباشد . استهلاک این پیشرانه ذاتا پایین است و مصرف سوخت اقتصادی دارد .

ب ام و در X3 و همه ماشین هایی که از پیشرانه مشترک بهره می برند به منظور انتقال قدرت عالی و دقیق در این ماشین از یک گیربکس 8 سرعته ZF استفاده کرده است که عملکرد بسیار لذت بخشی را برای ب ام و X3 به وجود آورده است و از آنجایی که با پیشرانه این ماشین هماهنگ است قابلیت های حرکتی خوبی به وجود آورده است . ب ام و ایکس به زمانی کمتر از 7 ثانیه نیاز دارد تا به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و تا 230 کیومتر در ساعت هم میتواند به شتابگیری ادامه دهد . ب ام و X3 یک ماشین هیجان انگیز و پر شتاب است که کم مصرف و بسیار کم استهلاک است که پدال گاز این ماشین راهی است تا هیولای درون ب ام و X3 را از قفس آزاد کنید و در هر سرعتی که پدال گاز را تا انتها فشار دهید با شتاب عالی و عکس العمل سریع ب ام و X3 مواجه می شوید .

 

ب ام و X3

 

ذات ماشین های باوارایی خشن است و گویی در همه سطوح قصد مسابقه دادن دارند از این رو است که حتی در ب ام و X3 سواری ماشین خشک است اما با یک هندلینگ بی نظیر ، فرمان پذیری عالی و قابلیت مانور بالا روبرو هستیم که همه اینها باعث شده اند تا لذت رانندگی با ب ام و X3 با وجود کراس اوور بودن این ماشین بسیار بالا باشد و قابلیت هایی همچون ماشین های اسپرت این کمپانی داشته باشد .

در مقایسه امروز ما هر دو ماشین یعنی ب ام و X3 و آئودی Q5 با وجود اینکه ذات متفاوتی دارند ماشین های خوبی هستند اما مهم ترین دلیل برای اینکه آئودی Q5 نتوانست در بازار ایران راه موفقیت را طی کند این بود که آئودی تا به حال توسط چند شرکت وارد بازار شده است و هر بار وارداتش با شکست رو به رو شده است از این رو این ماشین نه بازار موفقی دارد و نه خدمات پس از فروشش قابل اعتماد است .

 

ب ام و X3

 

Audi Q5

آئودی Q5

مقایسه آئودی Q5 با ب ام و X3

آئودی Q5

 

بعد از سال ها که طلسم واردات ماشین های آئودی به بازار ایران شکسته شد و دوباره این برند با شکست روبرو شد تنها ماشین از آئودی که توانست به تعداد محدودی وارد ایران شود کراس اوور لوکس Q5 بود . آئودی Q5 در ظاهر لوکس و در عین حال اسپرت می باشد یعنی تعادل را در میان المان های مختلف طراحی به خوبی رعایت کرده است و اگر آئودی Q5 را در یک مکان عمومی رای بازدید قرار دهید به طور قطع بیش از 90 % از جمعیت بازدید کنندگان چهره ماشین را مورد پسند قرار می دهند .

 

آئودی Q5

 

با ورود به کابین آئودی Q5 استایل هماهنگ و کاملا منتطبق با طراحی بدنه می بینیم و شاهد هستیم که آئودی Q5 در داخل کابین هم اعتدال در طراحی را به خوبی رعایت کرده است . آئودی Q5 که تا به حال چندین بار به عنوان شاسی بلند منتخب اروپا انتخاب شده است در داخل کابین کاملا ارگونومیک و با کیفیت است و از مرغوب ترین ادوات موجود برای ساخت کابین استفاده شده است ، آئودی Q5 یک ماشین فول آپشن با کامل ترین لیست تجهیزات است و اگر به طور کلی در این بحث ها q5 را با X3 مقایسه نماییم برابر هستند و بیشتر سلیقه شما است که چهره و طراحی کدام ماشین را می پسندید چون کیفیت ، آپشن و راحتی هر دو ماشین در سطح بسیار بالایی هستند . 

 

آئودی Q5

 

قلب تپنده آئودی Q5 4 سیلندر با آرایش خطی است ، 1984 سی سی حجم دقیق آن است و توسط توربوشارژر تغذیه می گردد . آئودی Q5 قابلیت تولید 225 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد ، از گیربکس 8 سرعته تیپ ترونیک بهره میبرد و مجهز به سیستم انتقال قدرت کواترو است و همه اینها در کنار هم باعث شده اند تا آئودی Q5 به حداکثر سرعت 220 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و از حالت سکون در زمان 7.1 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت برساند . آئودی Q5 ماشین پر بازدهی است زیرا با این حجم از قدرت موتور آلایندگی یورو 6 را پاس می کند و به کمتر از 8 لیتر بنزین در سیکل ترکیبی نیاز دارد . آئودی Q5 ماشین کم استهلاکی است و ضریب اطمینان بالایی دارد و در مقایسه با ب ام و X3 از توانایی های حرکتی نشابه بهره می برد اما ذات ماشین آرام تر است و در هنگام شتابگیری با آئودی Q5 احساس راحتی و آرامش بیشتری می کنید .

 

آئودی Q5

 

آئودی Q5 همان طور که گفتیم در ساختش اعتدال رعایت شده است و از همه پارامتر ها به تناسب در ساخت این ماشین سود برده اند ودر بخش سواری هم آئودی Q5 همینطور است به این معنی که پایداری و سواری هیجان انگیزی را با آئودی Q5 می توانید تجربه کنید اما احساس آرامش کامل کنید و مانند ب ام و X3 قابلیت های اسپرت را امتحان کنید ولی ذات آرام آئودی را همیشه و در همه شرایط حس خواهید کرد .

آئودی Q5 در بیشتر شرایط پا به پای ب ام و X3 حرکت می کند و با قدرت امتیاز میگیرد اما بحث ارزش خرید که میشود آئودی Q5 به شدت دچار ضعف میشود زیرا این ماشین به علت های مختلف بازار دست دوم بسیار ضعیفی دارد و خرید و فروش آئودی Q5 به ندرت انجام می شود .

 

 

آئودی Q5

 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : پارسا
    تاریخ : 1396/06/10

    نظر شما با نظر سایت معتبر cars. usnews در تعارض است، اونجا به آئودی Q5, امتیاز 9.3و به BMW X3 امتیاز 8.7 دادند و Q5,بهترین کراس اور جمع و جور شناخته شده

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading