اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هیوندای i10 با کیا پیکانتو

مقایسه هیوندای i10 با کیا پیکانتو

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه هیوندای i10 با کیا پیکانتو می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه هیوندای i10 با کیا پیکانتو بپردازیم .

picanto

کیا پیکانتو

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی کیا پیکانتو

Hyundai i10

هیوندای i10

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی هیوندای i10
انتخاب ماشین 3

picanto

کیا پیکانتو

Top car

picanto

کیا پیکانتو

مقایسه هیوندای i10 با کیا پیکانتو

کیا پیکانتو

 

کیا پیکانتو که کوچکترین نماینده کیا در ایران است و در این چند سال حضورش فروش خوب و موفقی را تجربه کرده است نسل دوم این ماشین میباشد که برای سال 2016 هم عمل فیس لیفت بر روی این ماشین انجام شد . کیا پیکانتو و هیوندای i10 هر دو بر روی یک پلتفرم ساخته شده اند اما کیا پیکانتو دارای چهره ای مدرن تر و جذاب تر است و قابلیت دارد تا توجه های بیشتری را به سمت خود جلب کند ضمن اینکه کیا پیکانتو رنگ بندی بسیار جذاب و عالی دارد که در کنار طراحی تاثیر گذارش باعث میشود از دیدن کیا پیکانتو احساس رضایت بنمایید . طراحی پیکانتو کوچولوی دوست داشتنی کیا کاملا هماهنگ است و با این ابعاد کوچک به خوبی پارامتر های طراحی لوکس و اسپرت در کنار هم را دارا می باشد .

 

کیا پیکانتو

 

با قدم گذاشتن به داخل کابین کیا  پیکانتو با طراحی زیبا ، هماهنگ و جذابی رو به رو می شویم که متناسب با طراحی بدنه کیا پیکانتو انجام شده است و حس رضایت شما دو چندان میگردد و اگر کمی در سطح کابین دقت کنیم نکاتی مانند کیفیت بالای متریال به کار رفته یا کیفیت ساخت عالی به صورت کاملا واضح قابل لمس است و با توجه به کلاس کیا پیکانتو این نکات مثبت و قابل احترام هستند . کیا پیکانتو ابعاد کوچکی دارد اما فضای سرنشینان مناسب است و ارگونومی کابین سرنشینان کیا پیکانتو عالی است و یک نکته مثبت دیگر هم صندلی های بسیار راحت و خوش فرم کیا پیکانتو هستند که در بالا بودن ارگونومی ، افزایش میزان راحتی و تسلط سرنشینان به محیط تاثیر خوبی داشته اند .

 

کیا پیکانتو

 

در سینه کیا پیکانتو یک قلب تپنده کوچک ولی پر بازده قرار دارد که باعث شده است تا کیا پیکانتو بتواند قابلیت های حرکتی خوبی داشته باشد . پیشرانه کیا پیکانتو 4 سیلندر با آرایش خطی میباشد و 1248 سی سی حجم دقیق آن است و قابلیت تولید 83 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه و 121 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه را دارا میباشد که به لطف این میزان قدرت و وزن سبک و همراهی گیربکس 4 سرعته اتوماتیک با عملکرد خوب کیا پیکانتو میتواند در زمان 11.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پپیدا کند و تا بیش از 170 کیلومتر در ساعت هم میتواند سرعت بگیرد . کیا پیکانتو استاندارد آلایندگی یورو 4 را پاس می کند ، 35 لیتر ظرفیت باک بنزین آن است و در سیکل ترکیبی کیا پیکانتو به تنها 5.7 لیتر بنزین نیاز دارد .

 

کیا پیکانتو

 

کیا پیکانتو به لطف ابعاد جمع و جوری که دارد راندن آن آسان است و یکی از مناسب ترین ماشین های موجود در بازار برای استفاده در شهر است اما در کنار این ویژگی کیا پیکانتو میدان دید عالی برای راننده دارد و راندن کیا پیکانتو بسیار آسان است ، سطح هندلینگ کیا پیکانتو خوب است و عملکرد سیستم تعلیق کیا پیکانتو رضایت بخش میباشد و نکته مهم این که کیا پیکانتو با وجود عرض محوری کم دارای پایداری و قابلیت مانور پذیری خیلی خوبی میباشد .

کیا پیکانتو در ایران در رنج قیمت خودش رقبای زیادی دارد و در این کلاس اما رقیب مستقیم کیا پیکانتو ، هیوندای i10 است که توسط کرمان موتور مونتاژ میگردد و کیا پیکانتو به دلایلی چون چهره جذاب تر ، کیفیت بالاتر ، آپشن های بیشتر و لذت بیشتر در هنگام رانندگی از هیوندای i10 ماشین بهتر و ارزشمند تری ارزیابی می گردد .

 

کیا پیکانتو

 

تست درایو کیا پیکانتو را در این لینک می توانید مشاهده نمایید.

Hyundai i10

هیوندای i10

مقایسه هیوندای i10 با کیا پیکانتو

هیوندای i10

 

هیوندای i10 نخستین میکرو هاچ بک هیوندای برای بازار ایران است که برای بازار یک ماشین نو و تازه است که جذابیت هایی را به همراه دارد . هیوندای i10 در ظاهر کمی آشفته است یعنی هم طراحان سعی کرده اند تا هیوندای i10 اسپرت به نظر بیاید و هم مانند برادر های بزرگ تر جلوه لوکس پیدا کند از این رو کمی در طراحی با مشکل مواجه شده است و به طور کامل قسمت های مختلف هیوندای i10 با هم طراحی هماهنگی را ندارند . هیوندای i10 جدید که در بازار ایران عرضه شده است چند مدتی میباشد که در بازار های جهانی حضور دارد و در زمان رونمایی آخرین زبان طراحی هیوندای بر روی i10  پیاده شده بود اما حالا کمی چهره هیوندای i10 قدیمی شده است و در برابر کیا پیکانتو هم جذابیت چندانی را دارا نمی باشد .

 

هیوندای i10

 

زمانی که وارد اتاق هیوندای i10 می شوید طراحی خوب و مدرنی را مشاهده می کنید که از نظر زیبایی با کیا پیکانتو برابر است اما کیا پیکانتو از نظر کیفیت کمی ماشین بهتری احساس می شود . از نظر رنگ بندی ، ارگونومی کابین و راحتی اتاق ، هیوندای آی 10  در سطح بالایی است  و به منظور راحتی راننده و سرنشینان در کابین هیوندای I10 مهندسان هیوندای برای این ماشین زحمات زیادی کشیده اند و در این موضوعات کیا پیکانتو و هیوندای i10 امتیازات یکسانی را کسب کردند . هیوندای آی10 در بخش آپشن بسیار عملکرد ضعیفی دارد و این ماشین بسیار بسیار ماشین ساده و بدون تجهیزاتی است که این موضوع ارزش خرید هیوندای آی 10 را مقدار بسیار زیادی کاهش داده است . در کل از نظر چهره با توجه به کلاس هر دو ماشین کیا پیکانتو و هیوندای i10 ماشین های خوبی هستند اما در بخش آپشن ، کیفیت و ارگونومی کیا پیکانتو ماشین بهتری است و در مجموع امتیاز های بیشتری را به نفع خود کسب می کند .

 

هیوندای i10

 

در بحث فنی هیوندای آی 10 قدرت خود را از یک پیشرانه 4 سیلندر با آرایش خطی میگیرد که 1248سی سی حجم دقیق آن است  . هیوندای آی 10 که به لطف این پیشرانه به یک ماشین پر بازده با توجه به ابعاد خیلی کوچکش تبدیل شده است در دور موتور 6000 دور بر دقیقه 86 اسب بخار قدر ت و در دور موتور 4000 دور در دقیقه توانایی تولید 121 نیوتن متر گشتاور را دارا می باشد .  پیشرانه هیوندای I10  با یک گیربکس 4 سرعته انوماتیک تیپ ترونیک کوپل  شده است عملکرد بسیار خوبی از خود نشان میدهد و هماهنگی خوبی هم با موتور این ماشین دارد . هیوندای آی 10 یک ماشین شهری است و پارامتر های این ماشین بر اساس فناوری مدرن ، آلایندگی کم و مصرف سوخت اقتصادی هستند پس توقع یک ماشین پر شتاب ، چالاک یا سرعتی را از هیوندای i10  نباید داشته باشیم اما خیلی بیشتر از انچه که فکر کنید این ماشین آلایندگی و استهلاک کمی دارد و یک دوست خوب برای محیط زیست می باشد . هیوندای آی 10 در سیکل ترکیبی 100 کیلیومتر به تنها حدود 6 لیتر بنزین نیاز دارد که برای یک کلان شهر چون تهران که آلودگی هوا زیاد است این رقم بسیار عالی می باشد . هیوندای i10 و کیا پیکانتو در بخش فنی مشابهت های زیادی با هم دارند.

 

هیوندای i10

 

هیوندای i10 از آنجایی که پلتفرم مشترک با کیا پیکانتو دارد در بحث سواری ، هندلینگ و راحتی در راندن شباهت های زیادی دارند اما مثلا در سیستم تعلیق تفاوت هایی را دارا میباشند که البته خیلی باعث نشده است تا حس و حال دو ماشین با یک دیگر متفاوت باشد و از نظر اینطور مسائل هیوندای i10 و کیا پیکانتو امتیاز هایی کاملا نزدیک به یک دیگر را دریافت می کنند .

هیوندای i10 و کیا پیکانتو ماشین هایی هستند که پایه و اساس یکسانی دارند اما به علت تفاوت مهندسی های انجام شده در آنها هر کدام برای یک سلیقه جداگانه ماشین جذابی محسوب میشوند و در کل اگر ویژگی های کیا پیکانتو و هیوندای i10 را در نظر بگیریم مجموعا کیا پیکانتو ماشین بهتری ارزیابی می شود و به واسطه سابقه بیشتر حضور کیا پیکانتو در بازار خرید ارزشمند تری محسوب می گردد .

 

هیوندای i10

 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading