اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هیوندای آزرا 2010 با هیوندای سوناتا 2012

مقایسه هیوندای آزرا 2010 با هیوندای سوناتا 2012

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه هیوندای آزرا 2010 با هیوندای سوناتا 2012 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه هیوندای آزرا 2010 با هیوندای سوناتا 2012 بپردازیم .

HYUNDAI SONATA YF

هیوندای سوناتا 2012

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
47
بررسی هیوندای سوناتا 2012

HYUNDAI Azera

هیوندای آزرا 2010

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
45
بررسی هیوندای آزرا 2010
انتخاب ماشین 3

HYUNDAI SONATA YF

هیوندای سوناتا 2012

Top car

HYUNDAI SONATA YF

هیوندای سوناتا 2012

مقایسه هیوندای آزرا 2010 با هیوندای سوناتا 2012

هیوندای سوناتا  2012

 

در بازه زمانی چند سال هیوندای سوناتا YF به خاطر جذابیت‌هایی که داشت و تفاوت‌های آشکار آن با ماشین‌های هم کلاس خودش به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرد، هیوندای سوناتا YF پرفروش‌ترین ماشین سدان وارداتی بازار بود و هنوز هم نمونه‌های دست دوم هیوندای سوناتا YF به راحتی و مانند پول نقد مورد معامله قرار می‌گیرند. طراحی هیوندای سوناتا YF بیش از آنکه به یک سدان لوکس شباهت داشته باشد همااند مرسدس بنز CLS شبیه سدان‌های کوپه است. طراحی هیوندای سوناتا YF هماهنگ است و جذابیت دارد اما کمی بیش از حد حجم‌ها و خطوط اغراق آمیز در بدنه هیوندای سوناتا YF به کار رفته است و به همین سبب تا حدودی هیوندای سوناتا YF ظاهرش زود تکراری می‌شود اما از این‌ها که بگذریم طراحی خوب هیوندای سوناتا YF باعث شده است تا این ماشین هنوز هم بعد از گذشت از بیش از 7 سال از زمان معرفی آن ماشین مدرن و زیبایی دیده شود.

 

هیوندای سوناتا  2012

 

هیوندای سوناتا YF نسبت به هیوندای آزرا ظاهر بروز تر‌، شیک‌تر و جذاب‌تری دارد و از ظاهری میان این دو ماشین هیوندای سوناتا YF با اختلاف زیاد پیروز است چون با ظاهر بهترش توانسته است تعداد بیشتری مشتری را به خرید هیوندای سوناتا YF  ترغیب کند. هیوندای سوناتا YF هم چون ظاهر بیرونی زیبایش در داخل کابین هم طراحی خوب و قابل قبولی دارد و استایل طراحی کابین بر اساس فلسفه طراحی ایکس شکل است. هیوندای سوناتا YF نسبت به قیمت خود، ماشین با کیفیتی است و کیفیت ساخت و مونتاژ هیوندای سوناتا YF هم به منظور عرضه این ماشین در تعداد بالا برای بازارهای جهانی باید خوب باشد و در کل هیوندای سوناتا YF از نظر کیفیت استانداردهای سطح بالایی را رعایت کرده است. یکی از بهترین مزایای هیوندای سوناتا YF که همه آن را اذعان می‌کنند سطح بالای امکانات و آپشن این ماشین است که باعث شده است تا امنیت و راحتی سرنشینان تضمین گردد و علاقه شما به نشستن درون کابین هیوندای سوناتا YF افزایش پیدا کند. هیوندای سوناتا YF از هیوندای آزرا ماشین با کیفیت تری است و به لطف طراحی جذاب‌تر با هیوندای سوناتا YF نگاه‌های بیشتری را می‌توانید به سمت ماشین خود برگردانید.  

 

هیوندای سوناتا  2012

 

در سینه هیوندای سوناتا YF یک پیشرانه 4 سیلندر خطی قرار دارد که 2359 سی سی حجمش است. هیوندای سوناتا YF با تکیه بر این پیشرانه قادر است تا 178 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور تولید کند. هیوندای سوناتا YF ماشین تقریبا کم استهلاک و کم مصرفی است که توانایی‌های حرکتی آن به شدت به رفتار رانندگی شما بستگی دارید یعنی اگر با هیوندای سوناتا YF تخته گاز بروید، معکوس‌های پیاپی دهید و هیوندای سوناتا YF را برای رسیدن به سرعت‌های بالاتر تشویق کنید به راحتی با این ماشین می‌توانید پا به پای هیوندای آزرا حرکت کنید و اگر رفتار آرام و نرم و تنبلی با هیوندای سوناتا YF  داشته باشید یک ماشین سست و کم شتاب خواهد شد. گیربکس 6 سرعته هیوندای سوناتا YF عملکرد هوشمندی دارد که در اصل برای کاهش مصرف سوخت برنامه ریزی شده است اما در رانندگی تهاجمی هم از خودش قابلیت‌های مناسبی را ارائه می‌کند. استهلاک و هزینه نگهداری‌های هیوندای سوناتا YF کم است و از هیوندای آزرا بسیار از نظر اینجور مسائل ماشین مناسب تری است.

 

هیوندای سوناتا  2012

 

هیوندای سوناتا YF هندلینگ خوبی دارد اما سواری اش تقریبا خشک است که چندان جالب نیست و لاستیک‌های فاق کوتاه و خشکش هم در این حس سواری تاثیر بدی گذاشته است. البته به لطف این تعلیق فرمان پذیری هیوندای سوناتا YF خوب و لذت بخش است. از دیگر خوبی‌های سوناتا هم ترمزهای پرقدرت و قابل اطمینان آن است. در کل اگر عادت به تند رفتن و انجام حرکت‌های ناگهانی دارید از سواری با هیوندای سوناتا YF لذت می‌برید. سواری هیوندای سوناتا YF مختص خودش است و شخصیت منحصر به‌فردی را دارد که افراد بسیاری از سواری هیوندای سوناتا YF لذت می‌برند.  

هیوندای سوناتا YF در برابر هیوندای آزرا مزایای بسیار بیشتری دارد که از جمله آنها می‌توان به کیفیت بالاتر، بازده بیشتر، استهلاک کمتر، چهره جذابتر، بازار فروش قوی‌تر و ... اشاره کرد که همه اینها باعث شده است تا هیوندای سوناتا YF در این مقایسه بتواند امتیازهای بیشتری را به خودش اختصاص دهد.

HYUNDAI Azera

هیوندای آزرا 2010

مقایسه هیوندای آزرا 2010 با هیوندای سوناتا 2012

 هیوندای آزرا  2010


هیوندای آزرا زمانی به بازار عرضه شد که هیوندای قصد داشت تا خود را برای ورود به یک مرحله بالاتر در بازارهای جهانی آماده کند و از این رو هیوندای آزرا با طیف وسیعی از ویژگی‌های مثبت و منفی به بازار عرضه شد که در ادامه آنها را بیشتر بررسی می‌کنیم. هیوندای آزرا طراحی کشیده و تقریبا لوکسی دارد که در زمان عرضه المان‌های لوکس بودن را به خوبی رعایت کرده بود اما حالا طراحی هیوندای آزرا نه تنها قدیمی شده است بلکه یک ماشین ساده بدون هیچ جلوه خاصی به نظر می‌آید. طراحی هیوندای آزرا و هیوندای سوناتا YF دقیقا نقطه مقابل یک دیگر هستند یعنی هیوندای سوناتا YF مدرن و جذاب و پر از پیچ و خم‌های طراحی است و هیوندای آزرا ساده و بدون هیچ گونه ویژگی خاصی است اما نقطه مشترک آنها این است که هم هیوندای آزرا و هم هیوندای سوناتا YF هر دو پتانسیل بسیار عالی برای تیونینگ ظاهری را دارد.

 

 هیوندای آزرا  2010

 

در داخل اتاق هیوندای آزرا ترکیب بندی مناسب و عریض خودنمایی می‌کند و زیبا است ولی طراحی داشبورد کمی قدیمی جلوه می‌کند و توی ذوق می‌زند. هیوندای آزرا در داخل کابین ماشین ارگونومیکی است و سرنشینان وضعیت مناسبی دارند. کابین هیوندای آزرا فضای خوب و گسترده ای دارد که در آن از صندلی‌های بسیار راحت استفاده شده و امکانات بسیاری نیز در آن قرار داده شده تا سرنشینان در بهترین وضعیت ممکن زمان خود را در ماشین سپری کنند و امتیاز هیوندای آزرا در بخش آپشن کاملا در وضعیتی برابر با هیوندای سوناتا YF قرار دارد.

 

 هیوندای آزرا  2010

 

هیوندای آزرا کیفیت متوسطی دارد و ممکن است برخی قطعات آن زود کیفیت اولیه را از دست بدهند. ضمن اینکه در بازار به راحتی هیوندای سوناتا YF معامله نمی گردد و همه اینها به معنی امتیازهای پایین است. در سینه هیوندای آزرا یک موتور V6 3.3 لیتری است که با 234 اسب بخار قدرت و 304 نیوتن متر گشتاور در حرکت اولیه کشش چندانی از خود را نشان نمی دهد اما شتاب ثانویه هیوندای آزرا بسیار عالی عمل می کند و قابلیت مغلوب کردن بسیاری از رقبای خود را دارد. هم چنین گیربکس 5 سرعته تیپ ترونیک هیوندای آزرا عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد اما در بعضی مواقع تاخیر را چاشنی کار خود می‌کند و تنبل احساس می‌شود ولی در کل کمی عدم هماهنگ با پیشرانه هیوندای آزرا در مواقعی که ماشین تحت فشار است احساس می‌گردد. هیوندای آزرا در شتاب‌گیری خوب عمل می‌کند اما اصلا مصرف سوخت این ماشین مناسب نیست و استهلاک بالای هیوندای آزرا هم در بلند مدت دلیل دیگری است که در بخش فنی ماشین 3 هیوندای سوناتا yf را برتر می دانند.

 

هیوندای آزرا

 

در بحث هندلینگ و سواری هیوندای آزرا ماشین بسیار نرمی است که در آن احساس می‌کنید بر روی موج های دریا قرار دارید که این نرمی بیش از حد سیستم تعلیق ماشین به هندلینگ هیوندای آزرا آسیب زده است و در بعضی از مواقع در سرعت‌های بالا می‌تواند برای راننده ماشین دردسر شود و سبب حرکت‌ها و تکان‌های زیادی در زیر بندی و تعلیق هیوندای آزرا شود. هندلینگ هیوندای آزرا در سطح نسبتا مناسبی ارزیابی می‌شود و در کل ماشین نرم و راحتی برای خارج جاده است. ترمز های هیوندای آزرا عملکرد خوبی دارند و قدرتمند عمل می‌کنند. در بحث سواری هیوندای آزرا و هیوندای سوناتا YF نقطه مقابل یک دیگر عمل می‌کنند یعنی هیوندای سوناتا YF سعی دارد تا سواری تهاجمی و اسپرت را با کمی چاشنی راحتی ارائه می‌کند که ایمنی و لذت بیشتری را برای شما فراهم می‌کند اما هیوندای آزرا بسیار نرم و مواج است و اصلا ایمنی بالایی برای انجام حرکت‌های ناگهانی در سرعت بالا را ندارد.

هیوندای آزرا یک ماشین بسیار پر استهلاک و پر خرج با سطح کیفیت متوسط است که پیشرانه پر کشش اما پر مصرفی دارد، سواری اش نرم و راحت است و سطح آپشن‌های هیوندای آزرا هم قابل قبول است اما ضعف‌های زیادی در برابر هیوندای سوناتا yf را دارد و به همین سبب ارزش خرید پایین تری را نسبت به آن دارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : فرزاد
    تاریخ : 1400/03/21

    هیچ کدوم تو این گرونی قطعه بدرد نمیخوره کساییم که دارن معمولا با زمین یا باغ معاوضش میکنن یا اپارتمان خودم هردوشو داشتم سوناتارو با اپارتمان ازرامو با زمین مسکونی معاوضه کردم الانم با 207 میگردم کاش ایران برگرده به روزا قبل یه لاستیک و رینگ 6 10تومن شده .

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading