اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هایما s5 توربو با جک S3

مقایسه هایما s5 توربو با جک S3

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه هایما s5 توربو با جک S3 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه هایما s5 توربو با جک S3 بپردازیم .

HIAMA S5

هایما S5

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی هایما S5

Jac S3

جک S3

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی جک S3
انتخاب ماشین 3

HIAMA S5

هایما S5

Top car

HIAMA S5

هایما S5

مقایسه هایما s5 توربو با جک S3

هایما s5 توربو

هایما S5 توربو برادر کوچکتر هایما S7 است که این روزها بازار فروش رو به بهبودی دارد و مدت زیادی از معرفی آن نمی‌گذرد. هایما S5 توربو و هایما S7 توربو از دو دنیای متفاوت هستند و این دو ماشین را با یکدیگر نمی‌توان مقایسه کرد و نکته مشهود در این مورد هم ظاهر بسیار متفاوت هایما S5 توربو است. هایما S5 توربو ظاهر زیبا و هماهنگی که دارد که مسئولین هایما می‌گویند از کوسه برای طراحی هایما S5 در قسمت جلوی ماشین الهام گرفته‌اند که فرم طراحی آن تا حدودی شبیه است اما هایما S5 توربو بیشتر از اینکه یک ماشین با طراحی مستقل باشد، در طراحی دماغه ما را به یاد اوپل موکا می‌اندازد و در قسمت عقب هم چهره هیوندای توسان جدید را به ما یادآوری می‌کند.

 

هایما s5 توربو

 

هایما S5 توربو با ورود به کابین شما را تا حدودی شگفت زده خواهد کرد زیرا المان‌های طراحی آن در حد بسیار زیادی با ماشین‌های اوپل مشترک است که برای هایما S5 توربو به عنوان یک ماشین چینی، چهره خوب و آرام و با شخصیتی را به وجود آورده است. هایما S5 توربو کیفیت ساخت مناسبی دارد و همانند دیگر ماشین‌های هموطن هود از متریال متوسطی برای ساخت ادوات و تجهیزات داخل کابین استفاده شده است. در لیست تجهیزات هایما S5 توربو موارد خوبی چون دوربین 360 درجه، آینه‌های جانبی جمع شونده، روکش چرم، سانروف و سیستم صوتی پیشرفته و مانیتور 7 اینچی لمسی مشاهده می‌گردد که مناسب هستند. هایما S5 توربو نسبت به جک S3 ظاهر تقریبا زیباتر و مدرن‌تری دارد و گویا هایما در مورد S5 توربو سعی کرده است چهره پخته، اصولی و هماهنگی را به نمایش بگذارد. هایما S5 توربو از نظر آپشن هم در برخی بخش‌ها نسبت به جک S3 بهتر است و از نظر کیفیت هم برابر به نظر می‌رسند.

 

هایما s5 توربو

 

هایما S5 توربو در بخش فنی یکی از بهترین‌ها در رنج قیمت خودش محسوب می‌شود که حرف‌های زیادی را در میدان رقابت برای گفتن دارد. در ادامه با مشخصات آن و برتری های هایما S5 توربو نسبت به جک S3 در این بحث بیشتر آشنا می‌شویم. پیشرانه هایما S5 توربو که با کد GN15-TF شناخته می‌شود، 4 سیلندر با آرایش خطی است، توسط توربوشارژر تغذیه می‌گردد و 1497 سی سی حجم دقیق دارد. هایما S5 توربو به کمک این پیشرانه قابلیت تولید 161 اسب بخار قدرت در دور موتور 6100 دور در دقیقه را دارد و در دور موتور 1800 هم به حداکثر گشتاور 221 نیوتن متر دست پیدا می‌کند. هایما در S5 توربو به منظور رانندگی روان‌تر و کاهش مصرف سوخت از یک گیربکس CVT استفاده کرده است که قدرت را به چرخ‌های جلو ماشین انتقال می‌دهد. هایما S5 توربو با وزن 1435 کیلوگرمی خود با توجه به ابعادی که دارد ماشین سنگین وزنی است اما با توجه به قدرت خوب پیشرانه توانایی‌های حرکتی این ماشین مناسب است و از رقبای خود پر شتاب تر است. البته مصرف سوخت هایما S5 توربو هم در سیکل ترکیبی بیش از 8 لیتر است که از میانگین ماشین‌های این کلاس رقم بالاتری محسوب می‌شود. جک S3 ماشین تنفس طبیعی است که قدرت کمتر، مصرف سوخت پایین‌تر و استهلاک مناسب‌تری دارد و طبیعتا قابلیت‌های حرکتی و شتابگیری‌اش هم بسیار ضعیف‌تر است. البته جک S3 نسبت به خودش توانایی‌های حرکتی مناسبی دارد اما از هایما S5 توربو ضعیف‌تر است.

 

هایما s5 توربو

 

ماشین‌های هایما معمولا سیستم تعلیق خوبی دارند و هایما S5 توربو هم از این ویژگی برخوردار است که باعث شده تا هندلینگ مناسب و سواری قابل قبولی داشته باشد البته همه اینها مشروط به این است که از هایما S5 توربو تنها در داخل شهر استفاده کنید زیرا کاربری شهری را طراحان هایما برای S5 توربو تعریف کرده اند و توقع بیش از حد از آن شنا را کاملا مایوس و ناامید از هایما S5 توربو می‌کند.

هایما S7 و S7 توربو در ابتدا که وارد بازار شدند فروش متوسطی داشتند اما هایما S7 توربو با گذشت زمان بازار فروش بهتری را تجربه کرد و حالا هم هایما S5 توربو با ویژگی‌های خوبی به بازار آمده است و در مقایسه با جک S3 در چند بخش عملکرد بهتری را از خود به نمایش می‌گذارد. ناگفته نماند که هایما S5 توربو در تعداد کمی به بازار عرضه شد و از نظر بازار دست دوم و خدمات پس از فروش با مشکل مواجه است.

Jac S3

جک S3

مقایسه هایما s5 توربو با جک S3

جک S3

 

جک S5 را باید بدون شک جزء موفق ترین کراس اوورهای موجود در ایران است و برادر کوچکتر این ماشین یعنی جک S3 هم که لقب پر فروش ترین‌کراس اوور بازار چین را به خود اختصاص داده، در ایران جزء ماشین‌هایی است که در این بازه قیمتی یکی از ارزشمند ترین ماشین‌های قابل خرید محسوب می‌شود. جک S3 در ظاهر سبک دیگر ماشین‌های این برند را دنبال می‌کند و در نگاه اول به خوبی متوجه خواهید شد که جک S3 با جک S5 نسبت فامیلی دارد البته طراحی S3 پخته‌تر و اصولی‌تر شده است و باعث شده است تا ظاهر جک S3 دلنشین و به لطف تمایزش زیبا باشد.

جک S3 در جلوی ماشین چهره در هم رفته ولی جذابی دارد که به لطف طراحی جالب جلو پنجره و استفاده صحیح از خطوط و برجستگی‌ها با دیگر قسمت‌های ماشین طراحی‌اش هماهنگ از آب در آمده است و به طور کلی با یک ماشین نسبتا جذاب سر و کار داریم. از نظر طراحی جک S3 و هایما S5 توربو هر دو وضعیت مناسبی دارد اما هایما S5 توربو استایل مدرن‌تر و چهره نزدیک‌تری به ماشین‌های روز دنیا دارد.

 

جک S3

 

با ورود به داخل کابین جک S3 اولین نکته‌ای که جلب توجه می‌کند همان سبک طراحی برادر بزرگ‌تر در کابین جک s3 است که باعث شده تا علاوه بر شباهتش با جک S5، کمی هم ما را به یاد طراحی هیوندای IX35 بیندازد. البته همه اینها را که در کنار هم قرار دهیم در نهایت طراحی جک S3 را زیبا و مناسب می‌بینیم. در مورد جک S3 و مقایسه کابین آن با هایما S5 توربو نکات دیگری هم وجود دارد که از جمله آنها طراحی راحت و ارگونومی کابین جک S3 است که سطح برابری با هایما S5 توربو دارد و از طرف دیگر هم جک S3 کیفیت ساخت خوبی دارد و متریال مورد استفاده هم متوسط است اما در کل جک S3 سطح قابل قبولی دارد و باز هم از این نظر با هایما S5 توربو برابر است و آخرین نکته‌ای که در مورد جک S3 لازم به ذکر است سطح مناسب آپشن و امکانات این ماشین است که با توجه به قیمت جک S3 این لیست تجهیزات نکته مثبتی به شمار می‌رود اما هایما S5 توربو از جک s3 در بخش آپشن وضعیت بهتری دارد و امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

جک S3

 

در سینه جک S3 یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری به حجم دقیق 1590 سی سی با آرایش خطی قرار دارد که به این ماشین نیرو می‌بخشد. جک S3 به لطف این پیشرانه قابلیت تولید 118 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 155 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 3500 دور در دقیقه را دارد. شاید بر روی کاغذ جک S3 ماشین تند و تیزی نباشد اما در عمل برای کاربری درون شهر و نیازهای روزانه این ماشین کاملا جوابگوی شما است. جک S3 برای انتقال قدرت از گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT بهره می‌برد که هر دو عملکرد مناسبی دارند. جک S3 از نظر فنی با ماشین‌های هم کلاس خود برابر است و نسبت به آنها مزایایی را هم دارد اما هایما S5 توربو بیش از قدرتمند وارد میدان شده است و باعث شده است تا قابلیت‌های حرکتی جک S3 و دیگر ماشین‌های رقیب نادیده گرفته شود البته به همان نسبت قدرت بیشتر استهلاک و مصرف سوخت بالاتری هم دارد و در بلند مدت باید ببینیم که آیا پیشرانه توربو هایما S5 در برابر بنزین بی کیفیت ایران و مشکلات پیش آمده تا چه مقدار قابلیت تحمل را دارد.

 

جک S3

 

سواری جک S3 خوب بوده و سیستم تعلیق ماشین عملکرد مناسبی را از خود نشان می‌دهد و در طول سواری با این ماشین هندلینگ مناسب جک S3 نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. جک S3 ماشین خوش دستی است و با توجه به وزن و ابعاد ماشین فرمان پذیری خوبی دارد و از نظر پایداری هم جک S3 سطح قابل قبولی دارد و از همه مهم‌تر ترمزهای جک S3 نیروی مناسبی برای ایستایی ماشین دارند.

جک S3 یکی از ماشین‌های چینی خوش آدینه و موفق در ایران و دیگر بازارها است که به لطف ویژگی‌های جذاب و خوبی که داشته است و کیفیت بالایی که دارد وضعیت مناسبی دارد و ارزش خرید بالایی دارد و حالا هایما S5 توربو با ظاهر به روزتر، پیشرانه قدرتمندتر و آپشن‌های بیشتر نسبت به جک S3 به میدان رقابت وارد شده است و با توجه به اینها تا حدودی از جک S3 امتیازات بالاتری را دریافت می‌کند.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : سینا
    تاریخ : 1396/07/03

    کیفیت سواری شو نمیدونم و نمی تونم نظر بدم
    خدمات پس از فروخت هم همینطور
    طراحی هایما 8 جک 6.5
    امکانات رفاهی هایما 9 جک 8
    ویژگی فنی هایما 8 جک 6
    ارزش خرید هایما 25 جک 22

    • نویسنده : vahid
      تاریخ : 1396/07/04

      موتور توربو در ایران با این بنزین سریع به خرج میوفته
      خرید توربو در ایران اشتباه محض هست مخصوصا توربو چینی

    • نویسنده : آرش
      تاریخ : 1396/08/12

      من بین این دو ماشین در شک هستم که واقعا کدوم بهتره! شاید در طولانی مدت باید معلوم بشه. دلایل اصلی شک من هم یکی اینه که من در امارات نمایندگی جک رو دیدم (jacuae.com) که فروش S3 هم بد نیست البته بیشتر طبقه کارگرهای خارجی میخرنش که هم ارزونه هم کم مصرفه و اونجا هم کم استهلاک بودن جک تا حدی مورد قبوله ولی هایما هیچ نمایندگی رسمی در امارات نداره. دلیل دوم اینکه تقریبا اکثر ماشین سازهای خوب دنیا که ماشینهای کاربردی برای مصرف عمومی تولید می کنند مثل تویوتا و نیسان و کیا و هیوندا و خیلیهای دیگه اکثر ماشینهاشون فاقد توربو هستند چه در ایران چه کشورهای دیگه.

  • user icon
    نویسنده : احمد
    تاریخ : 1396/07/04

    ایرانیها عاشق سرعت و ماشینهای پر قدرت هستند ، این یعنی اینکه هایما اس ۵ بازار فروش بهتری نسبت به رقیبش پیدا میکنه ، سوای اینکه خدمات پس از فروش ایرانخودرو بیشتر از کرمان موتور هست ، به اینها قیافه جذاب و بروز و وجود آپشن های بیشتر هم اضافه کنی معلومه که هایما بهتر از جک هست . البته تو رنج قیمتی خودشون ، والا معلومه که انتخاب بین بد و بدتر هست وگرنه جایگاه خودرویی ایران بیشتر از اینهاست 👍

    • نویسنده : جک اس 3
      تاریخ : 1398/06/04

      رتبه فروش جک اس 3 در چین 11 و رتبه هایما 38 است تازه موتور جک اس 3 گرین جت میتسوبیشی هست که قابل قیاس با موتور پر استهلاک هایما نیست

  • user icon
    نویسنده : سعید خان
    تاریخ : 1396/07/04

    هایما از هر نظر بهتره

  • user icon
    نویسنده : Omid
    تاریخ : 1396/07/06

    جک پیشینه خوبی داشته وتویی فروش وخدمات وگیفیت حرف اولو میزنه
    خودتون باید بدونید که ویران خودرو چی تولی میکنه مونتاژ بد وگیفیت کم لوازم ولی در کل جک خیلی سر تره

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1396/07/09

    شک نکنید هایما اس 5 میدان تقاضا را بدست میگرد بروز است ومال ایران خودرو

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1396/10/05

    توربو جک ساخت آمریکا هستش هایما من داشتم به زور فروختم جک خریدم واقعا لذت رانندگی داره

    • نویسنده : Mehdi
      تاریخ : 1397/01/09

      عزیزم جو s5 توربو نداره و قدرتش 112 اسب بخاره
      در ثانی توربو هایما المانی و مونتاژ وفون چین است

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1397/11/02

    دو ماه قبل هايما s5 خريدم ،ماشين خيلي خوبي است و از آن راضي هستم اما حيف كه خيلي گران بود قيمّت ١٨٢ميليون دارد

  • user icon
    نویسنده : سجاد نجفی
    تاریخ : 1398/08/05

    ماسین۳ لطفا کلا مقایسه ها تو جمع کن بره پی کارش!! واقعا بد داری امتیاز میدی!!! امکانات و خدمات پس از فروش و کیفیت سواری و ارزش خرید هایما و جک یکی هست؟؟؟؟؟؟؟؟ قطعا هایما بهتر هست. الان که آبان ماه سال ۹۸ هستش هایما s5 ۲۴۰ تومن و جک s3 کمتر از ۱۸۰ تومن قیمت دارن. چجوری یکی هستن؟ جک باید با ام وی ام ایکس ۲۲ و چانگان سایپا مقایسه بشه که بازم بنظرم چانگان صفر ارزش خرید بالاتری داره چون ۴ ستاره کیفی گرفته و جک ۳ ستاره کیفی گرفته. با تشکر.

    • نویسنده : مدیر سایت
      تاریخ : 1398/08/06

      سلام قربان
      ممنون از همراهی و توجهتون
      نمرات در نظر گرفته شده در بخش مقایسه ها، نسبی هست و با در نظر گرفتن همه موارد از جمله قیمت خودرو و ارزش اون به نسبت پول پرداختی اعمال میشه

  • user icon
    نویسنده : حامد گلستانی
    تاریخ : 1398/12/14

    نگهداری توربو داستان های خودش رو داره به نظر بنده خرید جک اس3 توی این شرایط اقتصادی و بنزین عقلانی تر هست..جک کم استهلاکتر از هایماست.وقتی سوار جک بشین متوجه میشن که چقدر این ماشین عالیه...

  • user icon
    نویسنده : جک s3
    تاریخ : 1401/04/24

    من دارم واقعا راضی ام فوق العاده است حس یه سواری آروم و راحت و بهت میده

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading