اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه چری تیگو5 با رنو داستر

مقایسه چری تیگو5 با رنو داستر

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه چری تیگو5 با رنو داستر می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه چری تیگو5 با رنو داستر بپردازیم .

duster

رنو داستر

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی رنو داستر

chery tiggo 5

چری تیگو 5

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
45
بررسی چری تیگو 5
انتخاب ماشین 3

duster

رنو داستر

Top car

duster

رنو داستر

مقایسه چری تیگو5 با رنو داستر

رنو داستر

 

مدت زیادی است که ماشین‌های رنو در ایران موفقیت‌های روز افزونی کسب کرده‌اند و این موفقیت‌ها مدام در حال افزایش است اما رنو داستر یکی از نخستین محصولات رنو در ایران است که فروش خوبی را در ایران تجربه نکرده و در کنار طراحی بیرونی و داخلی قدیمی قیمت بالا، آمار خوبی از خود به جای نگذاشته است. رنو داستر طراحی منطقی و صحیحی دارد که هماهنگ است و طراحی بخش‌های مختلف مانند چراغ‌ها، خطوط و حجم‌ها و حتی رینگ آلومینیومی رنو داستر سعی در زیباتر نشان دادن ماشین دارند. طراحی رنو داشتر به صورتی است که در بیننده احساس قدرت را به وجود می‌آورد که در این امر نکاتی مانند گلگیرهای پف کرده رنو داستر تاثیر زیادی دارد. در کل از نظر ظاهر رنو داستر از نظر جذابیت بصری با چری تیگو 5 برابر است اما استایل ساده‌تر ولی صحیحی را دار که هیچ گونه کپی کاری در آن مشاهده نمی گردد و طراحی رنو داستر به نوعی مستقل محسوب می‌شود.

 

رنو داستر

 

با قدم گذاشتن به داخل کابین رنو داستر اولین نکته ای که جلب توجه می‌کند و به ما یادآور می‌شود که این ماشین از خانواده رنو داچیا لوگان است شباهت بسیار زیاد کابین رنو داستر در بخش‌های مختلف با رنو ساندرو است. سادگی ولی ارگونومی خوب از ویژگی‌های کابین رنو داستر است و از آنجایی که از رنو داستر به عنوان یک ماشین اقتصادی یاد می‌شود پس توقع زیادی از نظر آپشن از رنو داستر نداریم اما در عوض کیفیت ساخت رنو داستر عالی است و در بلند مدت و کارکردهای زیاد کوچکترین صدا یا تغییر شکلی در کابین رنو داستر مشاهده نمی‌شود.

 

رنو داستر

 

رنو داستر در بخش فنی پیشرانه و گیربکسی مشابه با رنو مگان‌های 2000 سی سی موجود در ایران دارد که برای استفاده آن در داستر و افزایش راندمان تغییرات زیادی را تجربه کرده است. قلب تپنده رنو داستر 2 لیتری و 16 سوپاپ است که به طور دقیق 1998 سی سی حجم دارد و می‌تواند 135 اسب بخار قدرت و 195 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. مصرف سوخت رنو داستر در سیکل ترکیبی 8.2 لیتر است که در مقایسه با چری تیگو 5 وضعیت مناسب‌تری دارد. ضمن اینکه رنو داستر به ما ثابت کرده است که ماشین کم استهلاک و با هزینه نگهداری پایین است. رنو داستر در بحث شتاب‌گیری خوب عمل می‌کند و به لطف هماهنگی مناسب موتور و گیربکس رنو داستر توانایی‌های حرکتی خوبی دارد.

 

رنو داستر

 

یکی از مهم‌ترین نکات مثبت در مورد رنو داستر طراحی خوب سیستم تعلیق و عملکرد آن متناسب با وزن و طراحی شاسی رنو داستر است که باعث شده است تا رنو داستر علاوه بر سواری نرم و ایده آل در شهر در آفرود هم بتواند عملکرد نسبتا مناسبی را از خود به نمایش بگذارد.

رنو داستر یک کراس اوور ساده اما با کیفیت است که در برابر چری تیگو 5 آپشن‌های زیادی ندارد یا طراحی اغراق آمیزی ندارد اما هزینه‌های نگهداری آن پایین است، قابلیت های فنی رنو داستر در برابر بودجه آن مناسب ارزیابی می‌شود و از همه مهم‌تر رنو داستر نشان داده که ماشین پرفروش و قابل اطمینانی است.

 

رنو داستر

 

تجربه رانندگی با رنو داستر را می توانید در اینجا مشاهده نمایید.

chery tiggo 5

چری تیگو 5

مقایسه چری تیگو5 با رنو داستر

چری تیگو5

 

چری تیگو 5 یکی از اولین کراس اوورهای نسل جدید ماشین‌های شاسی بلند چری است که سعی می‌کند تا خود را لوکس نشان دهد. ماشین‌های چری عموما از نظر طراحی شخصیت مستقلی ندارند و چری تیگو 5 هم خیلی سعی کرده است تا مانند رنج روور ایوُک دیده شود اما بد سلیقه بودن طراحان چری باعث شده است تا تیگو 5 چهره‌ای غیر اصولی و ناهماهنگ داشته باشد که البته برای بعضی از مردم طراحی چری تیگو 5 جذاب است.

 

چری تیگو5

 

با ورود به کابین چری تیگو 5 اولین نکته‌ای که جلب توجه می‌کند شلوغی بیش از حد کابین و ارگونومی ضعیف چری تیگو 5 در طراحی اتاق است و بعد از آن هم کیفیت ساخت مناسب اما متریال بسیار بی کیفیت نکته‌های قابل توجه هستند اما از طرفی هم در مورد چری تیگو 5 یک نکته مثبت وجود دارد و آن هم سطح مناسب آپشن است.

 

چری تیگو5

 

پیشرانه استفاده شده در چری تیگو 5 چهار 4 سیلندر خطی است و 1971 سی سی حجم دارد. حداکثر قدرت پیشرانه چری تیگو 5 برابر با 139 اسب بخار است که در دور موتور 5500 دور در دقیقه به دست حاصل می‌شود و گشتاور 182 نیوتن متر هم در دور موتور 4000 دور در دقیقه به دست می‌آید. چری تیگو 5 شتاب اولیه بسیار ضعیفی دارد که شما را ناامید می‌کند و مصرف سوختش هم نسبتا بالا است. پیشرانه چری تیگو 5 با یک گیربکس 7 سرعته تیپ ترونیک از نوع CVT کوپل شده است که کاملا با موتور خودرو ناهماهنگ است و عملکرد چندان راضی کننده ای هم ندارد، دقیق عمل نمی کند و چندان هوشمند نیست. در کل در بخش فنی چری تیگو 5 خودرو چندان با کیفیت و قابل اعتمادی نیست. بخش فنی چری تیگو 5 دقیقا نقطه مقابل رنو داستر است یعنی به همان اندازه که رنو داستر عالی و کم استهلاک عمل می‌کند، چری تیگو 5 در بخش فنی ضعیف است.

 

چری تیگو5

 

بسیاری از ماشین‌های چینی تنها در ظاهر برای آنها تلاش شده است و چری تیگو 5 هم از این قاعده مستثنی نیست یعنی چری تیگو 5 تنها برای شهر عملکرد مناسبی دارد و در استفاده عادی پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود اما با چری تیگو 5 اصلا به سمت مسیرهای خاکی و ناهموار و آفرود نباید بروید که نتیجه ای جز هزینه‌های گزاف و خرابی و دردسر برای شما نخواهد داشت.

چری تیگو 5 یک شاسی بلند چینی نسبتا گران قیمت است که مانند دیگر هموطن‌های خود بیشترین زحمت را در ظاهر چری تیگو 5 کشیده اند و رنو داستر قطه مقابل آن است یعنی در اکثریت بخش‌ها سطح مناسبی دارد به طور مثال رنو داستر کیفیت بالایی دارد، توانایی‌های حرکتی خوبی دارد، سطح آپشن متوسطی دارد و از نظر ظاهر هم اصولی و مستقل شکل گرفته است و همین باعث شده است تا رنو داستر از چری تیگو 5 انتخاب مناسب‌تری تلقی گردد.

 

چری تیگو5

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : رامین
    تاریخ : 1396/07/24

    کلا شده شما یبار از ماشینهای مدیران خودرو تعریف کنین؟؟طراحی تیگو ۵رو با داستر یکی میکنین؟؟والا کور رو هم بهش نشون بدی تیگو۵ رو میگه خیلی خیلی زراحی زیباتری داره .داستر دقیقا کجاش زیباست میخوام بدونم.

    • نویسنده : محمد
      تاریخ : 1396/07/24

      شما درست میگی دقیقا همین طوره مگر آدم کور باشه بگه طراحی تیگو 5 قشنگه !!!

  • user icon
    نویسنده : حامد
    تاریخ : 1396/07/24

    ولی من بررسی شونو قبول دارم
    توی زیبایی و طراحی یکم تیگو بهتره ولی توی فنی و کارایی اصلا با داستر قابل مقایسه نیست
    ولی همینطور پیش بره چینی ها تا 10سال دیگه توی فنی و کارایی هم به اروپایی ها میرسن
    پیشرفت چینی ها عالیه
    متاسفم برای ایران خودرو و سایپا و...

  • user icon
    نویسنده : رامین
    تاریخ : 1396/07/25

    من که الان ۸ ماه هست نیگو ۵ نیو دارم.خیلی راضی هستم.قدرتش هم خیلی خونه.امکانات عالی.طراحی خوبی هم داره.باید هر کی میخواد یکی دو بار سوار شه‌.گارانتی ۵ ساله هم داره.

  • user icon
    نویسنده : مجید
    تاریخ : 1396/07/25

    داستر عالیه

  • user icon
    نویسنده : مهران
    تاریخ : 1396/07/25

    سلام.والا خود نمایندگی های رنو هم داسترو زشت و و ببیریختن آپشن میدوننبیریختمیدوننگو هم از نظر ظاهری از داستر سره و هم از نظر آپشن...از نظر فنی هر دو خوب هستندو هیچ مشکلی ندارند

  • user icon
    نویسنده : حسام
    تاریخ : 1396/07/26

    وای خدایا چجوری یه چینی بدرد نخور با رنو تونستی مقایسه کنی . این کارتون واقعا بی منطقی . مثل این می مونه بوگاتی با پیکان مقایسه کنیم

  • user icon
    نویسنده : رامین
    تاریخ : 1396/07/30

    والا دارین بزرگ نمایی میکنین.هرکسی این دوتا ماشین رو بغل هم ببینه مگه میشه بگه رنوداستر قشنگتره و طراحی زیبا داره!!!زیبا که هیچ.زشته کلا طراحیش.تیگو۵ هزاران برابر قشنگتره از نظر طراحی.از نظر موتور و ...من برسی نکردم ولی اونچه که من دیدم تو خیابونها اینجوریه.باز طراحی و قشنگی سلیقه ایه و خوب چیزی که ایان است چه حاجت به بیان است.

  • user icon
    نویسنده : محمدرضا
    تاریخ : 1398/01/08

    سلام.من از ۹۵۰۱۲۰۱۵تیگو ۵گرفتم.قبلش هن سوار داستر شدم.قبول دارن داستر ماشین فنی و قوی هست.اما نویسنده اصلا از تیگو۵ یا اطلاع تداره یا غرض داره.متریال داخل از صفرتا صد توسط دوستانم که هیوتدا دارن عالی بود.بااینکه من دیسک شدید دارم اما تهران تا مشهد را عالی رفتم.خلاصه نقد رو قبول ندارم.غلط هست

  • user icon
    نویسنده : علیرضا
    تاریخ : 1398/09/04

    کیفیت‌ ماشین‌های چینی فاجعه هست. گارانتیشونم یک دکان هست که پول مردم رو بگیرند. برات روغن و لنت عوض می‌کنن و چند برابر بیرون پول می‌گیرن و همش تهدید می‌کنن که اگه نیای پول سرویس دوره‌ای رو بدی از گارانتی خارجی.
    اونایی که تخیل می‌زنند که چین به کره و اروپا می‌رسه، مگه کره و اروپا در جایی که الان هستند متوقف شدند که کسی بهشون برسه؟ اگه قرار به رسیدن بود که الان تویوتا، بنز شده بود. همین ماشین‌های چری یکیشون شبیه هم نیست که بگی مال ۱ کارخونه هستن. هر مدل رو کپی کردن از یه جایی.
    ضمنن رنو، مالک نیسان و میتسوبیشی و اینفینیتی و داتسون و داچیا و لادا و سامسونگ و چندین شرکت خودرویی دیگه هست

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1399/01/28

    دوستان همتون راست میگین. ولی زیبایی سلیقه ای و مشکل اصلی قیمته که اگه داشتیم بجای آشغالهای کره ای و چینی. مرسدس بنز میخریدم. بیخود کل کل نکنید.

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1400/04/02

      شما تکلیفت جداست چون پولش رو دارید بنز بخرید اما اونا که ندارن چی ؟

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1400/04/02

    گندم نما و جوفروش!

    بالا تبلیغ مدیران خودرو و برتری همیشگی ماشینهای رقیب نسبت به ماشینهای مدیران خودرو


    هم پول میگیری تبلیغش رو میکنی هم پول میگیری زدش مینویسی

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading