اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه آلفارومئو 4C با پورشه باکستر 718

مقایسه آلفارومئو 4C با پورشه باکستر 718

یکی از مقایسه های خودرویی پرمخاطب بازار ، مقایسه آلفارومئو 4C با پورشه باکستر 718 است . در ادامه با ماشین 3 همراه باشید تا به مقایسه آلفارومئو 4C با پورشه باکستر 718 بپردازیم.

Porsche boxter 718

پورشه باکستر

کیفیت سواری
10
خدمات پس از فروش
8
طراحی
9
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
10
ارزش خرید
9
امتیاز کل
55
بررسی پورشه باکستر

alfaromeo 4c

آلفارومئو 4C

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
6
طراحی
9
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
10
ارزش خرید
6
امتیاز کل
48
بررسی آلفارومئو 4C
انتخاب ماشین 3

Porsche boxter 718

پورشه باکستر

Top car

Porsche boxter 718

پورشه باکستر

مقایسه آلفارومئو 4C با پورشه باکستر 718

پورشه باکستر 718

پورشه ماکان و باکستر در حال حاضر تنها نماینده های خودروساز اشتوتگارتی در داخل ایران هستند و پورشه باکستر 718 در ابتدا با قیمت نجومی وارد بازار شد اما با گذشت زمان و افزایش فروش قیمت آن در حدود 550 میلیون ثابت مانده است . ماشین های پورشه همیشه در اسپرت ترین حالت لوکس بوده اند و باکستر 718 هم بر همین اساس طراحی شده است . فلفل تند و تیز اشتوتگارتی نسبت به نسل گذشته خود تغییرات جزئی را تجربه کرده است که عمده ترین آن طراحی جدید چراغ های جلو و عقب است که باکستر 718 را با دیگر ماشین های پورشه هم سبک ساخته است و همین تغییرات جزئی حالا باعث شده است که پورشه باکستر 718 زیباترین مدل از باکستر است که تا به حال تولید شده است .

 

پورشه باکستر 718

 

ماشین های اسپرت پورشه در داخل کابین بر اساس یک استایل مشترک طراحی شده اند که در مورد باکستر 718 باعث شده است که بیشترین شباهت را با نسل هفتم پورشه 911 داشته باشد . وقتی از پورشه صحبت میکنیم کیفیت کم نظیر متریال ، کیفیت فوق العاده عالی در ساخت ، ارگونومی و راحتی بسیار زیاد و وجود لیست بلند بالایی از آپشن های گوناگون نکاتی است که به ذهن ما میاید و باکستر 718 هم مو به مو مانند گذشتگانش این ویژگی های را به طور کامل رعایت کرده است .

 

پورشه باکستر 718

 

مهم ترین تغییر پورشه باکستر نسبت به گذشته و برگ برنده ماشین در برابر تمام رقبایی که دارد پیشرانه جدید پر قدرت و پیشرفته و کم مصرف آن است . پورشه باکستر دید از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری تخت (باکسر) سود میبرد که به توربوشارژر مجهز است و300 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و باکستر 718 را در 4.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرساند و پورشه باکستر S در حالی که از پیشرانه ای با نیم لیتر حجم بیشتر سود میبرد قابلیت تولید 350 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور را دارد و در 4.2 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت می رساند و هر دو مدل از پورشه باکستر به گیربکس PDK مجهز هستند و به منظور اتلاف گشتاور کمتر و شتابگیری بهتر از سامانه لانچ کنترل بهره می برند . میانگین مصرف سوخت پورشه باکستر در سیکل ترکیبی حدود 7 تا 8 لیتر است اما با خرید پورشه باکستر هنگام تخته کردن پدال گاز زمانی که موتور و گیربکس اوج هماهنگی خود را نشان می دهند و نماینده دو در اشتوتگارتی ها بی پروا در جاده شتابگیری میکند دیگر مصرف سوخت اهمیتی نخواهد داشت .

 

پورشه باکستر 718

نسل قبلی پورشه باکستر یکی از اساطیر هندلینگ بود و حالا باکستر 718 با شاسی کاملا بازنگری شده ، سیستم تعلیق بهبود یافته و سیستم فرمان به عاریت گرفته شده از پورشه 911 یکی از بهترین و لذت بخش ترین سواری های ممکن را ارائه می کند و همه اینها به معنی تجربه خاص و منحصر بفرد سواری با پورشه باکستر 718 است .

پورشه باکستر 718 در رنج قیمت 500 الی 600 میلیون تومان برای دوستان اهل فن ، ماشین دوستان ، جوانان و عاشقان هیجان با اتومبیل جذاب ترین و ارزشمند ترین انتخاب است که مهم ترین مزیت آن در برابر آلفا رومئو 4C بازار فروش بهتر و وضعیت مناسب خدمات پس از فروش است .

 

پورشه باکستر 718

 

 

alfaromeo 4c

آلفارومئو 4C

مقایسه آلفارومئو 4C با پورشه باکستر 718

آلفارومئو4C

 

آلفارومئو 4C یک ماشین اسپرت کوچک با ویژگی های یک سوپر اسپرت و روح دمیده شده فراری است که طراحی آن را لورنزو راماچیوتی بر عهده داشته است . این طراح صاحب سبک که حالا رئیس دپارتمان طراحی فیات کرایسلر است در گذشته در کمپانی هایی مانند فراری و مازراتی فعالیت داشته است و قلم وی باعث شده تا آلفا 4C علاوه بر شباهت با سوپر اسپرت آلفا رومئو 8C با محصولات فراری هم تشابه هایی داشته باشد . طراحی آلفا 4C شباهت زیادی با آلفا رومئو جولیتا و میتو دارد اما از نظر ابعادی آلفا 4C در حال حاضر کوکترین ماشین این برند با سابقه ایتالیایی است .

 

آلفارومئو4C

 

عموما ماشین هایی که در ایتالیا متولد می شوند طراحی مانند یک اثر هنری دارند و آلفا رومئو 4C هم با رگه هایی از خشم و جذابیت بی نهایت همین ویژگی را به همراه دارد . شاسی آلفا 4C تماما از فیبر کربن ساخته شده است که در کنار ابعاد کوچک و تکنولوژی ساخت مسابقه ای باعث شده اند تا لقب سبک وزن ترین ماشین وارداتی به آلفارومئو 4C برسد که تنها 895 کیلوگرم وزن دارد . کابین آلفا 4C با پوشش پلاستیک سبک و فیبر کربن حس و حال یک ماشین مسابقه را ایجاد می کند و طراحی و عملکرد نشان می دهد که آلفا در 4C به دنبال آپشن و تجهیزات نبوده است و کاهش وزن و افزایش ایمنی در اولیویت قرار داشته است .

 

آلفارومئو4C

 

قلب تپنده آلفا 4C جذاب ترین قسمت آن است که اثر هنری ما را تبدیل به یک بچه فراری کرده است . پیشرانه ای توربوشارژر با حجم دقیق 1742 سی سی که 240 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید میکند و نیرو توسط یک گیربکس 6 سرعته شیفت ترونیک  به چرخ های عقب منتقل می شود . وزن سبک آلفا 4C و پیشرانه پر بازده آن باعث شده اند تا تنها زمان 4.5 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر از حالت سکون لازم باشد و به لطف آیرودینامیک خوب شتابگیری تا سرعت 260 کیلیومتر در ساعت بدون کوچکترین مشکلی انجام خواهد شد . کالبد شکافی آلفا 4C نشان می دهد که ذات این ماشین مسابقه ای است و از اینرو استهلاک و هزینه های نگهداری پیشرانه آن بالا است و برای استفاده روزمره چندان بر روی آن نمی توان حساب کرد . اما در کل برای دوست داران این سبک خودرو آلفا رومئو 4C عملکرد قابل قبولی را به نمایش می گذارد .

 

آلفارومئو4C

 

شاسی ساخته شده از فیبر کربن ، سیستم تعلیق مسابقه ای و ارتفاع بسیار پایین ملا آلفا رومئو 4C را به یک ماشین مناسب برای پیست تبدیل کرده است زیرا خشکی بیش از اندازه سیستم تعلیق و ارتفاع کم استفاده از آلفا 4C را در شهری مثل تهران که خیابان هایش نا همواری زیاد دارد بسیار سخت می کند .

آلفارومئو 4C یک ماشین جذاب و چموش ایتالیایی است که به عنوان یک اتومبیل اسپرت عملکرد در خور توجهی دارد اما بازار خرید و فروش بسیار ضعیفی دارد و خدمات پس از فروشی عملا برای آن وجود ندارد و همین موضوع ارزش خرید آلفا 4C را به عنوان یک اثر هنری ایتالیایی که روح فراری در آن دمیده شده است به شدت کاهش می دهد .

 

آلفارومئو4C

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading