اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه بورگوارد BX5 با ام جی GS

مقایسه بورگوارد BX5 با ام جی GS

یکی از مقایسه های خودرویی پرمخاطب بازار ، مقایسه بورگوارد BX5 با ام جی GS است . در ادامه با ماشین 3 همراه باشید تا به مقایسه بورگوارد BX5 با ام جی GS بپردازیم.

BORGWARD BX5

بورگوارد BX5

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
47
بررسی بورگوارد BX5

MG GS

ام جی GS

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
45
بررسی ام جی GS
انتخاب ماشین 3

BORGWARD BX5

بورگوارد BX5

Top car

BORGWARD BX5

بورگوارد BX5

مقایسه بورگوارد BX5 با ام جی GS

بورگوارد BX5

 

دومین نماینده بورگوارد در ایران  که از آن به عنوان یک کامپکت کراس اوور شبه لوکس یاد میشود بورگوارد bx5 است که درواقع دومین محصول بورگوارد بعد از احیا دوباره هم به شمار میرود . از نظر ظاهری برادر های بورگوارد یعنی bx5 و bx7 استایل شبیه به یکدیگر دارند یعنی بورگوارد bx5 بر اساس تلفیقی از المان های لوکس و اسپرت به سبک طراحی خاص بورگوارد و با یک شخصیت مغرور آلمانی پیکر تراشی شده است و در نهایت بورگوارد bx5 خود را یک کراس اوور اسپرت نشان می دهد که از برادر بزرگترش ویژگی های لوکس مختلفی را به ارث برده است .

 

بورگوارد BX5

 

با ورود به کابین بورگوارد bx5 دوباره استایل بورگوارد bx7 با تغییرات اندکی مشاهده می گردد که به جذاب تر شدن و نشان دادن هیجان بیشتر کمک کرده است . از نظر آپشن بورگوارد bx5 و BX7 کاملا مشابه یکدیگر هستند و در بحث کیفیت هم که بورگوارد BX5 جای هیچگونه بحثی نذاشته است .  از نظر ظاهر بحث سلیقه مطرح است اما بورگوارد BX5 اصولی تر ساخته شده است ، کیفیت بالاتری دارد ، سطح آپشن آنها برابر است و در هنگام وارد شدن به کابین بورگوارد BX5 احساس یک ماشین سوپرلوکس را برای شما تداعی می کند .

 

بورگوارد bx5

 

به منظور افزایش راندمان و کاهش آلایندگی در بورگوارد BX5 از یک پیشرانه 1797 سی سی مجهز به توربو شارژر بهره گرفته شده است که قابلیت تولید 190 اسب بخار قدرت در دور موتور 5500 و 280 نیوتن متر گشتاور را در بازه دور موتور 1750 الی 4500 دور در دقیقه را دارا می باشد و این قدرت توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به سیستم AWD ماشین منتقل می گردد . اعداد و ارقام در بورگوارد BX5 و ام جی GS شبیه به هم هستند و در عمل هم تا حدودی توانایی های حرکتی آنها برابر با یکدیگر است اما سطح تکنولوژی و هماهنگی بورگوارد BX5 مناسب تر از ام جی GS ارزیابی میشود ضمن اینکه آلایندگی کمتری هم دارد .

 

بورگوارد bx5

 

بورگوارد BX5 مانند بسیاری از هم کلاس های خودش از سیستم تعلیق با آرایش مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب سود میبرد و طراحی شاسی مناسبی هم دارد که در کنار تقسیم وزن ایده آل دست به دست هم داده اند تا بورگوارد BX5 سواری ایده آل و لذت بخشی را ارائه کند و حس سواری نرم تر و بهتری را از ام جی GS به نمایش می گذارد .

بورگوارد bx5 با تکیه بر اصالت خود ، سرمایه گذاری دوباره و کلان چینی ها و مهندسی خوب ژرمن ها در بخش های مختلف به صورت عالی عمل کرده است و در بازار ایران رقیب مستقیم آن ام جی GS است که تکنولوژی مدرن تر ، کیفیت بالاتر ، ظاهر لوکس تر و سطح پیشترفته تر مهندسی از مله برتری های بورگوارد BX5 در برابر ام جی GS است .

 

  بورگوارد BX5

 

 

فیلم بررسی بورگوارد BX5 را می توانید در این لینک مشاهده نمایید.

MG GS

ام جی GS

مقایسه بورگوارد BX5 با ام جی GS

ام جی GS

 

ام جی GS نخستین کراس اوور اسپرت و لوکس چینی است که به بازار ایران راه یافت و راه را برای دیگر نمایندگان این کلاس هموار کرد ؛ البته ام جی GS هنوز هم اصالت بریتانیایی موریس گاراژ را حفظ کرده است و از اینرو جزء برند های معتبر ساخته شده در چین می باشد که در اعتبار امروز ام جی نظارت مهندسان انگلیسی بر خط تولید تمام ماشین های این برند بسیار تاثیر بزرگی داشته است . ام جی GS  از نظر طراحی استایل مشابه با ام جی GT یا دیر ماشین های هم نسل را دارا می باشد . طراحی ام جی GS حال و هوای اسپرت و جذابی دارد که سعی شده است تا متفاوت به نظر بیاید و موفق هم شده است اما در متفاوت بودن ام جی GS بسیار اغراق شده است و از اینرو برای بعضی ظاهر نا خوشایندی دارد .

 

ام جی GS

 

با قدم گذاشتن به داخل کابین ام جی GS روح اسپرت دمیده شده در این ماشین به راحتی قابل لمس است ؛ به طور مثال طراحی غربیلک فرمان ، کیلومتر شمار و پدال ها همه حاکی از این مساله هستند که ام جی GS بیش از حد برای یک ماشین چینی 160 میلیون تومانی المان های هیجان انگیز و اسپرت به کار برده است . ام جی GS در میان ماشین های چینی و با توجه به قیمت آن سطح کیفیت ساخت و متریال مناسبی را دارا میباشد . سطح آپشن ام جی GS مناسب است و از نظر رفاهی و ایمنی تجهیزات خوبی را دارا می باشید . طراحی ام جی GS و بورگوارد BX5 از دو دنیای متفاوت و ضد هم هستند زیرا ام جی GS کاملا سعی در نشان دادن جذابیت یک ماشین اسپرت را دارد و در طرف مقابل بورگوارد BX5 تلاش میکند تا بسیار لوکس و خاص جلوه کند .

 

ام جی GS

 

ام جی GS از یک پیشرانه 4 سیلندر با آرایش عرضی به حجم دقیق 1955 سی سی سود می برد که مجهز به توربوشارژر استو بازدهی خوبی را دارا می باشد .  این پیشرانه در دور موتور 5000 دور در دقیقه به قدرت 217 اسب بخار دست پیدا میکند و گشتاورش نیز در بازه دور موتور 2500  دور در دقیقه به 350 نیوتن متر می رسد . مصرف سوخت ترکیبی این ماشین 8.3   لیتر است و استاندارد آلایندگی یورو 5 را می تواند پاس کند البته با توجه به توربو بودن ماشین و ضعف بنزین ایران و دیگر مسائل باید ببینیم پیشرانه ام جی GS در بلند مدت و کارکرد بالا تا چه حد استهلاک زیادی از خود نشان می دهد  . گیربکس ام جی GS از نوع 6 سرعته دو کلاچه است که با پیشرانه ماشین هماهنگی خوبی دارد و با عملکرد مناسبش باعث شده است تا ام جی GS قدرت موتور بالایش را به نحو احسنت در شتابگیری به نمایش بگذارد . ام جی GS اعداد بالاتری را نسبت به بورگوارد BX5 به نمایش می گذارد اما در نهایت عملکرد آنها شبیه به هم است و قدرت ایده آل در این ابعاد و وزن باعث شده تا توانایی های حرکتی مناسب باشد .  

 

ام جی GS

 

ام جی GS در بحث سواری جزء جذاب ترین های این کلاس است و راید و هندلینگ و سواری اش برای رانندگی تهاجمی ایده آل است و اما خشکی سواری و کوبش آن ایده آل همه نیست و در کل باید شیفته سواری پر از مخاطره باشید تا ام جی GS برای شما سواری اش جذاب به چشم بیاید . 

تنها نماینده شاسی بلند موریس گاراژ یعنی ام جی GS در ایران به دلایلی چون نادیده گرفتن اتومبیل های چینی با قیمت بیش از 100 میلیون تومان فروش بسیار معمولی را تجربه کرده است و از طرفی هم قابلیت های حرکتی و سواری همه پیز در یک ماشین نیست که بتواند مشتری جذب کند .

 

ام جی GS 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : حميدرضا
    تاریخ : 1396/08/21

    ام جي جي اس واقعا عاليه
    چند بار باهاش رانندگي كردم ، در كل به نظرم ام جي يه ماشين غير چينيه

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1399/08/08

    چطور شد؟اون که پنجاه سال تولید نداشته شد آلمانی و ام جی که همیشه خط تولیدش به کار بوده شد چینی؟!!!

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading