تیبا 2 1393-1398

SAIPA TIBA 2 1393-1398

تیبا 2 1393-1398 سایپا تیبا 2 1393-1398

بررسی تیبا 2

تیبا یا همان خودروی ملی تولید سایپا، نخستین محصول تولید شرکت سایپا است که در سال 1387 با نام مینیاتور رونمایی شد. سایپا در طراحی این خودرو کمک زیادی از مشاوران و طراحان کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، آلمان و نیز کره کمک گرفت. سایپا هزینه زیادی برای توسعه این محصول صرف کرد و قرار بود تیبا با قیمتی کمتر از 10 میلیون تومان به مشتریان عرضه شود اما همان طور که از سایپا انتظار می‌رفت، این اتفاق هرگز رخ نداد و با بالا رفتن قیمت، عملا این خودرو از دسترس مردم عادی خارج شد.

اما سایپا کمی بعد تصمیم گرفت تا خودرویی جذاب‌تر به ویژه برای قشر جوان جامعه تولید کند و برای دستیابی به این هدف، از تیبا سدان کمک گرفت. در نهایت سایپا موفق شد محصولی به نام «تیبا 2» را طراحی و تولید کند که جذابیت ظاهری بالاتری از تیبا معمولی دارد ولی تفاوت این دو تنها در بخش عقب خودرو است.

تیبا 2 از نظر فنی تفاوتی با تیبا معمولی ندارد و با وجود اینکه یک خودرو شهری منطبق بر تیبا است، قیمت بالاتری در مقایسه با تیبا دارد. تیبا 2 همانند تیبا از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر با قدرت 87 اسب بخار استفاده می‌کند که بر اساس موتور 1.3 لیتری پراید و با همکاری شرکت FEV آلمان ساخته شده است.

 

 سایپا-تیبا-2-TIBA-2
عکس داخلی تیبا 2 1393-1398
price icon

342 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

4از 16کاربر

سال ساخت : 1393-1398

نکات مثبت تیبا 2

موتور پربازده - مصرف سوخت مناسب - قیمت رقابتی

 

نکات منفی تیبا 2

کیفیت سواری پایین تیبا - استهلاک بالای ادوات داخل کابین - عدم وجود آپشن‌

امنیت تیبا 2

نقد کارشناسی تیبا 2

شرکت خودروسازی سایپا پس از استقبال نسبتا مناسب مردم از تیبا، تصمیم گرفت تا یک خودرو هاچبک شهری مبتنی بر تیبا بسازد تا خریداران جوان، اشتیاق بیشتری به خرید این خودرو پیدا کنند. به همین دلیل سایپا دست به طراحی و تولید محصول جدیدی به نام تیبا 2 و یا تیبا هاچبک زد که جذابیت ظاهری بیشتری در مقایسه با تیبا معمولی دارد.

تیبا 2 در بخش طراحی به جز در عقب خودرو و حذف شدن صندوق عقب و اضافه شدن رینگ‌های آلومینیومی، تفاوتی با تیبا معمولی ندارد. تیبا معمولی به هیچ وجه زیبا نیست و تناسبی میان اجزا بدنه در آن دیده نمی‌شود اما تیبا هاچبک عملکرد بهتری در این زمینه دارد و طراحی خارجی معقول‌تری دارد. طراحی داخلی تیبا 2 بسیار ساده است و تفاوت چندانی با یک پراید ندارد. هیچ آپشن ویژه و خاصی هم برای تیبا 2 در نظر گرفته نشده و همانند تیبا معمولی، با یک خودرو بسیار ساده روبه‎‌رو هستیم.

تیبا 2 همانند تیبا، از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که توانایی تولید 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور را دارد. این موتور بر اساس همان موتور 1.3 لیتری پراید و با همکاری شرکت آلمانی FEV ساخته شده که پیش از این طی یک همکاری با ایران خودرو موتور EF7 را تولید کرده بود. قدرت این موتور به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

تیبا 2 در مقایسه با پراید، سواری باکیفیت‌تری دارد و به دلیل قدرت بیشتر موتور، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. هرچند در مجموع نباید انتظار یک خودرو خوب را از تیبا 2 سایپا داشته باشید. با سوار شدن بر تیبا 2، به سرعت متوجه کیفیت پایین قطعات خواهید شد که این موضوع برای خودرویی با قیمت 28 میلیون تومان، امری منطقی نیست. فضای سرنشینان به ویژه در صندلی‌های عقب کافی نیست و در سفرهای طولاتی مدت، سرنشینان احساس ناخوشایندی را تجربه خواهند کرد.

تیبا 2 در حال حاضر در نسخه‌های صفر کیلومتر و دست دوم در بازار به فروش می‌رسد و تفاوت قیمت چند میلیون تومانی با تیبا معمولی دارد. این اختلاف قیمت توجیهی ندارد و نمی‌توان گفت اضافه شدن رینگ‌های آلومینیومی و شیشه بالابر عقب برقی، چند میلیون تومان ارزش دارد. در مجموع تیبا 2 به هیچ وجه ارزش خرید بالایی ندارد و اگر قصد پرداخت چنین هزینه‌ای برای یک خودرو را دارید، پیشنهاد ما پژو 405، پژو پارس دست دوم، تندر 90 دست دوم و یا 206 دست دوم و یا حتی پراید 111 هاچبک با قیمت پایین‌تر است.

البته باید این نکته را در نظر بگیرید که خودروهای یادشده تنها در مدل دست دوم در این بازه قیمتی قابل خریداری است و تیبا2 به عنوان یک گزینه صفر کیلومتر ارزش خرید مناسبی دارد.

 

گالری تصاویر تیبا 2

property
گیربکس
5 دنده دستی
property
حجم موتور سی سی
1497
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
87/5500
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
13
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
6.9

مشخصات تیبا 2 1393-1398

مدل : Tiba2
کلاس : سدان کوچک
گیربکس : 5 دنده دستی
محور متحرک : دیفرانسیل جلو(FWD)
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 4 خطی/8
حجم موتور سی سی : 1497
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 87/5500
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 128/4000
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) :
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 13
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1484/1641/3922
وزن خالص(کیلوگرم) : 1035
مشخصات تایر : 175/70R 13
مصرف ترکیبی(لیتر) : 6.9
استاندارد الایندگی : یورو 3
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 41
کیسه هوا : کیسه هوای راننده و سرنشین
سیستم های ترمز و پایداری : جلو دیسکی عقب کاسه ای
سیستم های امنیتی : قفل مرکزی/ ایموبلایزر
سیستم های فرمان و هدایت : دارای قدرت کمکی هیدرولیکی
سیستم تهویه مطبوع : کنترل دستی
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : CD Playerبا قابليت پخش MP3
سیستم صندلی : تنظیم دستی/ قابلیت تنظیم ارتفاع دستی راننده/ کمربند های ایمنی پیش کشنده
سیستم اینه و شیشه ها : تنظیم دستی آینه/ شیشه بالابر برقی جلو/ مجهز به گرمکن شیشه عقب
سیستم روشنایی : قابلیت تنظیم ارتفاع نور/ مه شکن عقب
سایر امکانات : چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره تیبا 2 1393-1398

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1395/06/10

    من تیبا 1 دارم به لطف حمایت از تولید کننده داخلی ماهی یکبار دارم میرم نمایندگی برا رفع ایراداتش

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1395/07/30

    ب نظر من تیبا مزخرف ترین ماشین هست، با 28 میلیون میتوان پژو 405 یا حتی سمند سریر خرید، ک سمند سگش شرف داره بر تیبای زیبای ایرانی!

  • user icon
    نویسنده : همایون
    تاریخ : 1395/07/30

    چرا تعریفشو سدان کوچیک زدین؟
    مگه تیبا2 هاچبک نبود؟!!

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1395/07/30

    تیبا ۲داشتم ،تو۵۰۰کیلومتر اول دوتا ازکمکا خراب شد،تا ۱۵۰۰تا ۴تا کمک خراب شد .در بین فرغونایی که سقف زدن وبنام خودرو به خلق غالب میکنند!فرغون بدی نیست.ولی نام خودرو برآن گذاشتن ظلم است بر صنعت اتوموبیل!!

  • user icon
    نویسنده : حسن
    تاریخ : 1395/12/12

    ازجهت سواری خوشدست است صدای موتوربه داخل کابین بسیار کم است صفحه کلاج ضعیفی دارد .

  • user icon
    نویسنده : Hossein
    تاریخ : 1396/01/30

    من تيبا٢ دارم، قبلش هم ٢٠٦ تيپ٢ داشتم، خدايي از ٢٠٦ خيلي بهتره، شتابش خيلي خوبه،مصرفش به شدت كمه كه اصن يادتون ميره كي رفتين بنزين زدين، ترمزش خوبه، قيافش هم خدايي خوبه، صندوقدارش يكم زشته اما هاچ بك خوشگله خدايي،فقط ايراد اصليش اينه كه صفحه كلاجش ضعيفه و صداي موتور هم داخل مياد كه البته راه داره با خرج كم درستش كرد

  • user icon
    نویسنده : amir
    تاریخ : 1396/01/31

    من خودم تيبا داشتم يكسال هر روز نمايندگي بودم نميدونم سايتتون چه سياستي داره كه تبليغ الكي ميكنه

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1396/02/12

    با سلام تیبا 2 ماشین خوشگل و خوبی هستش من دوساله دارمش خیلی راضیم باور کنید

  • user icon
    نویسنده : نيما
    تاریخ : 1397/02/04

    مصرفش تو شهر چقده و اينكه موتورش چقده و ترمزاش چطوره؟ لطفا بگيد

  • user icon
    نویسنده : علی از ارومیه
    تاریخ : 1397/02/14

    من تیبای دست دو خریدم...واقعا نسبت به پولی که بهش دادم و هزینه استهلاک و نگهداریش ماشین خوبیه... صفر تیبا ارزش پولش رو نداره...ولی تیبا دست دوم های خوبی به قیمت خیلی مناسب میشه خرید..
    در ضمن هزینه نگهداری دست دوم ماشینهایی مثل سمند و ۲۰۶ خیلی بالاست...اصلا نمی صرفه...

  • user icon
    نویسنده : Reza
    تاریخ : 1397/03/29

    تیبا دو خریدم دوساله دارم قبلا 206sd داشتم v8اصلا راضی نبودم خرج بالا واستهلاک بالایی داشت ولی الان اصلا نمیدونم تعمیر گاه چیه ولی صدای موتور یکم زیاده و صفحه کلاجش هم ضعیفه ولی در مجموع برا پولی که میدیم واقعا ارزششو داره من که خیلی راضیم

  • user icon
    نویسنده : saeid
    تاریخ : 1397/04/30

    سلام.تیبا نسبت به قیمتش ماشین خوبیه و اگه زیاد بهش فشار نیارین تنها خرجش روغن و بنزینه... شتاب و مصرف سوختشم عالیه.. کولر و بخاریشم مثل ۲۰۶ هستش و اصلا قابل مقایسه با پرتید نیست.

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1397/05/14

    سلام به همگی من1 ساله که این ماشین و دارم خیلی هم ماشین خوب و کم خرجیه ، مصرف بنزینش هم کمه قطعاتش هم ارزونه هم همه جا پیدا میشه

  • user icon
    نویسنده : soheil
    تاریخ : 1397/05/14

    به نظرم سواری این ماشین خیلی ضعیفه و آپشن های تیبا 2 خیلی محدوده و اصلا 30 میلیون نمی ارزه به نظرم دست دوم 206 یا سمند و ... خیلی کیفیت بهتری از این ماشین دارن . مرسی از ماشین3

  • user icon
    نویسنده : keivan
    تاریخ : 1397/05/14

    واقعا تیبا 2 ماشین زشت و مزخرفیه هم طراحی خارجی هم طراحی داخلیش بده ، کیفیت متریال هم بسیار ضعیف ... واقعا نباید بخریییییید !

  • user icon
    نویسنده : سالار
    تاریخ : 1397/08/22

    دعوا نکنید. ماشین خریدن از خودرو ساز های داخلی کاملا و صد در صد شانسیه. ینی ماشینا با کیفیت ثابت تولید نمیشن چون قطعات با کیفیت ثابت تولید نمیشن. کلا همه چی عشقیه یروز میبینی حالشون خوبه رو تولید دقت دارن یه روز حالشون بده تر میزنن به تولید. واسه همین بستگی به شانست داره ماشینی که نصیبت میشه تو چه وضعیت تولید کننده ساخته شده. کامنتا رو خوندم یه عده راضین یه عده ناراضی. اونایی که ناراضین جزو بد شانسان. من خودم جزو خوش شانسا بودم. ۱ سال تیبا ۲ خریدم انصافا راضیم از همه چیش شتابش سرعتش بی سر و صدا بودنش کم مصرف و کم خرج بودنش. تا حالا فقط واسه سرویس دوره و تعویض لنت و روغن رفتم نمایندگی. میگم که کلا ماشین صفر خریدن شانسیه اگه خوش شانسین بخرین اگه خوش شانس نیستین ماشین دست دوم بخرید که قبل از خریدن امکان داشته باشین ماشینو برونین و همه جوره تستش کنید و ازش مطمن بشید و اگه دلخواهتون بود بخرید

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1397/09/23

      سلام البته بستگی داره قبلا چی سوار شده باشی(منظورم اینه چه ماشینی قبلا داشتی) ،،واسه ما که قبلا پراید سوار شدیم (پراید داشتیم) اره خیلی هم خوبه چون از پراید واقعا خیلی بهتره
      ولی واسه اونایی که قبلا ماشینای بهتری سوار شدن قطعا ضعیفه ،،البته خودروهای تولید داخل قطعا شانسی هست یکیش خوب و عالی صدتاش بد که چه عرض کنم مذخرفه

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1397/09/30

    سلام من تیبا و پارس tu5 دارم از لحاظ شتاب تیبا خییلی تیز تیز تر از پارسtu5 است باورتون نمیشه تو هردو یه نوع روغن و بنزین می ریزم ولی تیبا رو وقتی گاز میدی جلوش میاد بالا ، صفر تا صد تیبا 10 زدم و با پارس tu5 جدید 13.5 زدم، تیبا یه ماشین نرم و کم مصرف و اقتصادی و پرشتاب هست، و پژو پارس یه ماشین اسم دارو پرخرج و پر مصرف هست در ضمن علت اینکه پارس tu5 شتابش کمه موتور 206 هست که روشه چون مخصوص اندازه 206 است و کمی ناهماهنگ با اتاق پارس است، از لحاظ جاداری پژو کمی جادار تر است اونم صندلی عقب ولی صندلی های تیبا تماما ریو هستن راستی سیستم تعلیق تیبا ریویی هست ولی تعلیق پاری 405 یکی هستند کمی خشک.

  • user icon
    نویسنده : حمید
    تاریخ : 1397/12/07

    واقعا ماشین بدردنخوری هست مخصوص گیربکس.من تاحال ماشین به این اشغالی ندیدم.کلی خرج گیربکس کردم صفحه کلاج وبلبربنگ کلاج هنوزگیربکس صدا میده بازپیکان شرف داره به این ماشین

    • نویسنده : رضا
      تاریخ : 1397/12/17

      من 1 سال تیبا2 دارم قبلش هم سمند وتیپ 2 داشتم توماشینایی که داشتم اول سمند ودوم همین تیبا2 هزینه هاش ازتیپ 2کمتره

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1397/12/15

    من باهاش ۱۹۰ تا رفتم شتاب خیلی خوبی داره از ۲۰۶ بهتره فضای داخلیش و راحتی صندلیش همه چیش بهتره فقط ۲۰۶ ظاهر قشنگی داره

    • نویسنده : Sadegh
      تاریخ : 1398/04/22

      به زور صندلی عقبش میشه سوار شد ما یه بچه شش ساله لاغر با من که شصت کیلوم و مادرم که ۵۰ کیلو بود به زور سه تایی جا شدیم فضای عقبش عین پراید کوچیکه

  • user icon
    نویسنده : Nima
    تاریخ : 1397/12/20

    حیف پول که بابت این گاری پرداخت کرد

  • user icon
    نویسنده : هادی
    تاریخ : 1398/02/16

    سلام.من تیبا ۲ دارم از همه لحاظ خوبه .فقط در زمان بارندگی در باران نمیشه از ۸۰ تا بیشتر رفت چون ماشین سر میخوره و تعادلش بهم میخوره.هندلینگش هم در سر پیچ هاخیلی بده

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1398/05/17


    خداروشکرماشینم عالیه من که راضیم چون قبلش پراید داشتم الآن یه تیبا2 صفر مدل 96 خریدم یعنی از صفری دست خودم هست نسبت به پراید ماشین خوبیه و اینم بگم خدایش خیلی از خودش بالا ترها رو سوسک کرده تو اتوبان اونهایی که دارن می دونن چی میگم

  • user icon
    نویسنده : سینا
    تاریخ : 1398/06/10

    من امروز رفتم صنعت و معدن و تجارت و نامه بلند بالایی نوشتم و شکایت کردم برا گرانفروشی
    من مهر ۹۷ ثبت نام کردم تیبا ۲ سی ملیون بود
    بعد گرون کردن طبق دستور وزارت صنعت و معدن شد ۴۴ ملیون
    حاالا برام دعوت نامه تکمیل وجه اومده ۵۱.۵ ملیون
    همتون شکایت کنین بخدا جواب میگیریم اگه همه شکایت کنن
    مدیر ایرنخودرو هم همین دزدیا کرد برای رانا کردنش بیرون
    والا مهر ۹۷ که اسم نوشتم تفاوت تیبا ۲ با صندوقدار ۲.۵ ملیون بود
    الان ۹ ملیون تفاوت قیمت
    مگه خل بودم اگه میدونستم اینجوریه خب صندوقدار مینوشتم
    والا
    هر کی دوس داره پولش برگرده بره شکایت کنه وزارت صنعت و معدن شهرش

  • user icon
    نویسنده : پیام
    تاریخ : 1398/07/16

    تیبا 2 نخرید من میخواستم 206 مدل 90 بگیرم همه گفتن 206 خرج داره نگیر تیبا 2 صفر بگیر هم خرج نداره هم ماشین خوبیه منم خیلی با ظاهرش مشکل داشتم ولی انقدر ازش تعریف کردن رفتم خریدم کاش 206 رو گرفته بودم تیبا2 خیلی افتضاحه رنگ بدنش اصلا خوب نیست کافیه کوچکترین چیزی بهش بخوره سریع لکه میشه.ترمزش خیلی داغونه صدای موتورش زیاده و اصلا تعادل نداره دنداه هاش بد جا میره عقبش دید نداره جنس داشبورد پراید خیلی بهتره

  • user icon
    نویسنده : فرهاد
    تاریخ : 1398/08/19

    سلام تیبا ۲ صفر ۹۷ ثبت نام کردم موتورش بخار داشت بردم نمایندگی گفتن باید تعمیر بشه پولاتونو هدر ندیم

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1398/08/21

    من پژو ۲۰۶ داشتم به علت اینکه خواهرم دو سال پیش تیبا ۲ خرید پراید او را ۹ میلیون تومان خریدم ماشا الله هم پراید ما واقعا هزینه آن بنزین و روغن و فیلتر است ولی ۲۰۶ تو این مدت حدود ۵ میلیون تومان هزینه رو دستم گذاشته هنوز هم ماشین نشده خواهرم توصیه داشت تیبا ۲ سوار شو و ۲۰۶ را رها کن آن هایی که تیبا ۲ دارند خیرش را ببینند التماس دعا

  • user icon
    نویسنده : کاظم
    تاریخ : 1399/05/07

    تیبا2 ماشین خوبی هسلت ازسال 94دارم مصرفش کم است نسبت به 206داخلش بازترو راحتتره کم استهلاکه فقط متریال داخلش ضعیفه در کل ماشین خوبیه به نسبت پولی که میدی

  • user icon
    نویسنده : چنگیز
    تاریخ : 1400/10/28

    دوستانی که مشکل دارن، اینا شماره های اداره و واحد فروش مرکزی سایپاس
    انقده زنگ بزنید اعتراض کنید تا دهنشون سرویس بشه بلکه دست از این ادا بازیا بردارن
    وقتی ام زنگ زدید مطمئن باشید جواب سربالا میدن پس مراقب باشید که نپیچونن
    هرکی که زنگ زد اون علامت سبزو بزنه ببینیم چند نفریم بعدش همینجا بگید که جواب چی دادناگه دست به دست هم بدیم شاید بتونیم حقمون رو از این سایپا بگیریم

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading