هیوندای IX55 2009-2013

HYUNDAI iX 55 2009-2013

هیوندای IX55 2009-2013 هیوندای وراکروز 2009-2013

بررسی هیوندای IX55

هیوندای وراکروز یا هیوندای ix55 یک کراس اوور سایز متوسط است که در سال 2006 معرفی شد و تولید آن تا سال 2012 ادامه یافت. وراکروز از سال 2007 در بازار کشور آمریکا حضور پیدا کرد و عنوان بزرگ‌ترین شاسی بلند هیوندای را به خود اختصاص داد. وراکروز به نوعی جایگزین شاسی بلند هیوندای تراکان شد و از پلتفرم مشترکی با هیوندای سانتافه بهره می‌برد.

وراکروز از سال 2009 توسط آسان موتور وارد بازار ایران شد و مورد استقبال خریداران قرار گرفت. وراکروز علاوه بر ابعاد بزرگ، موتور قدرتمندی هم دارد و با طراحی نسبتا جذاب خود، گزینه ایده‌آلی برای خانواده‌های ایرانی محسوب می‌شود. هیوندای وراکروز تا سال 2013 در بازار کشورمان عرضه شد.

 هیوندای-وراکروز-iX-55
عکس داخلی هیوندای IX55 2009-2013
price icon

600 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

7از 15کاربر

سال ساخت : 2009-2013

نکات مثبت هیوندای IX55

نقاط مثبت هیوندای وراکروز یا IX55

کمک فنرهای کاملاً نرم ، قدرت خوب ترمزها ، شتاب اولیه کاملاً راضی کننده ، کیفیت مونتاژ خوب ، امکانات رفاهی خوب ، دینامیک خوب رانندگی

 

نکات منفی هیوندای IX55

نقاط منفی هیوندای وراکروز یا هیوندای IX55

کیفیت پایین چرم فرمان و صندلی ، فرم ساده داشبورد ، متریال استفاده شده در داشبورد بعضاً پلاستیک با کیفیت پایین می باشد ، قیمت نسبتاً بالای لوازم یدکی ، فرمان سنگین که در مانورهای سنگین راننده را به طور کامل همراهی می کند.

 

امنیت هیوندای IX55

خودرو وراکروز از لحاظ ایمنی 5ستاره ایمنی اروپا را کسب نموده و شرایط مناسبی از لحاظ ایمنی دارد

نقد کارشناسی هیوندای IX55

هیوندای وراکروز یا هیوندای IX55 یک شاسی بلند سایز متوسط است که در سال 2006 معرفی شد. وراکروز در برخی بازارها با نام ix55 شناخته می‌شود در حالی که در کشورمان هر دو نام برای آن استعمال می‌شود. وراکروز از سال 2007 وارد بازارهای جهانی شد و از سال 2009 توسط آسان موتور در بازار ایران هم عرضه شد.

هیوندای برای انتخاب این نام، از نام یکی از ایالت‌های مکزیک استفاده کرد و در مدل ابتدایی، از پلتفرم هیوندای سانتافه برای ix55 بهره گرفت. البته هیوندای در سال 2011 دست به اعمال تغییراتی بر روی این شاسی بلند زد و پلتفرم کیا سورنتو را جایگزین آن نمود. وراکروز بزرگ‌ترین شاسی بلند هیوندای محسوب می‌شد ولی کره‌ای‌ها در سال 2012 تولید آن را متوقف کردند و سانتافه 7 نفره را جایگزین آن دانستند.

هیوندای وراکروز یا هیوندای IX55، از نظر ظاهری عملکرد نسبتا خوبی دارد و می‌تواند به عنوان یک مدعی در این کلاس مطرح شود. البته نه در رقابت با خودروهای امروزی و اگر بخواهیم آن را با محصولات روز مقایسه نماییم، حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت. وراکروز طراحی تقریبا ساده‌ای دارد و در طراحی چراغ‌ها در جلو و عقب، هماهنگی خوبی دیده می‌شود. دور تا دور بدنه وراکروز با یک نوار پلاستیکی پوشانده شده تا بدنه دو رنگ به نظر برسد. البته اگر این نوار نسبتا بزرگ وجود نداشت، احتمالا ix55 جذاب‌تر بود.

در نمای جانبی رینگ‌های 5 پر ساده‌ای دیده می‌شود که سادگی طراحی را دوباره تداعی می‌کند و بر روی سقف هم یک ریل وجود دارد. در نمای عقب سپر پلاستیکی به همراه دو خروجی اگزوز و یک اسپویلر متصل به سقف جلب توجه می‌کنند.

با ورود به داخل کابین هیوندای IX55، همان زبان طراحی ساده و نه چندان جذاب توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. داشبورد از پلاستیک مشکی و کرم رنگ ساخته شده و یک نوار چوبی، برای جلوه دادن به آن مورد استفاده قرار گرفته. طراحی کابین ساده و عاری از هرگونه پیچیدگی است و البته کیفیت متریال به کار رفته در آن، کمی ناامیدکننده است. طراحی وراکروز به سال 2006 میلادی بازمی‌گردد و به همین دلیل نمی‌توان به هیوندای در این موضوع خرده گرفت.

کابین هیوندای IX55 در دراز مدت دچار مشکلاتی از جمله سروصدا می‌شود و بهتر است فشار کمتری به خودرو خود بیاورید و از حضور در مسیرهای آفرود اجتناب کنید تا این موارد دیرتر به سراغ خودرو شما بیاید. کیفیت سواری هیوندای ix55 خوب است و نرمی سواری آن شما را متعجب خواهد کرد. برای مقایسه بد نیست بدانید وراکروز بسیار نرم‌تر از هیوندای سانتافه است و همین سواری نرم در کنار وزن بالا، موجب تضعیف هندلینگ آن شده است.

هیوندای IX55 فاقد تکنولوژی‎‌های روز است و از نظر تجهیزات رفاهی، عملکرد خوبی ندارد. از آپشن‌های آن می‌توانیم به 9 عدد کیسه هوا، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم صوتی اینفینیتی، قابلیت اتصال USB، AUX و iPod، تنظیم برقی صندلی‌های جلو به همراه حافظه، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، چراغ‌های جلو زنون، آینه وسط الکتروکرومیک، دوربین دید عقب، سنسور پارک، سانروف، کروز کنترل و محفظه خنک نگهدارنده اشاره کنیم.

هیوندای IX55 از یک موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر بهره می‌برد که قادر است 260 اسب بخار قدرت و 347 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند. وراکروز با وجود وزن حدودا 2 تُنی، عملکرد خوبی دارد و استفاده از یک موتور قدرتمند، موجب رضایت راننده خواهد شد. در بین شاسی بلندهای کنونی موجود در بازار، وراکروز قدرتمندترین موتور را دارد چراکه چند سال قبل، قانون، واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی را ممنوع کرد و وراکروز از آخرین 6 سیلندرهای وارد شده به کشور محسوب می‌شود.

اگر بخواهیم مقایسه کوتاهی بین شاسی بلندهای جدید حاضر در این رده قیمت از جمله هیوندای سانتافه، رنو کولئوس، نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر داشته باشیم، باید بگوییم هیوندای IX55 یا هیوندای وراکروز، موتور قدرتمندتری دارد و بدون شک یکی از باکیفیت‌ترین سواری‌ها را ارائه می‌دهد. اما از نظر تکنولوژی و تجهیزات رفاهی حرفی برای گفتن در مقابل رقبا ندارد به علاوه اینکه چندین سال از واردات آخرین مدل‌های آن می‌گذرد. از آنجا که خودروهای کره‌ای در زمان کوتاهی به برخی مشکلات دچار می‌شوند، بدون شک خرید گزینه‌های جدیدتر با این قیمت بسیار معقول‌تر است و هزینه‌های جاری کمتری برای شما خواهد داشت.

در نهایت اگر گزینه‌های کم کارکرد هیوندای IX55 را پیدا کردید، می‌تواند یک گزینه خوب محسوب شود.

گالری تصاویر هیوندای IX55

property
گیربکس
6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
property
حجم موتور سی سی
3778
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
260/6000
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
8,5
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
13

مشخصات هیوندای IX55 2009-2013

مدل : IX55
کلاس : شاسی بلند بزرگ
گیربکس : 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
محور متحرک : دو دیفرانسیل(4WD)
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 24/V6
حجم موتور سی سی : 3778
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 260/6000
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 347/4500
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 176
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 8,5
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1750/1945/4840
وزن خالص(کیلوگرم) : 2009
مشخصات تایر : 245/60R18
مصرف ترکیبی(لیتر) : 13
استاندارد الایندگی : یورو 3
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 78
کیسه هوا : راننده / سرنشین جلو / جانبی / پرده ای
سیستم های ترمز و پایداری : جلو و عقب دیسکی / ABS - EBD - ESP
سیستم های امنیتی : دزدگیر / استارت و ورود بدون کلید
سیستم های فرمان و هدایت : تنظیم برقی
سیستم تهویه مطبوع : کنترل اتوماتیک دوگانه
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : سی دی چنجر شش تایی / سیستم صوتی اینفینیتی / اتصال USB ، AUX و ipod
سیستم صندلی : تنظیم برقی صندلی های جلو با حافظه / گرم کن صندلی های جلو و عقب / پشت سری های فعال به هنگام تصادف
سیستم اینه و شیشه ها : برقی
سیستم روشنایی : چراغ های جلو زنون / روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها / شستشو چراغ های جلو
سایر امکانات : سنسور پارک / دوربین دید عقب / کروز کنترل / سنسور باران / محفظه خنک نگهدارنده / کمک فنرهای گازی
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره هیوندای IX55 2009-2013

  • user icon
    نویسنده : سیامک نجفی
    تاریخ : 1395/06/11

    با سلام به نظر من هیوندا وراکروز اصلا با این قیمت ارزش خرید نداره چون با توجه به مشخصات فنی سانتافه 2012 با محدوده قیمتی حداکثر 150 تومان توجیه اقتصادی بیشتری داره

  • user icon
    نویسنده : Mohammad
    تاریخ : 1396/05/18

    من واقعا نیسان جوک و رنو کپچرو ترجیح میدم واقعا امکانات رفاهی نداره این

    • نویسنده : محمد
      تاریخ : 1396/09/05

      مقایسه وراکروز به عنوان یک کراس اور فول سایز با نیسان ایک تریل هم اشتباهه چه برسه به نیسان جوک که واقعا یک جوک بیشتر نیست

    • نویسنده : امیر
      تاریخ : 1398/12/21

      رنو کپچر چیا داره که این نداره؟؟ وراکروز به نسبت سال ساختش خیلی امکانات خوبی و بدرد بخوری داره

  • user icon
    نویسنده : احمد
    تاریخ : 1396/10/29

    با سلام خدمت دوستان.
    من ماشینهای زیادی رو داشتم ، از سورنتو گرفته تا هوندا crvو ماشینهای دیگه.خدمت دوستان عرض کنم که سواری این ماشین عالی هستش و میشه گفت بعد از لندکروز قرار میگیره..شتابش هم حرف نداره، مصرفش در حالت بدون کروز ، زیاده ولی اگه با کروز رانندگی کنید تو جاده صدی ۱۰ بیشتر نمیسوزونه،و از همه لحاظ اوکی هستش، سانتافه های ۲۰۱۲ وبه پایین ، نشیمن خوبی ندارن و بسیار خشک هستن ، crv صندلی راحتی رو نداره و باتوجه به گیربکسcvtکه داره ، حس خوبی به آدم نمیده، راوفور هم خشک هستش و سانتافه های جدید هم اصلا شتاب خوبی ندارن، ماشینهای جدید توربو هم هزینه های خودشون و خدای نکرده خرابی توربو رو دارن که فاجعه هستش....به نظر بنده، وراکروز گزینه خوبی هست..البته دوستان صاحب اختیارن...

  • user icon
    نویسنده : نبی
    تاریخ : 1396/11/09

    سلام و عرض ادب
    بنده اذر امسال وراکروز 2011 خریدم قصد تبلیغ یا اغراق هم ندارم با توجه به کیفیت ماشین بخصوص نرمی تعادل و چسبندگی و بخصوص قدرت و شتاب عالی این ماشین به نظر من تو ایران جزو بهترین هاست و من از رانندگی باهاش فوقالعاده لذت میبرم. در ضمن بازار خرید و فروش خوبی هم دارند . فقط یک کم داشبوردش کم جا هست و کیفیت چرم صندلی عالی نیست و البته میگن قیمت قطعاتش گرونه .
    روی هم رفته ماشین خوبیه امیدوارم دوستانی که دارند حاشو ببرن و از سفر باهاش لذت ببرند. ممنون

  • user icon
    نویسنده : بابک
    تاریخ : 1397/01/09

    حدود ۲ سال هست که وراکروز دارم من از این ماشین بدم میومد تا اینکه یکی از دوستام خرید و باهاش روندم این ماشین بینطیره کشش عالیه سواریش مهشره وامکاناتش کاملا سما رو راضی میکنه اگر کسی از این ماشین بد بگه دو حالت بیشتر نداره یا تجربه رانندگی باهاش رو نداشته ویا به هر دلیلی نمخواد راستشو بگه

  • user icon
    نویسنده : سجاد
    تاریخ : 1397/02/07

    ته ماشین والسلام

  • user icon
    نویسنده : نورالله
    تاریخ : 1397/04/17

    سلام خدمت دوستان من یک وراکروز ۲۰۱۳ دارم ففط میتونم بگم که کاملا ادم رو ارضا میکنه محشره

  • user icon
    نویسنده : محمد حسین ترالی
    تاریخ : 1397/09/04

    سلام حدودا دوسالی که دارم و نسبت به شاسی بلندهای دیگری که داشتم بسیار راصی هستم خودروی نرم وراحت ودارای امنیت بالا وخلاصه باکیفیت نه بخاطر اینکه من دارم خدایی با سانتافه قابل قیاس نیست تارانندگی با ان نکنی اینها همه تعریف است ان موقع است که فرق را احساس خواهی کرد بازهم دوستان هنگام خرید تحقیق بیشتری نمایند ولی خودرو کم هزینه وعالی می باشد

    • نویسنده : rezaaraghizadeh
      تاریخ : 1398/02/29

      من هم میگم وراکروز محشره. به روز ارزوم این بود از دو دفرانسیه با همان چهار چرخ در جاهای سخت وسرابالایی ها استفاده کنم ولی قدرت موتور با تک دفرانسیه هم جواب داده

  • user icon
    نویسنده : عبدالرضا
    تاریخ : 1397/11/02

    من خودم وراکروز ۲۰۱۳دارم. اے ڪاش این ماشیـن مدل۲۰۱۸هم داشت و من اونو می خریـدم.این ماشیــن بهتــــــــرین شاسی بلنــد موجود در ایـران هست.

  • user icon
    نویسنده : سونيا
    تاریخ : 1397/12/13

    با سلام،من از سال٢٠١١وراكروز دارم و هرهفته با توجه به شغلم حدود٦٠٠ كيلومتر در جاده هستم،خداروشكراز اين ماشين بسيار راضي هستم وتا بحال مشكل خاصي نداشتم و اصلا با سانتافه قابل مقايسه نيست و يكي از دلايلي كه هووز ماشينم را تغيير ندادم اين هست كه ماشيني بهتر از ماشين خودم در اين كلاس پيدا نكردم،البته بازهم بنظر دوستانم لندكروز يا بي ام و ٤ گزينهاي بهتري باشند

  • user icon
    نویسنده : سلمان
    تاریخ : 1399/12/03

    فوق العاده هست
    از صفري دارم تا حالًا ٤٨٠ هزار كيلومتر راه رفته
    ماشين مرد ميخواي تو جاده فقط وراكروز
    هر كي ميگه بده يا سوارش نشده
    يا پول خريدش را نداره

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading