هیوندای سنتینیال 2011-2013

HYUNDAI CENTENNIAL 2011-2013

هیوندای سنتینیال 2011-2013 هیوندای سنتینیال 2011-2013

بررسی هیوندای سنتینیال

هیوندای سنتنیال یا همان هیوندای اِکوس، یک سدان فول سایز لوکس است که در دو نسل به تولید رسید. سنتنیال تاریخه جالبی دارد. این سدان در ابتدا با نام هیوندای اکوس شناخته می‌شد و توسط کمپانی میتسوبیشی هم با نام پرودیا به تولید می‌رسید. این نسل از هیوندای اکوس در سال 1999 معرفی شد و تولید آن تا سال 2009 ادامه پیدا کرد.

اما ما در اینجا قصد داریم درباره نسل دوم آن صحبت کنیم که در سال 2009 معرفی شد در حالی که تغییرات بسیاری را تجربه کرده بود. سنتنیال به نوعی لوکس ترین محصول هیوندای به شمار می‌رفت تا اینکه کره‌ای‌ها در سال 2016 و همزمان با تاسیس برند جنسیس تصمیم به خاتمه تولید آن گرفتند.

سنتنیال از سال 2011 تا 2013 در تعداد محدودی توسط آسان موتور به بازار کشورمان وارد شد.

 هیوندای-سنتینیال-CENTENNIAL
عکس داخلی هیوندای سنتینیال 2011-2013
price icon

900 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

7از 8کاربر

سال ساخت : 2011-2013

نکات مثبت هیوندای سنتینیال

اتاق بزرگ و راحت ، مجموعه ای از امکانات و تجهیزات استاندارد متناسب با قیمت ، موتور 8 سیلندر پر قدرت و آرام ، شتابگیری خوب ، متریال عالی استفاده شده در کابین

نکات منفی هیوندای سنتینیال

پایداری نسبتاً کم ، فرمان پذیری ضعیف تر نسبت به رقبا

امنیت هیوندای سنتینیال

این مدل که به عنوان لوکس ترین خودروی هیوندای می باشد از پلت فرمی با جنسیس سود می برد. EOUAL از موسسه NHTSA 5 ستاره ایمنی دریافت کرده است.

نقد کارشناسی هیوندای سنتینیال

هیوندای سنتنیال یک سدان فول سایز لوکس است که با نام هیوندای اِکوس هم شناخته می‌شود. سنتنیال لوکس‌ترین محصول تاریخ کمپانی هیوندای است که تا سال 2016 به تولید می‌رسید و پس از آن با افتتاح برند جنسیس، زیر مجموعه لوکس هیوندای، تولید این سدان جذاب هم متوقف شد.

نسل اول هیوندای سنتنیال یا اکوس، در سال 1999 معرفی و عرضه شد و تا سال 2009 بر روی خط تولید هیوندای قرار داشت. اما در سال 2009، هیوندای نسل دوم سنتنیال را معرفی کرد که کاملا تغییر پیدا کرده بود و با یک خودرو کاملا جدید روبه‌رو بودیم. سنتنیال جدید با استفاده از یک پلتفرم جدید ساخته شد که هیوندای خود مراحل تحقیق، توسعه و طراحی آن را بر عهده داشت. بد نیست بدانید که سنتنیال در برخی کشورها در مدل لیموزین هم عرضه می‌شود که طول بیشتری دارد و صندلی‌های عقب آن، تجهیزات رفاهی بیشتری را در اختیار سرنشین قرار می‌دهند.

هیوندای سنتنیال از سال 2011 توسط آسان موتور در بازار کشورمان عرضه شد و عرضه آن تا سال 2013 هرند در تعداد محدود ادامه پیدا کرد. پس از آن، به دلیل وضع قوانین جدید واردات خودرو و ممنوعیت واردات خودروهایی با حجم موتور 2500 سی سی و بالاتر، عرضه سنتنیال هم در کنار بسیاری از خودروهای محبوب دیگر، متوقف شد.

هیوندای سنتنیال یک خودرو کاملا لوکس است و در زمره خودروهای لوکس سایز بزرگ قرار می‌گیرد. هدف هیوندای از عرضه چنین خودرویی، وارد شدن به میدان رقابت با مرسدس S کلاس، ب ام و سری 7، آئودی A8 و لکسوس LS بود اما مقایسه کردن این خودروها کار عبس و بیهوده‌ای است. بنابراین بهتر است برای پیدا کردن یک رقیب در حد و اندازه سنتنیال، به سراغ کیا K9 بروید.

باید بگوییم تلاش هیوندای و کیا برای عرضه یک خودرو لوکس تمام عیار اینچنینی، کاملا ستودنی است و در محصولات بعدی، کره‌ای‌ها نشان دادند تا چه حد در صنعت خودرو پیشرفت کرده‌اند. اما اجازه دهید از مقایسه آنها با خودروهای یادشده همچون مرسدس بنز S کلاس خودداری کنیم چراکه یک تفاوت بسیار مهم میان این دو خودرو وجود دارد و آن هم اصالت است. در واقع همین اصالت موجب بالا رفتن کیفیت مرسدس بنز S کلاس، ب ام و سری 7، آئودی A8 و لکسوس LS شده و آنها را از سایر رقبا متمایز می‌کند و ما تنها به قدمت یک خودرو توجه نمی‌کنیم.

هیوندای سنتنیال را باید خودرو زیبایی دانست که زبان طراحی هیوندای در آن به خوبی دیده می‌شود و با یک نگاه به نمای جلو، متوجه شباهت آن با هیوندای جنسیس سدان می‌شویم. هیوندای در نوک کاپوت سنتنیال، یک لوگوی اختصاصی تعبیه کرده که ما را یاد خودروهای رولزرویس می‌اندازد. طراحی چراغ‌ها در نمای عقب گیرا و جذاب است و اگر از نزدیک با سنتنیال برخورد داشته باشید، متوجه ابعاد بزرگ و ابهت آن خواهید شد.

کابین هیوندای سنتنیال هم یک تجسم زیبا از یک خودرو لوکس است و هیوندای در این بخش هم نمره قابل قبولی می‌گیرد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و در زیر آن و بین کلیدهای کنترلی، یک ساعت آنالوگ دیده می‌شود. هیوندای سعی کرده با استفاده از تریم چوب، کیفیت را به بالاترین حد خود برساند. نکته مهم این است که بیشتر مشتریان این کلاس از خودروها، طیف خاصی هستند که به اصطلاح بیزینس من بوده و یا به تجارت‌های پرسود مشغول‌اند.

به همین دلیل ذات اینچنین خودروهایی، فراهم کردن بیشترین امکانات برای سرنشینان عقب است چراکه مالک معمولا در صندلی عقب نشسته و یک راننده مسئول هدایت خودرو است. هیوندای از این موضوع آگاه بوده و صندلی‌های عقب را به راحت‌ترین بخش خودرو تبدیل کرده است. بد نیست بدانید که سنتنیال در دو مدل 4 و 5 نفره تولید می‌شود که در مدل 4 نفره، صندلی‌های عقب مجزا هستند. همه صندلی‌ها به سیستم‌های گرمکن و سردکن مجهز شده‌اند و صندلی‌های عقب از ماساژور هم بهره می‌برند. به علاوه دو نمایشگر 9.2 اینچی برای هر سرنشین در نظر گرفته شده است.

از دیگر تجهیزات رفاهی موجود در سنتنیال می‌توانیم به 9 عدد کیسه هوا، سیستم صوتی Lexicon مجهز به 16 بلندگو، آمپلی فایر و ساب ووفر، تنظیم ارتفاع خودرو به صورت دستی و اتوماتیک، سیستم کنترل کیفیت هوای اتاق به همراه کنترل دما، یچال، آینه‌های الکتروکرومیک، سنسور باران و پارک، گرمکن و سردکن تمام صندلی‌ها، ماساژور صندلی‌های عقب با تنظیم برقی صندلی، سیستم کمکی پارک و دوربین نقطه کور جلو و عقب اشاره کنیم.

هیوندای سنتنیال در بازار ایران با یک موتور 4.6 لیتری 8 سیلندر عرضه شد که قادر است 366 اسب بخار قدرت و 438 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک شیفت ترونیک، به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. به این ترتیب، سنتنیال قادر است در مدت زمانی کمتر از 7 ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که باتوجه به وزن بالای 2 تُن آن، چندان هم بد نیست.

سنتنیال کیفیت سواری بسیار خوبی دارد و میزان صدای ورودی به کابین پایین است. به علاوه سیستم تعلیق بسیاری از ناهمواری‌های مسیر را جذب می‌کند و البته انتظار دیگری هم از خودرویی در این سطح نمی‌رفت. باوجود سواری نرم، سنتنیال هندلینگ خوبی ندارد و این اتفاق، بیشتر مربوط به وزن بالای آن می‌شود.

هیوندای سنتنیال یک خودرو لوکس تمام عیار است و هدف هیوندای ارائه محصولی جهت رقابت با خودروهای حاضر در این کلاس همچون مرسدس بنز S کلاس بوده است. اما اگر بخواهیم آن را از نظر قیمتی با رقبا مقایسه کنیم، می‌توانیم لکسوس ES و برخی مدل‌های قدیمی سری 5 و مرسدس بنز E کلاس را رقیب آن در بازار ایران بدانیم. سنتنیال در حال حاضر با قیمت‌هایی بسیار بالا در نسخه‌های دست دوم در بازار به فروش می‌رسد.

هیوندای سنتنیال در بدو ورود با قیمتی 125 میلیون تومانی به دست مشتریان ایرانی می‌رسید و به این ترتیب، یکی از ارزان‌ترین خودروهای لوکس زمان خود محسوب می‌شد. تا جایی که با نصف هزینه پرداختی برای پورشه پانامرا، می‌توانستید خودرویی بسیار لوکس به نام هیوندای سنتنیال را در اختیار داشته باشید. اما در نهایت یک موضوع آزاردهنده وجود داشت و آن هم برندی بود که هرگز به عنوان یک خودروساز لوکس شناخته نمی‌شد. در نهایت باید بگوییم اگر هدف شما از خرید آن، در اختیار داشتن یک خودرو لوکس و کاربردی است، سنتنیال گزینه خوبی است اما اگر قصد سوار شدن بر یک خودرو لوکس تمام عیار خوشنام را دارید، بهتر است به سراغ گزینه‌های آلمانی بروید.

نزدیک‌ترین رقیب سنتینیال را در حال حاضر می‌توان هیوندای آزرا 2018 دانست که در کلاس پایین‌تری قرار می‌گیرد اما قیمت آن در نسخه‌های صفر کیلومتر، حتی از سنتینیال کمتر است. 

گالری تصاویر هیوندای سنتینیال

property
گیربکس
6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
property
حجم موتور سی سی
4627
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
366/6500
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
6,5
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
12,3

مشخصات هیوندای سنتینیال 2011-2013

مدل : Centennial
کلاس : سدان لوکس بزرگ
گیربکس : 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
محور متحرک : دیفرانسیل عقب(RWD)
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : V8/32
حجم موتور سی سی : 4627
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 366/6500
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 438/4500
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 250
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 6,5
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1495/1890/5160
وزن خالص(کیلوگرم) : 2034
مشخصات تایر : 245/50R18
مصرف ترکیبی(لیتر) : 12,3
استاندارد الایندگی : یورو 4
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 77
کیسه هوا : راننده / سرنشین جلو / جانبی / پرده ای
سیستم های ترمز و پایداری : جلو و عقب دیسکی خنک شونده / ABS - ESP - TCS
سیستم های امنیتی : دزدگیر / استارت و ورود بدون کلید
سیستم های فرمان و هدایت : سنسور سرعت / تلسکوپی با تنظیم برقی / گرمایش غربیلک فرمان
سیستم تهویه مطبوع : کنترل اتوماتیک 4 نقطه ای / سنسور رطوبت و سنسور کیفیت هوا
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : نمایشگر / ماوس / جهت یاب ماهواره ای / چنجر 6 تایی / سیستم مولتی مدیا و نمایشگر در عقب / بلوتوث / اتصال USB و AUX و ipod
سیستم صندلی : تنظیم برقی صندلی های جلو و عقب با حافظه / گرم کن و سرد کن صندلی های جلو و عقب / ماساژور و زیرپایی برای صندلی های عقب / تودوزی چرم / پشت سری های فعال به هنگام تصادف
سیستم اینه و شیشه ها : آینه های جانبی و داخلی الکتروکرومیک/ تاشوندگی برقی و گرمکن آینه های جانبی/ پرده برقی شیشه عقب/ بخار زدای اتوماتیک شیشه ها
سیستم روشنایی : چراغ های جلو زنون با قابلیت روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها / چرخشش چراغ ها در پیچ / شستشو چراغ های جلو
سایر امکانات : سنسور باران - سنسورهای پارک / دوربین دید جلو و عقب / سیستم مکش درب ها / پارک اتوماتیک / پرده برقی عقب / پرده شیشه های جانبی عقب / درب صندوق عقب برقی / کمک فنرهای گازی - یخچال
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره هیوندای سنتینیال 2011-2013

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1395/06/18

    اخه کی گفته هیوندای سنتینیال نمیارزه چرا نیارزه از نظر امکانات رفاهی هیچکدوم از رقیبای المانیش جز s500 و سری هفت اونم بزور بش نمیرسن اخه کجا با سیصد میلیون ی ماشین با این همه امکانات ب شما میدن با موتور هشت سیلندر برای ی s500 و سری هفت باید کم کمش بالای یک میلیارد هزینه کنی حتی مدلای ۲۰۰۸ اس پونصدم این قیمت نیس و بیشتره هم قیمتاش تازه ی بنز e250 هس با ی موتور چهارسیلندرک در مقابل این هیچه با امکاناتی بسیارازین کمتر تازه همین e250 هم قیمت ۵۰۰ میلیونه و ازین گرونتره این ماشین خیلیم میارزه لطفا الکی نگید و الکی ازش بد نگید باتشکر.

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1395/06/18

    با سلام درسته که هیوندایی نسبت به کمپانی های مطرح تر از سطحی پایینتر برخورداره اما در مورد هیوندای سنتینیال هیوندایی همانطوری که دوست قبلی اشاره کرد هیچ ماشین اروپایی در این کلاس نمیشه با این قیمت پیدا کرد و به نظر من نسبت به قیمتش عالیه و صد در صد ارزش خرید دارد

  • user icon
    نویسنده : نیما حیدری
    تاریخ : 1398/05/24

    عالیههههههههه

  • user icon
    نویسنده : نیما حیدری
    تاریخ : 1398/05/25

    عالیه

  • user icon
    نویسنده : حامد گلستانی
    تاریخ : 1398/05/29

    آخ من مریض این ماشینم خیلی خوبه....تو این وضعیت نابسامان ماشین سنتنیال یه سرو گردن از هم رده هاش بالاتره و ارزش خرید رو هم داره اونم با موتور خیلی قدرتمند 8سیلندر.....و با کلی آپشن و امکانات رفاهی..یک خودروی لاکچری و همه چیز خوب

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading