کیا پیکانتو 2012-2015

KIA PICANTO 2012-2015

کیا پیکانتو 2012-2015 کیا پیکانتو 2012-2015

بررسی کیا پیکانتو

کیا پیکانتو یک خودرو کوچک شهری است که نخستین بار در سال 2004 معرفی شد و در حال حاضر در سومین نسل به تولید می‌رسد. اما در اینجا صحبت درباره نسل دومی است که در سال 2011 و در نمایشگاه خودرو ژنو به معرض دید عموم درآمد و تا سال 2017 بر روی خط تولید قرار داشت.

این نسل از پیکانتو، در سال 2013 توسط اطلس خودرو وارد بازار کشورمان شد و عرضه آن تا سال 2017 ادامه پیدا کرد. پیکانتو یک خودرو کوچک شهری است و گزینه چندان مناسبی برای خانواده‌ها نیست و بیشتر مشتریان آن، بانوان هستند که برای مسیرهای کوتاه از آن استفاده می‌کنند.

 کیا-پیکانتو-PICANTO
عکس داخلی کیا پیکانتو 2012-2015
price icon

745 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

7از 3کاربر

سال ساخت : 2016-2017 2012-2015

نکات مثبت کیا پیکانتو

چابکی پیشرانه با توجه به حجم ، تعویض نرم جعبه دنده ، ترمزهای قدرتمند ، آلایندگی کم ، ترکیب بندی خوب داخل کابین ، کیفیت ساخت خوب

نکات منفی کیا پیکانتو

نفوذ صدای پیشرانه در دورهای بالا ،خشکی سیستم تعلیق ، از دست رفتن سریع تعادل قسمت عقب خودرو در پیچ های تند

امنیت کیا پیکانتو

پیکانتو نسل دوم پیکاسوی کره ای کوچکترین و کم مصرف ترین محصول خانواده کیا است. این جارو شارژری کره ای توانسته از موسسه ایمنی EURONCAP 4 ستاره ایمنی دریافت کند

نقد کارشناسی کیا پیکانتو

کیا پیکانتو یک هاچبک کوچک است و کوچک‌ترین عضو از خانواده محصولات کیا به شمار می‌رود. پیکانتو در سگمنت A جای می‌گیرد و اتفاقا یکی از ارزان‌ترین خودروهای وارداتی کره‌ای به کشور محسوب می‌شود.

پیکانتو نخستین بار در سال 2004 معرفی شد و هم اکنون هم در سومین نسل خود توسط کیا به تولید می‌رسد. اما آن مدل از پیکانتو که در ایران حضور پیدا کرد، نسل دوم است که در سال 2011 و در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد و تولید آن تا سال 2017 ادامه پیدا کرد.

پیکانتو در برخی کشورها با نام مورنینگ شناخته می‌شود و در سال 2014 یک بار منحصرا برای کره جنوبی و در سال 2015 برای نسخه‌های جهانی فیس لیفت شد. البته این فیس لیفت آنقدرها هم چشمگیر نبود و بیشتر تغییرات آن مربوط به سپرهای جلو و عقب است. پیکانتو از سال 2013 توسط اطلس خودرو در بازار کشورمان عرضه شد و عرضه آن تا سال 2017 ادامه پیدا کرد. التبه پیکانتو در مدل 2016 با ظاهر جدیدش در دسترس خریداران قرار گرفت.

کیا پیکانتو باتوجه به کلاسی که در آن قرار دارد، از نظر طراحی عملکرد خوبی دارد هرچند رقبای زیادی هم در این کلاس دیده می‌شوند از جمله هیوندای I10، میتسوبیشی میراژ و مزدا 2. در نمای جلو، جلو پنجره معروف کیا را می‌بینیم که البته ابعاد کوچکی دارد و بر روی سپر یک ورودی هوا بزرگ دیده می‌شود. چراغ‌های جلو با توجه به ابعاد کوچک کاپوت، بخش بزرگی از فاصله جلو پنجره تا شیشه جلو را پوشش داده‌اند. در نمای عقب هم چراغ‌های تقریبا عمودی شکل، نکته قابل توجه هستند.

کیا پیکانتو در طراحی کابین هم عملکرد مطلوبی دارد و می‌توان گفت بهترین طراحی کابین در این کلاس، متعلق به پیکانتو است. در مرکز داشبورد ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی دیده می‌شود و طراحی فرمان به گونه‌ای است که با نگاه کردن به آن، گویی در حال نگاه کردن به جلو پنجره هستید. پیکانتو یک خودرو کوچک شهری است اما صندلی‌های تقریبا راحتی دارد و از این جهت، می‌تواند به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته شود.

اما باز هم این نکته را یادآورد می‌شوم که پیکانتو یک خودرو کاملا شهری است و برای استفاده در مسیرهای جاده‌ای طراحی نشده است. بنابراین باید از حضور در مسیرهای نامتعارف و غیر معمول با پیکانتو خودداری کنید چراکه به دلیل ضعف در جلو بندی، ممکن است خودرو شما با مشکلاتی روبه‌رو شود.

کیا پیکانتو ویژگی‌هایی چون 6 عدد کیسه هوا، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD, MP3, iPod, AUX,، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، صندلی‌های عقب تاشو، سانروف، آینه وسط الکتروکرومیک، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، سنسور پارک عقب و تنظیم برقی آینه‌ها مجهز به گرمکن را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

کیا پیکانتو به یک موتور 1.2 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که قادر است 83 اسب بخار قدرت و 121 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. کیا پیکانتو وزن پایینی دارد و به همین دلیل خودرو نسبتا چابکی است.

کیا پیکانتو رقبایی چون هیوندای I10، میتسوبیشی میراژ، تویوتا یاریس هاچبک و مزدا 2 را در مقابل دارد اما اگر بخواهیم نگاهی به خودروهای حاضر در این بازه قیمتی بیندازیم، موارد دیگری هم وجود دارند که گزینه‌های ایده‌آل‌تری محسوب می‌شوند. به علاوه اینکه پیکانتو بازار دست دوم خوبی ندارد و از نظر خدمات پس از فروش، ممکن است شما را به دردسر بیندازد. پیکانتو یک خودرو کوچک است که برای سفرهای شهری و همچنین برای بانوان گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

البته در این بازه قیمتی گزینه‌های دیگری هم در مقابل شما قرار دارد از جمله پژو 207 اتوماتیک و رنو ساندرو اتوماتیک در نسخه‌های صفر کیلومتر که علاوه بر بازار خرید و فروش و خدمات پس از فروش بهتر، سال تولید نزدیک‌تری دارند و می‌توان برای چند سال آینده از آنها استفاده کرد.

property
گیربکس
4 دنده اتوماتیک
property
حجم موتور سی سی
1248
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
83/6000
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
11,4
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
5,7

مشخصات کیا پیکانتو 2012-2015

مدل : Picanto
کلاس : هاچ بک شهری کوچک
گیربکس : 4 دنده اتوماتیک
محور متحرک : دیفرانسیل جلو(FWD)
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 4 خطی/16
حجم موتور سی سی : 1248
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 83/6000
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 121/4000
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 171
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 11,4
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1480/1595/3595
وزن خالص(کیلوگرم) : 855
مشخصات تایر : 155/70R 13
مصرف ترکیبی(لیتر) : 5,7
استاندارد الایندگی : یورو 4
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 35
کیسه هوا : راننده/ سرنشین جلو
سیستم های ترمز و پایداری : جلو دیسکی و عقب کاسه ای/ABS-EBD
سیستم های امنیتی : قفل مرکزی/ ریموت کنترل
سیستم های فرمان و هدایت : قدرت کمکی هیدرولیکی/ مجهز به سنسور سرعت/ فرمان تلسکوپی/ تنظیم دستی/ دکمه های کنتذل سیستم صوتی روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع : کنترل اتوماتیک
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : رادیو CD/ همراه USB-Ipod-Bluetooth
سیستم صندلی : تنظیم دستی/ پشت سری های فعال هنگام تصادف
سیستم اینه و شیشه ها : تنظیم برقی اینه ها با گرمکن/ شیشه بالا بر جلو و عقب برقی/ سانروف
سیستم روشنایی : روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها (Auto light)/ مه شکن جلو
سایر امکانات : سنسور پارک عقب
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره کیا پیکانتو 2012-2015

  • user icon
    نویسنده :
    تاریخ : 1395/09/14

    به عنوان کسی که ۲ سال هست کیا پیکانتو را دارم، دو نکته منفی اول را قبول دارم ولی نکته سوم اشتباه است
    پایداری و به اصطلاح هندلینگ این خوردو عالی هست و حداقل از دست دادن تعادل در پیچ های تند را دارد

  • user icon
    نویسنده : پوریا
    تاریخ : 1396/05/13

    پیکانو بسیار ماشین. خوبی هست اما مصرفش هرگز در شهرهای بزرگ از ۸/۷ یا ۹ کمتر نمیشه. من حتی به نمایندگی هم که گفتم این موضوع را تایید کردن . ضمنا کمک های ضعیفی داره مخصوصا در دست اندازها خیلی نشون میده خودش رو اما در کل واسه شهر از خیلی ماشین ها بهتره

    • نویسنده : علی ......
      تاریخ : 1399/07/22

      به نظر من ام وی ام 315 خیلی بهتره چون هم آپشن های بیشتری داره موتور قوی خوبی داره و نفوذ صدا به بدنه کمتره در زمن مصرفش کمه و جای بیشتری داره هم براای سرنشینان عقب و هم صندوق عقب
      صندوق عقبش انقدر بزرگه که حتی میشه باهاش اسا کشی کرد کمک هاش هم به اندازه پیکاتو و هیوندا ای 20 خیلی بهتره ولی بازم ضعف داره اما نه به اندازه هیوندا ای 20 و کیا پیکاتو

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading