هیوندای جنسیس کوپه 2013

HYUNDAI GENESIS COUPE 2013

هیوندای جنسیس کوپه 2013 هیوندای جنسیس کوپه 2013

بررسی هیوندای جنسیس کوپه

هیوندای جنسیس کوپه یک خودرو اسپرت است که نسل اول آن در سال 2008 معرفی شد و از سال 2009 وارد بازارهای جهانی شد. تولید اولین مدل از جنسیس کوپه تا سال 2012 ادامه پیدا کرد و پس از آن یعنی در سال 2013، هیوندای مدل جدید جنسیس کوپه را معرفی نمود.

این مدل از نظر ظاهری و فنی تغییراتی را تجربه کرده و البته هیوندای سعی کرده مشکلاتی را که در مدل قبلی وجود داشت، برطرف کند. بیشتر تغییرات ظاهری در نمای جلو و در داخل کابین اتفاق افتاده و جنسیس کوپه در این مدل چهره جدیدتری به خود گرفته است.

هیوندای، همچنان جنسیس کوپه را در تریم‌های مختلفی عرضه می‌کرد که از قوای محرکه متفاوتی بهره می‌بردند. اما مدل وارد شده به ایران، همانند برادر خود، از یک موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر استفاده می‌کند. هیوندای جنسیس کوپه 2013 در حال حاضر با قیمت 300 تا 450 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

 هیوندای-جنسیس-کوپه-GENESIS-COUPE
عکس داخلی هیوندای جنسیس کوپه 2013
price icon

500 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

8از 15کاربر

سال ساخت : 2013 2010-2012

نکات مثبت هیوندای جنسیس کوپه

موتور قدرتمند و پرشتاب ، فرمان پذیری عالی همراه با چسبندگی مطلوب ، صدای بسیار موتور جذاب ، ظاهری جذاب که در صورت روشن بودن چراغ ها در شب شما را میخکوب می نماید ،حس بالای اسپرت بودن خودرو 

نکات منفی هیوندای جنسیس کوپه

هزینه نگهداری نسبتا بالا - بیش فرمانی و کنترل نامناسب قدرت

امنیت هیوندای جنسیس کوپه

نسل جدید جنسیس کوپه هیوندای که عمده تغییرات ظاهری آن در قسمت جلوی خودرو خلاصه می گردد که چهره خودرو را بسیار جذاب تر از نسل قبل کرده است. این نسل از جنسیس کوپه تنها تست ایمنی اتوبان را انجام داده است نمره خوب را به خود اختصاص داده است و در میان رقیبان بیشترین امتیاز را کسب کرده است.

نقد کارشناسی هیوندای جنسیس کوپه

هیوندای جنسیس کوپه یک خودرو اسپرت کامپکت است که در دو نسل به تولید رسید. نسل اول آن در سال 2009 و نسل دوم آن در سال 2013 وارد بازار شد که در اینجا از نسل دوم صحبت می‌کنیم. هیوندای پس از تولید نسبتا موفق هیوندای کوپه، تصمیم گرفت مسیر خود را در تولید خودروهای اسپرت ادامه دهد و به همین جهت، جنسیس کوپه را معرفی نمود.

البته برند جنسیس کمی بعد به یک برند مستقل تبدیل شد تا هیوندای همانند بسیاری از خودروسازان مطرح جهان، یک زیرمجموعه لوکس داشته باشد. جنسیس کوپه را باید اسپرت‌ترین محصول تاریخ هیوندای دانست البته در این بین تنها نیست و هیوندای ولوستر هم در کنار جنسیس کوپه به عنوان یکی از محصولات اسپرت هیوندای شناخته می‌شود.

هیوندای جنسیس کوپه 2013، تغییراتی را در ظاهر تجربه کرده بود که مهم‌ترین آنها مربوط به نمای جلو می‌شد. در نمای جلو اکنون چراغ‌ها، کاپوت و سپر جدیدی دیده می‌شود که ظاهر مدرن‌تری دارند. جلو پنجره بزرگتر شده و بر روی کاپوت، دو ورودی هوا دیده می‌شود تا حجم هوای ورودی به کاپوت افزایش پیدا کند. در نمای عقب هم چراغ‌ها تقریبا شکل جدیدی دارند.

اما با ورود به داخل کابین، تغییرات گسترده‌تری را مشاهده می‌کنید و بدون شک بهبود این طراحی نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. طراحی کنسول وسط و فرمان بهتر شده و کیفیت متریال داخلی، بیشتر شده است. صندلی‌ها همچنان ارگونومی خوبی دارند و راننده و سرنشین را به خوبی در برمی‌گیرند. هیوندای در مدل جدید جنسیس کوپه سعی داشته تا ایرادات فنی اصلی را برطرف کند و تاحدودی هم در این زمینه موفق عمل کرده است. کیفیت متریال کابین بهتر شده ولی جنسیس در کیفیت رانندگی هنوز با مشکلاتی روبه‌رو است.

جنسیس کوپه 2013 از یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد که علاوه بر هماهنگی بیشتر با موتور، موجب کاهش مصرف سوخت هم شده است. اما ایراد اصلی جنسیس که مربوط به کنترل نامناسب کشش می‌شود، همچنان مرتفع نشده و خودرو با بیش فرمانی مواجه است. یعنی با فشردن پدال گاز و آزادسازی تمام توان موتور، چرخ‌های عقب دچار هرزگردی می‌شوند و محور عقب دچار لغزش می‌شود. بنابران توصیه ما این است که اگر راننده حرفه‌ای نیستید، برای نشستن پشت فرمان جنسیس کوپه تمامی سیستم‌های کنترلی را روشن کنید و از هیجان زدگی خودداری کنید.

هیوندای جنسیس کوپه از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی عملکرد مطلوبی دارد و ویژگی‌هایی چون سیستم صوتی اینفینیتی با 10 بلندگو، چراغ‌های جلو زنون، سانروف، ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز به تصفیه کننده هوا اتاق، تنظیم برقی صندلی راننده و دستی سرنشین به همراه گرمکن، آینه وسط الکتروکرومیک و کروز کنترل را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

هیوندای جنسیس کوپه 2013 در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود اما مدل وارد شده در ایران، همانند مدل قبلی از یک موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر بهره می‌برد که قادر است 300 اسب بخار قدرت و 368 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. این قدرت برای رساندن جنسیس کوپه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون در مدت کمتر از 6 ثانیه کافی است.

هیوندای جنسیس کوپه در حال حاضر با قیمت 300 تا 450 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد و تویوتا GT86 را می‌توانیم اصلی‌ترین رقیب آن در بازار بدانیم.

گالری تصاویر هیوندای جنسیس کوپه

property
گیربکس
8 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
property
حجم موتور سی سی
3778
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
300/6400
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
5,9
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
10,7

مشخصات هیوندای جنسیس کوپه 2013

مدل : Genesis Coupe 2013
کلاس : کوپه اسپرت
گیربکس : 8 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
محور متحرک : دیفرانسیل عقب(RWD)
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 24/V6
حجم موتور سی سی : 3778
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 300/6400
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 368/5100
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 240
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 5,9
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1384/1864/4630
وزن خالص(کیلوگرم) : 1638
مشخصات تایر : 225/40R19
مصرف ترکیبی(لیتر) : 10,7
استاندارد الایندگی : یورو 3
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 65
کیسه هوا : راننده / سرنشین جلو / جانبی / پرده ای
سیستم های ترمز و پایداری : جلو و عقب دیسکی خنک شونده / ESP - ABS - EBD - TCS- OCS -ECS
سیستم های امنیتی : دزدگیر / استارت و ورود بدون کلید/ قفل شدن و باز شدن دربها با توجه به وضعیت دنده/ سنسور پارک
سیستم های فرمان و هدایت : سنسور سرعت / تنظیم دستی/ سنسور زاویه فرمان
سیستم تهویه مطبوع : کنترل اتوماتیک/ سیستم کنترل کیفیت هوا/ فیلتر هوا داخل اتاق
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : رادیو CD با 10 بلندگو/اتصال USB - AUX و ipod/ آمپلی فایر 8 کاناله و ساب ووفر
سیستم صندلی : گرم کن صندلی های جلو / پشت سری های فعال به هنگام تصادف/ تنظیم برقی صندلی راننده
سیستم اینه و شیشه ها : آینه های برقی - گرمکن - تاشوندگی برقی/ آینه وسط الکتروکرومیک/ شیشه‌های سولار/ سانروف
سیستم روشنایی : چراغ های جلو زنون / روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها
سایر امکانات : کروز کنترل / سیستم نشانگر باد تایر / کمک فنرهای گازی/ سنسور پارک/ سنسور باران
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره هیوندای جنسیس کوپه 2013

  • user icon
    نویسنده : میلاد افشردل
    تاریخ : 1395/07/25

    سلام به نظر من جنسیس کوپه با این قیمت یک ماشین کاملی هست و میشه با ماشینهای المانی مقابله کنه میلاد از امل

  • user icon
    نویسنده : alireza
    تاریخ : 1395/08/13

    جنسیس کوپه مدل های 2012 و اوایل 2013 به دلیل آپدیت نبودن گیربکس از مشکلات فراوانی رنج میبرند و هم سدان و هم کوپه های 2012 و 13 با مشکل تقه 2 ب3 در گیربکس و گاز هرز 4 به 5 حتی در کارکردهای کمتر از 40 هزار مواجه میشن که در اکثر فروم های خارجی هم ذکر شده.
    اتفاقا اگر این مورد رو کنار بگذاریم جنسیس کوپه مخصوصا مدلهای old face هزینه های نگه داری پایینی داره به نسبت لذتی که به راننده میده ، به جرات میتونم بگم لذتی که میده با بنز و بی ام و کوپه برابر و هزینه هاش یک دهم بنز و بی ام و ست.

    • نویسنده : جواد
      تاریخ : 1397/04/18

      تا حالا ۳ تا جنسیس داشتم
      ولی جنسیس اخریم دقیقا همین مشکل گیربکس داشتم که اول گفتن از ساعتی گیربکس هستش و خریدم مشکل حل نشد بعد گفتن صفحه های داخل گیربکس باید عوض بشه که دیگه خدارو شکر مشکلم حل شد ول الان ساعتی رو که چند میلیون خریده بودم رو دستم مونده.
      من خیلی از ماشینارو سوار شدم چه تو ایران چه تو دبی ولی به جرات میگم لذت سواری جنسیس یه چی دیگست.
      در مورد قدرت موتور هم حق با شماست 306 اسبه که فیس جدیدش شد حدود 350 و از 2017 به بعد هم 420 اسبی زدن

  • user icon
    نویسنده : alireza
    تاریخ : 1395/08/13

    در ضمن 306 اسبه و 355 نیوتن متر گشتاور داره ، مشخصاتی که زدید مورد داره .

  • user icon
    نویسنده : Reza
    تاریخ : 1397/04/28

    سلام ببخشید میخواستم بدونم اخرین مدل جنسیس کوپه تو ایران چنده؟؟؟از ۲۰۱۳ به بالا نداریم؟؟

  • user icon
    نویسنده : امیررضا
    تاریخ : 1399/06/12

    قیمت بروزه یا نه؟

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading