اینجا هستید: صفحه اصلی خودروهای بازار رنو تلیسمان

رنو تلیسمان

رنو تالیسمان جدیدترین مخلوق کمپانی فرانسوی رنو بازگو کننده زبان طراحی جدید این شرکت میباشد که از هر نظر خودروی جدیدی محسوب میشود که به راحتی میتواند تجربه ای گیرا  تر از رنو لتیتیود  در اختیار خریدار ایرانی قرار دهد .

 Talisman مانند خیلی از تلفظ ماشین های دنیا، نحوه خواندنش متفاوت است! اگر به صورت انگلیسی بخوانید  تالیسمن ویا تالیزمن درست است ولی اگر به زبان فرانسه بخوانید داستان عوض میشود و باید این ماشین لوکس رنو را تلیسمان نام ببرید. در زبان لاتین، معنی کلمه تلیسمان جادو و سحر کردن میباشد و به قول جناب کارلوس گوسن مدیر عامل نابغه رنو که لبنانی الاصل میباشد و در برزیل متولد شده شما میتوانید در اسم تلیسمان مفهوم ایمنی و قردت را بیابید .اگر به گذشته رجوع کنید متوجه میشوید که برند فرانسوی رنو در سال 2001 میلادی یک بار از نام تلیسمان استفاده کرده است و آن هم در خودرویی مفهومی و با طراحی عجیب و متفاوت بوده که در کلاس خودروهای کوپه قرار داشت و نحوی چیدمان صندلیهای آن 2+2  نفره قرار داشت .

شرکت رنو بارها اعلام کرده که رنو تالیسمان تنها ماشین در کلاسD-segment  در دنیاست که سیستم فرمان پذیری 4چرخ با نام 4Control را در اختیاردارد.آپشن 4Control  تنها در کشور  کره جنوبی موجود نمیباشد .

مهندسین رنو برای اثبات بهترین بودن تالیسمان در بخش فنی هم نهایت علم و تکنولوژِی را به کار برده اند تا بیش از پیش اثبات کنند که تالیسمان قرار است سرگذشت جدیدی را برای رنو رقم بزند . قلب تپنده رنو تالیسمان یک پیشرانه 4 سیلندر است که 1618 سی سی حجم دارد و توسط سیستم توربو شارژر تغذیه میگردد . پیشرانه رنو تالیسمان 200 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه و 260 نیوتن متر  گشتاور در دور موتور 2500 دور در دقیقه را در اختیار راننده قرار میدهد .  تالیسمان با این پیشرانه پر توان و پر کشش جزء چابک ترین خودرو های کلاس خودش میباشد به طوری که تنها در 7.7 ثانیه تالیسمان به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند . علاوه بر این چابکی مزیت عالی دیگر تالیسمان مصرف سوخت اقتصادی اش است زیرا با سوزاندن 6.2 لیتر بنزین در  100 کیلومتر خیال مالک خود را از بنزین زدن های پی در پی راحت میکند و نشان از کم استهلاک بودن رنو تالیسمان است . برای انتقال قدرت تالیسمان هم رنو از یک گیربکس 7 سرعته دبل کلاچ EDC استفاده کرده است که قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان را نیز دارا میباشد . گیربکس پیشرفته رنو تالیسمان که یکی از نقاط قوتش محسوب میشود با موتور خودرو کاملا هماهنگ است و تعویض دنده هایی نرم ، سریع ، دقیق و لذت بخش را به شما تقدیم میکند

  در بحث ایمنی رنو تالیسمان ، رنو برای تلیسمان چیزی کم نگذاشته است و در آن میتوانید امکاناتی به روز وجذاب مانند کروز کنترل هوشمند، هشداردهنده تغییرلاین ماشین و نقاط کور، هشداردهنده سرعت بیش از حد، سیستم پیشرفته تابلوخوان، از ویژگی های قابل سفارش بر روی رنو تالیسمان میباشد .

  رنو تالیسمان موفق شده ازEuro NCAP سخت گیر 5 ستاره ایمنی دریافت کند و امتیازاتی بالا به شرح زیر دریافت کند . رنو تالیسمان در قسمت حفظ جان سرنشین ها 86 از 100، در حفظ جان کودکان 84 از 100 و در حفظ سلامت عابران پیاده 68 از 100 امتیاز دریافت کرده. تمامی سیستم‌های ایمنی رنو تالیسمان امتیاز 76 از 100 دریافت کرده اند