بررسی ولوو XC40

ولوو XC40

بنا بر گفته های شرکت ولوو قرار است اولین سری از خودروهای سری ۴۰ شرکت ولوو با ورود مدل ولوو XC40 مدل ۲۰۱۸ آغاز شود. شاید ورود ولوو XC40 به بازار نقطه عطفی برای شرکت بزرگ ولوو باشد تا با فروش بیشتر در سبک خودرو های suv بتواند سهم بیشتری از بازار را تا قبل از سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص دهد.

 

کراس اوور XC40 محصول تازه وارد گروه خودروسازی ولوو میباشد که این روزها حسابی سر و صدا کرده و تحسین بسیاری از کارشناسان سراسر دنیا را به همراه داشته است . همانطور که میدانید ولوو XC40  امسال جایزه خودروی سال اروپا را نیز ازچنگ رقبایش ربود و همین مهر تاییدی بر بی نظیر بودن این کراس اوور ایمن و مدرن میباشد.

XC40 سال 2017 به بازار معرفی شده و از آن زمان تا کنون سفارشات زیادی از سراسر دنیا دریافت کرده که البته جای نگرانی نیست چراکه شریک یا به اصطلاح مالک ولوو یعنی هولدینگ جیلی با تجهیز کامل خط تولید در چین به راحتی میتواند از پس سفارشات بر بیاید.

XC40   از پلتفرم اقتصادی CMA استفاده میکند که در مقایسه با پلتفرم بکار رفته در محصولاتی چون XC90   و XC60 در جایگاه پایین تری قرار میگیرد . این کراس اوور به اندازه ب ام و  X2 لوکس نیست اما به اندازه تمامی رقبایش در این سگمنت ایمن و قابل اطمینان میباشد.

طبق اظهار نظر خبرنگاران بین المللی  ولوو XC40 ترکیب هارمونیکی از زیبایی و کاربردی بودن با چاشنی تکنولوژی میباشد.فقط در چند مورد XC40  زیر بار انتقاد رفته که آن هم در هندلینگ معمولی این کراس اوور میباشد که نسبت به رقبایی نظیر  AUDI Q2 چندان غیر قابل باور نیست.

ولوو در بکارگیری پیشرانه در XC40  بسیار دست و دلباز عمل کرده و خریدار میتواند از بین پیشرانه های دیزلی و بنزینی مناسب ترین پیشرانه را انتخاب کند که باز هم این حق انتخاب تاثیر مستقیمی در منطقه عرضه این کراس اوور خواهد داشت.

در بین پیشرانه های قابل عرضه احتمال اینکه نمونه وارداتی به بازار ایران نمونه 2000 سی سی مجهز به توربو شارژر باشد بسیار بالاست این پیشرانه در بهترین حالت 247 اسب بخار قدرت داشته و دارای گشتاور 350 نیوتن متر است که از دور موتور 1800 دور در دقیقه در دسترس میباشد. البته ناگفته نماند که امکان واردات نمونه 3 سیلندر مجهز به توربوشارژربا حداکثر توان خروجی 154 اسب بخار و گشتاور 265 نیوتن متر نیز محتمل میباشد.

همانطور که میدانید تریم های عرضه شده با همان نام های آشنا (momentum /inscription/R design) عرضه خواهندشد که گویا مدل فول آپشن  R design با طراحی اسپرت تر و رینگ های شکیل تر در ایران محبوب تر خواهد بود.

ولوو در اقدامی ستودنی بسیاری از امکاناتی مانند سیستم پیشگیری از تصادف و حرکت بین خطوط و... را در همه تیپ هابه صورت استاندارد و بدون گرفتن مبلغ اضافه در نظر گرفته است.

انتظار می رود ولوو XC40 همانند برادران بزرگترش که هرکدام استاندرد های سگمنت خود را بالاتر برده اند این کراس اوورزیبا نیز استاندارد های این کلاس را بالاتر ببرد . به عنوان مثال افزایش فاصله بین دو محور در XC40 یکی از این استاندارد ها میباشد که فضای داخلی بخصوص قسمت عقب را در سطح فضای یک کراس اوور متوسط افزایش داده است. در مجموع XC40 با قیمت پایه منطقی تر و ابعاد مناسب  و پیشرانه بی نظیر و تم لوکس بودن در بازار ایران به طور حتم موفق خواهد بود.

 

مقایسه خودرو

سایر ویدیوهای ماشین 3



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading