اینجا هستید: صفحه اصلی فیلم های تست و بررسی خودروفیلم های دی استجربه رانندگی با دی اس5 دوبله فارسی

تجربه رانندگی با دی اس5 دوبله فارسی

بررسی و معرفی دی اس 5

دی اس 5 یک خودرو کامپکت فرانسوی است که نخستین بار در سال 2011 و در نمایشگاه خودرو شانگهای . با عنوان سیتروئن DS5 رونمایی شد. هرچند در سال 2015 و با جدا شدن برند لوکس DS از سیتروئن، این خودرو هم به DS5 تغییر نام یافت. دی اس 5 در واقع ترکیبی از یک خودرو هاچبک و یک استیشن واگن است و در نتیجه در کلاس خودروهای «شوتینگ بریک» جای می‌گیرد. البته دی اس 5 در یک مدل صندوق دار به نام DS 5LS هم عرضه می‌شود.

 

 

طراحی خارجی دی اس 5

علت جدا شدن برند دی اس از کمپانی سیتروئن و فعالیت به عنوان یک خودروساز مستقل، عرضه محصولات لوکس توسط فرانسوی‌ها بود. به همین دلیل خودروهای کمپانی دی اس، طرحی ظاهری جذاب و خشنی دارند و از هر جهت حس نگاه کردن به یک خودرو لوکس را القا می‌کنند. دی اس 5 هم از این قاعده مستثنی نیست و ظاهر گیرایی دارد. چراغ‌ها و خطوط شکسته بر روی بدنه کاملا دی اس 5 را از خودروهای حاضر در این کلاس متمایز می‌کند. حجم فضای بار دی اس 5 قابل قبول و برابر با 468 لیتر است به علاوه اینکه امکان خواباندن صندلی‌های  ردیف عقب وجود دارد و به این ترتیب حجم فضای بار به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‎‌کند.

 

 

 

طراحی داخلی دی اس 5

طراحی کابین دی اس 5 قابل قبول است ولی به خوبی طراحی خارجی نیست. مهندسین کمپانی سیتروئن توجه زیادی به طراحی داشبورد نداشته‌اند و باید گفت کابین دی اس 5 می‌توانست بهتر از این طراحی شود. ادوات داخل کابین در دسترس راننده قرار ندارد و به ویژه برای دسترسی به نمایشگر 7 اینچی لمسی، باید زحمت زیادی به خود بدهید. اما صندلی‌ها راحت هستند و به خوبی شما را در برمی‌گیرند و استفاده از تریم دو رنگ برای کابین، کمی از خسته کننده بودن آن کاسته است. کیفیت متریال به کار رفته در کابین خوب است و راننده دید مناسبی به محیط دارد.

 

 

قوای محرکه دی اس 5

کمپانی دی اس یک موتور 1.6 لیتری توربو را برای دس اس 5 در نظر گرفته که قادر است قدرتی معادل 165 اسب بخار و گشتاوری برابر با 240 نیوتن متر تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. به این ترتیب دی اس 5 باوجود وزن بالای معادل 1495 کیلوگرم، در مدت زمان کمتر از 10 ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

 

 

نتیجه گیری نهایی

دی اس 5 یک خودرو شوتینگ بریک زیبا است که نقاط قوتی از جمله طراحی خارجی فوق‌العاده، موتور قدرتمند، سواری نرم، و فضای کافی برای سرنشینان و بار را دارد اما نقطه ضعف اصلی این خودرو در طراحی کابین و قیمت بالای آن است. اما این قیمت باتوجه به اینکه دی اس 5 به عنوان یک خودرو لوکس شناخته می‌شود امری طبیعی است اما بد نیست پیش از خرید دی اس 5، نگاهی هم به رقبای آلمانی این خودرو در بازار ایران بیندازید.

 

قیمت دی اس 5

دی اس 5 در حال حاضر با قیمت بالا در نسخه‌های دست دوم خرید و فروش می‌شود و به هیچ وجه بازار مناسبی ندارد.

 

مشخصات دی اس 5

بررسی و مشخصات خودرو

مقایسه خودرو



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading