اینجا هستید: صفحه اصلی بهترین انتخاببهترین ماشین کارکرده با 100 میلیون

بهترین ماشین کارکرده با 100 میلیون

بهترین ماشین کارکرده با 100 میلیون - مزدا 323

درباره مزدا 323

مزدا 323 در اولین طول دوره تولیدش از سال 1378 تا 1380 با نام 323F  به فروش میرفت و بعد از آن در سال 1380 بر روی ماشین فیس لیفت جزئی انجام شد و با نام 323 وارد بازار شد و در کلاس ماشین های سدان کامپکت غوغایی به پا کرد . مزدا  323 که ماشین جوان پسند و جذابی می باشد تا سال 1386 تولید شد و در حال حاضر نمونه های کم کارکرد آن بهترین ماشین کارکرده در رنج قیمت 100 میلیون تومان می باشد که طرفداران زیادی دارد و ماشین مورد علاقه بسیاری از مردم می باشد  . مزدا 323 از نظر طراحی بدنه ماشین اسپرت و در عین حال جوان پسندی می باشد و ماشین مناسب و لذت بخش  بسیاری از سنین و سلیقه ها و علی الخصوص  ماشین دوستان می باشد . در داخل کابین مزدا 323 با ماشین نسبتا ساده  ولی ارگونومیک و راحت  رو به رو هستیم که  کمی چاشنی هیجان و حس اسپرت بودن به آن اضافه شده است و کیفیت متریال آن خوب و کیفیت مونتاژش بسیار عالی است و از ماشین های رقیب خود سطح کیفی بسیار بالاتری را دارا میباشد . از نکات مثبت کابین مزدا 323 موقعیت قرار گیری راننده و تسلطش بر ماشین و محیط اطراف است که در سطح عالی میباشد .   مزدا 323 ماشین چندان جدیدی نیست و  در کلاس ماشین های کامپکت میباشد از این رو نباید از این ماشین انتظار آپشن و تجیزات بالایی داشته باشیم ولی همین ادوات و تجیزات خودش نسبت به بودجه کافی به نظر میرسد و با اینکه آپشن های قدیمی دارد ولی از نظر کیفیتی کاملا در سطح بالایی قرار دارند و به بهترین شکل و با بیش ترین طول عمر وظیفه خود را انجام میدهند .

 

مزدا 323

 

مزدا 323 در طول 6 سال تولیدش ماشین پر فروشی بود و با استقبال بالای مردم و مخصوصا جوانان رو به رو شد که باعث شده در حال حاضر نمونه های سالم و کم کار این ماشین را با کمی زحمت بتوان یافت که ماشین بسیار پر طرفداری است و ماشین ماندگار و جذابی برای انتخاب میباشد .

در بحث فنی  مزدا 323 اسطوره  قدرت خود را از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی میگیرد که 1598 سی سی حجم دارد  . این پیشرانه در دور موتور 5000 دور بر دقیقه به قدرت 108 اسب بخار و در دور موتور 4500  دور بر دقیقه به گشتاور 145 نیوتن متر دست پیدا میکند . پیشرانه  مزدا 323  همواره ماشین را چابک نگه میدارد زیرا  حداکثر گشتاور خود را در اکثر مواقع در اختیار راننده قرار میدهد  و کشش بسیار خوبی را برای ماشین فراهم مینماید و باعث میشود تا مزدا 323 ماشین تیز و با قابلیت های حرکتی خوبی باشد . این پیشرانه به یک گیربکس 5 سرعته دستی  یا یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک متصل شده است که با توجه به قدرت موتور و گشتاور وارد شده به گیربکس ماشین بسیار مناسب و خوش ساخت و دقیق احساس میشود و  ماندگاری و کیفیت خوب هر 2 نوع گیربکس هم در نوع خود مثال زدنی  میباشد و تا مدت زیادی گیربکس سالم و لذت بخشی میماند .

 

مزدا 323

 

مزدا 323 از شتاب گیری نسبتا خوب و رضایت بخشی برخوردار است که نکته قابل توجه و مثبتی است ولی مزدا 323  نسبتا با توجه به حجم موتور و کلاس و جثه ماشین نسبتا پر مصرفی به طور تقریبی میباشد زیرا با  مصرف سوخت ترکیبی در حدود 7.5  لیتر و حجم مخزن سوخت 55 لیتری تقریبا هر 600 الی 700 کیلومتر یکبار نیاز به بنزین زدن و مراجعه به پمپ بنزین دارد که رقبایش به طور نسبی ماشین های کم مصرف تری هستند ولی در مورد مزدا 323 یک نکته مثبت وجود دارد و آن هم زیاد نشدن مصرف سوخت در اثر گذشت زمان و استهلاک است که نشان از تجربه بالای مهندسین کهنه کار مزدا دارد .

 

کابین مزدا 323

 

در بحث سواری و هندلینگ مزدا 323 ماشینی با فرمان پذیری عالی و پایدار میباشد که از تعلیق قدرتمند  و خوش ساختی بهره میبرد که تجربه سواری فوق العاده ای با این ماشین رقم میزند و هندلینگ  عالی  را برای ماشین به وجود آورده است و علاوه بر این به خوبی از پس نا همواری ها و پستی بلندی های مسیر حرکت بر میاید و عملکرد جذابی را از خود  برای راننده ماشین به نمایش میگذارد و در کل مزدا 323 ماشین لذت بخش و هیجان انگیزی از نظر هندلینگ ، سواری و ... میباشد .

در یک جمع بندی کلی  مزدا 323  را یک ماشین  سدان کامپکت عالی  و فوق العاده میتوان دانست و بهترین انتخاب ماشین  با بودجه ای در رنج قیمتی 100 میلیونی است که  با وجود کارکرده  از بسیاری از ماشین های صفر کیلومتر و حتی کارکرده هم دوره خودش بهتر و سرحال تر است و اگر در مسیر خرید ماشین به شما یک مزدا 323 سالم و سرحال پیشنهاد شد ماشین 3 به شما توصیه میکند که در انتخابش شک نکنید .

 

نویسنده : ماشین 3

مشخصات و قیمت خودرو

93 میلیون تومان

مزدا 323 1380-1386



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Mostafa
    تاریخ : 1396/04/24

    یه مزدا۳۲۳ سرحال تا سی,,, سی و پنج میلیون واقعا میتونه ماشینی باشه که از نظر قیمت خودرو و هزینه از نظر خرابی و قیمت و پیدا کردن لوازم یدکی از خریدش پشیمان نشویم ؟ واقعا یه نفر با تجربه استفاده چند ساله حرف آخر رو بزنه تا تصمیم نهایی رو بگیرم

    • نویسنده : محمد امین مقدس
      تاریخ : 1396/06/04

      شک نکنین . این ماشین واقعا فوق العاده و کم نظیره ..اگه 1 قرون خرجش کنی 100 برابرش کار میکنه.. عمر قطعات و ادوات داخلی و موتوری به شدت بالاست ... فوق العاده کم اصطحلاکه . ادوات داخلی اتاق به شدت با دوام و خوش ساخت هستن و همیشه نو و بی صدا میمونن... هندلینگ این ماشین به علت تعلیق و میل تعادل عقب واقعا بی نظیره ..
      اصول کار مزدا دوام و کیفیت بالاست و این ماشین ازین قاعده مستثنی نیست

  • user icon
    نویسنده : حسن شایان
    تاریخ : 1396/10/05

    سالمش بد گیر میاد

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1400/07/29

    با سلام و خسته نباشید
    با بودجه ۱۲۰تا ۱۴۰ تومان بین خودروهای پارس سال/سمند ef7/مزدا ۳۲۳ مدل ۸۲ یا ۸۳/لیفان ۶۲۰/تندر ۸۷ از نظر ارزش خرید با توجه به کیفیت هزینه نگهداری و مطلوبیت سواری چه خودرویی معقول و مناسبه من خودم مزدا ۳۲۳ رو تمایل دارم ولی تا حالا نداشتم از هزینه نگهداریش با توجه به سال ساختش نگرانم ممنون میشم راهنماییم کنید.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading