اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هاوال H2 با چانگان CS55

مقایسه هاوال H2 با چانگان CS55

یکی از مقایسه های خودرویی پرمخاطب بازار ، مقایسه هاوال H2 با چانگان CS55 است . در ادامه با ماشین 3 همراه باشید تا به مقایسه هاوال H2 با چانگان CS55 بپردازیم.

Haval H2

هاوال H2

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
47
بررسی هاوال H2

CHANGAN CS55

چانگان CS55

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی چانگان CS55
انتخاب ماشین 3

Haval H2

هاوال H2

Top car

Haval H2

هاوال H2

مقایسه هاوال H2 با چانگان CS55

هاوال H2

سال 2014 بود که برای نخستین بار هاوال H2 رونمایی گردید و به خاطر کیفیت خوبی که دارد در بازار های خارج از چین مانند استرالیا هم هاوال H2 به فروش خوبی دست پیدا کرده است . گریت وال جزء بهترین تولید کننده های اتومبیل در چین است ، هاوال زیر مجموعه گریت وال است و بزرگترین تولید کننده ماشین های شاسی بلند در چین هاوال است که محصولاتش در بازار های خارجی هم طرفداران زیادی دارد . هاوال H2 نخستین بار توسط عظیم خودرو پیش فروشَش آغاز شد اما با بد قولی های فراوان و خلف وعده های پیاپی گروه بهمن تصمیم گرفت تا خودش تولید هاوال H2 را آغاز کند . ظاهر هاوال H2 ساده و تا حدودی محافظه کارانه است اما به علت وجود نکاتی چون جلو پنچره بزرگ کروم که القاء کننده حس قدرت است ، چراغ های جلو با نوار LED ، خطوط برجسته بر روی کاپوت و سپر ها و نمای جانبی ، چراغ های بزرگ در نمای عقب و دیفیوزر سپر برای هاوال H2 چهره هماهنگ و زیبایی را در ظاهر برای این ماشین به وجود آورده اند .

 

هاوال H2

 

وارد کابین هاوال H2 که قدم می گذاریم با فضایی رو به رو می شویم که شخصیتی لوکس دارد و علاوه بر ارگونومی مناسب داخل هاوال H2 از بهترین متریال پوشانده شده است . هاوال H2 از آپشن هایی چون کامپیوتر سفری ، استارت دکمه ای و ورود بدون کلید ، صندلی های چرمی با تنظیم برقی ، سانروف ، سنسور نور و باران و ... بهره می برد که با توجه به کلاس هاوال H2 و حدود قیمتش مناسب است .

 

هاوال H2

 

وظیفه تولید نیرو در هاوال H2 بر عهده یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که با کد فنی GW4G15B شناخته می شود . هاوال H2 با تکیه بر این پیشرانه که به طور دقیق 1497 سی سی حجم دارد قابلیت تولید 148 اسب بخار قدرت در دور موتور 5600 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر در دور موتور های 2200 الی 4500 دور در دقیقه را دارا می باشد . هاوال H2 با حدود 1500 کیلوگرم وزن برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون حدود 13 ثانیه زمان نیاز دارد که مواردی چون کیفیت بنزین ، میزان اکسیژن خالص در هوای ورودی موتور ، ارتفاع از سطح دریا و ... بر روی بهتر یا بدتر شدن این عدد تاثیر مستقیم دارد . نیروی تولیدی پیشرانه هاوال H2 توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک یا گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ های جلو ماشین یا هر چهار چرخ منتقل می شود . مصرف سوخت هاوال H2 در سیکل ترکیبی در حالت استاندارد حدود 7 لیتر در نظر گرفته شده است که با توجه به وزن و ابعاد و تکنولوژی و ... مناسب است و شتاب متوسط هاوال H2 را می توان بر مبنای اقتصادی بودن آن قرار داد .

 

هاوال H2

 

هاوال H2 با آرایش سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب ، طراحی ایده آل شاسی ، عملکرد خوب فنربندی ، سیستم های ایمنی و پایداری مختلف در کل ماشینی با سواری راحت و ایده آل است که هندلینگ خوبی دارد و سواری با هاوال H2 لذت بخش و توام با آرامش و ایمنی است .

هاوال H2 به دلایلی چون طراحی زیبا ، قابل قبول و هماهنگ ، بازده مناسب پیشرانه ، کیفیت عالی و در کل جذاب بودن فروش خوب و بالایی را تجربه کرده است و این کلاس از شاسی بلند های جمع و جور داخل ایران طرفداران زیادی دارد و از اینرو گروه بهمن با تحویل به موقع هاوال H2 ، خدمات پس از فروش مناسب و قیمت رقابتی بازار فروش عالی و تضمینی را می تواتند برای هاوال H2 ایجاد کند و از آنجایی که هاوال بیشینه ، سایقه و در کل اسم بهتری نسبت به چانگان و ماشین تازه وارد CS55 دارد انتخاب هاوال H2 بهتر و ارزشمند تر است.

 

هاوال H2

 

در این لینک می توانید تجربه رانندگی با هاوال H2 را مشاهده نمایید.

CHANGAN CS55

چانگان CS55

مقایسه هاوال H2 با چانگان CS55

چانگانCS55

 

برادر بزرگ تر کوچک ترین نماینده چانگان یعنی مدل CS35 چانگان CS55 است که در ایران به تازگی رونمایی شده است و حتی در خود چین هم فروشش تنها چند ماه است که شروع شده است . چانگان CS55 طراحی قابل قبول و هماهنگ و ایده آلی دارد که به طور واضح از روی لندروود دیسکاوری جدید کپی شده است که شخصیت مستقل این ماشین را زیر سوال می برد اما ایرادی به علت مناسب بودن طراحی از این نظر بر چانگان CS55 وارد نیست . چانگان CS55 بیش از آن که چهره ای شرقی داشته باشد و چینی بودن خود را نشان دهد با وجود خطوط و زوایای نرم و ریز فراوان در بدنه به مانند ماشین های اروپایی به نظر می رسد که البته در این مورد شباهت با لندروور دیسکاوری هم تاثیر داشته است ؛ به طور کلی هاوال جزء ماشین های چینی است که حداکثر تلاش خود را انجام داده است که مستقل باشد و دیگر کمپانی های چینی مانند چانگان در این جریان کار زیادی انجام نداده اند .

 

چانگانCS55

 

چانگان CS55 درون کابین اسپرت است و هیجان خوبی دارد اما طراحی کابین چانگان CS55 کمی قدیمی به نظر می رسد و تا حدودی از روی ماشین های اسپرت ژاپنی یک دهه پیش طرح کابین آن کپی برداری شده است . درون کابین چانگان CS55 کیفیت متوسط و رو به بالا ارزیابی می شود و از نظر آپشن هم با رقیب خود یعنی هاوال H2 وضعیت یکسانی دارد .

 

چانگانCS55

 

پیشرانه ای که درون سینه چانگان CS55 قرار دارد و این ماشین را به حرکت در میاورد 4 سیلندر توربو است و 1.5 لیتر حجم آن میباشد . در دور موتور 5500 دور بر دقیقه 155 اسب بخار نیرو تولید میکند و در محدوده دور موتور 2000 تا 4000 دور بر دقیقه به حداکثر گشتاور 225 نیوتن متر دست پیدا می کند . چانگان CS55 برای انتقال قدرت از گیربکس 6 سرعته AISIN استفاده کرده است و در کل این مجموعه فنی شتاب 0 تا 100 کیلومتر 12 ثانیه ، حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت و مصرف سوخت 7.4 لیتر در سیکل ترکیبی را برای چانگان CS55 رقم زده اند . وضعیت فنی ، میزان قدرت ، آلایندگی و ... در هاوال H2 و چانگان CS55 شبیه به یکدیگر هستند اما حضور بیشتر هاوال H2 در بازار های مختلف و رضایت مردم از آن خبر از استهلاک کمتر و کیفیت بهتر آن می دهد .

 

چانگانCS55

 

ماشین های چانگان عموما درون شهر سواری خوب و قابل قبولی دارند اما در زیر فشار و رانندگی تهاجمی راحتی و نرمی را به هندلینگ و فرمان پذیری عالی ترجیح داده اند و چانگان CS55 هم با همین اصل طراحی شده است یعنی برای مسافرت و جاده راحتی و نرمی ایده آلی دارند اما اگر با سرعت بالاتر اقدام به انجام مانور بکنید با کم فرمانی و ضعف پایداری مواجه می شوید .

چانگان به لطف مدل CS35 و تبلیغات سایپا در ایران نسبتا شناخته شده می باشد و در نمایشگاه بین المللی تهران چانگان نشان داد که برنامه های گوناگونی برای ورود گسترده تر به بازار ایران دارد و در مورد چانگان cs55 باید بگوییم که ماشین خوب و مناسبی با چهره مناسب و آپشن های ایده آل اما با گیربکس تنبل و شتابگیری ضعیف است که کیفیتی متوسط و در سطح کلاس خودش دارد و هاوال H2 به لطف کیفیت بهتر ، شناخته تر شدن و فروش بیشتر در بازار های جهانی انتخاب بهتری به شمار می رود.

 

چانگانCS55

 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/12/04

    با سلام من حدود یکسال چانگان اتومات گرفتم و کاملا از ماشین رضایت دارم فقط اوایل تا به وضعیت اتومات عادت کردم سخت بود و تا الان خدا را شکر مشکلی نداشتم و رانندگی با ان در شهر و یا مسافت طولانی واقعا لذت بخشه

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1397/02/29

    H2 قیمتش و امکاناتش عالیه
    فقط چراغ مه شکن و دیلایتش را انگار بزور و با عجله بهش خوراندن که اصلا قشنگ نیست میشد طراحی را زیباتر و چشم نوازتر کرد
    ولی با قیمت پایین نود و شش میلیون میشه توجیح کرد

  • user icon
    نویسنده : مجتبی
    تاریخ : 1397/10/15

    به نظر من چانگان cs55 از لحاظ کیفیت و زیبایی خیلی خوشکلتر از هاوال اچ 2 هستش.
    قدرت چانگانم بیشتر از هاواله.

    عکس هایی که از داخل چانگان گذاشتین هیچکدومش مال cs55 نیست داداشم.

    خواهشا درستش کنید.

    چانگان cs55 هم الان فروشش نسبت به هاوال اچ 2 تو بازار چین خیلی خیلی بالاتره.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading