اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه رنو کولئوس با اسپورتیج

مقایسه رنو کولئوس با اسپورتیج

یکی از مقایسه های خودرویی پرمخاطب بازار ، مقایسه رنو کولئوس با اسپورتیج است . با ادامه ماشین همراه باشید تا به مقایسه رنو کولئوس با اسپورتیج  بپردازیم.

RENAULT koleos

رنو کولئوس

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
49
بررسی رنو کولئوس

sportage 2018

اسپورتیج 2018

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی اسپورتیج 2018
انتخاب ماشین 3

RENAULT koleos

رنو کولئوس

Top car

RENAULT koleos

رنو کولئوس

مقایسه رنو کولئوس با اسپورتیج

رنو کولئوس

 

سال 2017 را می توان یک سال عالی برای رنو دانست و بالطبع نماینده رنو در ایران یعنی نگین خودرو هم توانست موفقیت های خوبی را تجربه کند و یکی از مواردی که در حال حاضر از آن به عنوان پرچمدار رنو یاد می شود و در بالا رفتن میزان فروش رنو تاثیر زیادی داشت کراس اوور رنو کولئوس می باشد . رنو در ماشین های جدیدش که برای آنها زحمات زیادی کشیده است و سطح توقع از آنها زیاد می باشد از یک زبان طراحی واحد استفاده کرده است که تا اینجا رنو تالیسمان ، کولئوس و مگان از این ویژگی بهره می برند و از نظر ظاهری با توجه به این نکته رنو کولئوس را می توان جذاب ، لوکس ، خشن و در عین حال ملایم دانست و سلایق مختلف ظاهر رنو کولئوس را می توانند درک کنند .

 

رنو کولئوس

 

طراحی رنو کولئوس در اوج هماهنگی قرار دارد و قطعات مختلف آن گویی مکمل یکدیگر هستند تا زیبایی بیشتری را برای رنو کولئوس به ارمغان بیاورند . استایل طراحی مشترک و هماهنگ رنو کولئوس به داخل کابین هم راه یافته است و اگر به دنبال سطح بالایی از راحتی ، ارگونومی و کیفیت هستید رنو کولئوس رضایت شما را جلب خودش کند و به طور کلی رنو کولئوس در داخل کابینش همه چیز جذاب است و پشتیبانی سیستم نویگیشن و مالتی مدیا آن از زبان فارسی ویژگی است که در هیچ یک از رقبا دیده نمی شود . در مقام مقایسه رنو کولئوس آپشن هایی چون چون اتو پارک ، سانروف پانارومیک و سیستم صوتی bose را برای رفاه بیشتر در اختیار شما قرار می دهد و به صورت جزئی در بحث آپشن رنو کولئوس را از کیا اسپورتیج جدید می توان بهتر دانست .

 

کولئوس

 

در سینه رنو کولئوس یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر قرار دارد که 2488 سی سی به صورت دقیق حجم دارد و به صورت تنفس طبیعی سوخت رسانی آن انجام می گردد . پیشرانه رنو کولیوس قابلیت تولید 169 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه و 224 نیوتن متر  گشتاور در دور موتور 4000 دور در دقیقه را دارا میباشد  و به این دلیل که در دورهای پایین رنو کولئوس به حداکثر قدرت و گشتاور خود دست پیدا می کند و به همین دلیل رنو کولیوس ماشین چالاک و خوبی محسوب می گردد و توانایی های حرکتی آن در زمره بهترین اتمسفریک های این کلاس قرار می گیرد .

 در 9.5 ثانیه رنو کولئوس  به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند و به راحتی تا سرعت های حتی بیشتر از 200 کیلومتر در ساعت هم ماشین به شتابگیری ادامه می دهد . علاوه بر این چابکی نسبی با توجه به کلاس ماشین دیگر ویژگی رنو  کولیوس مصرف سوخت اقتصادی ماشین است زیرا با سوزاندن 8.3 لیتر بنزین در  100 کیلومتر نشان می دهد که رنو کولئوس ماشین کم استهلاکی است و هزینه های نگهداری آن هم پایین می باشد . برای انتقال قدرت کولیوس هم رنو از یک گیربکس  CVT اتوماتیک استفاده شده که نرم ، هوشمند و سریع عمل میکند و نیروی محرک را به 4 چرخ ماشین به صورت تمام هوشمند منتقل میکند . شتاب گیری ، بازی با پدال گاز و استفاده از نمام نیروی موتور رنو کولئوس یک امر هیجان انگیز است زیرا در حالت سر گاز نرم و متعادل عمل می کند و به لطف کوپل بودن عالی موتور و گیربکس در هنگام تخته کردن پدال گاز افزایش تزریق آدرنالین به خونتان را می توانید حس کنید .  

 

رنو کولئوس

 

رنو کولئوس یکی از برترین کراس اوور های کلاس خودش در بحث سواری و لذت راندن می باشد و از آنجایی که رنو در همه ماشین هایش سیستم تعلیق را طوری طراحی میکند که حداکثر کارایی را داشته باشد رنو کولئوس یک ماشین با هندلینگ عالی و سواری مستحکم در داخل شهر و جاده است و به صورت محدود در مسیر های آفرود هم میتوانید با رنو کولئوس تردد کنید .

رنو کولئوس در حال حاضر نه تنها در ایران بلکه در کل سطح جهان در حال تجربه فروش عالی میباشد ، خدمات پس از فروش خوبی دارد و از نظر کیفیت ، آپشن ، سواری ، قدرت ، تکنولوژی و هر بحثی که در آن یک ماشین لازم است تا عملکرد خوبی داشته باشد سطح ایده آل و بالایی دارد و امروز از نسل جدید کیا اسپورتیج شناخته شده تر است ، با توجه به قیمت و میزان فروش ارزش خرید بالاتری دارد و نمونه های دست دوم آن به راحتی معامله می شوند .

 

رنو کولئوس

 

در اینجا می توانید تست درایو رنو کولئوس را مشاهده نمایید.

sportage 2018

اسپورتیج 2018

مقایسه رنو کولئوس با اسپورتیج

 کیا اسپورتیج  2018

 

نسل جدید کیا اسپرتیج در واقع نسل چهارم آن است که وارد شدن آن به ایران داستان های فراوانی را به همراه داشت و بعد از مدت ها کیا اسپورتیج جدید به صورت محدود در بازار حضور پیدا کرده است و قیمت غیر منطقی و گزاف آن باعث شده تا به هیچ وجه نتواند موفقیت های گذشته توسط کیا اسپورتیج تکرار شود . کیا اسپورتیج جدید به لطف طراحی به روزتر ماشین آیرودینامیک تری شده و ضریب پسار آن به 0.33 کاهش یافته است و خشم نسل گذشته دیگر در آن دیده نمی شود و حالا کیا اسپورتیج با طراحی متعادل تری که دارد افراد بیشتری را می تواند نسبت به خودش علاقه مند کند و این مهم به لطف مرکز طراحی کیا در آلمان به نتیجه رسیده است .

 

 کیا اسپورتیج  2018

 

کیا اسپورتیج جدید و رنو کولئوس از نظر ظاهری هر دو جذاب هستند اما رنو کولئوس در طراحی خود کپی ندارد و شخصیتش مستقل تر می باشد و در مقابل کیا اسپورتیج در بخش هایی از ماشین های مطرحی الهام گرفته است . یکی از مزایای کیا اسپورتیج جدید در طراحی هم در داخل کابین و هم طراحی ظاهری این است که وقتی نخست عکس کیا اسپورتیج را می بینید ممکن است به دل نشیند اما یقینا از نزدیک که کیا اسپورتیج جدید را ببینید نظر شما تغییر خواهد کرد .

طراحی کابین کیا اسپورتیج جدید همگام با دیگر ماشین های تولیدی کیا شده است . یکی از مزایای نسل جدید کیا اسپورتیج بهبود کیفیت ساخت و متریال به کار رفته می باشد که یک تغییر بزرگ محسوب می گردد . از نظر آپشن سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی کیا اسپورتیج مناسب است اما رنو کولئوس آپشن های بیشتر و تکامل یافته تری دارد ، ارگونومی بهتری دارد و در بحث کیفیت هم قابل قبول تر عمل کرده است . 

 

کیا اسپورتیج

 

کیا اسپورتیج جدید در خیلی از بخش ها نوآوری و بهبود را تجربه کرده است اما از نظر فنی هم چنان همان پیشرانه نسل قبل خود را دارا می باشد . یعنی همان پیشرانه 4 سیلندرکه 2359 سی سی حجم دارد و قابلبت تولید 181 اسب بخار قدرت و 237 نیوتن متر گشتاور را دارا می باشد به طور مشترک در کیا اسپورتیج جدید و کیا سورنتو مورد استفاده قرار گرفته است . گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک وظیفه انتقال قدرت به 4 چرخ ماشین را دارد که عملکرد خوبی دارد . کیا اسپورتیج از نظر استهلاک وضعیت مناسبی دارد و هزینه های نگهداری کیا اسپورتیج هم با توجه به قیمت خوب است اما با بالا رفتن کارکرد کیا اسپورتیج استهلاک زیادی را از خودش نشان می دهد و در این بخش رنو کولئوس کم مصرف تر است ، در دور های میانی تقسیم گشتاور بهتری دارد و در بخش فنی سطح هماهنگی بالاتری را به نمایش می گذارد . 

 

کیا اسپورتیج

 

کیا اسپورتیج یک کراس اوور جمع و جور و ایده آل برای کسانی است که سبک رانندگی تهاجمی و اسپرت دارند زیرا هندلینگ خوبی دارد اما سواری و تعلیق و حتی رینگ و لاستیک آن جوری با هم هماهنگ شده اند که یک سواری نسبتا خشک را در اختیار شما قرار دهد که این میزان از نسل گذشته کمتر شده است اما هنور کیا اسپورتیج سواری اسپرت دارد .

کیا اسپورتیج نسل جدید در بسیاری از مباحث نسبت به گذشته پیشرفت داشته است و به ماشین بهتری تبدیل شده اما قیمت غیر منطقی و غیر رقابتی آن ارزش خریدش را پایین نگه داشته و در مقایسه با رنو کولئوس از برخی جهات که مهم ترین آن میزان فروش در بازار است عملکرد ضعیف تری داشته است .

 

2018کیا اسپورتیج

 

در این لینک می توانید تست درایو کیا اسپورتیج را مشاهده نمایید.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : نادر قربانی
    تاریخ : 1396/12/03

    سلام و خسته نباشی به شما دوستان ولی خیلی دارید کلیوس رو بزرگ میکنید فکر کنم اگه با لندکروز هم مقایسه کنید پیروز بشه والا دلیل این همه طرفداری یکطرفه شما رو نسبت به رنو نمیدانم چی هست بازم ممنون خدا قوت

  • user icon
    نویسنده : علي
    تاریخ : 1396/12/04

    سلام خسته نباشيد
    ولي شما بدجور طرفدار رنو هستين اي كاش منطقي مقايسه ميشد نه طرفدارانه
    چون واقعا اكثر مردم اين مقايسه ها رو ميخوانن و ميرن ماشين رو ميخرن
    نمونش خوده بنده كه رنو كلئوس رو گرفتم و فقط زيباست و اصلا ماشين جونداري نيست

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1396/12/04

    سلام و خسته نباشید ولی خواهشن انقدر برند رنو رو قوی جلوه ندید برند رنو تو اروپا حکم همون ماشینهای چینی تو ایران رو داره ولی برند کیا مخصوصا اسپورتیج یه برندی هست که حتی تو امریکا جزو پر فروشترین خودروهاست لطفا انقدر یکطرفه حمایت نکنید

  • user icon
    نویسنده : حامد
    تاریخ : 1397/01/18

    با سلام
    نویسنده حتی حاضر نشده که به برند jbl سیستم صوتی اسپورتیج (که حرف ندارد)، موتورهای جدید GDI اسپورتیج و قدرت بیشتر این موتور نسبت به موتور کولیوس اشاره کنه. بهتر بود که نویسنده اشاره کنه که اسپورتیج تازه به بازار ایران اومده و هنوز خودش سوارش نشده . در اینصورت کسی به ایشان انگ طرفداری از یک خودروی خاص نمیزد. کاملا مشخصه که هرچی راجع به اسپورتیج میگه همون گمانه زنی هایی هست که از قبل از ورود اسپورتیجهای جدید به بازار ایران میشد. حتی عکسی که از اسپورتیج گذاشته شده، مدلی نیست که وارد بازار ایران شده . این عکس مربوط به ساده ترین تیپ اسپورتیج های جدیده در حالیکه در بازار ایران، اسپورتیجهای جی تی لاین وارد شده که در نمای ظاهری جلو وعقب ، چراغها و رینگها و غیره بسیار جذابتر از این مدلی است که نویسنده محترم عکس آن را قرار داده اند.
    از نظر قیمت ، مگه قیمت کولیوس واقعیه که قیمت اسپورتیج نیست؟؟؟ برند کیا بسیار مطرح تر از برند رنو در دنیاست. برندیه که طراحانش امثال پیتر شرایر هستند و در بازار آمریکا رقابت میکنند.

    • نویسنده : aliarshad
      تاریخ : 1397/02/18

      فک کنم بدونید که سیستم صوتی bose الان حرف اولو میزنه !

  • user icon
    نویسنده : حسام مهرجو
    تاریخ : 1397/02/10

    چقدر جالب این آقای که مطمعنم 3 بار نظر داده و با سلام و خسته نباشیدم شروع کرده مطمعنم از ماشین ب بسما اله هشم نمیدونه که اسباب بازی آسیایی میگه از رنو بالاتر. آدم بی منطق یکم درباره تاریخچه رنو و ساخت موتورهای قدرتمند مطالعه کن. یکم بفهم رنو نیسان سال قبل پر فروش نرین ماشین دنیا شد.یکم بفهم 80 درصد این ماشین یعنی کولئوس همون نیسان که شما عاشقشین. خدا شاهد که ماشین 3 منطقی نمره نداده که اگر منطقی بود نمره اسپورتیج با اون قیافه چینیش باید 10 میشد و کولئوس 100

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading