اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هاوال H2 با جک S5

مقایسه هاوال H2 با جک S5

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه هاوال H2 با جک S5 می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه هاوال H2 با جک S5 بپردازیم.

Haval H2

هاوال H2

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی هاوال H2

JAC S5

جک S5

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
47
بررسی جک S5
انتخاب ماشین 3

Haval H2

هاوال H2

Top car

Haval H2

هاوال H2

مقایسه هاوال H2 با جک S5

هاوال H2

 

گروه بهمن موفق شد تا نمایندگی کمپانی هاوال زیر مجموعه گریت وال که در ساخت ماشین های شاسی بلند تخصص دارد را دریافت کند و اولین نماینده هاوال با نام هاوال H2 با کلی سر وصدا به بازار خودرو ایران آمد. هاوال H2 با توجه به کارهای مقدماتی که برای حضور برند هاوال انجام شده بود توانست به فروش قابل توجهی دست یابد و رقبای قدرتمند هم وطن خود را به چالش بکشد. در هر بخش طراحی، ساخت و توسعه هاوال H2 تعداد زیادی متخصص فعالیت می کنند و در بخش طراحی بدنه که نشان دهنده شخصیت یک ماشین است هاوال H2 عملکرد جذابی دارد؛ ظاهر هاوال H2 مدرن ، خشن ، لوکس و زیبا است و المان های جالبی در ظاهر هاوال H2 استفاده شده که به جذابیت ظاهری آن افزوده و تقریبا هر سوی با هر سلیقه ای چهره هاوال H2 را مورد پسند قرار می دهد و نکته مهم در طراحی بدنه هاوال H2 مستقل بودن شخصیت طراحی است و کپی کاری و.. در آن مشاهده نمی شود.

 

هاوال H2

 

با ورود به کابین هاوال H2 طراحی با توجه به این که با یک کامپکت کراس سر و کار داریم لوکس ارزیابی میگردد و با توجه به این که در سادگی هاوال H2 با پرستیژ جلوه می کند ارگونومی و راحتی بسیار خوبی را شاهد هستیم. کیفیت یکی از شناخته شده ترین ویژگی ماشین های هاوال است و هاوال H2 هم با تکیه بر این ویژگی توانسته از این نظر یکی از بهترین‌ها در کلاس خودش باشد و از نظر کیفیت ساخت و متریال به کار رفته و ... هاوال H2 از بسیاری سطح بالاتری دارد. گروه بهمن کامل ترین نمونه هاوال H2 را عرضه می کند و از نظر آپشن که برای بسیاری ویژگی مهمی است هاوال H2 یکی از تکمیل ترین کامپکت کراس اوور های این رنج است و از نظر فضای داخلی هاوال H2 از جک S5 کوچکتر است اما به دلیل طراحی مناسب فضای جادار و راحتی در اختیار سرنشینان هاوال H2 قرار می گیرد.

 

 کابین هاوال H2

 

مولد قدرت در هاوال h2 با کد فنی GW4G15B شناخته می شود که 4 سیلندر و 16 سوپاپ میباشد، 1.5 لیتر حجم دارد و تنفس آن توسط سیستم توربوشارژ انجام میشود. هاوال H2 با تکیه بر این پیشرانه که به طور دقیق 1497 سی سی حجم دارد قابلیت تولید 148 اسب بخار قدرت در دور موتور 5600 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر در دور موتور های 2200 الی 4500 دور در دقیقه را دارا میباشد که این اعداد برای یک کامپکت کراس اوور مناسب و کافی هستند. هاوال H2 با حدود 1500 کیلوگرم وزن برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون حدود 10 ثانیه زمان در شرایط مختلف نیاز دارد و بررسی نظرات صاحبان هاوال H2 در بازار های گوناگون نشان میدهد که با توجه به تکنولوژی به کار رفته و در صورت انجام سرویس دوره ای های منظم هاوال H2 یک ماشین کم خرج و کم استهلاک است که رضایت مالکان را در بر خواهد داشت. نیروی تولیدی پیشرانه هاوال H2 توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ انتقال پیدا میکند که با توجه به ضرایب دنده ایده آل، هماهنگی خوب با پیشرانه و برنامه ریزی مناسب گیربکس هاوال H2 هم در شتابگیری خوب عمل میکند و هم با مصرف سوخت کمتر از 7 لیتر در سیکل ترکیبی اقتصادی عمل میکند و این که تعویض دنده هم سریع ، حساس ، نرم و به موقع می باشد.

 

هاوال h2

 

هاوال H2 با آرایش سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و مولتی لینک مستقل در عقب و طراحی خوب شاسی و عملکرد سیستم تعلیق سواری جذاب ، پایدار و لذت بخشی دارد که در آن به منظور بهره بردن بیشتر و گرفتن سواری بهتر مهندسان هاوال تمام تلاش خود را کرده اند که فرمان پذیری و قابلیت مانور در بالاترین میزان ممکن قرار داشته باشد.

هاوال H2 در بازار های گوناگون و بسیار فراتر از کشور چین محبوب است و در همه بخش های آن مهندسین و طراحان هاوال تمام تلاش خود را کرده اند که هاوال H2 بهترین در کلاس خودش باشد و با توجه به بررسی ها و نکات ذکر شده هاوال H2 در شرایط کنونی بازار گزینه ای جذاب تر از جک S5 کرمان موتور میباشد. هاوال H2 کیفیت ساخت بالاتری دارد ولی به موتور ضعیف‌تری مجهز شده است. در مجموع هاوال H2 کیفیت سواری بهتری دارد و هاوال، برند معتبرتری در بازار کشور چین به شمار می‌رود.

باتوجه به مجهز بودن هاوال H2، حتما از بنزین سوپر و مکمل‌های اصل برای آن استفاده کنید تا عملکرد واقعی خود را نشان دهد.

در حال حاضر در این بازه قیمتی هاوال H2 و جک S5 از بهترین گزینه های بازار خودروی ایران هستند که اگر این 2 خودرو را با رقبای هموطن‌شان مقایسه کنید بدون شک این دو ماشین گزینه های متفاوت تر از رقبا میباشند. 

JAC S5

جک S5

مقایسه هاوال H2 با جک S5

جک S5

 

جک S5 در زمان ورودش به بازار به لطف تبلیغ فراوان پیشرانه توربوشارژ و ویژگی های دیگر توانست نظر مردم را به خودش جلب کند و با توجه به قیمت مناسبی که جک S5 در زمان ورود به بازار داشت توانست فروش مناسبی را تجربه کند. ظاهر جک S5 تماماً کپی شده از کراس اوور های گوناگون است که در کل قابل قبول جلوه می کند اما نا هماهنگ است و به علت دخیل بودن سلایق گوناگون در شکل گرفتن جک S5 از نظر طراحی اصول صحیحی رعایت نشده است. جک S5 در داخل کابین هم طراحی کپی شده دارد اما ارگونومیک است و دسترسی به تجهیزات راحت می باشد. از نظر ظاهری در بحث زیبایی، مدرن بودن، شخصیت چهره و صحیح بودن طراحی برتری با هاوال H2 است اما جک S5 هم نمرات ظاهری قابل قبولی را دریافت می کند.

 

جک S5

 

جک S5 جز کراس اوورهای چینی پر فروش است اما با این حال در مقوله کیفیت عملکرد متوسطی داشته است و در بخش های مختلف جک s5 کیفیت چندان بالایی مشاهده نمیگردد؛ به طور مثال در برخی از قسمت های داخل کابین جک S5 از پلاستیک خشک و بی کیفیت استفاده شده و در این جا هم باز هاوال H2 است که برتری را از آن خود می کند. پوشش چرمی صندلی، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی جلو، دوربین دید عقب، سنسور پارک جلو و عقب، Keyless entry / start ، TPMS , HDC , HAC , ESP، سیستم صوتی مجهز به دی وی دی پلیر و 6 بلند گو و ... جزء آپشن های جک S5 میباشد که در این رنج قیمت خوب به نظر می رسد و هاوال H2 و جک S5 در این مقوله برابر به چشم می آیند.

 

جک S5

 

بخش فنی جک S5 ویژگی می باشد که کرمان موتور برای آن تبلیغات بسیاری انجام داده است.  پیشرانه پرخوران جک S5، قادر است 174 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن متر گشتاور را به چرخ های جلو منتقل کند که این قدرت با توجه به انتقال قدرت به چرخهای جلو باعث شده تا در شرایطی با بیش فرمانی رو به رو شویم. این پیشرانه در دور موتور 3000 دور در دقیقه به ماکزیمم بوست خود می رسد و این یعنی شتاب ثانویه جک S5 وضعیت بسیار بهتری نسبت به شتابگیری در حالت سکون را دارا می باشد. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دبل کلاچ جک S5  سطح هماهنگی نسبتا مناسبی دارد اما وضعیت کلی قابل قبولی ندارد. باتوجه به استفاده از توربوشارژر در موتور جک S5، حتما از بنزین سوپر و در صورت امکان، مکمل‌های اورجینال برای آن استفاده کنید.

نخست این که چند مورد گزارش کرده اند که جک S5 اتوماتیک در کارکردهای بسیار پایین و زیر 1000 کیلومتر گیربکس دچار ایراد شده سپس بسیار پیش آمده که با تحت فشار گذاشتن جک S5 گیربکس داغ کرده و عملکرد خود را از دست داده است و در مورد جک S5 دنده هم بروز ایراد در صفحه کلاچ و زوزه کشیدن گیربکس پیش آمده است که نشان میدهد با وجود این که درصد بسیاری از مالکان جک S5 از ماشین خود رضایت دارند اما باز هم به طور شانسی در بسیاری از جک S5 های تولید شده ایراداتی رخ داده است و در مقایسه با هاوال H2 ضریب اطمینان پایین تری دارد ضمن اینکه هاوال H2 راندمان بالاتر، استهلاک کمتر و هماهنگی بیشتری در بخش فنی دارد.

 

جک S5

 

به طور کلی سواری و راندن جک S5 در بحث های گوناگون مانند فرمان پذیری ، قابلیت مانور ، عملکرد سیستم تعلیق و ... متوسط است و لذت راندن با جک S5 کمتر از هاوال H2 است.

جک S5 و هاوال H2 از باکیفیت‌ترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران هستند که بازار خرید و فروش مناسبی دارند اما باتوجه به کیفیت سواری و لذت رانندگی H2، این شاسی بلند محصول هاوال در الویت خرید قرار می‌گیرد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : افشین
    تاریخ : 1397/02/03

    سلام
    خودرویی که هنوز وارد بازار نشده ، جطور شما متوجه شدید که این ایرادات رو نداره؟ ایراداتی که مشخصه الکی روی جک گذاشتید که نشون بدبد این ماشین از جک بهتره. خوشم میاد توو ایران هرکی میخواد بگه ماشین من خوبه ، با جک مقایسه ش میکنه. متاسفم که حقیقت رو به این راحتی بخاطر منافع زیر پا میذارید شمایی که باید بیطرفانه بررسی کنید. سلامت باشید !

    • نویسنده : نادر
      تاریخ : 1397/02/07

      سلام.
      این خودرو سالهات در چین از محبوب ترین خودرو هاست و بررسی این خودرو بر گرفته از همون کشوره.

    • نویسنده : Hamid tashakori
      تاریخ : 1397/02/25

      ضمن اینکه کاملا با شما موافق هستم لازم هست اضافه کنم که اول اینکه هاوال اچ ۲ از نظر ظاهری زیاد هم زیبا نیست و چراغ های کوچک و خوراندن کیلس بجای سوییچ و نداشتن دکمه قفل روی درب راننده درصورتیکه جای کلید وجود داره و داشبوردبا طرح قدیمی کاملا مشخص میکنه این خودرو طراحی قدیمی داشته و امروزه مورد پسند قرار نمیگیره ، و فکر میکنم هر کسی در اولین بررسی متوجه قدیمی بودن طراحی بشه
      دوم اینکه این خودرو و بازخورد اون در کشور چین با ایران بعلت تفاوت سلیقه مردم قابل مقایسه نیست
      سوم اینکه باید دید مونتاژ هاوال در ایران که طبق تجربه مونتاژی شرکتهای ایرانی همیشه از نقایص عمده برخوردار هست چه خواهد شد .
      و در آخر هم باید دید در آب و هوای ایران و کیفیت بنزین پایین ایران و کم شدن آپشن ها و داخلی سازی هاوال در ایران چه بازخوردی از طرف مردم خواهد داشت .

  • user icon
    نویسنده : Naserry
    تاریخ : 1397/02/03

    با سلام به مدیریت محترم سایت و تشکر بابت اطلاعات مفید.... لطفا مقایسه خودرو ها را برای درک بهتر در جدولی درج کنید و ابعاد را هم لحاظ کنید .... همینطور زحمت بکشید در میان مطالب از تصاویر خودرو هم استفاده بفرمایید... در مورد خودرو های جدید معمولا اشتیاق بیشتری برای دیدن تصاویر خودرو وجود دارد.... سپاس

    • نویسنده : mansor
      تاریخ : 1398/02/15

      سلام
      در پاسخ به آقای حمید تشکری عرض کنم یعنی داشتن کیلس و نداشتن سوییچ ایراد محسوب میشه 😁😁 دومین که هاوال علاوه بر داشتن کلید برای باز و بسته کردن درب ها .دستگیره ها دارای تاچ لمسی هستش که با لمس اون درب ها باز و بسته میشه و وقتی داخل خودرو میشینی معنی کیفیت رو واقعا درک میکنی

  • user icon
    نویسنده : سینا
    تاریخ : 1397/02/03

    کاش هاوال h6 هم با h2 معرفی میشد اینجوری شرکت بهمن اگه بفهمه فروشش خوبه قیمت را نجومی میکنه مثل داستان تیوولی که از قیمت ۸۵ میلیون رسید به .....

  • user icon
    نویسنده : سینا
    تاریخ : 1397/02/03

    نمته جالبی که شرکتهای خودریی ایران دارن مثل همین بهمن و هاوال زیر کاتالوگ و مشخصات خودرو که منتشر کردن نوشته ممکن است اپشن ها و مشخصات با چیزی که شما در نمایشگاه دیدید یا در این کاتالوگ هست متفاوت باشد و ملاک خودروی تحویلی هست :) هاها خیلی جالبه یعنی یک چیزی بتون نشان میدیم ولی هرچی خواستیم بهتون میفروشیم حرف اضافه هم نباشه تا نزدم توو دهنتون

    • نویسنده : Hamid tashakori
      تاریخ : 1397/02/25

      موافقم این مورد همیشه در خودروهای مونتاژی ایران بوده و هست .

    • نویسنده : Hamid tashakori
      تاریخ : 1397/02/25

      شرکت گروه بهمن برای جلب توجه مردم و‌در یک حیله تبلیغاتی در وهله اول فقط ۵۰۰ عدد از این خودرو را پیش فروش کرد و با توجه به هجوم‌یکسری اکثرا دلال که میدانند تعداد پیش فروش کم بوده و شرکت در سری اول برای بازار گرمی قیمت را زیر ۱۰۰ میلیون اعلام کرده تا جلب توجه کرده و مشتری جلب کنه خرید کردند و ظرف کمتر از یکساعت سایت فروش بسته شد .
      حال باید دید کیفیت و جذابیت ملی این خودرو در عمل قابل مقایسه با جک اس ۵ محبوب مردم که سالهاست جواب خودش رو داده بر میاید یا خیر .ضمن اینکه عواملی مثل تفاوت سلیقه و نظر مردم ایران و چین و کیفیت مونتاژی و قیمت دلار و مالیات و تأثیر گذاری سیاستهای فروش و غیره همگی در اقبال خودرو نقش بسزایی دارند .

  • user icon
    نویسنده : ایلیا
    تاریخ : 1397/02/04

    باسلام دوستان عزیز این نظرات که کارشناسان گفتند براساس خودروی موجود در بازار بوده چراکه قبلا شرکت عظیم خودرو نمایندگی این برند را داشته و بنده در طول ایام عید این ماشین را از نزدیک دیدم وای ای کاش کارشناسان ماشین سه مقایسه ای بین انواع کلاسهای این ماشین یعنی h2 و h6 و h9 انجام میدادند.

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1397/02/05

    توی کاتالوگ h2نوشته ترمز پارک برقی اما من هر تصویری دیدم با ترمز دستی معمولی بوده
    بالاخره کدومشه ؟
    ممنون اگه کسی اطلاعات کامل داره
    مدل h6 پیش فروش نداره؟ من دنبال یه خودرو با سایز بزرگتراز h2 هستم

  • user icon
    نویسنده : خالد پشابادی
    تاریخ : 1397/02/15

    احتمالا نویسنده قول یک دستگاه هاول مجانی گرفته که این قدر بی طرفانه اظهار نظر کرده

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1398/02/10

      دوست عزیز اینقدر ی که شما بدون فکر و متعصبانه عاشق جکی و نویسنده رو هم به رشوه گیری متهم میکنی یه اسکرین از کامنتت بگیر ایمیل کن واسه شرکت جک بدون شک استخدامی ، خودشون همچین ادعایی ندارن ک شما داری

  • user icon
    نویسنده : ایمان
    تاریخ : 1397/03/08

    دوستان گفتنیها رو در مورد جک گفتن من چیز خاصی اضافه نمیکنم.
    فقط اینکه مقایسه اصلا در یک کلاس نیست و اساسا غلط است.
    جثه و قدرت و شتاب و نرمی و امکانات جک S5 را لطفا فقط با سانتافه و توسان مقایسه کنید..

    • نویسنده : محمدرضا
      تاریخ : 1397/03/10

      S5 چه نرمی چه شتابی داره اخه؟ مدل 95 داشتم خشک و گیربکس کودن و خنگ

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1397/06/10

    هاوال فوق العاده است. در خریدش شک نکنید

  • user icon
    نویسنده : مصطفی
    تاریخ : 1397/09/05

    با سلام جک اس5 از نظر سیستم عقب بندی قوی است ولی ازنظر پلوس جلو ضعیف است و ماشین دارای دو دیفرانسیل بوده که حذف گردیده که ماشین در جاده می کوبد و پرش دارد. ودر سر بالای جادهای خاکی میماند.با تشکر

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading