اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جک K7 با بی وای دی S7

مقایسه جک K7 با بی وای دی S7

جک و بی وای دی از خودروسازان باکیفیت چینی هستند که چند سال است در ایران حضور پیدا کرده‌اند. البته عملکرد این دو برند به دلیل عملکرد کمپانی واردکننده کاملا متفاوت بوده و در حالی که جک به فروش بالایی دست پیدا کرده، بی وای دی چندان موفق نبوده است. در اینجا قصد داریم مقایسه‌ای میان دو محصول جدید آنها در ایران یعنی جک S7 و بی وای دی S7 بپردازیم و نقاط قوت و ضعف هرکدام را بررسی کنیم.

KMC K7

جک K7

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی جک K7

BYD S7

بی وای دی S7

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
45
بررسی بی وای دی S7
انتخاب ماشین 3

KMC K7

جک K7

Top car

KMC K7

جک K7

مقایسه جک K7 با بی وای دی S7

جک K7 یک شاسی بلند سایز متوسط چینی است که توسط کمپانی جک و تحت برند Refine به تولید می‌رسد هرچند که هیچ کدام از محصولات این خودروساز در ایران با نام Refine شناخته نمی‌شوند. جک K7 جایی بالاتر از S5 قرار می‌گیرد که چند سال است در ایران حضور دارد و اتفاقا به فروش بالایی هم دست پیدا کرده.

محصولات جک در ایران توسط کرمان موتور تولید و عرضه می‌شوند. جک J5 یکی از موفق‌ترین محصولات جک در ایران بود که پس از آن، خودروهای دیگری چون S5 و S3 هم در کشورمان حضور پیدا کردند. S5 و S3 از شاسی بلندهای این کمپانی چینی هستند که هر دو در ایران وضعیت خوبی دارند و همچنان فروش بالایی را تجربه می‌کنند.

 

جک k7

 

 

اما جک K7 بزرگترین شاسی بلند جک است که از نظر طراحی هم کاملا با جک S5 تفاوت دارد. در نمای جلو جک K7 یک جلو پنجره بزرگ دیده می‌شود که بخش زیادی از سپر را به خود اختصاص داده. در نمای جلو یک ویژگی مهم دیگر هم به چشم می‌خورد و آن برآمدگی قسمت‌های کناری کاپوت است. وقتی از نمای جانبی به خودرو نگاه می‌کنیم، هماهنگی خوبی به مشاهده می‌شود. یک خط برجسته از روی در جلو تا بخش انتهایی گلگیر عقب کشیده شده و رینگ‌ها هم با شکل خاص خود حالتی اسپرت به خودرو بخشیده‌اند. در نمای عقب دو خروجی اگزوز در زیر سپر جلب توجه می‌کنند. به علاوه یک اسپویلر نسبتا بزرگ به سقف متصل شده.

با ورود به داخل کابین جک K7 طراحی عالی آن توجه شما را به خود جلب می‌کند. البته باید گفت که طراحی داشبورد بر اساس زبان طراحی مرسدس بنز صورت گرفته و ورودی‌های هوا شکل گرد دارند و برآمدگی داشبورد در وسط فضای خوبی را در بالا ایجاد کرده تا نمایشگر مربوط به سیستم اطلاعات و سرگرمی در داخل فرورفتگی جای بگیرد. به سبک خودروهای مرسدس بنز، این فرورفتگی با صفحه آمپر یکپارچه است و خطوط مواج هم در داخل کابین ایجاد حس سیال بودن می‌کنند.

 

 

جک k7

 

جک K7 سه ردیف صندلی دارد که صندلی‌های ردیف دوم و سوم قابلیت جمع شدن را دارند. جک K7 از نظر تجهیزات رفاهی عملکرد خوبی دارد و ویژگی‌هایی چون ورود و استارت بدون کلید با قابلیت استارت از راه دور، دوربین 360 درجه، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، چراغ‌های جلو هالوژن اتوماتیک، دیلایت LED، سانروف پانوراما، کروز کنترل، و سنسور پارک جلو و عقب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جک K7 باتوجه به تجربه رانندگی ما در کشور چین، کیفیت سواری خوبی دارد و سرنشینان فضای مناسبی را در اختیار دارند. باتوجه به فاصله محوری مناسب، در عقب فضای مناسبی وجود دارد و سر، پا و شانه‌ها در شرایط مناسبی قرار می‌گیرند و ما که قدی متوسط داریم، در تمامی طول مسیر احساس خوشایندی را تجربه کردیم. به علاوه حجم فضای بار مناسب است و وسایل به راحتی در آن جای می‌گیرند و این امکان وجود دارد که صندلی‌های ردیف دوم و سوم را بخوابانید تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشید. جک K7 فروش نسبتا خوبی را در کشور چین تجربه کرده اما نه به خوبی بی وای دی S7.

 

جک k7

 

 

جک K7 در کشور چین با دو موتور 1.5 و 2.0 لیتری عرضه می‌شود که موتور 1.5 لیتری برای بازار ایران در نظر گرفته شده. این موتور 4 سیلندر و مجهز به توربوشارژر است و می‌تواند 174 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه در نظر گرفته شده. این قدرت نسبتا خوبی است و برای مسیرهای شهری و معمولی کافی است اما نمی‌توان انتظار یک شتاب عالی را از آن داشت.

جک K7 قدرت کمتری در مقایسه با بی وای دی S7 دارد اما وزن آن هم کمی کمتر است و مصرف سوخت اعلام شده توسط کارخانه برای هر دو خودرو یکسان است.

BYD S7

بی وای دی S7

مقایسه جک K7 با بی وای دی S7

بی وای دی S7 یک خودرو شاسی بلند چینی و یکی از جدیدترین محصولات کمپانی بی وای دی است. بی وای دی S7 به نوعی جایگزین S6 محسوب می‌شود و پلتفرم مشترکی با برادر خود دارد. به علاوه اینکه زبان طراحی یکسانی در این دو خودرو به کار رفته که برگرفته از یکی از نسل‌های قدیمی لکسوس RX است.

محصولات بی وای دی توسط کارمانیا در ایران تولید و عرضه می‌شوند و نخستین حضور بی وای دی S7 در ایران به نمایشگاه خودرو تهران بازمی‌گردد. البته در آن زمان کارمانیا اعلام کرد که چند محصول دیگر بی وای دی را هم در ایران عرضه خواهد کرد از جمله F3، E6 و سانگ که این وعده محقق نشد و تنها قرار است شاسی بلند بی وای دی S7 در ایران به فروش برسد.

 

مقایسه بی وای دی S7

 

همان‌طور که اشاره کردیم، طراحی بی وای دی S7 بر اساس S6 صورت گرفته و به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده است. در نمای جلو چراغ‌ها به جلو پنجره متصل شده‌اند. رینگ‌ها طراحی جالبی دارند و بر روی سقف هم باربند در نظر گرفته شده است. در نمای عقب و در زیر دیفیوزر پلاستیکی، دو خروجی اگزوز تعبیه شده و چراغ‌های عقب به وسیله یک نوار قرمز رنگ به یکدیگر متصل شده‌اند به علاوه اینکه یک اسپویلر در انتهای سقف آن در نظر گرفته شده.

طراحی کابین بی وای دی S7 به هیچ وجه به خوبی جک S7 نیست اما حداقل یک کپی کامل از خودروهای آلمانی هم نیست. در مرکز داشبورد یک نمایشگر بزرگ دیده می‌شود و ورودی‌های هوای مرکزی در بالای آن جای گرفته‌اند. نقص‌های کابین S6 در این خودرو برطرف شده و اشکالاتی چون دسترسی سخت راننده به کلیدهای کنترلی و سر دنده در S7 دیده نمی‌شود. تعداد زیادی کلید بر روی فرمان وجود دارد و کیفیت متریال به کار رفته در کابین هم خوب به نظر می‌رسد.

 

بی وای دی S7

 

بی وای دی S7 از نظر تجهیزات رفاهی یک خودرو کامل است و امکاناتی در حد یک خودرو آلمانی لوکس را در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله این امکانات می‌توانیم به ورود و استارت بدون کلید، دوربین 360 درجه، دوربین ثبت وقایع، سیستم تهویه مطبوع با تکنولوژی تصفیه آلودگیها و ذرات معلق داخل خودرو، نمایشگر 10.1 اینچی و سیستم صوتی مجهز به 9 بلندگو، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی صندلی راننده، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، چراغ‌های جلو هالوژن اتوماتیک، دیلایت LED، سانروف پانوراما، کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب و خروجی 12 ولتی برق اشاره کنیم.

 

 

کابین بی وای دی S7

 

بی وای دی S7  به یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو مجهز شده که قادر است 203 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو هم یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته دو کلاچه در نظر گرفته شده که بیشتر از جک S7 است و عملکرد بهتری هم دارد و در عین حال مصرف سوخت مشابهی با رقیب هموطن خود دارد.

محصولات بی وای دی در کشور چین به عنوان خودروهایی باکیفیت شناخته می‌شوند و فروش بسیار بالایی را هم تجربه می‌کنند اما در ایران به دلیل عملکرد نامناسب عرضه کننده چنین روندی دیده نشد و باید ببینیم که بی وای دی S7 چه شرایطی را در بازار تجربه خواهد کرد.

بی وای دی S7 یک خودرو کامل است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما باید منتظر بمانیم و عملکرد آن را در بازار مشاهده کنیم.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading