اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هیوندای النترا، کیا سراتو و مزدا 3

مقایسه هیوندای النترا، کیا سراتو و مزدا 3

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه هیوندای النترا، کیا سراتو و مزدا 3 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه هیوندای النترا، کیا سراتو و مزدا 3 بپردازیم .

HYUNDAI ELANTRA

هیوندای النترا 2015

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی هیوندای النترا 2015

KIA CERATO 2015

کیا سراتو 2015

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
47
بررسی کیا سراتو 2015

MAZDA 3 new

مزدا 3

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
6
امتیاز کل
46
بررسی مزدا 3
انتخاب ماشین 3

HYUNDAI ELANTRA

هیوندای النترا 2015

Top car

HYUNDAI ELANTRA

هیوندای النترا 2015

مقایسه هیوندای النترا، کیا سراتو و مزدا 3

هیوندای النترا

 

هیوندای النترا سدان زیبای کره ایی که باوجود رقیب قدرتمندی چون کیا سراتو به فروش خوبی دست پیدا کرد و به محبوبیت بالایی رسید. هیوندای النترا با فروش بالای خود بازار پر رونقی را برای خود دست و پا کرده است. در بخش طراحی بیرونی نظرها متفاوت است؛ گروهی این سبک طراحی را می‌پسندند اما گروهی این نوع طراحی را نامانوس و رادیکالی ارزیابی می‌کنند اما آنچه واضح است، طراحی مدرن النتراست و ویژگی‌های آیرودینامیک هم به خوبی در آن رعایت شده است.

 

هیوندای النترا

 

در هر صورت هیوندای النترا 2015 با ذائقه ایرانی جوردرآمده است به طوری که بازار فروش مزدا3 را نیز در به حاشیه کشانده. در بخش فنی هیوندای النترا مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر خطی با حجم دقیق 1797 سی سی با حداکثر توان خروجی 148 اسب بخار و گشتاور 178 نیوتن متر است که با یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته همراه شده که عملکرد این دو در کنار هم خوب و کاملا هماهنگ است.

در بخش امکانات رفاهی نیز هیوندای النترا عالی عمل کرده است امکانات به روز و کاملی نظیر:

5 گرمکن، 2 سردکن، فرمان سه حالته، زنون، سنسور پارک جلووعقب، صندلی راننده برقی، اتو لایت، کیلس استارتر، سانروف، کروز، آیینه تاشو، دوربین عقب، کول باکس، رینگ مشکی، سنسور باران و موارد دیگر.

 

هیوندای النترا

 

هیوندای النترا و کیا سراتو هر دو خودروهایی باکیفیت هستند که ویژگی‌های خوب زیادی در هر دو آنها وجود دارد از جمله طراحی مدرن، امکانات رفاهی مناسب، ویژگی‌های فنی خوب و کیفیت سواری عالی اما هیوندای النترا به دلیل بازار خرید و فروش بهتری که در مقایسه با کیا سراتو دارد، ارزش خرید بالاتری دارد و در اولویت خرید قرار می‌گیرد. به علاوه اینکه باتوجه به وارداتی بودن، کیفیت ساخت آن از مزدا3 جدید بالاتر است و در اولویت خرید قرار می‌گیرد.

 

هیوندای النترا

KIA CERATO 2015

کیا سراتو 2015

مقایسه هیوندای النترا، کیا سراتو و مزدا 3

کیا سراتو

 

کیا سراتو 2015 نسل جدید ترکیب بی نظیری از زیبایی و کارایی است. خودرویی که چندین سال از حضورش در بازار می‌گذرد و کم و بیش نامی شناخته شده ایی دارد و بازار خرید و فروش آن نسبتا خوب است اما در مقابل رقیب هموطن خود یعنی هیوندای النترا، همواره کار سختی داشته است.

 

کیا سراتو

 

زمان سوار شدن در کیا سراتو 2015 تمام کم و کاستی‌های نسل قبل را فراموش کنید چراکه با یک سدان کاملا جدید طرف هستید. و از آن سواری خشک نسل قبلی دیگر خبری نیست. ظاهر خودرو بیشترین تغییرات را به خود دیده است جذاب‌ترین قسمت سراتو چراغ‌های جلو و جلو پنجره خاص خودرو است که جلب توجه می‌کند در نمای کناری خطوط شکسته پایین درها هماهنگی خاصی با پیکره کلی ندارد اما در مجموع طراحی بیرونی سراتو نسل جدید مدرن و شیک ارزیابی می‌شود.

کیا سراتو 2015 مجهز به یک پیشرانه قدرتمند چهار سیلندر با آرایش خطی به حجم 1999 سی سی شده که با خروجی 159 اسب بخارو گشتاور 209 نیوتن متر و یک گیربکس اتوماتیک شیفت ترونیک 6 سرعته همه چیز را برای یک رانندگی اسپرت آماده کرده است.

 

کیا سراتو

 

ناگفته نماند که در بخش امکانات رفاهی باز هم کیا سراتو 2015 شما را در این بازه قیمتی شگفت زده خواهد کرد. امکاناتی نظیر:

شش ایربگ، 1 سردکن و2 گرمکن، فرمان سه حالته، صندلی برقی، مموری صندلی راننده، کروز کنترل، بلوتوث، کولر دیجیتال، سنسور جلو وعقب، سانروف، دنده پشت فرمان، سنسور باران، DRL و...  

 

کیا سراتو

 

کیا سراتو 2015 خودرو باکیفیتی است که حرف‌های زیادی برای گفتن در بخش‌های فنی، کیفیت سواری، و کیفیت ساخت دارد اما به دلیل بازار خرید و فروش ضعیف‌تر در مقابل هیوندای النترا 2015، در اولویت خرید قرار نمی‌گیرد. اما اگر نمونه‌های کم کارکرد آن را پیدا کردید، در خرید سراتو 2015 شک نکنید.

MAZDA 3 new

مزدا 3

مقایسه هیوندای النترا، کیا سراتو و مزدا 3

مزدا3

 

مزدا3 سدان خوشنام و مطمئن ژاپنی پس از نزدیک به 6 سال فروش دیگر آن جذابیت قبلی را ندارد و مانند قبل از بازار فروش خوبی بهره مند نیست.

 

مزدا3

 

در بخش فنی مزدا3 مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر خطی با حجم دقیق 2000 سی سی با حداکثر  توان خروجی 148 اسب بخار و گشتاور 187 نیوتن متر شده که با یک گیربکس اتوماتیک 5 سرعته  کوپل شده است. نکته منفی این جعبه دنده، کمی کُند بودن آن است اما باز هم عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد و یک سواری کم نقص را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد.

در بخش امکانات رفاهی شامل آپشن هایی نظیر گرمکن صندلی ها، برف پاک کن اتوماتیک با سنسور باران، قفل نهایی، کروز کنترل، سانروف، 6 عدد ایربگ و موارد دیگر می‌شود.

 

تویوتا کمری XLE

 

در پایان به دلایل زیر میتوان مزدا3 را بازنده این رقابت عنوان کرد:

طراحی قدیمی مزدا3

امکانات رفاهی محدود مزدا3 جدید

ارتفاع پایین خودرو مزدا3 جدید که گاهی اوقات باعث گرفتن کف خودرو به زمین می‌شود 

بازار خرید و فروش ضعیف تر از دو رقیب جوان‌تر خود

 

تویوتا کمری XLE

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : امین
    تاریخ : 1395/06/04

    با عرض سلام ،من مزدا 3نیو داشتم ،مدل 95،ماشین خیلی خیلی خوب و یک ژاپنی جسور هست که به دلیل کیفیت خوب خیلی قابل قبول هست اما کیفیت رنگ خیلی خیلی ضعیفی دارد که بعد از یک سال کارکرد دیگه رنگی برای این ماشین معنی ندارد.

  • user icon
    نویسنده : پدرام
    تاریخ : 1395/07/06

    با سلام
    خواهشا کیا کادنزا و هیوندای جنیسیس سدان رو مقایسه کنید..
    چندین باره ارسال می کنم
    مممونم

  • user icon
    نویسنده : ارمين
    تاریخ : 1395/07/07

    من هم مزدا ٣رو روندم هم النترا رو،به لحاظ هندلينگ ،شتاب و كيفيته قطعات مزدا خيلي بهتر از النتراست ولي از لحاظ ارتفاع ماشين و كيفيته رنگ و همچنين ابشن دچار مشكله.به طور كلي اگه كسي دنباله كيفيت و لدت رانندگي باشه مزدا يه سرو گردن بالاتره.

  • user icon
    نویسنده : كوهيار
    تاریخ : 1395/07/07

    ماشين ژاپني اصلاً قابل مقايسه با ماشين كره اي نيست مزدا توي آپشنها فقط سرد كن صندلي است و بقيه آپشنها رو داره و قيافه ماشين كاملاً متفاوته و جذاب برخلاف ماشينهاي كره اي كه ديگه كم كم تشخيص اونها از يكديگر سخته من هرسه تاي اين ماشينها رو داشتم و سراتو دارم اما مزدا نيو يه چيز ديگه س

    • نویسنده : ناشناس
      تاریخ : 1395/09/13

      آقای کوهیار،حتما به این خاطر که مزدا بهتره سراتو سوار می شید.درست میگم؟

  • user icon
    نویسنده : حسن
    تاریخ : 1395/07/07

    خدایی چجوری حساب کردید مزدا3 ویژگی ی فنی 6
    سراتو 8
    مزدا همه جوره سره به این 2 کره ای

  • user icon
    نویسنده : ارمين
    تاریخ : 1395/07/07

    با كمال احترام به نظر و سليقه نگارنده متنه فوق چند سوال برايه من به وجود اومده: ١.ايا نگارنده تا بحال گرفتار خدمات بس از فروش اسان موتور و اطلس خودرو شدند؟تجربه شخصيه من اينكه تنها برايه محافظ كارتل ٣هفته منتظر موندم،البته اينكه اين محافظ پلاستيكي بود هم از ضعفهايه فني ماشينه.٢.چگونه ممكنه ماشيني با كيفيت فني پايين تر كيفيته سواري بالاتري داشته باشه!!!!٣.با چه متر ومعياري النترا كيفيته فني بالاتري از مزدا ٣دارن!!؟٤.ايا نگارنده از سابتهاي بين المللي هم كمك ميگيره؟ميتونم در صورت نياز ادرس چند تاشونو براتون بفرستم كه مزدا ٣ قبل از ٢٠١٤ با اختلاف از النترا ٢٠١٤ بهتر ارزيابي شده.
    منظور من از نوشتنه متنه فوق جانبداري از برند خاص و تعصب نيست .تنها به دليله علاقه به سايت شما خواستم درخواست كنم در نگارش اين متون دقت بيشتري بكنين ،چون وقتي در مطلبي به لي واضحي اين اشتباهاته نمره دهي وجود داره،اطمينان به گزارشاته ديگرو از بين ميبره.چنانچه الان ذهنيته منو نسبت به تليسمان كه تصميم داشتم بگيرمو با ترديد مواجه كرده.
    ممنون از توجهتون

  • user icon
    نویسنده : مدیر سایت
    تاریخ : 1395/07/07


    سلام ارمین عزیز

    در اینکه خدمات آسان موتور و اطلس خودرو وضعیت بهتری نسبت به گروه بهمن دارند رو شک نکن. ما کلی نارضایتی در مورد خدمات برای مزدا 3بهمون گزارش شده . ساده ترین چیزی که همه با هاش مشکل دارن مشکل رنگ بده مزدا 3 هستش که در بلند مدت فرق ماشین رنگ شده و نشده به سختی مشخص میشه . در ضمن ما هم مثل خودت عاشق ماشین ژاپنی هستیم ,کره ای ها خیلی عقب تر از ژاپنی هستند . در ضمن مزدا 3 داخل ایران رو با مزدا 3 اونور لطفا مقایسه نکن خودت ببین چند سال داخل ایران با این مشخصات و امکانات داره تولید میشه بدون اینکه کوچکترین اتفاقی براش بیوفته . ما هم هیوندای النترا سال 2015 رو که ماشین به روزی هستشو با مزدا 3 داخل ایران مقایسه کردیم .تامین قطعات مزدا3 به شدت مشکل داره و خیلی ها مجبور میشن چندین برابر قیمت قطعه از بازار تهیه کنن و این اصلا جالب نیست ! تمامی نظرات شما هم برای ما قابل احترام هستش و ممنونیم که سایت ماشین 3 رو قابل میدونی و مارو دنبال میکنی ارمین جان .

    • نویسنده : ارمين
      تاریخ : 1395/07/07


      از پاسختون ممنونم ولي به عنوان كسي كه مجموعا ٢٠٠٠٠ كيلومتر با اين دو خودرو در ايران روندم ،جسارتا عرض كردم مزدا بسيار بهتره ولي سراتو رو نميدونم چون نروندم.اما نكاته اشاره شده شما در مورد رنگ و ضعفه خدمات هم درسته.
      عملكرد شما برايه من بسيار تحسين برانگيزه و به اندازهاي اطلاعاته سايته شما رو قبول دارم كه منو مجاب كرد يد كه رنو تليسمانو انتخاب بكنم. اميدوارم نگين خودرو حداقل ذهنيته مردمو نسبت به برند رنو تغيير بده.

  • user icon
    نویسنده : مدیر سایت
    تاریخ : 1395/07/07

    آرمین عزیز لطف داری
    ما اصلا در مورد خدمات نگین خودرو نظر نمیدیم نه میگیم خوبه و نه میگیم بد هستش . ولی در خرید رنو تلیسمان شک نکن چون واقعا متفاوت هستش از بقیه رقباش

  • user icon
    نویسنده : ميثم
    تاریخ : 1395/07/12

    سلام به همگي
    منم الان نزديك ٨ سال ميشه مزدا ٣ دارم
    با اينكه بالاي ٢٠٠ هزارتا تم راه رفتم باهاش خيلي كم منو اذيت كرده و البته دو تا از تفاوت هاي اصلي ماشين ژاپني با مشابه هاي كره ايش مصرف و استهلاك كمشه كه اصلا بهش توجه اي نشده... من كه خيلي راضيم و به نظرم از ماشينهاي كره اي گفته شده خيلي خيلي بهتره ...

  • user icon
    نویسنده : ماني
    تاریخ : 1395/09/13

    به جرات ميتونم بگم خنده دارترين مقايسه اي بود كه ديدم، اول كه ديدم مزدارو ميخوايين با النترا و سراتو مقايسه كنيد خيلي تعجب كردم و با خودم گفتم صد البته كه مزدا سرتره از هر نظر، وقتي نتيجه مقايسه و تحليلاتونو ديدم كلا شاخ دراوردم، مطمئنا خود كمپاني ميا كره هم خودشو با مزدا مقايسه نميكنه و قطعا از شادي جشن ميگيرن اگر تحليل شمارو بخونن، با كدوم مقياس ويژگي فني مزدا ٦ شده. اصلا با چه منطقي ميتونين اين حرف رو بزنين؟ واقعا تاسف داره اين تحليلتون

  • user icon
    نویسنده : فرشاد قدرخواه
    تاریخ : 1395/09/13

    سلام ادمین عزیز واقعا در حق مزدا۳ ظلم کردین اخه من نمیدونم سراتو با النترا چه تجهیزات رفتهی داره که مزدا نداره من خودم مزدا دارم داداشم سراتو حتی میتونم بگم امشن هایی که مزدا داره اون نداره مثلا ماشین داداش من مانیتور نداره با اینکه پول بیشتر از من واسه ی ماشینش داد و اگر سرعت قدرت وشتاب واستون مهمه به شما مزدا۳را پیشنهاد میکنم ما یک درگ بین مزدا وسراتو گذاشتیم مزدا سر بلند ازش بیرون امد من تجربه خودما میگم خیلی کم لطفی کردین در حق مزدا

    • نویسنده : ایاز
      تاریخ : 1399/02/02

      من هر سه‌تاش رو داشتم اینکه مزدا از خیلی لحاظ سرتر هستش شکی نیست. انتخاب من هم مزدا هستش. ولی باید بگم که از لحاظ قدرت و شتاب باید بگم که حرف شما صحیح نیستش. سراتو موتور قوی داره. اگر نگیم که بهتر هستش باید بگم که حداقل با هم یکی هستن

  • user icon
    نویسنده : ارمين
    تاریخ : 1395/09/13

    من نظرمو درباره النترا و مزدا قبلا گفتم و به نظرم يه سرو گردن مزدا بالاتره ولي اونموقع سراتورو نرونده بودم كه به تازگي موفق شدم اينكارو انجام بدم،سراتو از نظر كيفيت رنگ ،فضاي سرنشينه عقب و همچنين ابشن بهتر از مزداست ولي سواري ،هندلينگ و شتاب مزدا خيلي بهتره،در ضمن الان سراتو صفر ١٤٠تومنن ولي مزدا ١٢٠كه كاملا خريد مزدا رو منطقي تر ميكنه.

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1395/09/15

    این مزدا ۲۰۱۰ خیلی قدیمی تا زمانی که طرفدار داره تا ۱۰سال با این پلت فرم تولید میشه بدترین قسمت رنگشه که بعد از مدتی کهنه میشه انگار ماشین بروزو دوست نداریم اگر ۳۰ درصد ارزانتر بود شاید میارزید ماشین۳بسیار عالی مقایسه کرد ۳ماه داشتم آزرا ۲۰۱۳ گرفتم بی نظیر وعالیه

  • user icon
    نویسنده : فرشاد قدرخواه
    تاریخ : 1395/11/06

    ادم اصلا میمونه این انتقاد ها را میبینه امکانات رفاهی مزدا۷اون دوتا۹ مثلا چی دار ه الانترا با سراتو نکنه بال در میارن پروازمیکنن😂😂😂اگه بازار کشور های خارج نگاه کنی مزدا بیشتر از کیا فروش داره
    من میخوام سراتو یا الانترا بخرم از بال هاش استفاده کنم واسه پرواز کردم خداییش اصلا منصفانه نیست

  • user icon
    نویسنده : babi
    تاریخ : 1396/02/11

    حدودا 4 ماهه مزدا 3 نیو تیپ 4 ،مدل 92 خریدم که 55 تا کارکرده،
    هماهنگی بین گاز و گیربکس ماشین بی نظیره که باعث میشه خیلی کم از شیفتر دنده پشت فرمون استفاده بشه، گر چه بهتون پیشنهاد میکنم از این آپشن حتما تو جاده چالوس استفاده کنید،هیجانش قابل توصیف نیست،با شتابی غیر قابل توصیف و با زمان بندی عالی (که شخصا در کمتر ماشینی تو این رده دیدم )سبقت میگیرید و نقطه شدن ماشینها تو آینه لذت بخشه،هیجانتون وقتی کامل میشه که به پیچ میرسین. ..
    نکته حائز اهمیت اینه که مزدا بر خلاف دو رقیب دیگه در هر دو سمت فرمان شیفتر کم و زیاد کردن دنده داره یعنی نیازی نیست که شما برای کم وزیاد دنده از دو دست استفاده کنید و با یک دست این امر به سادگی انجام میشه
    با تشکر از سایت خوبتون

  • user icon
    نویسنده : امير الياسيان
    تاریخ : 1396/07/24

    💙فقط ژاپن 💙

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1396/10/24

    با سلام خدمت دوستان
    اگر دقت کرده باشین در بنگاههای ماشین بیشتر ماشینهای کره ای برای فروش دارند چراکه ماشینهای مانند مزدا و تویوتا خیلی موجود نیست فکر میکنم به خاطر کیفیت خوب این نوع خودروهاست که باعث میشه مصرف کننده نسبت به فروشش اقدام نکنه و از طرفی هم با توجه افزایش ناگهانی خودروهای وارداتی از جمله ماشینهای کره ای توجیه اقتصادی برای خرید این خودروها نداره
    از دوستان هم اگر انتقادی نسبت عرایض بنده دارندبا کمال میل میپذیرم

  • user icon
    نویسنده : بهنام
    تاریخ : 1397/08/21

    اون دوست عزیز که فرمودن مگ چی بیشتر از مزدا داره سراتو اینارو داره
    شیشه سولار
    صندلی برقی ۱۰ جهته بعلاوه مموری
    فرمان سه حالته
    گرمکن صندلیای عقب
    گرمکن فرمان
    کول باکس
    دریچه هوای عقب
    اچ ای سی یا کنترل حرکت درسربالایی
    چراغ بدرقه و چراغ ولکام
    ضمنا سراتو۱۶۱ اسبه و۲۰۹ ن م گشتاور
    بلحاظ اپشن و قدرت موتور و سواری قطعا سراتو اوله مزدا دوم النترا سوم
    اگر فقط هندلینگ مدنظر باشه مزدا اوله
    ولی مجموعا حساب کنی یعنی کیفیت رنگ مونتاژ فنی اپشن زیبایی
    بنظرمن سراتو اول مزدا دوم النترا۱.۸ سوم

  • user icon
    نویسنده : سینا
    تاریخ : 1397/10/30

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    بدون اغراق و تعصب سراتو از مزدا بهتره ، تازه نه سراتوی ۲۰۱۵ همون سراتوی ۲۰۱۳ هم بهتر بود ، ولی متاسفانه مردم در مقابل تغییر بشدت مقاومت نشون میدن.
    دلیل:
    ۱-خدمات وس از فروش مزدا فاجعس ، یعنی فقط باند بازیه ، در حد خدمات مدیران خودروه
    ۲-رنگ مزدا واقعا فاجعس ، یعنی ماشین صفر رو اگر ببری پیش کارشناس و نگی که این مزداس میگه ماشین کامل رنگ شده انگار ماشین رو با پیستوله رنگ کردن.
    ۳-هزینه تعمیر و نگهداری بشدت بالا ، بابت یه چراغ جلو من سال ۹۴ سه میلیون پول دادم
    ۴- صندلی های خشک
    ۵- قدرت موتورش از سراتوی ۲۰۱۳ هم کمتره و سراتو با قدرت بیشتر و وزن کمتر تو شتاب همیشه و در هر حالتی مزدا رو میبره.
    ۶- قیمت مزدا بالاس
    ولی هندلینگ عالی هستش

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1398/08/23

    واقعا با این مقایسه جانبدارانه و خارج از حقیقتتون سایتتون به عنوان یک مرجع از چشم افتاد..
    فکر کردید مردم نمیفهمن؟
    با این کارها فقط جایگاه خودتونو از دست میدید.

  • user icon
    نویسنده : پیمان
    تاریخ : 1398/11/28

    سلام من سراتو واردات ۲۰۱۱ داشتم واقعا راضی بودم ولی الان قصد خرید مزدا نیو رو دارم ممنون میشم راهنماییم کنید

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading