اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه رنو کولئوس با هیوندای سانتافه

مقایسه رنو کولئوس با هیوندای سانتافه

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه رنو کولئوس با هیوندای سانتافه می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه رنو کولئوس با هیوندای سانتافه بپردازیم .

koleos 2017

رنو کولئوس

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
9
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
50
بررسی رنو کولئوس

Hyundai Santafe

هیوندای سانتافه

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
49
بررسی هیوندای سانتافه
انتخاب ماشین 3

koleos 2017

رنو کولئوس

Top car

koleos 2017

رنو کولئوس

مقایسه رنو کولئوس با هیوندای سانتافه

رنو کولئوس 

ماشین های جدید رنو آمده اند تا قهرمانانه خود را اثبات کنند و عالی بودن خود را از همه لحاظ نشان دهند و در کلاس خود که هستند بهترین ماشین ممکن باشند . رنو کولئوس جدید که یک ماشین کراس اوور شهری است بسیار پیشرفته میباشد و از بسیاری جهات کاملا مدرن و با کیفیت است . رنو  کولیوس جدید در طراحی اش رد پای محصولات جدید و فوق العاده رنو هم چون تلیسمان مشاهده میگردد که نکته بسیار حائز اهمیتی است زیرا پیشرفته ترین و جدید ترین زبان طراحی رنو را نشان میدهد که بر روی این ماشین پیاده شده است .  رنو کولئوس ماشین جذاب و مدرنی است که  ظاهری قدرتمند ،  لوکس و خوش تیپ  دارد که مهم ترین دلیل آن استفاده از جدیدترین و یکی از بهترین زبان های طراحی ماشین رنو میباشد که کاملا مدرن است و زیبایی خاصی دارد .

رنو کولئوس جدید از خوش چهره ترین و یکی ازهمه پسند ترین ماشین های کلاس خودش است  زیرا مهندسی شبانه روزی مهندسان با تجربه رنو با شکل دادن درست قطعات بدنه و هماهنگ کردن آن با خطوط و برجستگی ها بدنه ای کاملا خاص ، زیبا ، هماهنگ و منحصر بفرد وجود آورده اند که همه ی سلیقه ها را از خود راضی نگه میدارد و دیدگاه های مختلف به خوبی آن را میپسندند ماشین کاملا عامه پسندی است . یکی از محاسن طراحی رنو کولئوس جدید داشتن شخصیت مستقل و قدرتمند این ماشین است که حس اعتماد به نفس بالایی را به وجود میاورد  .  همانطور که رنو کولئوس از طراحی بدنه بسیار زیبا ، مدرن و هماهنگی بهره میبرد  و ظاهر بیرونی اش بسیار  عالی به نظر میرسد داخل کابین هم به همین صورت است  و همه چیز فوق العاده و بدون نقص و ایراد به چشم میاید و بهترین شکل  ممکن ساخته شده است و همه چیز در مناسب ترین مکان قرار گرفته است   .

 

رنو کولیوس 2017

 

طراحی کابین رنو کولیوس با پرستیژ ، با کیفیت و لوکس است ، متریال کابین ماشین عالی میباشد و همه مواد از بهترین جنس انتحاب شده اند  و کاملا رضایت همه را میتواند جلب کند و رنو کولیوس به ما نشان میدهد که از هر دیدگاهی که به آن بنگریم در کلاس ماشین های کراس اوور در زمره بهترین ها قرار میگیرد. کیفیت ساخت و مونتاژ رنو کولیوس بسیار بالا میباشد  و علاوه بر این رنو کولیوس ماشین جاداری است و همه ادوات داخل کابین به راحت ترین شکل قرار گرفته اند و باعث شده است تا سرنشینان درون کابین آرامش و لذت خاصی را تجربه نمایند.

تا اینجا  یافتیم که رنو  کولیوس جدید درونش بسیار با کیفیت است  و کاملا عالی میباشد و حتی در بخش امکانات رفاهی و ایمنی هم کاملا رنو کولیوس یک قدم رو به جلو تر از ماشین های رقیب میباشد  به طوری که سیستم صوتی با برند Bose در ماشین به شما امکان گوش دادن هر نوع موسیقی با بالاترین کیفیت ممکن را میدهد یا صفحه نمایش تمام لمسی موجود در پنل میانی امکان کنترل شما بر تمام شرایط موجود در داخل و خارج ماشین را بوجود میاورد . از طریق سقف پاناروما رنو کولیوس هم میتوانید آرامش و هیجان را با هم در زیر سقفی با نمای آسمان تجربه کنید. در بحث ایمنی رنو  کولیوس ، رنو کولئوس موفق شده از یکی از سختگیر ترین موسسه های ایمنی جهان یعنی Euro NCAP 5 ستاره ایمنی دریافت کند و امتیازاتی بالا  را در همه بخش های ایمنی ماشین دریافت کند.

 

رنو کولیوس 2017

 

قلب تپنده رنو کولئوس یک پیشرانه 4 سیلندر با آرایش خطی میباشد که  2488 سی سی حجم دقیقش است و به صورت تنفس طبیعی یا اتمسفریک رنو کولیوس را قدرت میبخشد و قابلیت های  حرکتی خوب و مناسبی برای ماشین به وجود میاورد . پیشرانه رنو کولیوس قابلیت تولید 169 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه و 224 نیوتن متر  گشتاور در دور موتور 4000 دور در دقیقه را دارا میباشد و چون قدرت و گشتاورش ماشین در دور های پایین به حداکثر خود میرسد بالاترین راندمان را در هر لحظه که راننده ماشین اراده کند میتواند دریافت کند و  شتابگیری خوبی با رنو کولئوس داشته باشد البته باید این نکته را گوشزد کرد که این پیشرانه چندان مناسب این کلاس نیست ولی خب با همه این اوصاف رنو کولیوس در کلاس خودش ماشین تند و تیزی میباشد و قابلیت های حرکتی اش مناسب است .  رنو کولیوس کشش و قابلیت های حرکتی خوبی ارائه میدهد که برای یک کراس اوور شهری مناسب به نظر میرسد زیرا  در 9.5 ثانیه رنو کولئوس  به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند و به راحتی تا سرعت های حتی بیشتر از 200 کیلومتر در ساعت هم ماشین به شتابگیری ادامه میدهد .

علاوه بر این چابکی نسبی با توجه به سگمنت مزیت عالی دیگر رنو کولئوس مصرف سوخت اقتصادی و مناسب ماشین است زیرا با سوزاندن 8.3 لیتر بنزین در  100 کیلومتر خیال مالک خود را از بنزین زدن های پی در پی راحت میکند که نشان از کم استهلاک بودن رنو کولئوساست و خیال مالک خود را از هز گونه مراجعه به تعمیرگاه راحت میکند و تا حد بسیار می خود را ماشین کم استهلاکی نشان میدهد که نسبت به بسیاری دیگر از ماشین های رقیب رنو کولئوس را بهتر و برتر از نظر فنی نشان میدهد . برای انتقال قدرت کولیوس هم رنو از یک گیربکس  CVT شیفترونیک اتوماتیک استفاده کرده است که قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان را نیز دارا میباشد که نیروی محرک را به چرخ های ماشین منتقل میکند . گیربکس پیشرفته رنو کولئوس که یکی از نقاط قوت و مزیت بسیار بزرگی محسوب میشود  زیرا با موتور ماشین کاملا هماهنگ است و تعویض دنده هایی نرم ، سریع ، دقیق و لذت بخش را به شما تقدیم میکند . در کل بخش فنی رنو کولئوس به علت عالی و بی نقص بودن ماشین  امتیاز بسیار بالایی را دریافت میکند و کاملا زحمات شبانه روزی و بی وقفه مهندسین رنو را با دریافت این امتیازات مثبت به خوبی پاسخ میدهد و نظر خوب هر کارشناس ماشین را به خوبی به سمت خود جلب مینماید  .

 

رنو کولیوس 2017

 

رنو کولئوس از سیستم انتقال قدرت پیشرفته و سیستم تعلیق قدرتمندی بهره میبرد که همراهی این دو با هم در کنار دیگر ویژگی های خوب ماشین باعث شده است تا رنو کولیوس قابلیت پیمایش بسیاری از سطوح را داشته باشد چون قابلیت انتخاب تک دیفرانسیل و جفت دیفرانسیل را سیستم 4 چرخ محرک به شما میدهد و سیستم تعلیق خوب ماشین هم به شما امکان کنترل رنو کولئوس در خیلی از جاها را میدهد .  نرمی و سواری رنو کولیوس عالی است ، فرمان پذیری خوب و دقیقی دارد ، ارتفاع ماشین  مناسب است و دو حس سواری لوکس و اسپرت را با هم و در عین لذت میتوانید در کولیوس تجربه کنید و در مسیر های مختلف با رنو کولیوس چند حس متفاوت را از این ماشین دریافت کنید و از همه مهم تر ترمز های ایمن و پر قدرت رنو  کولیوس هستند که باعث میشود تا شما در هر سرعتی با خیال مطمئن به ادامه مسیر بپردازید و از هر نظر در سرعتی که هستید اطمینان خاطر دارید و میتوانید با خیال تخت به انجام مانور های دلخواهتان با ماشین بپردازید.

از هر نظر که به رنو کولئوس می نگرید یک ماشین متفاوت و بسیار عالی از برند رنو در کلاس جهانی را مشاهده میکنید که برای ساختش زحمت زیادی کشیده شده است و در همه ی بخش ها مانند فنی ، سواری ، آپشن ، طراحی و ... یک سر و گردن از اکثریت ماشین های رقیب خود بالاتر میباشد و از همه مهم تر ردپای یهترین محصولات  رنو مانند تالیسمان را میتوانید در این ماشین مشاهده کنید . در بازار کشورمان ماشین های زیادی هستند که رنو کولئوس باید با آنها رقابت کند اما بسیار عالی قدم به میدان گذاشته است و از بسیاری ماشین های رقیب بهتر میباشد و ارزش خرید بالاتری نسبت به آنها دارد.

Hyundai Santafe

هیوندای سانتافه

مقایسه رنو کولئوس با هیوندای سانتافه

 هیوندای سانتافه 

 

هیوندای سانتافه را میتوان یکی از  موفق ترین و پر فروش ترین ماشین های SUV بازار کشورمان دانست و یکی از بهترین انتخاب ها در میان ماشین های شاسی بلند های بازار است که تا کنون تقریبا بدون رقیبی جدی در بازار ماشین های وارداتی کشورمان به فروش رفته است و اکنون که با رنو کولئوس جدید مقایسه میگردد ضعف ها و ایراد هایی در مورد این ماشین مشخص گردید که نشان داد این ماشین فرانسوی خوش تیپ و عصبانی تا چه حد ماشین خوبی است. IX-45 از معدود ماشین هایی است که هم در نمونه صفر کیلومتر و هم در نمونه های کارکرده بازار فروش بسیار خوبی دارد و اکثریت قشر های سنی هم به ماشین هیوندای IX-45  علاقه دارند  و بسیار ماشین خوش فروشی است . در مدل 2016 ماشین سانتافه چراغ هایش عوض شده است و به جذابیت ماشین تا حد زیادی کمک کرده است و نمای هیوندای سانتافه را پویا تر نشان میدهد . ظاهر طراحی بدنه هیوندای سانتافه به ماشین های اروپایی ها بیش تر نزدیک است که به نوعی در آن اغراق آمیز بودن بیش از حد مشاهده میشود .

بدنه خوش تراش و خوش استیل هیوندای سانتافه که ماشین اسپرت و همه پسندی میباشد در فروش بالای این ماشین تاثیر بسزایی دارد و اکثریت سلیقه ها را از خود راضی نگه داشته است و بسیاری از چشم ها را به سمت خود بر میگرداند . در طراحی داخلی هیوندای برای سانتافه بسیار زحمت کشیده است و هم مانند ظاهر ماشین کابینش چشمگیر و همه پسند میباشد و به گونه ای است که با قرار گرفتن در کابین هیوندای سانتافه خود را درون کابین ماشینی زیبا ، هماهنگ و جدید مییابید  . طرح داشبورد  ماشین که متشکل از اشکال غیر هندسی ، زوایای تیز و قسمت های برجسته است به بهترین شکل و بسیاری داخل ابن ماشین یعنی هیوندای سانتافه را قابل قبول و تحسین بر انگیز میبینند و کاملا هم بسیاری از کارشناسان به طراحی داخل کابین هیوندای سانتافه  نظر مثبتی دارند .

 

 هیوندای سانتافه 2016

 

داخل هیوندای سانتافه شاهد ماشین با فضایی جادار هستیم و علاوه بر این به علت عایق بندی خوب کابین داخل اتاق ماشین در آرامش کامل میباشد و حس سکوت و آرامش خوبی برقرار میباشد . تجهیزات و امکانات قابل قبول و متنوعی در هیوندای IX-45 موجود است که در مدل 2016 این امکانات بیش تر هم شده است و بعضی از آنها برای اولین بار است که بر روی ماشینی در این کلاس نصب میگردد و در مقایسه با ماشین دیگر یعنی رنو کولیوس  در یک سطح و برابر به نظر میرسند  . طراحی کابین هیوندای سانتافه به طوری است که دسترسی به تجهیزات و کلید های آن راحت است و از ارگونومی مطلوبی سود میبرد اما نیاز به کمی زمان دارد تا به شلوغی موجود در کابین ماشین به طور کامل عادت کنید و به راحتی تمان ادوات را بتوانید کنترل نمایید  . متریال مورد استفاده در کابین ماشین هیوندای سانتافه با کیفیت است و در کل طراحی داخلی و خارجی هیوندای سانتافه ، امکانات ، کیفیت ساخت و ... همه نمره قابل قبول و بالایی دریافت میکنند  ولی هنگامی که به طور کلی همه جوانب و موضوعات بحث طراحی ، کابین ، امکانات و ... را با رنو کولئوس جدید مقایسه میکنید هیوندای سانتافه را یک پله از ماشین رقیب یعنی رنو کولیوس   پایین تر مییابید .

 

 هیوندای سانتافه 2016

 

پیشرانه استفاده شده در سینه این ماشین کره ای پر فروش هیوندای IX-45 4 سیلندر است و 2359 سی سی موتور ماشین حجم دارد . برای هیوندای سانتافه مدل 2016 از سری پیشرانه های GDI در کاپوت ماشین استفاده شده است . این پیشرانه در دور موتور 6300 دور در دقیقه قابلیت تولید 190 اسب بخار قدرت و در دور موتور 4250 دور در دقیقه 245 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد . این پیشرانه بر روی هیوندای IX-45 چندان جوابگو نیست زیرا شاهد شتاب و چالاکی نه چندان خوبی هستیم که با قرار گرفتن در سربالایی کشش بسیار ضعیف احساس میگردد  و اصلا ماشین چالاک و با کشش بالایی نمیتوان این ماشین را دانست .اما در شهر و برای استفاده معمولی این پیشرانه بر روی ماشین  پاسخگوی نیازهاست و انتظارات را بر آورده میکند . هیوندای سانتافه در سیکل ترکیبی 11.2 لیتر بنزین میسوزاند که نسبتا زیاد است و توجیه اقتصادی ندارد . پیشرانه هیوندای IX-45 با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک کوپل شده است تا قدرت را به چرخ های ماشین انتقال دهد  که عملکردش قابل قبول است اما از این بهتر هم میتوانست باشد و ماشین لذت بخش تری خود را نشان دهد . به طور کلی هماهنگی موتور و گیربکس خوب است و از این نظر ماشین راضی کننده میباشد . عملکرد سیستم چهار چرخ متحرک ماشین هیوندای سانتافه هم خوب و راضی کننده است . البته همه اینها و این پاسخگویی های در شهر میباشد و هیوندای سانتافه اصلا کشش خارج از شهر را از خود نشان نمیدهد  و یک ماشین و SUV داخل شهری میتوان آن را دانست و در کل یک پله پایین تر از رقیب خود یعنی رنو کولیوس قرار میگیرد چون بخش فنی رنو کولیوس جدید از هر نظر ماشین بهتری نسبت به هیوندای سانتافه میباشد .

 

 هیوندای سانتافه 2016

 

در بحث سیستم تعلیق سواری هیوندای سانتافه نرم است و عملکرد خوبی از خود نشان میدهد و ماشین خانوادگی میباشد . سواری با ماشین هیوندای سانتافه لذت بخش است و فرمان پذیری خوبی هم ماشین از خود نشان میدهد . سانتافه در پیچ ها ایمن و پایدار عمل میکند و سطح هندلینگ ماشین بالا ارزیابی میشود . البته هیوندای سانتافه در زمانی که وزن زیادی بر روی آن قرار میگیرد هندلینگش به شدت کاهش پیدا میکند ، بازی کمک هایش کم میشود و سواری اش نسبتا کوبنده و آزار دهنده میگردد و بیشتر ماشین مناسب خانوا ده های جوان و با جمعیت متوسط میباشد . اما در حالت نرمال همه چیز نرم ، آرام و لذت بخش به نظر میرسد . فرمان هیوندای سانتافه هم خوب و دقیق است ولی در بعضی از شرایط و مسیر ها فرمان پذیری خیلی خوب و دقیق و لذت بخشی را شاهد نیستیم . از نظر سیستم ترمزهم هیوندای سانتافه خوب ، مطمئن و نرمال عمل میکند  .

هیوندای سانتافه یک کره ای با کیفیت است که طراحی خارجی و داخلی جذابی دارد و بازار فروش ماشین  هم در نمونه های صفر کیلومتر و کارکرده هر دو بسیار خوب است .علاوه بر این قیمت ماشین رقابتی است و با توجه به اینکه در بازار جا افتاده است برای ماشین رقیب  تازه وارد یعنی رنو کولیوس رقیب و ماشین جدی و سر سختی به حساب میاید .  اما رنو کولیوس ماشین کامل ، مدرن ، زیبا ، قدرتمند ، چالاک ، خانوادگی ، چند منظوره و ... میباشد که از همه لحاظ از هیوندای سانتافه یک پله بالاتر  میباشد و در مقایسه دو ماشین هیوندای سانتافه در رنو کولیوس جدید ضعف هایی که در تصمیم گیری و نتیجه بسیار تاٍیر گذار هستند را از خود نشان میدهد اما اگر همیشه پول نقد میخواهید و دوست دارید که ماشین شما همیشه مشتری داشته باشد ماشین مناسب شما هیوندای سانتافه است اما اگر در صورتی که یک کراس اوور کاملا مدرن و با کیفیت میخواهید پیشنهاد ماشین 3 به شما رنو کولیوس جدید میباشد .

 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : سامی
    تاریخ : 1395/10/07

    هیوندا اصلا یه چیز دیگه ست.بنظر من اصلا در حد سانتافه نیست که با هم مقایسه ش کنیم.من یکی اصلا از مارک رنو خوشم نیومده 😕

    • نویسنده : مهران
      تاریخ : 1396/03/30

      سلام . من خودم سانتافه دارم.
      ماشین خوبیه با امکاناته اما با وجود موتور قدرتمند باید بگم خیلی کند و لشه .(البته با عرض پوزش)
      اصلا توانایی رقابت رو نداره .
      از تو پارکینگ با شیب به زور میاد بالا انگار داره جون میکنه
      تو اتوبان از زانتیا گرفته تا سمند هر چی گاز دادم بهشون نمی رسید .
      شتابش خیلی خیلی کمه.
      در مورد کلئوس باید بگم یک خورده داخل اتاق صدا میده ولی کمه ماشین برادرمه.
      در کل اگه پولش رو دارید برید
      1. x-trail
      2.اوتلندر
      3.راو فور موتور و.. خیلی توپه ولی هم کم امکاناته هم کوچک تر
      4.کلئوس
      5.سانتافه
      من که می خوام این رو بفروشم و کلئوس بگیرم ولی اگه موتور توربو هم داشت که دیگه واویلا بود.
      این نظر من بود . شاید بدردتون بخوره . اما سانتافه هم برای رانندگی معمولی خیلی خوبه فقط شتاب 206و سمند از این بیشتره

    • نویسنده : مهدي
      تاریخ : 1396/05/31

      همينجوري رو هوا كه نميشه گفت هيونداي بهتره ، بايد به عرضتون برسونم رنو خودش صاحب تكنولوژي هست در صورتيكه هيونداي تلنولوژي هر چيزيشو از يه جا ميخره و از نظر ايمني و هندلينگ رنو خيلي سرتره ، هيونداي با بَزَك كردن و آپشن گذاشتن رو ماشين ضعفش رو ميپوشونه. در كل من خوشحالم كه يه عده اي انقدر از ماشين كره اي استقبال ميكنن چون اگه اين جمعيت عظيم ميومد سراغ تويوتا و هوندا و رنو قيمتشون الان سر به فلك كشيده بود🙈😁 ممنون ازتون كه ماشين كره اي ميخريد.

    • نویسنده : مهدی
      تاریخ : 1399/12/03

      سلام و احترام .سلیقه .علاقه .تعصب یک چیزه واقعیت یک چیز دیگه تعریف نباشه سانتافه داشتم مجبور ب فروش شدم در یکمعامله خدا خواست کولیوس برداشتم اجباری و تیگو ۷ الان حتی تیکو را سانتافه عوض نمیکنم چ برسه کولیوس وقتی تو سربالای کوهستان گاز بدی تازه فرق را میفهمی گفته اخر مقاله دقیق دقیق بود .عیب کولیوس اینه بازار دست دوم نداره البته ان هم برای ما خوبه وگرنه خریدار زیاد باعث گرانی و گرانی قطعات میشود

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1395/10/08

    ماشین کره ای را به فرانسوی ترجیح میدم انتخاب من سانتافه

  • user icon
    نویسنده : محسن خدارحمی
    تاریخ : 1395/10/09

    نويسنده محترم شما واقعا رنو كولئوس رو تست كرديد يا اطلاعاتتون رو فقط بر اساس اونچه در سايتها نوشته شده به دست آورديد؟ با توجه به نوع نوشتارتون به نظر مياد با سانتافه واقعن رانندگي كرديد ولي با كولئوس نه! ضمنن من كولئوس رو جايي نديدم و تا امروز فقط صحبت از ورودش به كشورمون هست و من فكر ميكنم تا ماشين رو از نزديك نبينيم و باهاش رانندگي نكنيم كمي زود هست كه در موردش پيشداوري كنيم.

    • نویسنده : سهیلا
      تاریخ : 1396/02/02

      من از نزدیک دیدم وافعا زیباست و حرف نداره
      اصلاَ از نظر زیبایی قابل قیاس با سانتافه نیست و خیلی سرتره !!! ولی باهاش رانندگی نکردم

  • user icon
    نویسنده : رسا
    تاریخ : 1395/10/11

    رنو کولیوس خیلی بهتره سانتافه سواریش اصلا راحت نیست وخشکه ولی رنو خیلی خوبه.در کل همه ماشینای رنو از هیوندا خیلی بهترن.

    • نویسنده : رضا نیک منش
      تاریخ : 1399/11/03

      در کل چجوری رنو بهتر از هیوندایی هست که جایزه ها متعدد به هیوندای تعلق میگیره ولی کولئوس حتی مجوز ورود به کشورهای مثل آمریکارو پیدا نمیکنه؟!!

  • user icon
    نویسنده : Alireza_moghtaderi
    تاریخ : 1395/10/28

    اصلا کلئوس در حد سانتافه نیست با توجه به مشخصاتش

    • نویسنده : سعید
      تاریخ : 1396/05/28

      از روی مشخصات به این نتیجه رسیدی؟!
      آفرین
      اینکه شتابش بالاتره
      کیفیت متریال و لوزامش بالاتره
      تکنولوژیش بروزتره
      مصرفش پاییینتره
      قیمتش پاییتنره

      با این مشخصات شما به این نتیجه رسیدی؟
      شما یه مورد بگو که سانتافه از این بهتر باشه

    • نویسنده : رضا نیک
      تاریخ : 1399/11/03

      تکنولژیش بالاتره؟!!! کف اسفالت پخشم .. تکنولوژی یعنی گیربرکس 6 سرعته یا 8 سرعته نه گیربکس داغون سی وی تی. کیفیت متریال کولئوس هم انقدر داغونه که 2 ساعت بزارش تو آفتاب بوی گند پلاستیکش میزنه بالا

  • user icon
    نویسنده : liiya
    تاریخ : 1395/10/30

    خیلی خوب بررسی کردین به نظر من سانتافه داغونه ولی کولیوس عالیه

  • user icon
    نویسنده : مهدي
    تاریخ : 1395/11/03

    هيچكدوم؛ مزدا cx-5 و در كلاس بالاتر برادر بزرگترش CX-9
    آدم دلش ميخواد ساعتها فقط بشينه زل بزنه به ماشين 😍

    • نویسنده : فرشاد قدرخواه
      تاریخ : 1396/02/06

      منم با نظرت موفقم حیف که شرکت بهمن خودرو که انقدر خوابه هنوز هم بعد از سه سال که مزدا3جدید امده و به بازار ارایه نداده و به جای اینکه همه خودرو های مزدا را بیاره فقط 3مدل از اون را اورده به نظرم باید از بهمن بگیرن نمایندگی مزدا را و به یکی دیگ بدن اگ کسی پول کافی داره به نظر من مزداcx-5وارد بکنه خیلی بهتره

    • نویسنده : فرشاد قدرخواه
      تاریخ : 1396/02/06

      دوستا هی میگن اروپایی فرانسه ای خب اروپایی هست که هست اینکه نشانه ی کیفیت خودرو نیست
      درمورد به بازار امدن کولئوس هم باید بگم این ماشین را من تو خیابون هم دیدم🙂🙂🙂

  • user icon
    نویسنده : بهنام
    تاریخ : 1395/11/24

    کولیوس قبل از مدل ۲۰۱۷ دارای ظاهری نچندان جذاب بود ولی واقعا تکمل و همچی تمام بود . در مدل ۲۰۱۷ که واقعا کولاک کرده. من توی منطقه آزاد انزلی سوار کولیوس ۲۰۱۷ شدم. عالیه . سواری بسیار نرم و راحت . با توجه به تکنولوژی گیربکس کولیوس و موتور قویتر سانتافه فعلا فقط هیکل گنده کرده

  • user icon
    نویسنده : سهیل
    تاریخ : 1395/12/05

    من تازه کولیوس خریدم
    خیلی بین کولیوس و سانتافه مردد بودم
    حتی تا لحظه اخر داشتم سانتافه میخریدم
    اما نسبت به اپشن های که رنو داره
    و سواری فوق العاده عالی
    الان کاملا راضی هستم از انتخاب رنو

    • نویسنده : حسین
      تاریخ : 1396/07/07

      اقا من دو ماهه رنو کولیوس ۲۱۰۷ تحویل گرفتم ماشین بدی نیست اما تو هر. دست انداز. کوچک میکوبه ، در. حالی که این حالت رو با تندر. نمیبینم ، نمیدونم عادیه یا نه!؟

  • user icon
    نویسنده : مجید
    تاریخ : 1395/12/07

    شما از کجا خریدی چون هنوز که گویا نیو کلئوس فروش نشده

  • user icon
    نویسنده : کارشناس
    تاریخ : 1395/12/14

    رنو كولئوس رقيب هيوندايي توسان ميباشد نه خودرو سانتافه

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1395/12/19

    در هر حال تكنولوژى اتومبيل فرانسه نسبت به كره داراى برترى و اعتبار بيشترى ميباشد

    • نویسنده : رضا نیک منش
      تاریخ : 1399/11/03

      هیچ نوع برتری وجود ندازه این عادت امثال شماست مثل چینی سوارایی که به ام جی میگن انگلیسی. کولئوس مثل تالیسمان یک شتر گاو پلنگ محصول سامسنوگ کره هست.

  • user icon
    نویسنده : عليرضا
    تاریخ : 1395/12/28

    من تو نمايشگاه تست درايو كليوس و سانتافه ٢٠١٧ رو ديدم رنو از روى سانتافه رد شد فكر كنم فيلمش هم تو اينترنت باشه

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1396/01/05

    موتور نیسان و فنی عالی کولیوس اصلا قابل قیاس با اسباب بازی کره ای نیست

    • نویسنده : سهیلا
      تاریخ : 1396/02/02

      ظاهرش هم که واقعاَ در مدل ۲۰۱۷ شاهکار کرده و قابل مقایسه با آوودی و بنز هست
      با توجه به قیمتش خداییش می ارزه

  • user icon
    نویسنده : امید
    تاریخ : 1396/01/09

    دوستان كولئوس هم در كره توليد ميشه... توسط شركت سامسونگ موتورز... جالبه بدونين ٧٠ درصد قطعاتش هم از ژاپن مياد، پلتفورم كولئوس عين نيسان ايكس تريل و موتور و گيربكس مشابه دارن، در كل ماشين با كيفيت و نرمي هست

    • نویسنده : سهیلا
      تاریخ : 1396/02/02

      فکر کنم در استرالیا تولید میشه

  • user icon
    نویسنده : ولی اله اسلامی
    تاریخ : 1396/01/09

    رنو کولئوس هنوز وارد بازار نشده ، نویسنده انگار ۲۰ ساله سوارش بوده که همه چیزش عالیه ولی سانتافه هزار ایراد داره . من ۶۵۰۰۰ تا با سانتافه رانندگی کردم و کاملا راضی هستم . این دو ماشین در یک حد و قواره هستند فقط اضافه کنید خدمات بعد از فروش و بازار فروش سانتافه رو با خدمات نگین خودرو .

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1396/01/10

    بالاخره هر چى كه باشه اسم فرانسه كه مياد چشم بسته برو سراغش

  • user icon
    نویسنده : amir
    تاریخ : 1396/01/23

    asla nabayad in do tta ro ba ham moghayese konid koleous mitoone hata ba rav4 moghayese baashe

  • user icon
    نویسنده : امي
    تاریخ : 1396/01/26

    نكته جالب در مورد سايت شما تا چند وقت پيش همه جوره ميگفتين إيكس تريل بهترين ماشينه و از اين ديگه بهتر نيست الان شده كولئوس و هوندا

    • نویسنده : سهیلا
      تاریخ : 1396/02/02

      کولیوس ۲۰۱۷ ظاهرش خداییش از هوندا خیلی سرتره

  • user icon
    نویسنده : زینب دستخوش
    تاریخ : 1396/01/28

    سلام رنو کولئوس عااااااللللیه

  • user icon
    نویسنده : کارشناس
    تاریخ : 1396/01/30

    سانتافه خيلي سرتره اگر مي خواهيدمقايسه كنيد با توسان انجام دهيد

    • نویسنده : سهیلا
      تاریخ : 1396/02/02

      چرا نمیشه مقایسه کرد؟ لطفاَ دلیلش را بنویسید تا ما هم بدونیم

  • user icon
    نویسنده : فرزاد
    تاریخ : 1396/02/03

    سلام
    من بررسي و مطالعه زيادي در خصوص هر دو ماشين انجام دادم رنو كولئوس بنظر من بهتر است زيرا از طراحي اروپاي(بر هيچكس پوشيده نيست شركت هاي خودرو سازي اروپاي به لحاظ طراحي بهترين شركت هاي دنيا هستند)، موتور ژاپني (موتور كولىوس موتور نيسان إيكس تريل است)و اپشن هاي كره اي (رنو كولئوس در كارخانه سامسونگ موتورز منتاژ مي شود) بهره برده است

  • user icon
    نویسنده : امید
    تاریخ : 1396/02/06

    سلام دوستان عرض کنم خدمتتون که من سانتافه داشتم نسبت به قیمتش اصلآ نمییرزه الان تو بازار فول ابشنش بین 240 تا 250 قیمتشه ماشینه پر آبشنیه ولی بسیار خشک و آزار دهندس و در کل من ازش راضی نبودم و کولئوس رو در نمایشگاه دیدم و ثبت نام کردم شما اگه یه سر به آپارات بزنید مقایسه سامتافه و کولئوس جدید تصویریش هست و اونجا میبینید که چند آبشن کولئوس کمتر داره ولی در کل یه سرو گردن از سانتافه بهتره و قیمتش هم که حدود 50 میلیون از سانتافه ارزونتره و فیسش هم خیلی زیباتر از سانتافه هست

  • user icon
    نویسنده : فرشاد قدرخواه
    تاریخ : 1396/02/06

    به نظر منکه طراحی سانتافه قشنگ تر از کولیوس ادمین عاشق کولیوس شده واسه همین امتیاز طراحی کولیوس بیشتر از سانتافه نوشته اون اخمی که سانتافه داره خیلی قشنگ تره الان شما توجه کنید کولیوس هیچ نکته منفی نداره و توی همه مقایسه ها اون برتر شده

  • user icon
    نویسنده : علیرضا
    تاریخ : 1396/02/07

    دوستان توجه داشته باشید اونایی که سانتافه دارن نمیخوان قبول کنن که خودرویی که خریدن دیگه الآن بهتر از اون اومده تازه با قیمت کمتر !ولی من مطمئن هستم به محض ورود کلئوس به جاده ها خیلی سریع جای تمام کره ای ها و اوتلندر و حتی راوفور رو میگیره .

  • user icon
    نویسنده : فراهانی
    تاریخ : 1396/02/11

    منتظر نظرات مصرف کننده ها هستم. برا خرید. از رنو نمایندگی شریعتی رفتم. فقط تالیسمانو داشت. کول اوس نداشت. کاتالوک داشت.

    • نویسنده : رها
      تاریخ : 1396/02/17

      واقعا ماشین خوبیه...بهش میگن ژنرال بلندقامت رنو...از لحاظ قیمت ،طراحی و آپشن ها توی بازار غوغا می کنه 100% زمانی که پارت اولش توی خیابون ها به راه بیفتن.من خیلی تحقیق کردم راجع به این ماشین.سلطان هندلینگه و بسیار زیبا

  • user icon
    نویسنده : مجید
    تاریخ : 1396/02/12

    من هم با سانتافه رانندگی کردم هم با رنو کولیوس.رنو خیلی سرتره.به نظر من نباید مقایسه بشن.کولیوس رانندگی نرم و با کیفیتی داره

  • user icon
    نویسنده : بابك
    تاریخ : 1396/02/28

    سلام . رنو كوليوس از نظر من سرتره سانتافا ماشين خوبيه ولي خداييش وقتي كوليوس رو ديدم در موردش تحقيق كردم حتي اكه قيمتاشون برابر بود بازم رنو ماشين برتره ديكه بايد قبول كردن رنو كمي سرتره

  • user icon
    نویسنده : بنده خدا
    تاریخ : 1396/03/11

    .سطح بندی یا رده بندی از لحاظ ظاهر خودرو شامل اس یو وی (suv) همون شاسی بلند خودمون . کراس اور همون نیمه شاسی بلند . سدان و بقیه که نیاز به گفتن نیست.نمیشه یک خودرو از خانواده اس یو وی (هیوندا سانتافه) رو با یک کراس اور (رنو کولئوس)مقایسه کرد.کلا خانواده کراس اور طراحی شد برای اینکه جای خالی میان سدان و اس یو وی رو بگیره.شما اگه میخاید مقایسه کنید باید کولئوس رو با توسان یا اسپورتیج مقایسه کنید.لطفا جوابتون رو ایمیل کنید نویسنده محترم

    • نویسنده : سعید
      تاریخ : 1396/05/28

      دیگه تو عصری که اینترنت هست زدن حرف مفت خیلی تبعات داره

      فاصله طولی و ارتفاع کولیوس و سانتافه یکی هست و فقط عرض سانتافه 37 میلیمتر بیشتر هست که همون برآمدگی سپر روی چرخهاست.
      در عوض فاصله محور چرخها تو کولیوس بیشتره و بهمین دلیل فضای داخل بازتر از سانتافه است مخصوصا برای ردیف عقب

      حالا یا سانتافه هم کراس اوور هست یا کولیوس هم اس یو وی

    • نویسنده : امیر
      تاریخ : 1401/02/18

      دوست عزیز شما گفتی سانتافه اس یو وی کولئوس کراس اوور
      یعنی حتی معنی این دو نوع رو نمیدونی
      شاسی بلند یا همون اس یو وی خودرو های هستن که شاسی متسقلن
      و کراس اور ها فقط دو دیفرانسیلن
      این دو خودرو هر دو جزو خانواده کراس اور ها به حساب میان

  • user icon
    نویسنده : داریوش
    تاریخ : 1396/03/18

    رنو کو لئوس تو منطقه آزاد ارونددیدم عالیه .شک نکنید از سانتافه بهتره تو اهواز و خوزستان داره زیاد میشه .ماشینهای کره ایی اسباب بازین اگر ماشینهای اروپایی بیشتر وارد بشه کمتر کسی سمت کره میره

  • user icon
    نویسنده : حمید
    تاریخ : 1396/03/18

    سلام به همه دوستان من آبادان هستم و کولیوس فول ۲۰۱۷ پلاک اروند دارم واقعا سواری ماشین های اروپا و آمریکایی رو نمیشه با کره مقایسه کرد شاید تو آسیا تویوتا رقیب ای دو قاره باشه سانتافه تو امارات با موتور ۶سلندر ۳.۳ هست که اون موتور جوابگوش هست نه این ۲.۴ که واقعا برای سانتافه کمه و راه نمیره

  • user icon
    نویسنده : کامران
    تاریخ : 1396/03/21

    دوستان سلام
    من کولیوس 2017 دارم قبل از این از مدلهای مختلف سانتافه از 2009 داشتم
    اصلا قابل مقایسه نیستند بسیارنرم و کم مصرفه ،گیربکسش محشره شما اصلا متوجه تعویض دنده نمیشی شتابش هم عالیه
    یه سروگردن بالاتر از سانتافه ست

    • نویسنده : رضا نیک
      تاریخ : 1399/11/03

      حالا از خواب بلند شو دست و صورتتو بشور

  • user icon
    نویسنده : Majidbarazi
    تاریخ : 1396/03/21

    من خودم کولیوس تهیه کردم

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1396/03/25

    سلام
    من ابادان زندگی میکنم در منطقه ازاد اروند
    سانتافه یکی از پرفروشترین ماشینای منطقه ازاد اروند میباشد. از بیسیک تا فول اپشن 129 تا قیمت داره. بدون هییچ ضمانتی.
    ولی کلئوس از بیسیک تا فول اپشن 112 تا قیمت داره با دو سال ضمانت و بیمه . فول اپشن کلئوس از فول اپشن سانتافه حدود 20 میلیون کمتر قیمت داره با توجه به شرایط بالا و تحقیقاتی که خودم کردم کلئوس را برای خرید انتخاب کردم

  • user icon
    نویسنده : انوشه
    تاریخ : 1396/03/27

    جناب مجید بارازی ، روز بخیر ایران اتومبیلرانی را از نگین خودرو تهیه کرده اید؟ ایا بدقولی کرده اند؟ دوستان دیگر در مورد بد قولی نگین خودرو نظری دارند بفرمایند سپاسگزار خواهم بود.

    • نویسنده : کامی
      تاریخ : 1396/04/01

      دوست عزیزمن کلئوس تهیه کردم در قرارداد ذکر شده روزهای 5و جمعه وتعطیل رسمی جزو روزهای کاری نیست.سر موعد دعوتنامه اومد فقط بعد اون تا تحویل وشماره گذاری 15روز کاری طول میکشه در کل تاخیر 15 تا یکماه را حتما داره.

  • user icon
    نویسنده : نوید
    تاریخ : 1396/04/02

    من که سانتافه ۲۰۱۶ نیو فیس فول داشتم با اتوپارک تمام اپشنا فروختم یه کولئوس اسم نوشتم...کمکم موقع تحویلشه...سانتافه ماشین خوبیه ولی از نظر فنی ضعیفه.مصرف سوخت بالا و شتاب پایین که واقعا خیلی زشت بود یه ۴۰۵ تمام پوسیده بهتر شتاب میگرفت!!

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1396/04/09

    سلام.
    من بین تویوتا راو4 و رنو کولیوس گیر کردم...دوستان کسی هست بتونه راهنمایی کنه؟؟؟؟؟

  • user icon
    نویسنده : ولی اله اسلامی
    تاریخ : 1396/04/12

    دوستان و این سایت کمی جو گیر شده و راجب به کولیوس پیش داوری می کنن . سانتافه امتحان خودش رو پس داده . بازار لوازم یدکی و آشنایی تعمیر کاران با ان و خدمات نسبتا خوب آسان موتور .بازار دست دوم خوب . شتاب سانتافه هیجان انگیز نیست ولی راضی کننده است . بخصوص وقتی از تیپ ترونیک استفاده بشه. مصرف بنزین متوسط ۱۱ است با رانندگی غیر هیجانی .

    حالا اجازه بدید کولئوس رو یک سالی سوار بشید بعد از ش تعریف کنید .

  • user icon
    نویسنده : علیرضا
    تاریخ : 1396/04/12

    سلام.من رنو کولئوس رو دیدم و پدرم هم ثبت نام کرده برای خرید این ماشین .من نمیدونم چجوری بعضی ها درباره این ماشین نظر میدن وقتی حتی از نزدیک هم این ماشین رو ندیدن.کسی که واقعا تو کار ماشین باشه میدونه که قیمت سانتافه داره افت میکنه

  • user icon
    نویسنده : علي
    تاریخ : 1396/04/20

    سلام من رنو كولئوس با قرارداد ٦٠ روز كاري تهران ثبت نام كردم دعوت نامه براي تكنيل وجه بعد از ٩٠ روز اومد بلافاصله مراجعه و تكميل وجه كردم تازه نگين خودرو اعلام كرد ظرف ١٥ روز اينده ممكنه بشما تحويل بشه كه اگر بشه مدتش ميشه ١٠٥ روز در يك بندشم نوشه بعد از يكماه مدارك شماره گذاري تحويل ميشود سر جمع ميشه ١٣٥ روز در حاليكه قرارداد ٦٠ روز كاريست خيلي متاسفم براي مسئولين كه هيچ نظارتي بر اين شركتهاي سوء استفاده كن ندارند بخدا سزاوار نيست خودرو زير صد ميليون تومن را بخريم دويست ميليون تومان و اينگونه هم به شعورمون توهين بشه ضمنا نمايندگي هم كه ثبت نام كردم روز ثبت نام كلي احترام گذاشت بعدش حتي جواب تلفن هم نميداد !!! و روز مراجعه هم براي تكميل وجه جواب سلام را هم زوركي ميدادند شما را بخدا اين رفتارها شايسته مردم اين كشور است ؟ ممنون ميشوم از اين سايت فاخر اگر موضوع را بگوش ناشنواي مسئولين اين بخش و نگين خودروي ثروتمند از قَبَل اين مردم برساند ... من كه پشيمون شدم از ثبت نام و از اين بي حرمتي ها بيزارم . با تشكر .

    • نویسنده : مهران
      تاریخ : 1396/05/22

      سلام آقا علی این حرفی که شما زدید منطقی نیست چون خودتون گفتید ۶۰ روز کاری پس پنجشنبه و جمعه جزو آن روزها نمیشه پس ۶۰÷۷=تقریبا میشه ۹ حالا ۹ ×۲=۱۸ حالا میایم ۶۰رو+۱۸ میکنیم میشه ۸۰ روز پس ۱۰ روز دیر تر. و وقتی گفتند ۱۵ روز هم همونجوری پس کلا تقریبا یکماه دیر دادند.

  • user icon
    نویسنده : Saeed
    تاریخ : 1396/04/29

    رنو با این ماشین واقعا گل کاشنه
    دست سانتافه رو از پشت بسته سانتافه در مقابل این اصلا هیچ چی نیس خیلی لش و کند عمل میکنه فقط قیافه داره ولی کولیوس هم مدرن و شیکه هم قدرتمند

  • user icon
    نویسنده : محمد رضا
    تاریخ : 1396/05/02

    فرق بین کولیوس با سانتافه موتور انها میباشد که کولیوس قویتره ودارای دف وفورویل قابل کنترل است که در سانتافه نیست

  • user icon
    نویسنده : آرش
    تاریخ : 1396/05/04

    تفاوت اساسی این دو ماشین تو وزن اونهاست. سانتافه 1868 و کولیوس 1608 کیلو وزن دارند. وزن سانتافه 260 کیلو سنگینتره که با توجه به توان یکسان موتورها از سانتافه ماشینی تنبل تر نسبت به کولیوس ساخته

  • user icon
    نویسنده : مهران
    تاریخ : 1396/05/20

    سلام من میخوام ی ماشین 200 میلیونی بخرم و بین سانتافه و کولیوس گیر کردم که کدومو بخرم؟ لطفا کامنت بزارید ممنون میشم.
    و یه سوال دیگه هم دارم میخواستم بدونم سانتافه چه جوری با موتور ۲۴۰۰ سی سی ۱۹۲ اسب بخار تولید میکنه و ۰ تا ۱۰۰ حدود۱۱.۲ثانیه طول میکشه و کولیوس با موتور ۲۵۰۰ سی سی ۱۷۲ اسب بخار تولید میکنه و ۰ تا ۱۰۰ حدود ۸.۵ ثانیه!!!

    • نویسنده : محمد
      تاریخ : 1396/09/02

      به نظر من کولئوس بهتره . بعدشم شتاب کولئوس همونطور بالاتره که شتاب ال نود با قدرت موتور کمتر از دنا با موتور قویتر بیشتره .

  • user icon
    نویسنده : liiya
    تاریخ : 1396/05/20

    سلام دوستان من 250 میلیون پول دارم لطفا اگه میشه راهنماییم کنید که چه ماشینی بهتره

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1396/05/26

    من که کولیوسم رو تحویل گرفتم و خیلی هم ازش راضیم
    قیمتش هم که رفت بالا و 10% گرونتر شد. حالا مونده تا از ایکس تریلی پیشی بگیره که قیمت جهانیش از کولیوس پایینتره

    شتاب کولیوس عالی هست
    ولی مصرفش بالاست و اصلا اونی نیست که گفتن
    کیفیت متریال و لوازم داخل عالی. در کل من خیلی راضیم. حرف نداره. نکته منفیش برای من فعلا مصرف سوخت هست که نمایندگی میگه بعد 3000 تا بهتر میشه

  • user icon
    نویسنده : ياور
    تاریخ : 1396/05/29

    سلام سعيد جان بي زحمت آيدي تلگرام ميدي يه خورده سوالات درباره كوليوس دارم ميخوام با يكي كه كار كرده باهاش بحرفم ممنونتم

    • نویسنده : سعید
      تاریخ : 1396/06/01

      @sayhanim

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/07/01

    کولئوس ماشین خیلی خوبیه من اسفند ثبت نام کردم اول خرداد تحویل گرفتم،نکته منفیش اینه که ناویگیشن کولئوس فعلا فعال نشده،همه چیزش عالی عالیه

  • user icon
    نویسنده : سعيد
    تاریخ : 1396/07/04

    من هم حدود 2 ماه است كولئوس دارم این ماشین بسیار نرم و با طراحی داخل و خارج زیبا و متریال مطلوب و با اپشن های کارا و کم مصرف و از نظر گیربکس و موتور هماهنگ و پرشتاب است از نظر رقیب به نظرم اگه در بازار ایران هوندا crv را بخاطر خدماتش كنار بگذاریم بالاتر از rav4و اوتلندر قرار داره سورنتو و سانتافه كه اوضاع روشنه
    البته اين ماشين از نظر گیربکس و موتور وپلت فرم با xtrail يكي هست وقطعات مشترک زیادی دارند

  • user icon
    نویسنده : سعيد
    تاریخ : 1396/07/04

    من هم حدود 2 ماه است كولئوس دارم این ماشین بسیار نرم و با طراحی داخل و خارج زیبا و متریال مطلوب و با اپشن های کارا و کم مصرف و از نظر گیربکس و موتور هماهنگ و پرشتاب است از نظر رقیب به نظرم اگه در بازار ایران هوندا crv را بخاطر خدماتش كنار بگذاریم بالاتر از rav4و اوتلندر قرار داره سورنتو و سانتافه كه اوضاع روشنه
    البته اين ماشين از نظر گیربکس و موتور وپلت فرم با xtrail يكي هست وقطعات مشترک زیادی دارند

  • user icon
    نویسنده : بهروز
    تاریخ : 1396/07/07

    نيسان ايكس تريل بخريد و به هيچى ديگه فكر نكنيد

  • user icon
    نویسنده :
    تاریخ : 1396/07/08

    با سلام.
    به نظر من این مقاله کاملا جانبدارانه نوشته شده بود.حتی شما به قدرت موتور و گشتاور سانتافه هم توی مقالتون اشاره نکرده بودید. از این دو جنبه، سانتافه هم قیتره و هم گشتاور بالاتری داره. خودشم توی همه ی بازارهای دنیا اثبات کرده.
    توس تبلیغات سایتتون هم میشه دید که شما دارید از رنو حمایت میکنی.
    شرکتی که توی کشورهای پیشرفته و بازارهای آزادی مثا آمریکا، اصلا وجود نداره!
    همه ی دنیا میدونن که محصولات فرانسوی جزو پر استهلاک ترین محصولات دنیا هستن و اگر میبینید شرکتهای پژو و رنو هنوز سر پا هستن، از صدقه سر کشورهای بدبخت و بیچاره ای مثل ایران و کشورهای آبریقایی هست.
    کشورهایی که بنجل های اینها رو بخرن.
    بهتون قول میدم بزودی کسانی که رنو میخرن، از انتخاب خودشون پشیمون خواهند شد.
    ببخشید طولانی شد.

    • نویسنده : FCB
      تاریخ : 1396/08/05

      آخه شما فقط به اعداد نگا میکنی همین ميشه باید به بازده ماشین هم توجه کرد رنو نیازی به صدقه سری ما نداره رنو نیسان تو شش ماه اول سال میلادی پرفروش ترین شرکت جهان بودن فقط حرفات برای لحظاتی باعث خندمون شد

  • user icon
    نویسنده : Alireza javani
    تاریخ : 1396/07/09

    با عرض معذرت.خواهشا نظر ندین اگه اطلاع در مورد سانتافه ندارین.بی زحمت روپوش پلاستیکی درب موتور رنو را بردارین.با کمال تعجب ارم نیسان را مشاهده میکنید.رنو توی اروپا از اخر اول هم نیست.در حالی که هیوندا دا ره توی کشور امریکا گارانتی ۱۰ ساله را بر ای سانتافه عرضه میکنه میدونین این یعنی چی؟

  • user icon
    نویسنده : عباس
    تاریخ : 1396/07/11

    سلام و عرض ادب
    بنده دو سال سانتافه داشتم و با هزار بدبختي و گرفتاري يه كولئوس از نگين خودرو گرفتم الان ٤ ماه ميشه كه سوار ميشم انصافا ماشين خوب و با كيفيتيه از لحاظ زيبايي و هندلينگ و امكانات با اين كه ماشين زيباييه ولي به نظر من در بازار ايران با توجه به ورود كرمان موتور و استقبال هميشگي مردم از هيوندايي ، سانتافه بهتره
    هم خوش فروش
    هم آپشنال
    هم زيبا
    و پر از لوازم يدكي
    يقينا نگين خودرو با اين وضع افتضاحش و قيمت هاي نجوميش استقبال نميشه
    البته خودم هم پشيمان هستم و دنبال فروش رنو و خريد مجدد سانتافه هستم

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1396/07/28

    سلام من تا فروردین ۹۶ نیسان ولو ۲۰۱۷ داشتم بدلیل خرید ملک مجبور به فروشش شدم الان ۶ ماه هست کولیوس ۲۰۱۷ دارم از لحاظ شتاب چندان فرقی با ولوو نمیکنه همه آپشن هم داره فقط هداب نداره ودر ضمن من دوسال سانتافه ۲۰۱۴ داشتم شتاب خوبی نداشت فقط هیکل داشت

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/07/30

    با سلام و عرض ادب در مورد مقایسه رنو با هیوندا باید گفت هیوندا تا حد زیادی از رنو عقب تره رنو ماشینشو از هر لحاظ چه در بخش دیزاین داخلی و چه در بخش موتور بهبود بخشیده و هم چنین در مقایسه شتاب دو کراس اور باید گفت که سانتافه خیلی شتاب پایین تری داره من خودم سانتافه یا رنو کولیوس رو نروندم ولی داخل هر دو تاشون نشستم و به عنوان یه سرنشین احساس خیلی بهتری رو صندلی های رنو میشه داشت و هم چنین وقتی داخل سانتافه میشینی راننده هرچقدر رو پدال گاز فشار بده یا سرعت بره احساس نمی کنی و این به نظر من اصلا خوب نیست ولی داخل رنو واقعا بی نظیره و میشه این اختلاف شتاب بین این دو ماشینو درک کرد به طور کلی سانتافه ماشین خوبی نیست بلکه عالی هست ولی رنو از اونم بهتره و همچنین اگر واقعا پولتون از پارو بالا میره و ۳۰ میلیون تون با توجه به اختلاف ۳۰ میلیونی این دو تا خودرو حاضر ین به سانتافه بدین از نظر این کار کملا اشتباهی

  • user icon
    نویسنده : فرنام
    تاریخ : 1396/08/10

    سلام. من ماشینهای مختلفی داشتم. کلا آدمی نیستم یک ماشین را تا نفس آخر بدوانم بعد ردش کنم بره. برای خرید هم خیلی تو نخ جزئیات ماشینها میرم. اهل دست دوم هم نیستم. اولا کی میگه کولیوس 2017 فرانسویه. مثل ساندرو که داچیای رومانیه کولیوس جدید هم تو کره ساخته میشه. دوما ممکنه با راوفور و اوتلندر و سانتافه و یا حتی CR-V مقایسه بشه ولی هیچوقت به اونها نمیرسه. در هر مورد بعضی موارد را کم میاره مثل کیفیت استقامت آپشن قدرت. ولی من از جنبه دیگری می خوام نظرتون رو جلب کنم. و آن فروش و خدمات پس از فروشه. نگین خودرو که با ارائه کولیوس و تالیسمان به دنبال گرفتن بازار شاسی بلندهاست هنوز خیلی راه مانده تا بتونه در خدمات پس از فروش به گرد نمایندگی های هیوندایی برسه. در تحویل خودرو که واقعا نهایت سودجوئی را پیشه کرده. بعد از هشت ماه هنوز ماشین تحویل نداده. من اکسنت سوناتا و راوفور داشتم و اشتباهی رفتم کولیوس نوشتم و قیمتش من را گول زد. به نظرم سانتافه جدید که GDI هستش هم قدرت بهتری داره هم هندلینگ خوب و هم آپشنهای بیشتری داره.

  • user icon
    نویسنده : حسینی
    تاریخ : 1396/08/10

    سلام دوستان
    اگر قبلا ماشین ۶سیلندر مثل پرادو و وراکروز داشتید قطعا هیچ کدام از این ماشین های باحجم ۲۵۰۰یا کمتر شمارا راضی نخواهد کرد ولی اگر اصرار به داشتن ماشین صفر دارید شک نکنید
    کولیوس از سورنتو وسانتافه و راوفور بهتر هستش که بعد از وراکروز همه این ماشین هارو چند وقت داشتم وامتحان کردم
    فقط میگن هوندا از کولیوس بهتر هستش من سوار هوندا نشدم نمیدونم....
    ولی بین سانتافه وسورنتو وراو فور شک نکنید کولیوس
    بسیار نرم
    باشتاب معقول وزیبا وجادار

  • user icon
    نویسنده : یوسف
    تاریخ : 1396/09/02

    من نمیدونم ملت ما از روچه حسابی این دوتارو باهم مقایسه میکنن رنو سیاستش تو دنیا فقط برا قشر پایین جامعه ماشین تولید میکنه بهترین بازار برا رقابت تو دنیا بازاره امریکاس که یه دونه ماشین رنو نمیتونی پیدا کنی توو کانادا بیشتر ماشینای کره ایی سوار میشن چون امتحانشو خوب پس داده هنوز کولیوس دو روزه اومده یارو میگه بهترین ماشین بزار دوتا دور توو این خیابونای ایران بزنه تا کمکاش به تق تق بیفته اونموقع بیا نظر بده من فیس کولیوس و از نزدیک دیدم بااینکه تازه اومده ولی همینطوریشم افتاده و لشه حالا چه برسه به اینکه دوتادور هم بزنه سانتافه اگه بد بود این همه تو بازار ملت نمیخریدن چون امتحانشو خوب پس داده فقط موتوری تنبل که ایران موتوره قوی تر وارد نمیکنه

  • user icon
    نویسنده : کسری خسروی
    تاریخ : 1396/09/08

    ببین حاجی یه چیزی بهتم تو همون کولیوس تو سوار شو که تا چند وقت پیش داشت L90
    می زد

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/09/18

    برید جمع کنید خودتونو چرا حرف از شتاب می زنید اگه به شتاب باشه که پراید از اینا شتابش بیشتره پس بریم پراید بخریم. من چند نفر که کولیوس داشتن اومدن گفتن بعد یه مدت اتاقش صداش در میاد.در ضمن ماشینی که گرم کن عقب و سرد کن جلو نداره به چه درد می خوره؟!!! اصلا کولیوس در حد سانتافه نیست

    • نویسنده : بهزاد
      تاریخ : 1397/03/17

      سرد کن جلو نداره ؟؟ با همین حرفت نشون دادی که نظرت خیلیییییی کارشناسیه 😂😂

  • user icon
    نویسنده : ali
    تاریخ : 1396/09/18

    دوست عزیز سانتافه رو با کولئوس مقایسه میکنی؟!!!کولئوس رو با توسان هم نمیشه مقایسه کرد.طراحی کولئوس خیلی ضایع هست خداییش زشته.شما برو ایمنی کولئوس و تالیسمان رو ببین انگار بدنه پرایده.به نظر من بدون تعصب کولئوس خیلی بدقیافه مخصوصا اگزوز فیکش😄ایمنی بسیار ضعیف و ارزش خرید نداره.ماشینای رنو تالیسمان قیافش خوبه ولی میکوبه و صدای باد میاد تو ماشین و ایمنی ضعیفی داره.سانتافه حرف نداره مخصوصا طراحی عالیش.

  • user icon
    نویسنده : ابولحسن خوشرو
    تاریخ : 1396/11/06

    باعرض سلام وخسته نباشی وتشکرفراوان ازماشین ۳ من هم کولیوس داشتم هم سانتافه
    سانتافه توی دست انداز حرکت عرضی داره وچندان جالب نیست ضمن اینکه درسربالایی ها
    جون نداره ولی کولیوس چنین نیست هچنین صدای دستگاه صوتی کلیوس خیلی بهتر از سانتافه است درکل کولیوس معرکه وخیلی بهترازسانتافه است

  • user icon
    نویسنده : داریوش
    تاریخ : 1396/11/09

    میشه بگید چرا اینهمه آدم تو این سالها رفتن و انواع مدلهای سانتافه رو تو ایران خریدن که جزو پرفروشترين هاشده و ازبقيه کمتر استقبال کردن مثل همین کولئوس، آیا بی مطالعه اینکارو کردن یا پولشون براشون بی اهمیت بوده یا سانتافه خیلی ارزونتر بوده نسبت به بقیه؟!!!!

  • user icon
    نویسنده : شاهین
    تاریخ : 1396/11/10

    سانتافه پر مصرف ،لش وتنبل ودر سربالایی چناچه ۴ نفر درماشین باشن حسابی کم میاره.طراحی داخل اتاق بعد از مدتی دیگه هیچگونه جذابیت برای صاحب خودرو ندارد .پس لطفا بی خیال سانتافه شوید.
    ۱.هوندا crv
    2.تویوتا رافور
    ۳.نیسان ایکس تریل
    ۴.کولیوس
    ۵.اوتلندر
    من ایکس تریل دارم خیلی نرم وکم مصرف هست.شتابش هم خوبه.کیفیت متریال اتاق عالیه.کم استهلاک هم هست.دوست دارم یک راهنمایی به دوستان بکنم اونم اینه که شک نکنید ماشینهای ژاپنی از نظر فنی ومکانیکی از کره ای ها خیلی بهتر هستن.کولیوس هم در واقع همون نیسان ژاپن هست.امیدوارم در انتخاب خودرو در درجه اول کیفیت خودرو براتون ملاک باشه بعد اپشن وظاهر

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1397/01/06

    سلام بابا شماها که حتی رنو کولیوس از نزدیک ندیدین نظر ندین من خودم شیراز بنگاه دارم همه ماشینی دارم والا از نظر من که از سانتافه خیلی بهتره مخصوصا از لحاظ امکانات و سواری قبلش هم ix 55 زیر پام بود والا هیچی نداشت فقط حجم موتور و جادار بود سواری بد نبود ولی در خرید کولیوس شک نکنید درسته یکم قیمت نگین خودرو بالا هست ولی ارزش خرید داره هی شما هم چرت نگین از خودتون هی نظر میدین بابا برین ماشین یه مدت تست کنین البته این مقایسه تو رنج قیمت 300 میلیون هست سراغ راو 4 و میتسوبیشی هم نرین که بازار خوبی نداری و امکانات جالبی نداره

    • نویسنده : رضا نیک منش
      تاریخ : 1399/11/03

      چرت تو میگی که یک خودرو موش آزمایشگاهیی یعنی کولئوس با گیبرکس مضحک و هندلنیگ خشک تر گاریش رو با سانتافه با تعلیق نرم و گیربکس 6 سرعته مقیاس میکنی

  • user icon
    نویسنده : احسان
    تاریخ : 1397/02/18

    با سلام همه این ماشین ها جدا

    يه کم در مورد کیا سورنتو بگيد چطور ماشینمه
    يه مدتيه تو نخشم سورنتو 2018 gdi منظورم هست
    به نظرم قیمتش خوبه امکاناتش هم فراوونه

  • user icon
    نویسنده : علیرضا
    تاریخ : 1397/02/22

    با سلام من حدود 8 ماهه کولیوس 2017 دارم سر موعد ثبت نام از نگین خودرو تحویل گرفتم نزدیک ده هزار کار کرده واقعا عالیه چه هندلینگ و چه شتاب دوستانی که قصد خرید رنج قیمتی حدود 300 میلیونی رو دارند در خرید اون شک نکنید

  • user icon
    نویسنده : hoji
    تاریخ : 1397/04/11

    هر چقدر هم که ماشین خوبی باشه ولی نگین خودرو کلاهبرداره و شما حتی با عقد قرار داد به ماشینتون نمیرسید

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1397/10/25

    اگر کولیوس گیربکسش CVT نبود
    اگر کولیوس موتورش کم قوی تر بود (20-30 اسب )
    اگر کیفیت مواد پلاستیکی داخلیش بهتر بود
    اگر ترمزهاش مطمین تر بود ودر سرعتهای بالا نمی لرزید
    اگر کلیدهای تهویه مطبوعش اینقدر استفاده ازش سخت نبود
    اگر اگر صندلی راننده تنظیمات کاملتری داشت و راحت تر بود
    اگر از لاستیکهای فابریکی بجز nexen استفاده میکردندکه نرم تر باشه
    اگر بجای صفحه نمایش دهنده بزرگ بلا استفادش یک صفحه کوچکتر ولی GPS فعال داشت
    اگر سیستم تعلیق نرمتری داشت
    اگر نگین خودرو به گارانتی که داده عمل میکرد و از زیرش فرار نمیکرد
    اگر کیفیت رنگش بهتر بود و به راحتی خش دار نمیشد
    خلاصه ..اگر ازش انتظار یک ماشین اروپایی نداشته باشید و در حد همون ماشین کره ای ازش انتظار داشته باشید
    واقعا نقص نداشت و بهترین در میان رقبا بود..
    یک 2017 خاکستریشو دارم که اینا رو گفتم و همه جور ماشینی هم تست کردم...

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1397/11/06

    حالا چندتا خوبی کولیوس هم بگم براتون...
    اول هندلینگ بسیار عالی در پیچها
    اندازه کاملا مناسب و کاربردی
    فضای داخلی خوب برای سرنشینان و صندوق جادار
    ظاهر کاملا جذاب و زیبا بخصوص طراحی چراغها
    فرمان بسیار نرم و دقیق
    ارتفاع از زمین خوب در آفرود
    قفل دیفرانسیل بدرد بخور در زمینهای لغزنده و سربالای ها
    ارتفاع خوب صندلیهای ردیف دوم
    رادار 360 درجه که در رانندگی شهری خوب است
    موتور کم مصرف و اقتصادی به لحاظ تعمیر و نگهداری

  • user icon
    نویسنده : Saeed
    تاریخ : 1398/08/20

    با سلام خدمت دوستان
    عرض کنم که ای بررسی اینها کلان اشتباس که ادم گوش کنه سانتافه در اون حدم بد نیست.درسته ضعیفه ولی انچنان نیست که دوستان میگن شیب پارکینگ کم بیاره یا سربالایی درسته ضعیفه با توجه به وزن بدنه ولی سربالایی شیب پارکینگ کم نمیاره ..ماشین همه پسندیه سواریش عالیه .
    خوبی داره جا دارتره ۷ نفرس و......و عرض کنم بدون هیچ تعصبی بود حرفام

  • user icon
    نویسنده : شهاب
    تاریخ : 1399/06/28

    انگليسيا ميگن قيافه همه چي نميشه ، ولي هيچي قيافه نميشه، بالا برين پاين بياين از لحاظ ظاهر سانتافه يه سرو گردن از همه بالاتره،

  • user icon
    نویسنده : محمودی
    تاریخ : 1399/08/03

    مدت یک ماهی میشه سانتافه خریدم ، ردیف عقب احساس کوبش روی سرعت گیر و دست اندازها و خشکی و صداهایی که از صندوق عقب حس میشه خیلی آزار دهنده است،

  • user icon
    نویسنده : عیسی
    تاریخ : 1400/02/31

    سلام کیلیوس بهتره اما ازش کم تر حمایت میشه الان سانتافه بخرید بهتره

  • user icon
    نویسنده : محمدیان
    تاریخ : 1400/12/17

    سلام کولیوس خیلی بهتر از سانتافه‌است ، سانتافه دیگه ارزش قبلا رو نداره ، ظاهرش تکراری و خسته کننده س ولی کولیوس اینطور نیست و طراحی منحصر به فردش از نقاط قوتشه. سانتافه بر خلاف کولیوس خیلی گنده‌س(کسی که داشته باشه منو درک میکنه!!)
    خودم تا پاییز امسال سانتافه داشتم فروختمش کولیوس ۲۰۱۸ خریدم. دیگه رنو متحول شده و مثل قبلا نیست که ته ماشیناش ال نود پلاس باشه!!

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading