اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه مزدا3 جدید با هیوندای سوناتا 2012

مقایسه مزدا3 جدید با هیوندای سوناتا 2012

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه مزدا3 جدید با هیوندای سوناتا 2012 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه مزدا3 جدید با هیوندای سوناتا 2012 بپردازیم .

mazda 3 new

مزدا3 جدید

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
46
بررسی مزدا3 جدید

HYUNDAI SONATA YF 2012

هیوندای سوناتا 2012

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
45
بررسی هیوندای سوناتا 2012
انتخاب ماشین 3

mazda 3 new

مزدا3 جدید

Top car

mazda 3 new

مزدا3 جدید

مقایسه مزدا3 جدید با هیوندای سوناتا 2012

مزدا 3 جدید

 

مزدا 3 های جدید مونتاژ شده در گروه بهمن نسل دوم این ماشین هستند که از سال 1389 بر روی خط تولید این گروه صنعتی قرار دارد و با وجود اینکه نسل سوم این ماشین دو سه سالی است در بازار های جهانی عرضه شده است اما فعلا خبری از نسل جدید مزدا 3 در ایران نیست .  مزدا 3 از شکستگی ها و خطوط تیزی در طراحی اش استفاده شده است که به جذابیت بصری ماشین بسیار کمک کرده است و چهره خشمگینو در عین حال خندان و دانشینی برای مزدا 3 به ارمغان آورده است و مانند هیوندای سوناتا YF در طراحی این ماشین اصلا طرح های اغراق آمیز و خسته کننده به کار نرفته است و این ماشین طراحی اش در عین سادگی جذاب و لوکس است . از ویژگی های مثبت طراحی مزدا 3 می توان به چهره خندان این ماشین در قسمت جلو اشاره کرد که به لطف طراحی چراغ ها و سپر این چهره زیبا به وجود آمده است . به طور کلی مزدا۳ طراحی اش هماهنگ است و برای همه سلیقه ها علی الخصوص جوانان جذاب و پویا است و ماشین خوش چهره ای است که تقریبا همه افراد آن را می پسندند و از دیدن چهره این ماشین لذت می برند .

 

مزدا 3 جدید

 

در داخل کابین مزدا 3 از خطوط منحنی و پویایی که در طراحی ظاهری استفاده شده است بهره گرفته شده و طراحی داخلی اش کاملا با استایل خارجی مزدا۳ هماهنگ است . ویژگی های اسپرت مزدا۳ در داخل کابین قابل مشاهده است و طراحی غربیلک فرمان، صفحه آمپر و پدال ها  این حس اسپرتی را ۲ چندان میکند و بیشتر حس هیجان انگیز بودن این ماشین را در شما القا میکند البته همین اسپرت بودن مزدا 3 در کنار حس آرامش درون کابین همراه است که ارگونومی وب کابین این آرامش را به وجود آورده است . کیفیت متریال استفاده شده در کابین مزدا خوب است اما از این بهتر هم میتوانست باشد اما از هیوندای سوناتا YF کیفیت ساخت ، مونتاژ و متریال مزدا 3 بهتر است و این ماشین در این بخش ها امتیاز بالاتری کسب میکند . در بحث امکانات رفاهی و ایمنی مزدا۳ کمی عقب تر از هیوندای سوناتا YF قرار میگیرد اما با  این حال مزدا 3 از امکاناتی مانند سیستم پایداری دینامیکی ماشین (DSC)  ، سیستم چرخش چراغ های جلو (AFS) ، کامپیوتر سفری ،  سیستم تهویه مطبوع ۲ نقطه ای ،۶ عدد کیسه هوا ، فرمان الکتروهیدرولیکی و سیستم صوتی خوب اشاره کرد اما خب مثلا در مزدا 3 سانروف وجود دارد  و هیوندای سوناتا YF مجهز به سقف پاناروما است .

 

مزدا 3 جدید

 

قلب تپنده مزدا 3 یک موتور ۴ سیلندر ۱۹۹۹ سی سی است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور میتواند تولید کند و مزدا ۳ را به یکی از پر شتاب ترین ماشین های کلاس خود تبدیل کرده است که در عین چالاکی کم مصرف و کم استهلاک هم میباشد . گیربکس ۵ سرعته شیفت ترونیک مزدا ۳ نیز از عملکردی فوق‌العاده برخوردار است به نحوی که در ترکیب با موتور پر شتاب و تعلیق خوب مزدا یک حس ناب از رانندگی را برای شما رقم می زند و بسیار از هماهنگی موتور گیربکس این ماشین شما خشنود خواهید بود . در بخش فنی مزدا 3 برتری خاصی نسبت به هیوندای سوناتا YF دارد و ماشین کم مصرف تر ، پر شتاب تر ، کوپل تر و با کیفیت تری است .

 

مزدا 3 جدید

 

مزدا3 در بحث سواری و هندلینگ نیز بسیار خوب عمل می کند و در پیچ ها و حرکات ناگهانی مطمئن عمل میکند . سیستم DSC یا همان ESP   مزدا به راننده در مانور های سنگین  اطمینان می دهد . علاوه بر این فرمان نیز کاملا کنترل شده ‍و دقیق عمل میکند.ترمز ها هم عملکرد خوب و قدرتمندی دارند . در میان مقایسه سواری هیوندای سوناتا YF و مزدا 3 سواری هر دو ماشین اسپرت است اما مثلا هیوندای سوناتا YF خشکی اش در سواری بیشتر است ولی حتی از مزدا 3 هم سطح هندلینگ پایین تری را دارا میباشد بنابر این مزدا 3 در سواری معقول تر و بهتر می باشد و هندلینگ و سواری با این ماشین لذت بخش تر است .

مزدا3 و سوناتا YF را به صورت کارکرده میتوان در حدود 200 میلیون تومان خرید.

 

مزدا 3 جدید

HYUNDAI SONATA YF 2012

هیوندای سوناتا 2012

مقایسه مزدا3 جدید با هیوندای سوناتا 2012

هیوندای سوناتا YF

 

هیوندای سوناتا YF در زمان ورودش به بازار به محبوب ترین ماشین سدان وارداتی به کشور تبدیل زیرا به شدت از فروش بالایی برخوردار بوده است . طراحی ظاهری هیوندای سوناتا YF بسیار پر زرق و برق است و آنرا به گونه ای شکل داده اند که بیش تر چهره این ماشین را جوان تر ها میپسندند .  هیوندای سوناتا YF درصد بسیاری از فروش بالایش را مدیون چهره اش می باشد که خاص و جذاب شکل گرفته است که البته این به معنی زیبا بودن این ماشین نمی باشد . هیوندای بر روی چهره سوناتا YF بیش از هر قسمت دیگری وقت صرف کرده است و در ادامه می بینیم که چهره ماشین که جذاب شکل گرفته است باعث به وجود آمدن چه کاستی هایی شده است .

 

هیوندای سوناتا YF

 

در داخل کابین هیوندای سوناتا YF طراحی زیبا و قابل قبول است اما همان طور که گفتیم چون به چهره توجه زیادی شده است و جزئیات دیگر کمرنگ تر شده است در کابین هیوندای سوناتا YF ارگونومی چندان خوب نیست و کابین ماشین تا حدودی گیج کننده است ، متریال کیفیت خوب و چندان دلچسبی ندارد ، ایزوله کابین خیلی مناسب نیست و به علت طراحی خاص اتاق قسمتی از راحتی سرنشینان گرفته شده و داخل کابین ماشین تنگ و خفه شده است . اما هیوندای سوناتا  YF  در برابر مزدا 3 در بخش امکانات رفاهی و ایمنی برتری دارد زیرا سوناتا YF از امکانات کامل و خوبی با توجه به کلاس و قیمت سود میبرد و برازنده واژه فول آپشن می باشد .

 

هیوندای سوناتا YF

 

در سینه هیوندای سوناتا YF یک پیشرانه 4 سیلندر خطی قرار دارد که 2359 سی سی حجمش است . هیوندای سوناتا YF با تکیه بر این پیشرانه قادر است تا 178 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور تولید کند که از ماشین سامورایی رقیب بهتر است . هیوندای سوناتا YF تقریبا استهلاک زیادی تولید میکند ولی در کل مصرف سوخت مناسبی دارد ولی در شتابگیری این ماشین یک لختی و تنبلی خاص وجود دارد . هیوندای سوناتا YF برای انتقال قدرتش به چرخ های ماشین از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده می کند که خود گیربکس عملکردش در کل خوب و رضایت بخش است اما به طور کامل با موتور ماشین هماهنگ نمیباشد و این یک ایراد چشمگیر برای این ماشین است .

 

سوناتا yf

 

هیوندای سوناتا YF هندلینگ خوبی دارد اما سواری اش خشک و کوبنده است که چندان جالب نیست و لاستیک های فاق کوتاه و خشکش هم در این حس سواری تاثیر بدی گذاشته است و سواری ماشین را خراب کرده است . البته به لطف این تعلیق فرمان پذیری هیوندای سوناتا YF خوب و لذت بخش است و هندلینگ ماشین هم سطح خوبی دارد . از دیگر خوبی های هیوندای سوناتا YFهم ترمز های پرقدرت و قابل اطمینانش میباشد .

به طور کلی هیوندای سوناتا YF ایراد هایی دارد که چندان جالب نیست اما به علت سیمای خوب ، قیمت مناسب ، خدمات پس از فروش راضی کننده و بازار خرید و فروش عالی ارزش خریدش تقریبا مناسب است ولی هنگام مقایسه با مزدا 3 کم کارکرد هیوندای سوناتا YF یک ماشین پر استهلاک تر و با کیفیت متوسط است .

 

 هیوندای سوناتا YF

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : A.S
    تاریخ : 1396/03/09

    در عجبم از این مقایسه
    این چه مدل مقایسه ای ؟؟
    سوناتا رو باید با هم رده خودش مثل اپتیما و کمری مقایسه کنید
    مزدا 3 هم با سراتو یا النترا مقایسه کنید
    اینکه شما از نظر قیمتی این مقایسه رو میکنید به نظر جالب نمیاد
    ذهن مخاطب رو نسبت به یه ماشین خراب میکنید
    من هر دو ماشین رو داشتم هر دوتاشون هم یه خوبیهایی دارن و یه ضعفهایی
    ولی کلاس مزدا ۳ اصلا در حد سوناتا نیست
    در ضمن بزرگترین ضعف مزدا ۳ پایین بودن ماشین به دلیل اسپرت بودنش هست که این باعث میشه کف ماشین دائما گیر کنه ،ولی در عین حال جوون پسند و اسپرته

    • نویسنده : سینا
      تاریخ : 1396/03/09

      شما اگه سوناتا تجربه کرده باشین اون هم مشکل گیر کردن کف ماشین کاملا داره بعد نظر سنجی به قیمت به کلاس ماشین منه خریدار کار ندارم که سوناتا yf هر 4 تا ماشین 3 تاش تعمیرگاهن چطوری برتری میدین!

  • user icon
    نویسنده : reza
    تاریخ : 1396/03/09

    هیوندای سوناتا فقط ظاهر خوبی داره من هم مزدا 3 رو انتخاب میکنم

  • user icon
    نویسنده : هاشم
    تاریخ : 1396/03/09

    به نظر من مزدا3 جدید ارزش خرید بالاتری داره

  • user icon
    نویسنده : مهرداد
    تاریخ : 1396/03/09

    مزدا3 جدید از لحاظ فنی خیلی خوبه ولی ظاهرش ئیگه خیلی رو مخ و قدیمی شده ، هیوندای سوناتا نسل قبلی از احاظ فنی خیلی ضعبف هستش . من 2 سال داشتم سوناتا 2012 رو جلو بندی ماشین پدر منو در آورد همیشه مشکل داشت لعنتی

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1396/03/09

    مزدا خیلی قدیمیه سوناتا ماشین روزه خوب باید با سراتو قدیمی یا اکسنت یا ریو جدید مقایسه شود در امتیاز هم رعایت نشده من ۳ ماه مزدا داشتم اصلا راضی نبودم

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/03/19

    سلام و خسته نباشید و ممنون از سایت خوبتون
    سوالم اینه که چرا لیفان 820 دو تو مقایسه ها نمیگنجونید؟
    ماشین به این خوبی انصاف نیست که به صرف چینی بودنش مغموم واقع به. ...
    ماشینی که پر از آپشن و امکاناته و هندلینگ فراتر از انتظار داره و خیلی بیش از قیمتش میارزه. ...اینها واقعیت هایی هست که بعد از 6 ماه استفاده از این ماشین دستتون میاد
    با تشکر

  • user icon
    نویسنده : farzad
    تاریخ : 1396/05/07

    من گیج شدم مزدا یا سوناتا yf کدام را بگیرم ؟؟؟؟

    • نویسنده : ......
      تاریخ : 1399/02/16

      معلومه مزدا ۳ بهترین اصن مگه میشه ژاپنی رو با کره ای مقایسه کرد

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1396/09/04

    ممنون بابت نظر کاملا کارشناسی شده،فقط یک نکته را فراموش کردید،مزدا 3 متاسفانه از لحاض کیفیت رنگ شانس کمتری نسبت به دیگر رقبای خود دارد،ولی باز هم نظر شخص خود بنده مزدا 3رو ترجیح میدم،

  • user icon
    نویسنده : الیاس
    تاریخ : 1396/09/05

    الحق که نگارنده به درستی قضاوت کردن ، انتخاب سوناتا و مزدا۳ تقابلی بین ظاهر زیبا و قابلیت اطمینان. کسایی که فکر می کنن به هر قیمتی باید وای فای بگرین ولو باکارکرد بالا حتما قبلش جفتش سوار شن و اختلاف کیفیت سواری و لذت سواری دو ماشین مقایسه کنن. به نظرات کارشناسی و غیر کارشناسی فضای مجازیم زیاد اعتنا نکنن چون غالبا اگه صحتم داشته باشه یا تعصب برند یا بهترین حالت تجربه شخصی.
    اینم تجربه شخصی من :
    yf مدل ۲۰۱۱ با ۱۴۰ تا کارکرد مدت ۳ ماه دستم بود صدای اضافه تو جلوبندی پیدا کرده بود و فاق کوتاه بودن لاستیکم مزید بر علت بود که واقعا رو اعصاب بود. البته بعد ۳ ماه استفاده با قیمت بالاتر در عرض ۲ روز فروختم ( حداقل خیالتون تخت که ماشین نقدی ). در یک کلام کسایی مثل من که دنبال مدل پایین این ماشین میرن با ۵ و ۶ سال کارکرد و آخر زور بوجه شون همینه، فکر هزینه های بالای ماشین باشن بیشتر فکر کنن

  • user icon
    نویسنده : Amir
    تاریخ : 1396/12/02

    فقط مزدا

  • user icon
    نویسنده : hsadeg
    تاریخ : 1397/06/21

    هردو ماشین جز برندهای معروف جهانی هستند و مقایسشون باهم و کوبیدن اون یکی زیاد جالب نیست.

  • user icon
    نویسنده : بهزاد
    تاریخ : 1397/06/29

    من مزدا دارم خيلي ازش راضي هستم

  • user icon
    نویسنده : Ali
    تاریخ : 1397/11/11

    مطمئن باشيد اگر حتي براي چند ساعت تجربه سوار شدن جفت ماشين ها رو داشته باشيد قطعا و بدون شك سواري و لذت مزدا ٣ رو متوجه خواهيد دو به جز لذت سواري بطور خيلي عجيبي جز معدود ماشين هايي كه تمامي ادوات و اپشن هاي ماشين به راحتي قابل دسترس بدون اينكه كمترين گيجي رو براي راننده داشته باشه
    ٣ اصلا با يك جستجوي خيلي كم بين سايت هاي رسمي متوجه اين ميشيد كه جز ماشين هايي هست كه گيربكس واقعا عالي و بدون كوچكترين خطا و گيجي بيشترين مچ بودن با موتور ماشين رو داره كافيه اشاره كنيد و واقعا بايد اين رو بدونيد كه با مبلغ كمتر يك ماشين ژاپني كه قابل قياس با كره اي نيست و سوار ميشيد كه خيلي ها در دنيا مزدا ٣ رو به نام بي ام و ژاپني ميشناسند بخاطر لذت سوپر اسپرت بودنش معايب فقط كف ماشينه كه تو ايران خيلي مطرح اون هم مشكل ايران هست وگر نه از لحاظ استاندارد هاي كلي مشكل از ماشين نيست در ضمن خيلي از ماشين هاي بالاي ٢٠١٢ اين مشكل رو حتي بد تر از مزدا دارن مثل سري c بنز
    خود هيوندا و خيلي از مدل هاي بي ام و

  • user icon
    نویسنده : یوسف
    تاریخ : 1401/12/17

    مزدا خودروی جذاب از لحاظ شتاب و کیفیت وکم سر و صدا بودن داخل اتاق بنحوی که در هنگام روشن بودن احساس می‌کنی ماشین خاموش است .واین مزایا رو فقط در خودروهای سدان ژاپنی از جمله مزدا و تویوتا می توان دید.بنظرم با اختلاف مزدا از سوناتا سرتر هست.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading