اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه آلفارومئو جولیتا با هیوندای سوناتا 2012

مقایسه آلفارومئو جولیتا با هیوندای سوناتا 2012

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه آلفارومئو جولیتا با هیوندای سوناتا 2012 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه آلفارومئو جولیتا با هیوندای سوناتا 2012 بپردازیم .

ALFAROMEO GIULIETTA

آلفارومئو جولییتا

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی آلفارومئو جولییتا

sonata Yf

هیوندای سوناتا 2012

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
47
بررسی هیوندای سوناتا 2012
انتخاب ماشین 3

ALFAROMEO GIULIETTA

آلفارومئو جولییتا

Top car

ALFAROMEO GIULIETTA

آلفارومئو جولییتا

مقایسه آلفارومئو جولیتا با هیوندای سوناتا 2012

آلفا رومئو جولیتا

 

ایتالیا مهد طراحی در مورد صنعت تولید اتومبیل است و زیباترین ماشین هایی که هر کدام یک شاهکار در دنیای عظیم خودرو است اکثرا متعلق به کمپانی های ایتالیایی هستند و آلفا رومئو جولیتا هم مانند دیگر ایتالیایی های زیبا چهره در تک تک اجزاء خود جذابیت را گنجانده اند . این هاچ بک جذاب اثر لورنزو راویستویی میباشد که قلم ایشان باعث شده است تا همگان به طور یک صدا طراحی این ماشین را تحسین نمایند . آلفا رومئو جولیتا یک ماشین هاچبک با ابعاد متوسط است که انتظار فضای چندانی را نمی توان از آن داشت اما این گونه نیست و به لطف فضاسازی خوبی که داخل کابین این ماشین انجام گرفته است آلفا رومئو جولیتا به راحتی می تواند 4 سرنشین قد بلند را داخل خود جای دهد و به علت اصولی بودن طراحی سرنشینان عقب حتی از هیوندای سوناتا هم احساس راحتی بیشتری می نمایند .

 

آلفا رومئو جولیتا

 

آلفا رومئو جولیتا پر از ویژگی های جذاب و خاص است و یک مورد دیگر از این ویژگی ها طراحی عالی ، ارگونومیک و اسپرت کابین است که هم راحتی فوق العاده ای دارد و هم کاملا هیجان انگیز است . طراحی پویای داشبورد ، فرمان ۳ ستون اسپرت ، صندلی های چرمی عالی ، اهرم تعویض دنده خوش دست و .... همه و همه جزء جذابیت های بی پایان آلفا رومئو جولیتا است و نشان دهنده این می باشد که ماشین پیش روی شما طراحی شده است تا مانند یک فراری کوچک به نظر بیاید و هیجانی از همان جنس را برای شما به ارمغان بیاورد .

آلفا رومئو جولیتا در بحث تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد . سیستم صوتی Bose ، لانچ کنترل ، LCD چند منظوره ، DNA) حالت رانندگی انحصاری آلفا ) ،۶ ایربگ ، VDC ) سامانه کنترل دینامیکی اتومبیل ) ، ESC) سامانه کشش الکترونیکی ) ، ASR  ) سامانه ضد لغزش ) و چراغ های زنون تنها بخشی از امکانات این هاچبک دوست داشتنی است . آلفارومئو برند معتبری است پس نیازی نیست در مورد متریال یا کیفیت ساخت این ماشین بحث کنیم و در مقایسه این دو ماشین باید بگوییم که تنها برابری هیوندای سوناتا YF با آلفارومئو جولیتا در سطح آپشن است و در باقی موارد برتری با ایتالیایی چموش است .

 

آلفا رومئو جولیتا

 

پیشرانه مورد استفاده در آلفا رومئو جولیتا یک نمونه  4 سیلندر  به حجم دقیق ۱۳۹۸ سی سی  و با آرایش خطی  است که توئین توربو میباشد و به  سیستم Multi Air (   سیستم انحصاری زمان بندی سوپاپ آلفا ) مجهز است . ۱۷۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور در دور‌ موتور ۲۲۵۰ دور در دقیقه  از مشخصه های فنی آلفا رومئو جولیتا می باشد که حتی در ساده ترین حالت هم از هیوندای سوناتا YF با فاصله زیاد یک بازنده می سازد . این پیشرانه علاوه بر اینکه در میان رقبایش بهترین نسبت قدرت به حجم موتور را دارد بسیار کم اشتها نیز می باشد زیرا در سیکل ترکیبی ۱۰۰ کیلومتر فقط ۷.۴ لیتر بنزین مصرف می کند . جعبه دنده ۶ سرعته دبل کلاچ آلفا نیز در حالت دینامیک بهترین عملکرد خود را ارائه می دهد و کاملا هر راننده ای را شیفته تعویض دنده های بی عیب و نقص خود می کند . البته به علت توربو بودن و حساس بودن پیشرانه آلفا رومئو جولیتا هزینه های نگهداری اش کمی از هیوندای سوناتا YF بیشتر است.

 

آلفا رومئو جولیتا

 

جولیتا هاچ بک اسپرتی است اما سواری چندان خشکی را از خود ارائه نمی‌دهد و نرمی خاص و قابل قبولی را دارا میباشد . آلفا رومئو جولیتا هندلینگ فوق العاده ای دارد و با 110 میلیون تومان بودجه شما هیچگاه ماشینی پیدا نخواهید کرد که به اندازه جولیتا سواری خوب و لذت بخشی را ارائه کند  . ترمز های آلفا رومئو جولیتا نیز قابل اطمینان بوده و عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش می گذارند .

آلفا رومئو جولیتا یک ماشین بسیار زیبا ، فول آپشن ، پر قدرت ، کم مصرف ، با کیفیت ، هیجان انگیز و لذت بخش است که اگر از هزینه های بالای نگهداری این ماشین چشم پوشی کنیم در این رنج قیمت انتخابی بهتر و اسپرت تر از این ماشین را نمی توانید بیابید .

 

آلفا رومئو جولیتا

sonata Yf

هیوندای سوناتا 2012

مقایسه آلفارومئو جولیتا با هیوندای سوناتا 2012

هیوندای سوناتا YF

 

هیوندای سوناتا YF یکی از ماشین هایی است که با ورودش به بازار بسیاری از رقبا را با میزان فروش بالایش شگفت زده کرد و از مهم ترین دلایل فروش بالایش هم چهره خاص و متفاوتی است که دارد . طراحی ظاهری هیوندای سوناتا YF بسیار پر زرق و برق است و آنرا به گونه ای شکل داده اند که بیش تر چهره آنرا جوان تر ها می پسندند البته ظاهر هر دو ماشین خوب و زیبا است اما جذابیت های بصری آلفارومئو جولیتا سطح بالاتری را دارا می باشد .  هیوندای سوناتا YF زانی که به بازار عرضه شد به علت تفاوت چهره این ماشین و متفاوت بودنش از ریشه با طراحی ماشین های رقیبش به CLS کره ای معروف شده بود و به علت فرم طراحی سقف ماشین این نام گذاری چندان دور از عقل هم نبود البته هیوندای برای طراحی سوناتا YF واقعا زحمت زیادی کشیده است و بیش از هر پارامتر دیگری برای چهره سوناتا YF زمان گذاشته اند .

 

هیوندای سوناتا YF

 

در داخل کابین هیوندای سوناتا YF طراحی زیبا و قابل قبول است اما همان طور که گفتیم چون به چهره ماشین توجه زیادی شده است و شدت توجه به جزئیات دیگر کمرنگ تر شده است در کابین سوناتا YF ارگونومی چندان خوب نیست ، متریال کیفیت خوب و چندان دلچسبی ندارد ، ایزوله کابین خیلی مناسب نیست و به علت طراحی خاص اتاق قسمتی از راحتی سرنشینان گرفته شده و داخل کابین تنگ و خفه شده است . هیوندای سوناتا در رنج قیمت خودش آپشن های زیادی را در بر دارد که برای ایرانی ها ویژگی جذابی به شمار میرود . هیوندای سوناتا YF در مقایسه با آلفا رومئو جولیتا از نظر کیفیت یا راحتی یا تولید اصولی سطح پایین تری را دارا میباشد اما به لطف آپشن ها و طراحی این ماشین و بالا بودن تعداد طرفدارانش بازار فروش خوبی را برای خود به وجود اورده است .

 

هیوندای سوناتا YF

 

 در سینه هیوندای سوناتا YF یک پیشرانه 4 سیلندر با آرایش خطی قرار دارد که 2359 سی سی حجم دقیق آن است . هیوندای سوناتا YF با تکیه بر این پیشرانه قادر است تا 178 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور تولید کند . هیوندای سوناتا YF تقریبا استهلاک زیادی تولید میکند ولی در کل مصرف سوخت مناسبی دارد و در شتابگیری با وجود لختی خاصی که دارد اما باز هم چابک عمل میکند. هیوندای سوناتا YF برای انتقال قدرتش به چرخ های ماشین از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده میکند که خود گیربکس عملکردش در کل خوب و رضایت بخش است اما به طور کامل با پیشرانه سوناتا YF هماهنگ نمیباشد . از لحاظ فنی میزان قدرت تولید شده در دو ماشین نزدیک به یک دیگر هستند اما به علت تفاوت ساختار دو ماشین و ذات اسپرت آلفا رومئو جولیتا قابلیت های حرکتی اش بسیار مثال زدنی است و لذت زیادی دارد اما هیوندای سوناتا YF برای کسانی که طالب آرامش هستند عملکرد نرمال تری دارد .

 

هیوندای سوناتا YF

 

هیوندای سوناتا YF هندلینگ خوبی دارد اما سواری اش خشک و کوبنده است که چندان جالب نیست و لاستیک های فاق کوتاه و خشکش هم در این حس سواری تاثیر بدی گذاشته است . البته به لطف این تعلیق فرمان پذیری هیوندای سوناتا YF خوب و لذت بخش است و مانند یک ماشین اسپرت حرکت می کند و قابلیت مانور پذیری دارد . از دیگر خوبی های سوناتا هم ترمز های پرقدرت و قابل اطمینانش میباشد . قطعا آلفا رومئو جولیتا به لطف سابقه ای که در تولید ماشین های اسپرت پشتش است لذت سواری وصف نشدنی دارد اما هیوندای سوناتا YF هم هندلینگ و سواری اش خوب و قابل قبول است .

هیوندای سوناتا YF یک ماشین زیبا با بازار خرید و فروش عالی است که هزینه های نگهداری این ماشین هم ارقام مناسبی هستند اما ماشین 3 به شما پیشنهاد میکند تا اگر میخواهید لذت را تجربه کنبد و آدرنالین تزریق شده به خون شما تا چند برابر افزایش پیدا کند در خرید آلفا رومئو جولیتا شک نکنید .

 

هیوندای سوناتا YF

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading