اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هیوندای i30 با مزدا 3 هاچبک

مقایسه هیوندای i30 با مزدا 3 هاچبک

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار، مقایسه هیوندای i30 با مزدا 3 هاچبک است. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه هیوندای i30 با مزدا 3 هاچ بک بپردازیم.

MAZDA3

مزدا3 هاچبک

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی مزدا3 هاچبک

HYUNDAI I30

هیوندای I30

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
45
بررسی هیوندای I30
انتخاب ماشین 3

MAZDA3

مزدا3 هاچبک

Top car

MAZDA3

مزدا3 هاچبک

مقایسه هیوندای i30 با مزدا 3 هاچبک

مزدا 3 هاچیک

 

مزدا 3 هاچبک در یک مدت کوتاه همزمان با عرضه نسل دوم مزدا 3 سدان در سال 1389 و 1390 توسط گروه بهمن وارد بازار ایران شد و کسانی که به ماشین های هاچ بک اسپرت علاقه داشتند، استقبالی عالی را از این ماشین انجام دادند و هنوز هم بازار خرید و فروش مزدا 3 هاچ بک در میان دوستداران این ماشین نسبتا خوب است. مزدا3 هاچبک در استایل کلی با نمونه سدان شریک است و این یعنی خطوط و حجم هایی در بدنه مزدا 3 هاچبک استفاده شده است که باعث شده اند با یک ماشین جذاب و اسپرت سر و کار داشته باشیم که المان های لوکس در آن رعایت شده اند. در طراحی مزدا 3 مثبت ترین نکته طراحی قسمت جلوی ماشین است که باعث شده است تا ظاهری خندان داشته باشد که با نگاه کردن به آن از ماشین می توان هیجان و انرژی دریافت کرد. مزدا 3 هاچبک طراحی هماهنگ و زیبایی دارد که سلایق متفاوت آن را می پسندند اما در ایران بیشتر مشتریان این ماشین بانوان، جوانان و افراد ماشین باز هستند.

 

مزدا 3 هاچیک

 

در داخل کابین مزدا 3 از خطوط منحنی و پویایی که در طراحی ظاهری استفاده شده است بهره گرفته شده و طراحی داخلی اش کاملا با استایل خارجی مزدا۳ هماهنگ است. ویژگی های اسپرت مزدا۳ هاچبک در داخل کابین قابل مشاهده است و طراحی غربیلک فرمان، صفحه آمپر و پدال ها این حس اسپرتی را ۲ چندان میکند و بیشتر حس هیجان انگیز بودن این ماشین را در شما القا میکند البته همین اسپرت بودن مزدا 3 در کنار حس آرامش درون کابین همراه است که ارگونومی خوب کابین این آرامش را به وجود آورده است. مزدا 3 ماشیم با کیفیتی است و در بحث کیفیت ساخت از هیوندای I30 کمی بهتر است اما از نظر متریال هر دو ماشین سطح یکسانی دارند و در بحث آپشن هم مزدا 3 از هیوندای I30 ماشین کامل تری است و لیست تجهیزات این ماشین کاملا تکامل یافته تر است.

 

مزدا 3 هاچیک

 

قلب تپنده مزدا 3 یک موتور ۴ سیلندر ۱۹۹۹ سی سی است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور میتواند تولید کند و مزدا ۳ را به یکی از پر شتاب ترین ماشین های کلاس خود تبدیل کرده است که در عین چالاکی کم مصرف و کم استهلاک هم هست. گیربکس ۵ سرعته شیفت ترونیک مزدا ۳ نیز از عملکردی فوق‌العاده برخوردار است به نحوی که در ترکیب با موتور پر شتاب و تعلیق خوب مزدا یک حس ناب از رانندگی را برای شما رقم میزند و بسیار از هماهنگی موتور گیربکس این ماشین شما خشنود خواهید بود. در بخش فنی مزدا 3 و هیوندای I30 هر دو ماشین های با کیفیت، پر شتاب و نسبتا کم استهلاکی هستند که قابلیت‌های حرکتی آنها تا حدود زیادی به هم نزدیک است.

 

مزدا 3 هاچیک

 

در بحث سواری و هندلینگ هیوندای I30 ماشین خوبی است اما باید اعتراف کرد که مزدا 3 هاچبک در این کلاس جذاب ترین ماشین موجود است زیرا شاسی ماشین، سیستم تعلیق، شاسی و همه و همه در اوج هماهنگی با هم هستند و دقیق ترین و بهترین سواری را برای شما رقم می زند. مزدا 3 هاچبک یک ماشین اسپرت است که راندن این ماشین سرشار از لذت و حس خوب است و با هندلینگ خوب و قابلیت مانور پذیری بالایی که دارد به شما در تزریق بیشتر آدرنالین به خون شما کمک به‌سزایی میکند.

مزدا 3 هاچبک یکی از جذابترین ماشین ها در کلاس و رنج قیمت خودش است که به لطف ویژگی هایی چون سواری عالی، استهلاک کم و کیفیت بالا ارزش خرید زیادی دارد و در مقایسه با هیوندای I30 امتیاز های بیشتری را توانست به خودش اختصاص دهد.

 

مزدا 3 هاچیک

HYUNDAI I30

هیوندای I30

مقایسه هیوندای i30 با مزدا 3 هاچبک

هیوندای I30

 

هیوندای I30 هنگام ورود به بازار ماشین جذاب و خوبی بود که در رنج قیمت خودش در فروش از بسیاری ماشین ها پیشی گرفت و هنوز هم نمونه های سالم و کم کارکرد هیوندای I30 در میان طرفداران هاچبک های اسپرت خرید و فروش خوبی را تجربه می کند. هیوندای I30 نخستین بار در سال 2008 رونمایی شد و استایل آن حالت اروپایی داشت که با وجود این موضوع که هیوندای I30 هنوز هم چهره اش جذاب است اما از نظر ظاهری در برابر مزدا 3 هاچبک حرف زیادی برای گفتن ندارد چون هم قدیمی شده است و هم با عوض شدن زبان طراحی کارخانه ها این زبان طرراحی را دیگر افراد زیادی نیستند که دوست داشته باشند.

 

هیوندای I30

 

با ورود به کابین هیوندای I30 طراحی جذاب و خوبی را شاهد هستیم که با ذات اسپرت هیوندای I30 هماهنگ است و تا حدودی می تواند آشکار کند که ما با چگونه ماشین در حال برقراری ارتباط هستیم. از نظر کیفیت هیوندای I30 سطح بسیار بالایی دارد و از نظر آپشن هم یک ماشین تکمیل است و در داخل کابین هیوندای I30 آیتم های جذاب و خوبی را با توجه به قیمت پرداختی می‌توانید بیابید که البته مزدا 3 در این بخش به خاطر آپشن‌هایی چون چرخش چراغ های جلو در پیچ امتیاز بالاتری را دریافت می کند. از نظر کیفیت هیوندای I30 و مزدا 3 هر دو ماشین های خوبی هستند اما در مواردی چون طراحی یا مدرن بودن برتری با مزدا 3 است که با مبلغ یکسان جذابیت های بیشتری را نسبت به هیوندای I30 به ارمغان می‌آورد.

 

هیوندای I30

 

در بحث فنی هیوندای I30 قدرت خود را از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی میگیرد که 1975 سی سی حجم دارد. این پیشرانه در دور موتور 6000 دور بر دقیقه به قدرت 143 اسب بخار و در دور موتور 4600 دور بر دقیقه به گشتاور 186 نیوتن متر دست پیدا می کند. پیشرانه چابک و چالاک هیوندای I30 با یک گیربکس 4 سرعته تیپ ترونیک کوپل شده است که ضریب دنده های بلندی دارد و شتابگیری خوبی برای این ماشین فراهم کرده است. هیوندای I30 قابلیت های حرکتی خوبی دارد و با مزدا 3 از این نظر برابر است اما کمی مزدا 3 از نظر کم استهلاک بودن و اینجور مسائل یا از نظر آلایندگی ماشین بهتری است.

 

هیوندای I30

 

در بحث سواری و هندلینگ هیوندای I30 هندلینگ بسیار عالی دارد و با فرمان پذیری خوب و پایدارش سواری لذت بخشی را برای شما فراهم میکند اما از تعلیق خشکی بهره میبرد و در داخل اتاق بعضا کوبش های جذب شده از جاده حس میشود که به علت ذات اسپرت این ماشین است. هندلینگ و سواری لذت بخش هر دو ماشین هیوندای I30 و مزدا 3 در سطح بالایی هستند و این ماشین ها در هنگام راندن بالترین احساس لذت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

هیوندای I30 یک ماشین اسپرت و جذاب و با کیفیت است که طرفداران زیادی دارد اما در مواردی مانند مدرن بودن چهره ماشین، کیفیت ساخت، آپشن یا کم بودن استهلاک مزدا 3 از خود عملکرد بهتری نشان داد و امتیازهای بیشتری را به خودش اختصاص داد.

 

هیوندای I30

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1396/09/03

    یه مزدا ۳ هاچبک ۹۰ دارم چند ساله. واقعا ماشین خوبیه. حقیقتا لوازمشم گرون و کمیاب نیس اصلا. خیلی خیلی راضی ام از همه چیش. اگه قصد خرید دارین گزینه واقعا خوبیه

    • نویسنده : علی پرویزی
      تاریخ : 1400/02/25

      سلام من خریدارم

  • user icon
    نویسنده : امید
    تاریخ : 1398/06/08

    مزدا ۳ هاچبک واقعا عالیه و بعد از ۱۰ سال هنوز طراحیش مدرن و به روزه

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading