اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه چری تیگو7 با رنو داستر

مقایسه چری تیگو7 با رنو داستر

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه چری تیگو7 با رنو داستر می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه چری تیگو7 با رنو داستر بپردازیم .

RENAULT Duster

رنو داستر

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی رنو داستر

chery tiggo 7

چری تیگو7

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
6
طراحی
9
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
6
امتیاز کل
44
بررسی چری تیگو7
انتخاب ماشین 3

RENAULT Duster

رنو داستر

Top car

RENAULT Duster

رنو داستر

مقایسه چری تیگو7 با رنو داستر

رنو داستر

 

ارزان قیمت ترین کراس اوور سایز کوچک اروپایی در بازار ایران رنو داستر است که در 4 سال اخیر موفقیت های زیادی را برای رنو به ارمغان آورده است و در ایران هم ، در کلاس و رنج قیمت خودش رنو داستر هم از نظر فروش و هم کیفیت در رده بهترین ها قرار میگیرد . بر روی مدل های جدید رنو داستر یک فیس لیفت جزئی انجام شده است که رنو داستر را جذاب و جوان پسند تر کرده است و  رنو داستر از حالت محافظه کارانه ای که داشته است حالا فاصله گرفته است و چهره بهتری دارد . طراحی رنو داستر هماهنگ و مناسب است و طیف وسیع خریداران نشان می دهد که رنو داستر طراحی اش با سلیقه های مختلف کاملا سازگار است .

 

رنو داستر

 

با قدم گذاشتن به داخل کابین رنو داستر اولین نکته ای که جلب توجه می کند و به ما یادآور می شود که این ماشین از خانواده رنو داچیا لوگان است شباهت بسیار زیاد کابین رنو داستر در همه بخش ها با رنو سیمبل است که این ویژگی غیر قابل انکار نشان دهنده اصالت رنو است و از طرفی هم به ما یادآور می شود که رنو داستر یک ماشین اقتصادی است  . سادگی ولی ارگونومی خوب از ویژی های کابین رنو داستر است و از آنجایی که از رنو داستر به عنوان یک ماشین اقتصادی یاد می شود پس توقع زیادی از نظر آپشن از رنو داستر نداریم اما در عوض کیفیت ساخت رنو داستر عالی است و در بلند مدت و کارکرد های زیاد کوچکترین صدا یا تغییر شکلی در کابین رنو داستر مشاهده نمی شود . رنو داستر از نظر آپشن درست در مقابل چری تیگو 7 قرار می گیرد یعنی به همان قدر که چری تیگو 7 آپشن دارد ولی کیفیتش متوسط است به همان نسبت رنو داستر با کیفیت است اما امکانات چندانی ندارد .

 

رنو داستر

 

رنو داستر در بخش فنی پیشرانه و گیربکسی مشابه با رنو مگان های 2000 سی سی موجود در ایران دارد که برای استفاده آن در داستر و  افزایش راندمان تغییرات زیادی را تجربه کرده است . قلب تپنده رنو داستر 2 لیتری و 16 سوپاپ است که به طور دقیق 1998 سی سی حجم دارد و میتواند 135 اسب بخار قدرت و 195 نیوتن متر گشتاور را تولید کند . مصرف سوخت رنو داستر در سیکل ترکیبی 8.2 لیتر میباشد که در مقایسه با چری تیگو 7 وضعیت مناسب تری دارد ضمن اینکه رنو داستر به ما ثابت کرده است که ماشین کم استهلاک و با هزینه نگهداری پایین می باشد . رنو داستر در بحث شتابگیری خوب عمل می کند و به لطف هماهنگی مناسب موتور و گیربکس رنو داستر توانایی های حرکتی خوبی دارد .در حدود 4 سال است که رنو داستر در بازار ایران حضور دارد و در طول این مدت رنو داستر به ما نشان داده است که یک ماشین خوب از نظر فنی است و رنو داستر نسبت به چری تیگو 7 در بخش فنی برتری های زیادی دارد .

 

رنو داستر

 

رنو داستر سیستم تعلیق خوبی دارد که در کنار طراحی ساده ولی خوب شاسی و تقسیم وزن مناسب رنو داستر را نه تنها در داخل شهر به ماشین خوب و لذت بخشی تبدیل میکنند بلکه باعث شده اند تا رنو داستر در آفرود هم حرف هایی برای گفتن داشته باشد ؛ از دیگر ویژگی های خوب رنو داستر هم خوش دست بودن این ماشین است و شما در کوتاه ترین مدت با قلق های رنو داستر وفق میگیرید .

رنو داستر یک کراس اوور عالی فرانسوی و با ارزش خرید بالا است که در این رنج قیمت به لطف کیفیت بالایی که در بخش های مختلف دارد به یکی از پر فروش ترین ها تبدیل شده است و حالا رنو داستر اگر آپشن ندارد اما جذابیت های بسیاری دارد که شما را ترغیب به خرید خودش کند .

 

رنو داستر

 

در این لینک می توانید تست درایو و تجربه رانندگی با رنو داستر را مشاهده نمایید.

chery tiggo 7

چری تیگو7

مقایسه چری تیگو7 با رنو داستر

چری تیگو 7

 

جدیدترین و شاید جذابترین کراس اوور چینی که از کمپانی چری وارد ایران شده است ماشین چری تیگو 7 است . در طراحی چری تیگو 7 اگر کمی دقت کنیم از شاسی بلند های مطرح دنیا در گوشه و کنار این ماشین میتوانیم طرح های کپی کاری شده ای ببینیم که تقریبا در کنار هم طرح این ماشین خوب از آب در آمده است ولی اما این کپی کاری ها مخصوصا در قسمت عقب ماشین به شدت مشهود است و بدون هیچ تغییری انجام شده است که بسیار نکته منفی بزرگی محسوب می گردد . حجم ها و خطوط به کار رفته در بدنه بیش وجود سادگی و یکنواخت بودن را در این ماشین تاکید می کنند اما کمی هم حس و حال لوکس بودن را به ظاهر این ماشین بخشیده اند .

 

چری تیگو 7

 

طراحی کابین چری تیگو 7 بسیار معمولی است و مناسب یک ماشین 130 میلیون تومانی نیست و با مدل های ارزان تر ماشین های چری شباهت دارد همیشه در بیشتر ماشین های چینی شاهد ضعف کیفیت ساخت و مونتاژ این ماشین ها بودیم و دیدیم که برای ادوات از متریال خوبی استفاده نکرده اند و این موضوع در مورد چری تیگو 7 هم صدق میکند و با کابین بسیار ضعیف و دور از انتظار این ماشین مواجه می شویم . نقطه قوت چری تیگو 7 در این رنج قیمت وجود بیش از حد و اغراق آمیز آپشن های مختلف است که برای افرادی که ماشین را از روی آپشن انتخاب میکنند نکته خوبی است . طراحی ظاهری چری تیگو 7 نشان میدهد که این ماشین شخصیت مستقلی ندارد و کیفیت بالایی هم ندارد که قیمت 130 میلیون تومانی چری تیگو 7 توجیه شود فقط نسبت به رنو داستر سطح آپشن بیشتری دارد که باز هم در ارزش خرید پایین چری تیگو 7 تغییری ایجاد نمی کند .

 

چری تیگو 7

 

در سینه تیگو 7 یک پیشرانه 4 سیلندر خطی است که 1498 سی سی حجم دارد و مجهز به سامانه پرخوران توربوشارژر است . این پیشرانه در دور موتور 5500 دور در دقیقه به قدرت 145 اسب بخار دست پیدا میکند و گشتاورش نیز در دور موتور 1750 دور در دقیقه به 210 نیوتن متر می رسد . مصرف سوخت ترکیبی این ماشین 6.3 لیتر است و استاندارد آلایندگی یورو 5 را میتواند پاس کند . چری تیگو 7 قدرت پیشرانه اش توسط یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو ماشین انتقال میابد و در کل در مورد بخش فنی چری تیگو 7 باید منتظر زمان ماند تا میزان استهلاک و هزینه های نگهداری چری تیگو 7 مشخص گردد چون معمولا ماشین های چری ایرادات فنی زیادی را به همراه دارند و با توجه به توربو بودن پیشرانه چری تیگو 7 و کیفیت سوخت پایین در ایران باید صبر کنیک ببینیم تا چری تیگو 7 در کارکرد های بالا چقدار ایراد بروز می دهد .

 

چری تیگو 7

 

کراس اوور های چری همه ماشین های مناسبی برای استفاده در داخل شهر هستند و همه آنها هم از سیستم تعلیق با طراحی نسبتا خوبی بهره می برند که هندلینگ و سواری قابل قبولی را به وجود آورده است . چری تیگو 7 نشان داده است که سواری خوبی دارد اما زمانی که با 4 یا 5 سرنشین با سرعت های بالا حرکت میکنید قدرت ترمز گیری چری تیگو 7 به شدت کاهش میابد .

چری تیگو 7 یک کراس اوور بی کیفیت با بازار فروش ضعیف است که ظاهرش کپی از دیگر کراس اوور ها است و تنها ویژگی که برای ارائه دارد انبوهی از آپشن های مختلف است و در نهایت هر گونه که چری تیگو 7 را بررسی کردیم و ویژگی های آنرا دیدیم باز هم متوجه شدیم که اختلاف زیادی با رنو داستر دارد و رنو داستر در این مقایسه ماشین بهتر و با ارزش خرید بسیار بالاتری است .

 

چری تیگو 7

 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : سینا
    تاریخ : 1397/06/23

    عزیز من اصلا داخل تیگو۷ این شکلی نیستش که

  • user icon
    نویسنده : بهار
    تاریخ : 1399/10/25

    من از ۲۰۱۷ داستر دارم راضی ام مخصوصا تو جاده بخاطر نداشتن اپشن میخواستم عوض کنم ولی انگار اشتباهه

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading