هیوندای سوناتا 2018

HYUNDAI Sonata 2018

هیوندای سوناتا 2018 هیوندای سوناتا 2018

بررسی هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا یک سدان سایز متوسط کره‌ای است که به تازگی در مدل 2018 وارد بازار کشورمان شده است. سوناتا نخستین بار در چهارمین نسل خود وارد بازار کشورمان شد و از همان ابتدا به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. هیوندای سوناتا در حال حاضر هم به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای کلاس خود در ایران شناخته می‌شود.

هیوندای سوناتا 2018 یک نسخه فیس لیفت از نسل هفتم آن است که تغییراتی را در ظاهر و طراحی بدنه تجربه نموده و اکنون با ظاهری جدید در دسترس است. البته این ظاهر را پیش از ورود نسخه معمولی، در نسخه هیبرید دیده بودیم.

 

sound
بررسی صوتی سوناتا 2018
 هیوندای-سوناتا-Sonata
عکس داخلی هیوندای سوناتا 2018
price icon

3,150,000,000 تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

10از 2کاربر

سال ساخت : 2018 2015-2017 2011-2014 2006-2010

نکات مثبت هیوندای سوناتا

طراحی قابل قبول – تجهیزات رفاهی فراوان – عملکرد فنی قابل قبول

نکات منفی هیوندای سوناتا

کیفیت نه چندان بالا صفحه نمایش

امنیت هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ شده است.

نقد کارشناسی هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا یک سدان سایز متوسط است که نخستین بار در سال 1985 معرفی و عرضه شد و در حال حاضر کره‌ای‌ها نسل هفتم سوناتا را به تولید می‌رسانند. سوناتا نخستین بار در نسل چهارم خود وارد بازار کشورمان شد و به دلیل طراحی ظاهری جذاب و امکانات فراوان، به سرعت به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد.

اما جدیدترین نسل هیوندای سوناتا یعنی نسل هفتم، در سال 2014 و در خلال نمایشگاه خودرو نیویورک معرفی و از سال 2015 وارد بازارهای جهانی و نیز بازار کشورمان شد. اما ما در اینجا در مورد نسخه اولیه صحبت نمی‌کنیم بلکه مدل فیس لیفتی را در نظر داریم که در سال 2017 معرفی شد. این مدل فیس لیفت در کشوره کره با نام سوناتا New Rise شناخته می‌شود و تغییرات زیادی را در ظاهر تجربه نموده است.

تغییرات طراحی ظاهری هیوندای سوناتا 2018 در مقایسه با مدل اولیه چشمگیر بوده و قابل ملاحظه است. در نمای جلو، جلو پنجره کاملا عوض شده و یک تکه است و بخش زیادی از بخش جلو خودرو را به خود اختصاص داده است. ورودی‌های هوای موجود بر روی سپر و نیز چراغ‌های جلو تغییر کرده‌اند. در نمای عقب چراغ‌ها کاملا متحول شده‌اند و حتی سپر و خروجی‌های اگزوز هم شکل جدیدی دارند.

هیوندای به‌روزرسانی‌هایی را هم برای کابین در نظر گرفته و فرمان و کنسول وسط ظاهر مدرن‌تر و جذاب‌تری دارند. بخش‌های اضافی موجود بر روی فرمان حذف شده‌اند و قطعات لازم برای جانمایی کلیدهای کنترلی حفظ شده‌اند. در مورد کیفیت سواری و وضعیت صندلی‌ها هم نیازی به ارائه توضیح نیست که با یک خودرو راحت و جادار روبه‌رو هستیم.

هیوندای سوناتا 2018 امکاناتی چون سیستم‌های ترمز ABS, ESC, VSM, EBD, HAC، ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، سنسور و دوربین دنده عقب، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، تنظیم برقی صنددلی راننده در 8 و سرنشین در 6 جهت دارای حافظه، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، آینه وسط الکتروکرومیک، سانروف پانوراما، چراغ‌های جلو اتوماتیک زنون به همراه سیستم شست و شو، و موارد بسیار دیگر را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

هیوندای سوناتا 2018 به یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که توانایی تولید 185 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک شیفت ترونیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. عملکرد این مجموعه قابل قبول است و شما را ناامید نخواهد کرد.

هیوندای سوناتا 2018 در حال حاضر با قیمت 400 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. مهم‌ترین رقبای سوناتا، کیا اپتیما، رنو تلیسمان، هیوندای سوناتا هیبرید و تویوتا کمری هستند که هیوندای سوناتا 2018 در این بین قیمتی منطقی دارد و از نظر فنی و تجهیزات رفاهی یکی از بهترین‌هاست. البته نه در تمام موارد بلکه در ویژگی‌هایی چون کیفیت سواری و استهلاک، ژاپنی‌ها عملکرد بهتری دارند.

گالری تصاویر هیوندای سوناتا

property
گیربکس
6 سرعته اتوماتیک
property
حجم موتور سی سی
2400
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
185/6000
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
10.2
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
5.6

مشخصات هیوندای سوناتا 2018

مدل : سوناتا 2018
کلاس : سدان سایز متوسط
گیربکس : 6 سرعته اتوماتیک
محور متحرک : دیفرانسیل جلو
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 4خطی/16
حجم موتور سی سی : 2400
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 185/6000
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 241/4000
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 0
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 10.2
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1475/1865/4855
وزن خالص(کیلوگرم) : 1586
مشخصات تایر : 215/55R17
مصرف ترکیبی(لیتر) : 5.6
استاندارد الایندگی : یورو 5
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 60
کیسه هوا : راننده-سرنشین جلو-جانبی -پرده ایی
سیستم های ترمز و پایداری : ABS-ESC-VSM-EBD-HAC
سیستم های امنیتی : قفل مرکزی/ریموت/ایموبلایزر/ورود بدون کلید / استارت دکمه ای/ سنسور دنده عقب/ دوربین دید عقب/ سيستم تثبيت سرعت هوشمند (كروز كنترل هوشمند)/ سيستم هوشمند ورود بدون كليد+ دكمه / ترمز پارک برقی و اتو هلد
سیستم های فرمان و هدایت : فرمان برقی (EPS)، تلسكوپی و قابل تنظيم . مجهز به دکمه های كنترل سيستم صوتی
سیستم تهویه مطبوع : تهويه مطبوع اتوماتيك دوگانه به همراه دریچه برای سرنشینان عقب
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : مانیتور 7 اینچی/ بلوتوثJBL/ سیستم صوتی با نمایشگر 8 اینچی لمسی با قابلیت اتصال USB, AUX و iPod
سیستم صندلی : تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت دارای حافظه و تنظیم گودی کمر در 4 جهت/ تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در 6 جهت/ گرمکن صندلی‌های جلو/ صندلی تاشو عقب/ تزئینات لوکس کابین و صندلی‌ها
سیستم اینه و شیشه ها : آينه وسط الكتروكروميك/ سانروف پانوراما/ آینه‌های جانبی تاشوندگی برقی و تنظیم برقی/ پرده جانبی شیشه‌های جانبی و عقب
سیستم روشنایی : چراغ‌های اتوماتیک/ چراغ جلو زنون/ چراغ دیلایت/ چراغ مه شکن LED/ چراغ عقب LED/ شست و شوی چراغ‌های جلو/ چراغ روشنایی در پیچ
سایر امکانات : ایموبلایزر - سنسور دنده عقب - سنسور نور و باران - دوربین دنده عقب - کروز کنترل - خروجی 12 ولتی برای صندلی‌های جلو و عقب - ترمز پارک برقی و اتو هلد - رادار شناسایی نقاط کور - سنسور پارک جلو و عقب - انتخاب سه حالت رانندگی اکو، اسپرت و نرمال - سنسور باران - قفل صندوق عقب هوشمند
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره هیوندای سوناتا 2018

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading