نیسان مورانو 2012

NISSAN MURANO 2012

نیسان مورانو 2012 نیسان مورانو 2012

بررسی نیسان مورانو

نیسان مورانو یک کراس اوور سایز متوسط ژاپنی است که نسل اول آن در سال 2002 معرفی و از سال 2003 روانه بازار شد. نیسان مورانو در حال حاضر در سومین نسل به تولید می‌رسد اما ما قصد داریم در رابطه با نسل دومی صحبت کنیم که نیسان در سال 2008 از آن پرده برداری کرد.

این نسل از مورانو برای نخستین بار در سال 2007 در نمایشگاه خودرو لس آنجلس معرفی و فروش آن از سال 2008 در بازاهای جهانی آغاز شد و خودروهای فروخته شده از سال 2009 به دست مشتریان رسید. در ایران هم پارس خودرو که در آن زمان با کمپانی نیسان همکاری می‌کرد، تصمیم به عرضه این مدل از مورانو در بازار کشورمان گرفت. البته این اتفاق پس از ناکامی نسل اول مورانو در ایران رخ داد.

 نیسان-مورانو-MURANO
عکس داخلی نیسان مورانو 2012
price icon

496 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

7از 7کاربر

سال ساخت : 2012 2008

نکات مثبت نیسان مورانو

پیشرانه قدرتمند - گیربکس پیشرفته- سواری بی صدا - کیفیت ساخت بالا

نکات منفی نیسان مورانو

کمبود لوازم یدکی - بازار خرید و فروش محدود

امنیت نیسان مورانو

.این کراس اور موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از یورو ان کپ شده است

نقد کارشناسی نیسان مورانو

نیسان مورانو یک کراس اوور سایز متوسط است که از سال 2003 تاکنون بر روی خط تولید کمپانی ژاپنی قرار دارد. نسل سوم یا همان آخرین نسل از مورانو، در سال 2014 و در نمایشگاه خودرو نیویورک معرفی شد و از همان سال راه خود را به بازارهای جهانی پیدا کرد. اما در اینجا ما به معرفی نسل دوم آن خواهیم پرداخت.

نسل دوم نیسان مورانو در سال 2007 و در خلال نمایشگاه خودرو لس آنجلس به معرض دید عموم درآمد و از سال 2009 وارد بازار شد. مورانو از پلتفرم مشترکی با نیسان آلتیما و نیسان ماکسیما بهره می‌برد. در سال 2012 پارس خودرو به نمایندگی از نیسان تصمیم به عرضه آن در بازار ایران گرفت و مورانو در تعداد محدودی به دست مشتریان ایرانی رسید. این در حالی بود که نسل اول مورانو هم در ایران حضور داشت که فروش بالایی را تجربه نکرد و مهم‌ترین دلیل آن را می‌توان ظاهر نه چندان جذاب به ویژه در نمای جلو دانست.

مورانو 2012 به مراتب چهره جذاب‌تری داشت و شکل چراغ‌ها در جلو و عقب، متحول شد. اما همانند نسل قبلی، نقطه قوت آن در نمای عقب بود و طراحان نیسان، همچنان به خوب بودن طراحی جلو خودرو اعتقاد داشتند. جلو پنجره مشبک و چراغ‌های متصل به آن را نمی‌توانیم نکته مثبتی در طراحی مورانو بدانیم ولی وجود دو خروجی اگزوز در عقب، کمی حس اسپرت بودن را ایجاد می‌کند. مورانو نسل دوم یک بار هم فیس لیفت شد و تغییرات کوچکی در نمای بدنه آن به وجود آمد. نکته جالب در مورد مورانو، خلاقیتی است که نیسان برای طراحی آن داشته و مورانو را در یک نسخه کراس‌کابریوله عرضه نموده. به این ترتیب که یک خودرو شاسی بلند کروک در مقابل شماست. البته این نسخه تنها در مناطق آزاد ایران وجود دارد و نیسان هم اعلام کرد در نسل سوم، چنین مدلی را عرضه نخواهد کرد.

با ورود به داخل کابین نیسان مورانو، متوجه هماهنگی طراحی بیرونی و داخلی خواهید شد. نیسان تا همین چند سال قبل، در کنار تویوتا، به عنوان خودروسازان ژاپنی محافظه کار شناخته می‌شدند و سعی در این داشتند تا با کمترین تغییرات و دوری از هیجان، همچنان مشتریان خود را حفظ کنند اما این روند رفته رفته تغییر کرد تا جایی که این ژاپنی‌های توانمند، اکنون به عنوان پرچم‌داران نوآوری و هیجان شناخته می‌شوند.

نیسان در طراحی کابین مورانو نسل دوم، در عین حال که قابل قبول است، به سختی توانایی مبارزه با رقبای هموطن و کره‌ای خود را دارد. در مرکز داشبورد مورانو یک نمایشگر 7 اینچی دیده می‌شود و کلیدهای کنترلی در محل نامعمولی قرار گرفته‌اند. متریال به کار رفته در داشبورد از پلاستیک است ولی روکش صندلی‌ها و پنل درها، از چرم تشکیل شده و کیفیت مطلوبی دارد. به علاوه مورانو سواری باکیفیتی ارائه می‌دهد و در این بخش، عملکرد راضی کننده‌ای از خود نشان می‌دهد.

نیسان مورانو در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود و مدل وارد شده به ایران، از یک موتور 3.5 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد. این موتور قادر است 256 اسب بخار قدرت و 336 نیوتن متر گشتاور تولید کند که به وسیله یک جعبه دنده اتوماتیک CVT به هر چهار چرخ انتقال می‌یابد. این قدرت نسبتا زیادی است و مورانو از این جهت می‌تواند رقیب قدرتمندی برای خودروهای حاضر در این کلاس باشد.

اتفاقا یکی از دلایل توقف واردات مورانو، همین حجم موتور بود چراکه بر اساس قوانین کشور، واردات خودروهای با حجم موتور بالاتر از 2500 سی سی ممنوع است.

نیسان مورانو در حال حاضر در نسخه‌های دست دوم در بازار به فروش می‌رسد. باتوجه به بازار دست دوم ضعیف، خدمات پس از فروش بسیار ضعیف، هزینه نگهداری و استهلاک بالا، بهتر است برای خرید یک شاسی بلند سایز متوسط به سراغ دیگر گزینه‌های موجود بروید. از جمله این رقبا هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، تویوتا راوفور، نیسان ایکس تریل، کیا اسپورتیج و هیوندای توسان هستند.

گالری تصاویر نیسان مورانو

property
گیربکس
CVT ایکس ترونیک قابلیت تبدیل به 6 دنده دستی
property
حجم موتور سی سی
3498
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
266/6000
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
8,1
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
12,3

مشخصات نیسان مورانو 2012

مدل : Murano
کلاس : SUV متوسط
گیربکس : CVT ایکس ترونیک قابلیت تبدیل به 6 دنده دستی
محور متحرک : دودیفرانسیل(4WD)
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 24/V6
حجم موتور سی سی : 3498
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 266/6000
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 336/4400
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 209
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 8,1
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1685/1880/4470
وزن خالص(کیلوگرم) : 1845
مشخصات تایر : 225/65R 18
مصرف ترکیبی(لیتر) : 12,3
استاندارد الایندگی : یورو 4
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 84
کیسه هوا : راننده/ سرنشین جلو/ پرده ای/ جانبی
سیستم های ترمز و پایداری : جلو و عقب دیسکی- خنک کننده در جلو/ABS-EBD-BA-VDC
سیستم های امنیتی : قفل مرکزی/ ایموبلایزر/ دزدگیر/Keyless go Starter
سیستم های فرمان و هدایت : قدرت کمکی/ سنسور سرعت/ تنظیم فرمان/ دکمه های کاربردی روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع : کنترل اتوماتیک دوگانه برای جلو و عقب
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : رادیو CD/ همراه با بلندگو تیونر و ساب ووفر/ چنجر شش عددی/ نمایشگر همراه با دوربین دنده عقب
سیستم صندلی : تنظیم برقی صندلی/ گرمکن صندلی جلو/ سیستم یکپارچه حافظه صندلی، فرمان، آینه/ تنظیم برقی پدال
سیستم اینه و شیشه ها : آینه های برقی با گرمکن/ شیشه بالا بر جلو و عقب برقی/ سانروف
سیستم روشنایی : چراغ های جلو زنون همراه با Auto light/ شیشه شور چراغ های جلو/ چراغ های عقب LED/ مه شکن جلو
سایر امکانات : کروز کنترل/ سنسور باران همراه با کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها/ سنسور پارک عقب
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره نیسان مورانو 2012

  • user icon
    نویسنده : حسام
    تاریخ : 1395/07/17

    من قصد خرید اين ماشينو دارم..نظر ماشين3 چيه.. ارزش تريد نسبت به سانتافه،توسان و ماشيناي تو رنجو داره؟

  • user icon
    نویسنده : حسام
    تاریخ : 1395/07/17

    نظر ماشين3 در مورد مورانو با خودروهايي نظير سانتافه،توسان و خودروهايي تو اين رنج قيمتي چيه.. ارزش خريد داره ؟

    • نویسنده : مدیر سایت
      تاریخ : 1395/07/17

      سلام حسام
      مورانو 2012 بسیار ماشین خوبیه باید بگی دقیقا با چه ماشینی می خواهی مقایسه کنی؟

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1395/08/26

    سلام و تشکر از اطلاعات خوبتون...
    قصد خرید مورانو دارم، خواستم تفاوتها و مزیتهای مدلهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ رو بدونم

  • user icon
    نویسنده : حمید فستیقی
    تاریخ : 1396/02/10

    خواهشا میتسوبیشی لنسر 1600 را بررسی و مقایسه کنید

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1396/02/12

    مورانو خیلی خاصه سیاست غلط پارس خودرو باعث افت فروشش شد هم زیباست وهم قدرتمند خیلی بهتر از سانتافه و سورنتو وبقیه کره ایها ست مورانو ۲۰۰۸ و سانتافه داشتم اما مورانو چیز دیگریست

  • user icon
    نویسنده : رامین ترشکانی
    تاریخ : 1396/02/25

    با عرض سلام
    در مورد مورانو چند سوال داشتم.
    من خودم تیانا داشتم آلان قصد خرید مورانو کردم خودم تا کنون سوار مورانو نشدم شنیدم که میگن مورانو خیلی خشکه و تو خیابون خیلی میکوبه آیا واقعا اینطوریه؟
    دومین سوالم اینه که آیا گیربکسش مشکل داره یا نه خودم تیانا داشتم میگفتن تیانا گیربکسش مشکل داره البته من هیچ عیبی توش ندیدم آلانم میخواستم در مورد گیربکس مورانو بدونم ؟
    با سپاس

    • نویسنده : علیرضا
      تاریخ : 1399/07/08

      من 5 ساله مورانو دارم واقعن راضیم نه هزینه بالا داره و نه مصرف بالا
      البته باید سلامتشو پیداکنی و مواظبش باشی

  • user icon
    نویسنده : سعيد
    تاریخ : 1396/03/25

    باور كنيد از پرادو tx هم بهتره من جفتشم داشتم

  • user icon
    نویسنده : محمدامین سنگتراش
    تاریخ : 1396/03/29

    سلام دوستان ... اگر بخواهيم مقايسه اي بين مورانو2012 و چند ماشين ديگه انجام بديم بايد با ماشين هايي مثل تويوتا پرادو 2008 ، تويوتا فورچونر 2012 و هيوندا سانتافه 2012 و هيوندا وراكروز (ix55) و موهاوي 2008 v8 مقايسه اش كنيم ... هر كي قبول داره بده +

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1396/05/10

    سلام
    میگفتن مورانو مشکل گیربکس داره درسته؟
    و چرا قیمت نسبت به تویوتای مشابه اینقدر پایینه

    • نویسنده : کوروش
      تاریخ : 1399/06/12

      درود* توجه دارندگان خودروهای گیربکس اتومات اگر تجربه اول رانندگی با گیربکس اتومات را دارید و خودرو از صفر دست خودتون بوده و روغن گیربکس سر تایم تعویض شده و بخصوص در پارک کردن رانندگان محترم ماشین در حال حرکت هست یا واسه دنده عقب * خواهشمندم توجه کنید تا ایست کامل خودرو ب هیچ وج دنده روی پارک و بالعکس نگذارید و مشکل و ضربات گیربکس ب این نکات اصلی ک عرض کردم توجه کامل کامل داشته باشید زیرا اگر ماشین فراری و لامبورگینی هم باشد دچار این مشکل میشود صد در میلیون و نکته جالبتر قصد خرید خودروهای های اتومات دسته دوم رو دارید با یک نیش گاز عقب و جلو امتحان کنید اگر گیربکس تقه زد یعنی خداحافظ خریدار نیستم یا هستید با یک راننده تازه وارد سرکار دارید ک چندین بخش خودرو هم عیب های دارد ، در ضمن نیسان مورانو خودرو بسیار چابک و جالبیه ، با تشکر فراوان از شما

      کوروش

  • user icon
    نویسنده : ناشناس
    تاریخ : 1397/04/06

    من خودم مورانو ۲۰۰۸ رو سوار شدم خیلی نرم راحت و با ۱۰۰ میلیون شاید بهترین گزینه هست . البته ممکن هست بعضی از نمونه هایش تصادفی باشد . البته خودم تو فکر مورانو هستم البته بازهم میشه با همین قیمت پژو ۲۰۰۸ خرید . نظر ماشین ۳ چیه ؟

  • user icon
    نویسنده : محمد هارون ابادی
    تاریخ : 1397/05/28

    مورانو خیلی ماشین درجه یک پر امکانات و با دوام و زیباست نسبت به پرادو سورنتو سانتافه و توسان من خودم 2012 شو دارم خیلی عالیه حرف نداره پر شتاب و باکیفت هست وهرکس خواست بخره تردید نکنه بدون شک بهترینه نسبت به رقبا متشکر از ماشین 3

  • user icon
    نویسنده : یحیی
    تاریخ : 1397/12/12

    مورانو با لکسس مقایسه میشه
    طرفدار خاص حودشو داره
    هر کی سوار شد و فروخت دوباره مورانو میگیره
    هرکس سوارش شد دیگه دلش رو برده
    کلید معکوس تو دنده رو میزنی موتور شتاب میگیره یه نعره وحشتناکی میزنه که ادم میترسه نرم بی صدا بخصوص تو سرعت بالا ۱۳۰ اازه با یه صدایی نعره میکشه که ادم حیرت زده میشه

    • نویسنده : سید محمد
      تاریخ : 1398/04/06

      همه میگن گیر بکس مشکل میخوره و سرطان هست

  • user icon
    نویسنده : شهاب
    تاریخ : 1399/02/14

    ببینید دوستان مورانو از گیربکس هوشمند cvt داره استفاده میکنه و توی تموم دنیا این گیربکس مد شده و استفاده میشه منتها چون تو ایران از روغن های بد کیفیت برای گیربکس استفاده میکنن ممکنه مشکل در گیربکسش بوجود بیاد - ضمنا زمان تعویض روغن گیربکس خیلی مهمه که تو ایران اصلا رعایت نمیشه در حالی که هر 15 الی 20 هزار تا باید حتما روغن گیربکس تعوی

  • user icon
    نویسنده : امین
    تاریخ : 1402/09/26

    مورانو حرف نداره بموقع سرویس روغنشو بری رخشه واست، مردتر ازش سراغ ندارم 10 ساله زیر پامه خدا وکیلی حرف نداره، تو ژاپنی ها سرآمده یک چرخشو با کره ای ها مقایسه نکنید! حتی وراکروز...

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading