هیوندای توسان 2011-2015

HYUNDAI Tucson 2011-2015

هیوندای توسان 2011-2015 هیوندای توسان 2011-2015

بررسی هیوندای توسان

هیوندای توسان یکی از محصولات موفق کمپانی کره‌ای در بازار ایران است که همانند برادر همزاد خود یعنی کیا اسپورتیج، توانست به محبوبیت بالایی در میان ایرانی‌ها دست پیدا کند. همانند کیا اسپورتیج، بخش عمده محبوبیت هیوندای توسان، مربوط به نسل دوم آن است؛ این نسل از هیوندای توسان برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ روی خط تولید قرار گرفت و عرضه آن به بازارهای مختلف خارجی تا سال ۲۰۱۵ ادامه داشت. 

 هیوندای-توسان-Tucson
عکس داخلی هیوندای توسان 2011-2015
price icon

1,680,000,000 تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

6از 10کاربر

سال ساخت : 2011-2015

نکات مثبت هیوندای توسان

طراحی جذاب - مصرف سوخت مناسب - امکانات و آپشن های متعدد - ترمزهای قوی و ایمنی بالا 

نکات منفی هیوندای توسان

کیفیت پایین روکش های چرم کابین - تعلیق خشک و سواری بی روح - شتاب گیری متوسط در دورهای بالا - فضای تنگ ردیف عقب

امنیت هیوندای توسان

ایمنی توسان با 7 ایربگ و کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP تضمین شده است.

نقد کارشناسی هیوندای توسان

هیوندای توسان یکی از محصولات موفق کمپانی کره‌ای در بازار ایران است که همانند برادر همزاد خود یعنی کیا اسپورتیج، توانست به محبوبیت بالایی در میان ایرانی‌ها دست پیدا کند. همانند کیا اسپورتیج، بخش عمده محبوبیت هیوندای توسان، مربوط به نسل دوم آن است؛ این نسل از هیوندای توسان برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ روی خط تولید قرار گرفت و عرضه آن به بازارهای مختلف خارجی تا سال ۲۰۱۵ ادامه داشت. 

 

در راستای چشم اندازی که دو کمپانی کره‌ای در سده ۲۱ میلادی برای خود تعریف کرده بودند، نسل دوم هیوندای توسان با یک طراحی جذاب و عامه پسند وارد بازار شد. این سبک طراحی با وجود سادگی، گیرایی بالایی برای مشتریان ایرانی داشت و توانست سریعا نظر آن‌ها را جلب کند. طراحی کابین هیوندای توسان نیز با طراحی بیرونی آن هماهنگی بسیاری دارد؛ در شکل دهی به ادوات اغراقی مشاهده نمی‌شود در کنار تمرکز بر روی کاربردی بودن، استفاده از تریم نقره‌ای رنگ موجب ایجاد ترکیب قابل قبول‌تری در رنگ‌های کابین شده است. 

 

ورودی‌های عمودی شکل سیستم تهویه هیوندای توسان در مرکز و کلیدهای کنترلی، دسترسی را آسان کرده و راننده و سرنشین مشکلی برای استفاده از آنها نخواهند داشت. با وجود آنکه بیشتر مواد به کار رفته در کابین از پلاستیک خشک است، اما نمی‌توان ایرادی جدی به کیفیت مونتاژ آن‌ها وارد دانست. صندلی‌ها نیز ارگونومی مطلوبی دارند، به طوریکه حتی در مسیرهای طولانی، احساس راحتی خواهید داشت. 

 

مسلما یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های خودروهای کره‌ای، سطح خوب امکانات رفاهی آن‌ها است و نسل دوم هیوندای توسان نیز با ویژگی‌هایی نظیر ۱۰ کیسه هوا، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS, EBD, ESP, DBC, HAC، سیستم صوتی با ۴ بلندگو و ۲ توییتر، آمپلی فایر و ساب ووفر، سنسور پارک، دوربین دنده عقب، سنسور نور، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز به سیستم کنترل کیفیت هوا و فیلتر هوای داخل اتاق، سانروف و کروز کنترل رضایت مشتریان را با خود خواهد داشت. 

 

اما تکمیل کننده‌های تمام ویژگی‌های جذاب نسل دوم هیوندای توسان، پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر آن است که ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۷ نیوتن متر گشتاور را به وسیله یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چهار چرخ کراس اوور کره‌ای انتقال می‌دهد. این مجموعه پیشرانه که با کیا اسپورتیج نسل سوم نیز مشترک است، عملکرد بسیار هماهنگ، قدرتمندی و مطابق سلیقه مشتریان ایرانی را ارائه می‌دهد. همانند پیشرانه و دیگر بخش‌های فنی، سیستم تعلیق و پلتفرم مشترک هیوندای توسان نسل دوم با کیا اسپورتیج نسل سوم به معنای سواری نسبتا خشک و اسپرت است که لااقل در پیچ‌ و خم جاده‌ها چهره‌ی شما را خندان خواهد کرد.

 

هیوندای توسان نسل دوم در شرایط فعلی بازار در نسخه‌های دست دوم و با قیمت‌های بالا در بازار قابل خریداری است. در حال حاضر تنها کراس اوورهای چینی به عنوان رقبای صفر کیلومتر در رده قیمتی هیوندای توسان نسل دوم حضور دارند که جدی‌ترین آن‌ها جک K7 است. اگر رقبای چینی را در نظر نگیریم، رقبای دست دوم دیگری نظیر هیوندای سانتافه، کیا اسپورتیج نسل سوم و هیوندای وراکروز گزینه‌های دیگر خریداران در این رده قیمتی خواهند بود. به طور خلاصه باید گفت خرید نمونه‌های سلامت و کم کارکرد هیوندای توسان و برادر همزادش، بسیار منطقی‌تر از محصولات چینی خواهد بود و اگر داشتن فضای کابین بیش‌تر یا پیشرانه قدرتمندتر در اولویت شما نیست، هیوندای توسان گزینه مناسب شما در میان کراس اوورهای غیرچینی مذکور است.

گالری تصاویر هیوندای توسان

property
گیربکس
6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
property
حجم موتور سی سی
2359
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
177/6000
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
10
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
9,2

مشخصات هیوندای توسان 2011-2015

مدل : IX35
کلاس : شاسی بلند متوسط
گیربکس : 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
محور متحرک : دو دیفرانسیل(4WD)
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 4 خطی/16
حجم موتور سی سی : 2359
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 177/6000
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 227/4000
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 192
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 10
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1655/1820/4410
وزن خالص(کیلوگرم) : 1534
مشخصات تایر : 235/60R17
مصرف ترکیبی(لیتر) : 9,2
استاندارد الایندگی : یورو 4
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 55
کیسه هوا : راننده / سرنشین جلو / جانبی / پرده ای/ مجموعا 10 عدد
سیستم های ترمز و پایداری : جلو و عقب دیسکی / ABS - EBD - ESP - HAC - TCS
سیستم های امنیتی : دزدگیر / استارت و ورود بدون کلید/ سنسور پارک/ دوربین دنده عقب
سیستم های فرمان و هدایت : تنظیم برقی / سنسور سرعت
سیستم تهویه مطبوع : کنترل اتوماتیک با سنسور رطوبت و کنترل کیفیت/ فیلتر هوای داخل اتاق
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : پخش CD و MP3 با 6 بلندگو - 2 توییتر - ساب ووفر - آمپلی فایر
سیستم صندلی : تنظیم دستی (برقی سفارشی)/ صندلی های جلو / گرم کن صندلی های جلو / پوشش چرم
سیستم اینه و شیشه ها : آینه‌های جانبی برقی/ شیشه بالابر جلو و عقب برقی/ آینه وسط الکتروکرومیک/ آینه وسط الکتروکرومیک /سانروف
سیستم روشنایی : روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها
سایر امکانات : سنسور پارک / سنسور باران / کروز کنترل / دوربین دید عقب سفارشی
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره هیوندای توسان 2011-2015

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading